GarminGiantHephaElectrobike
Sivu 234 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 134 184 224 232 233 234 235 236 244 284 334 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.991 - 7.020 / 10558

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #6991
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Joo näin se varmaan on. En itsekään usko että hirveen isolla todennäköisyydellä ongelmia tulee.

  2. #6992
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.292
    ^Ja noita varmaan saa kivijaloistakin vaihto-oikeudella jos epäilee ongelmia. https://r2-bike.com/ASHIMA-Adapter-PM-PM-180-mm-7g Tuossa näkyy esim. Ashiman adapterin malli ja kyllä suurinosa noudattaa samaa linjaa.

  3. #6993
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.173
    Adapterille voi tarvittaessa näyttää viilaa, jarrusatulalle mielummin taas ei.


  4. #6994
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    53
    En lähtisi jarruosia viilaamaan.

  5. #6995
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.292
    ^Eipä paljoa viilaminenkaan haittaa sillä adapteri hyvin yksinkertainen kapistus https://r2-bike.com/Avid-Adapter-PM180VR-PM160HR ei ainakaan tuossa mallissa.

  6. #6996
    Moi. Mun cube maasturista on leviämässä oikea vaihdevipu. Kyseessä 10 vaihteinen ja nykyinen vipu on malliltaan M670-B. Semmosta ei taida enää olla. Käykö tohon nyt mikä vaan 10-vaihteinen vipu. Löysin yhdestä verkkokaupasta M780 oikea 10-v XT l-spec B merkkisen vaihdevivun, mutta mietin käykö se tuohon? Kiinnitys on yhdellä pultilla siihen jarrussa olevaan pidikkeeseen.

  7. #6997
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.208
    Pitäisi käydä tuo mainitsemasi vipu.

  8. #6998
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.828
    Onko joku joskus räpeltänyt Shimanon rullajarrujen kanssa? BR-IM70 olisi kyseessä. Ei ole käynyt vielä hyppysissä, mutta alkaa kuulemma vinkua jonkun ajan jälkeen, kun on ollut liikkeellä. Ei ole kuulemma voideltu kertaakaan.
    Kymysys kuuluu, hoituuko jarru kuntoon vinkumattomaksi pelkällä voitelulla. Ja mitähän myrkkyä tuo Shimanon oma rullajarrurasva on, että voisiko käyttää jotain perusvassua, kun tarkoituksenmukaista ei löydy omasta hyllystä?
    Pikkusen kuulemma myös kihnuttaa eli onkohan tossa jotain muuta säätöä kuin vaijerin kireys.

  9. #6999
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    398
    Ainakin Shimanon tarkoitukseen tehdyllä rasvalla vinkuminen loppui
    retkupyöräilijä

  10. #7000
    Rookie alustalla, eli antakaa armoa, jos olen väärässä paikassa . Onko jollain kokemusta / onko yleensä mahdollista toteuttaa seuraavanlainen set-up? Kippurasarvet, joissa maantiekahvat (jarrut + vaihteet) + aerotanko, jossa olisi myös vaihteet. Eli yhdessä pyörässä olisi vaihteet kahdessa paikassa. Sähkövaihtajilla maalaisjärjellä kuvittelisin, että voisi olla mahdollista, mutta entäs mekaanisesti?

  11. #7001
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.292
    Sähköisiä löytyy mutta mekaaniset varmaan melko viritykset.

  12. #7002
    Kiitos @nure! Olen yrittänyt netin syövereistä kaivaa videota, jossa joku näyttäyisi mallia, mutten ole löytänyt. Onko sinulla tullut vastaan?

  13. #7003
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.292
    Teoriassa kitkavivuilla voisi onnistua mutta moderneilla tulee hankaluuksia, karkea veikkaus. Voi olla että joku PellePeloton insinööri asiasta eri mieltä.
    Mikä perustelu on moiseen viritelmään ja millaiseen käyttöön?

  14. #7004
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.439
    Ei tuossa kahden rinnakkainkytkentä oikein voi toimia, koska pitäisi olla servo, jolla liikkuisivat samaan tahtiin.
    Kai sitten sarjakytkettynä vipujen etäkäyttö vaijereilla, kuten autokoulun lisäpolkimissa, olisi realistinen toteutus.

  15. #7005
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Ei tuossa kahden rinnakkainkytkentä oikein voi toimia, koska pitäisi olla servo, jolla liikkuisivat samaan tahtiin.
    Kai sitten sarjakytkettynä vipujen etäkäyttö vaijereilla, kuten autokoulun lisäpolkimissa, olisi realistinen toteutus.
    Mites ne käyrätankoihin tarkoitetut lisäjarrukahvat toimii? Saiskos samalla ajatuksella?

  16. #7006
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Lisäjarrukahvat kippuratankoisessa ovat tuossa vähän keskemmällä ja toimivat jarruvaijerin välissä. Jarru toimivat molemmilla kahvoilla erittäin hyvin kun vaijerinkuoret mitoittaa huolella. Yhdessä pyörässä tuollaiset lisäkahvat olleet jo ammoisista ajoista, mutta enpä tiedä olenko kysyjän jäljillä ollenkaan:
    https://www.bike-components.de/en/XL...er-Set-p49263/

  17. #7007
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.439
    ^^lisäjarrukahvat vaijerivedossa toimivat pidentämällä virtuaalisesti vaijerinkuorta.
    Vaihtajista pitäisi setupissa toinen aina palauttaa pienimmälle ennen kuin toista voi käyttää koko skaalaan.
    Vaihtajat on suunniteltu vaijerin päähän, ei vaijerin läpivedolle.

  18. #7008
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.292
    Periaatteessa tangonpäihin vivut ja tankoon vaikka nokkavivut mutta miten ne saa synkattua keskenään? Vipujen väliin pianolanka mallia "Positron", ne liikkuvat kiinteästi keskenään samaa tahtia ja vaijeri jälkimmäisestä vivusta vaihtajaan... Aika korkealentoista!

  19. #7009
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Moi,

    Olen itse aivan puupää huoltohommissa, joten esitän seuraavan kysymyksen:

    On-One Hello Daven takajarrun halkaisijaa pitäisi vähän kasvattaa ensi kesän dh-kokeilua varten. Minkälaisen adapterin tarvitsen, että saan tuohon Sram Guide R jarruun istumaan taakse myös 203mm levyn.


    SRAM Guide G2 R Hydraulic Disc Brake / Rear / 1800 / 20 Post to IS

  20. #7010
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.292

  21. #7011
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tässä toinen kauppa, jos sattuu muutakin samaan kassiin:
    https://www.bike-discount.de/en/shim...ar-203mm-rotor

  22. #7012
    F. Kotlerburg Guest
    Internetin mukaan Davessa on Post Mount takana. Onkohan tuo jossain välin muuttunut? Jos siellä on IS niin tuo on oikea.

    Tältä näyttää nyky-Daven jarrumountti On-Onen sivuilla


  23. #7013
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.155
    Kotlerburg ehti ensin. Hämääkö kuva vai näyttääkö vaan siltä että ei välttis olis tilaa 203 levylle? Eli tuleeko runko vastaan jarrusatulaa?

  24. #7014
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.287
    Joo. Sotanorsuhan kyseli mikä tuohon fillariin on oikea. Nurella ei tuosta taaskaan ole mitään hajua. Kunhan googlailee vaan ja pätee nopeudella.

    Mulla tietty ei ole mitään tietoa just tästä asiasta...

  25. #7015
    F. Kotlerburg Guest
    ^no kyllähän tuo nuren ehdottama tuon sotanorsun laittaman perusteella on oikea kun siinä mainitaan POST to IS. Itse aloin vain sitä kyseenalaistamaan, että onko tosiaan IS laitettu, kun kerran tuollaista päässyt läheltä katselemaan ja siinä oli muistin mukaan PM takana.

    Tuollaiseenhan joku tämmöinen on oikea https://www.bike24.com/p2324646.html

    Satulan paikkahan vähän siirtyy kun levy kasvaa, että voi se tuohon mahtuakin.

  26. #7016
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.897
    Jos en ihan väärin muista, niin minun rungossa on juuri samanlainen systeemi kuin tuossa oranssissa, koska jarrujen keskitys oli semisti vittumaista. Se voi olla että se 203 jää tuon takia haaveeksi ja sitten vaihdetaan 180 tuon typerän vakion 160 levyn tilalle. Ehkä kahdella sentilläkin saa vähän lisää jarrutehoa. 180mm levy ja adaptereita taitaa löytyä kellarista valmiina, niin aloitetaan niillä sovittelemaan.

  27. #7017
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.928
    Nopealla googletuksella ko. pyörän maksimi levynkoko takana on tuotantosarjasta riippuen joko 160mm tai 180mm. Henkkoht ehkä laittaisin kokeeksi halutun levyn ja mallaisin jarrusatulaa irtonaisena suoraan siihen niin näkee onko mitään toivoa toimivuudesta.

  28. #7018
    F. Kotlerburg Guest
    Jos ei jo itse levy ota kiinni haarukkaan.

  29. #7019
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.292
    Päätön, seuraa sinäkin joskus muuta kuin aihetta vittuilla... Vastasin kysymykseen sen perusteella mitä kysyttiin toisin kuin sinä jolla mitään sanottavaa!

  30. #7020
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.292
    Kotler, kiitti! Ei aina voi olla eri mieltä!

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7217
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 20.30

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •