Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
No mikä se katto olisi? Minkä summan luulet vaikka Keskisen Vesaa kouluttavan, kun voi ostaa puolen miljoonan auton vain pitääkseen mielen virkeänä.
Katto? Ei tähän varmaan mitään kaikille sopivaa vastaus ole, mutta vaikka 20k€? Oikeasti rikkaita se tuskin kouluttaa ja siksipä siihen oheen sitten pistejärjestelmä. Kun pisteet kortista loppuu niin kortti pois ja sitten niitä pisteitä saa takaisin ajan kanssa/kursseilla/koulutuksella tms. Oikeasti rikkaat hommaavat tietysti kuskin hoitamaan ajelun jos oma kortti lähtee hyllylle mutta sitten ollaan taas niiden liitujen ja piirtämisen alueella.

Muistaakseni tämäkään ei ollut iso ongelma ennenkuin Suomeen saatiin Nokia-miljonäärejä ja alettiin takomaan noita ennätyssakkoja. Jos vaaraa ajamisellaan aiheuttaa niin lienee sama ajetaanko Volkkarilla tai Ferrarilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
Pisteytys voisi olla hyvä, mutta ei sekään varmaan ongelmaton ole.
Meillä ollut yli 15 vuotta käytössä eikä aivan susi ole:

* uusi kortti = 12 pistettä
* rikkeistä lähtee pisteitä (sakon ohella): puhelimen räplääminen ajaessa 6 p., punaisia päin ajamisesta 4 p., ylinopeuksista törkeyden mukaan jne
* kun pisteet on nollassa, kortti hyllylle. Pisteitä saa takaisin odottamalla, käymällä jotain kursseja
* kortin ollessa hyllyllä ei parane ajella: ensimmäisestä kerrasta ehdollista, toisesta tiilenpäitä lukemaan