HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 103 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.061 - 3.090 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #3061
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Vaihdoin grävelin talvikiekkojen pakan ja asensin rämistimet. Jäkärin ketjut voitelin.

  2. #3062
    K.Kuronen Guest
    Graveliin 100-millisen -6 asteisen stemmin ja kävin vähän pyörähtämässä: ihan kiva. Jos sitten innostuisi kokeilemaan eeSilk-stemmiä -ihan mielen virkistykseksi ja vertailuksi kiinteään.

    (vähän on tehnyt myös mieli uutta runkoa, mutta ehkä sijoitan irtoavan valuutan juttujen kokeiluun)

  3. #3063
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    720
    Cyclocrossariin heitin nastat alle. Vaihdevaijerikin piti vaihtaa kun katkesi säätöjä tarkistaessa. Hyvä toisaalta että katkesi verstaalla eikä lenkillä
    t. Tupe

  4. #3064
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    Vaihdoin haarukan keveämpään ja pikkuisen modailin, ei sen kummempia...

  5. #3065
    K.Kuronen Guest
    Kaivoin katkenneen sielun venttiilistä ja kierrettävän pumpun sisuksista. Olisi ollut kentällä, pimeässä ja räntäsateessa mahdollisesti erittäin haastavaa.


  6. #3066
    K.Kuronen Guest
    Vaihdoin graveliin vaihtajan vaijerin ja kuoret -tahmeutta pienemmälle rattaalle siirryttäessä alkoi esiintyä vähäistä enemmän.

  7. #3067
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Nastat toiseen pyörään ja taas uudet eturattaat.

  8. #3068
    Tein pellettipolttimen uudelle syöttömoottorille diy-asennuslevyn 4 mm rosterista ilman pylväsporakonetta. Varuistena n. 30 euron halppis-verkkovirtaporakone, kiillotuskone, jossa 1 mm rälläkän laikka, sopivia teriä, pistepuikko ja pyöreitä moottorisahaviiloja. Annoin itselleni papukaijamerkin ketjunkiristäjästä, joka on tehty 5 mm ruuvista ja motonetin polttoaineletkusta.

  9. #3069
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Läppäriin isomman kovalevyn. Nyt mahtuu taas joitain vuosia.

  10. #3070
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    360
    Ilmasin läskin takajarrun.

    Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

  11. #3071
    K.Kuronen Guest
    eeSilk-stemmin. Paikallaan ollut elastomeeri oli liian pehmeä, joten vaihdoin koeajon jälkeen tilalle jäykimmän, sillä tanko keinui levottomasti. Jäykin kumi tuntuu sopivalta 100-millisen stemmin kaverina: ei häiritsevää keinumista ja tanko tuntuu kädessä kiinteältä.

    Hieman piti kääntää kahvoja pystympään jäykkään stemmiin nähden.

    Ihan heti en kokenut suurta ihastumista, mutta eiköhän kilometrit tuo selvyyttä.

  12. #3072
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.222
    ^ Kokemukset kiinnostaa heti, kun on selvyyttä
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #3073
    Jatkoa edelliseen pellettipannujuttuuni. Uuden moottorin myötä tuli heikkoa palamista - en ostanut uutta prosessoria (vajaa 60 ekee), jossa on ilmeisesti uudet säädöt. Pellettirakeesta jäi siis osa palamatta. Tehdas myy myös kokonaista poltinta (2300,-), jossa on sama moottori kuin juuri hommasin. Nettisivuilla oli sattumoisin uuden polttimen säätöarvot, jos asentaa sen saman tehtaan vanhempaan kattilaan. Syötin ne koneelle ja kas, tuhka on jo ihan tuhkan näköistä. Kustannus nolla egeä.

  14. #3074
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Vaihdoin vaihdevaijerin, alkoi rispaantunut pää ärsyttämään.

  15. #3075
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Kokemukset kiinnostaa heti, kun on selvyyttä
    Tänään kävin pyörähtämässä jotain 70 km huonoa pintaa etsien. Elastomeerin vaihdoin pykälää pehmeämpään. Stemmissä oleva SOFT<->FIRM -nuppi on hyödyllinen: tasaiselle toinen asento ja röykkyiselle toinen.




    Pari havaintoa:

    -Alaotteelta ajaessa ei ole joustoa, jousto toimii lähinnä kahvoilta ajaessa
    -Jyrkässä laskussa kahvoilta ajaessa SOFT-asennossa tanko myötää vähän oudon oloisesti
    -Röykkyisellä kovaa ajaessa tangon liikettä ei niinkään rekisteröi, vaan tekee mieli antaa palaa

    (Alla litkutetut Gravdalit, 2.5/2.75 bar, ukko jotain 93 kg, droppia 6 cm)

  16. #3076
    K.Kuronen Guest
    Graveli kitisi, kun kampia pyöritti taakse ja kammessa tuntuu selvää vastusta; ketjut pois, keskiö se ei ole; kiekko pois ja havainto, että aika vähän ajettu vapaarattaan laakeri on entinen.

    Täytynee laittaa uusi tilalle ja tutkia, saako tuota kitisevää elvytettyä varaosaksi.

    Samalla tuli käytettyä takavaihtaja irti, putsattua, voideltua ja säädettyä kitkaa vähän kevyemmäksi.

  17. #3077
    K.Kuronen Guest
    eeSilk+ -satulatolpan. Satulan säätö ei ole helpoimmasta päästä: edessä olevan pultin 10-millinen kanta voi joillakin satuloilla jäädä hankalasti saavutettavaksi. Näin on laita oman WTB Silverado-satulan kanssa: suoraan sivusta ei pääse, vaan on kikkailtava taittuvalla räikkälenkillä. Ei tuota ainakaan maastossa kiristetä, ellei mukana ole kyseista työkalua.



    Vähän myöskin pohditutti elastomeerin vaihtamiseksi pois otettavan akselin lukitusruuvin ohuus ja väljyys kierteisiin. Takaisin asentaessa ohjeen mukaiseen momenttiin ja varmistukseksi tippa ruuvilukitetta.

  18. #3078
    Liittynyt
    11/2019
    Viestit
    297
    ^ Itselläni vähän samantyyppinen systeemi yhdessä maantiekonkelissa, mutta tuota etummaista ruuvia pyöritetään sormin (ruuvin päässä n. 2 cm halkaisijaltaan suurennos jossa ruusaus, että ei ole tarkoitettukaan muuta kuin sormin kierrettäväksi), kun on tuo takaruuvi on riittävästi löysätty, niin sitten vain sormin pyöritellään haluttuun suuntaan ja kiristetään takana olevalla lukitusruuvilla.

  19. #3079
    K.Kuronen Guest
    ^musta tuon eeSilk-tolpan toteutus on aivan tavallinen "kahden pultin keinu": molemmat pultit on oltava kohtuullisessa kireydessä. Cane Creekin asennusohje kertoo, että ensin säädetään kulma oikeaksi, sitten kiristetään takimmainen momenttiin ja lopuksi etummaiselle annetaan puolen kierroksen lisäkiristys. Käytännössä satulan kulma muuttuu, kun takimmaisen pultin kiristää momentiin.

  20. #3080
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    Aloin uusimman projektin kasaamisen, pari pakettia vielä puuttuu että pääsee jatkamaan.

  21. #3081
    K.Kuronen Guest
    Vaihdoin eeSilk-stemmiin kovimman elastomeerin takaisin, sillä tangon notkuminen ei lakannut häiritsemästä. Astetta pehmeämmässä on kuitenkin liikaa painumaa, ehkä elastomeeri voisi olla millin paksumpi?

    Satulan säätämiseen löytyi yksinkertainen ratkaisu: jättää aluksi nokan hieman pystyyn ja laskee sitä vähittäin etummaista pulttia kiristämällä ja takimmaista löysäämällä.

    Nyt sekä satulatolppa, että stemmi taitaa olla aika hyvin kohdallaan: vaimennusta on, mutta ei häiritsevää liikettä.

    -----------------------------------------------------------
    Stemmin elastomeerejä saisi olla useampia eri kovuuksin, pienemmin portain.

  22. #3082
    Vaihdoin vajaa viikko sitten ostettuun läskiin nastarenkaat alle ja vaihdoin saman tien satulan.

  23. #3083
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    Hitonmoista mittailua ja säätöä projektin tangon leveydestä kun osia puuttuu, rautasaha olisi valmiina jo.

  24. #3084
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Jos haluat vanhan ja viisaan neuvon, älä käytä sahaa ennen koeajoa!

  25. #3085
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Vaihdoin nastat pois ja järjestelin renkaita ja laittelin kuminauhoja ympärille kun osasta puuttui ja ne veivät tilaa tarpeettoman paljon. Samalla ihmettelin että hitto näitä vähän käytettyjä erilaisia renkaita on varastossa paljon. Ja uusia vaan tekis mieli ostaa. Pitäis myydä tai heittää jotain poiskin joskus.

  26. #3086
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    TERU, kun saan jarrukahvat niin kyllä pystyn hahmottamaan lyhennyksen. Tuota neuvoa kyllä yritän noudattaa. Toisaaltaan, saa noita tankoja uusia.

  27. #3087
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    ^ Nimellinen hinta tai hae pois toimii. Jos niitä vanhoja renkaita ei ole tähänkään mennessä osannut kaivata niin vielä vähemmän niitä kaipaa tulevaisuudessa.

    Putsailin syksyllä parvekkeen nurkkaan jemmattuja likaisia voimansiirron osia. Pari takapakkaa ja eturattaat.

  28. #3088
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    ^Harvoin niille tulee käyttöä. Itse vein satsin kierrätyskeskukseen ja osan myin ja loput deletoin. Alkaa sitten taas uutta keräämään.

  29. #3089
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    TERU, kun saan jarrukahvat niin kyllä pystyn hahmottamaan lyhennyksen. Tuota neuvoa kyllä yritän noudattaa. Toisaaltaan, saa noita tankoja uusia.
    Nämä itsekasatut on yksilöitä ja kun tuleva runkokin on nasakan lyhyenpuoleinen, voi 64 tanko olla just passeli.
    Koeajossa vasta kokee tuleeko ajettavuudesta täydellinen. Se meillä tavoite.

  30. #3090
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.224
    ^ Kun hakee suoratankoista maantiepyörää niin veikkaan että tangon leveys tulee olemaan jotain 55cm. Jossain vaiheessa rakensin Kona Dew:stä sportimman version ja silloin tanko oli 52senttinen, runko kylläkin hieman pitempi. Tuossa aikaisemmin pohdin miksi suoran täytyy olla ylileveä versus maantietangon 42senttinen?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •