Oliskohan Utajärven kivipuistosta?
Oliskohan Utajärven kivipuistosta?
Ei ole........
No rain - no gain.
Aivan, koska kyseessä on tietenkin Outokummun geologinen aikajana, sen alkupiste tarkalleen ottaen.
Uusi
![]()
Kiitoksia kannustuksesta
Viestissä 247 oli 130. rasti. Tähän mennessä ei ole ollut tuplia, mutta englantilaisten barkaasi Kokkolassa ja Pomarkun vanha silta ovat rastipaikkoja, jotka tiedän itse käyttäneeni joitain vuosia myöhemmin. Normaaliperusviiva Nummelassa oli ensimmäistä kertaa rastina numero 26, ja muistaakseni siellä on ollut rasti ainakin kaksi kertaa myöhemminkin.
Kaikki tähän mennessä vastaan tulleet nimimerkki heccun laittamat rastikuvat ovat kadonneet bittiavaruuteen, Smo ei ole jumalauta linkittänyt karttaan kertaakaan, osa Karttapaikan linkeistä on täysin hapantunut (koordinaatit saa onneksi kopsattua nykyiseen linkkiformaattiin) ja kaikenlaista muuta pikku jännää. Vallitsevana trendinä on onneksi googlen katunäkymän linkitys, josta saa suoraan kopsattua toimivat koordinaatit rastikarttaan.
Sori siitä. onneksi en ole montaa rastia laittanut, kun potentiaaliset rastikuvat on jossain trackerin syövereissä. Lupaan ehkä parantaa tapani tai sitten
Tuo olisi ehkä ollut tupla https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...73#post3038373
Heinolassa kylpylärantakylpylän kioski
Ja uutta:
![]()
Oisko tuossa?
Juu .
Sorry, teknisiä ongelmia (kun ei osaa kännyllä), menee ehkä pari päivää uuden kuvan laitossa.
Karttalinkki olis kivempi kuin tuollainen kuvakaappaus.
Mitäs täällä nyt tapahtuu?
Jaa? Itse luulin antaneeni sen karttalinkin (jonka olin hakenut, mutta jäin selittelyittä toiseksi) ja laittaneeni seuraavaksi (heccun rastikuvaa odotellessa) haettavan rastin.
Olisi kai pitänyt laittaa perään teksti tyyliin: "Tämä ja ehkä parikin muuta rastia ehditään hakea ennen kuin heccu saa tekniset ongelmansa selvitettyä. Aasinsiltana olkoon että vaihdetaan liikennemuotoa ja siirrytään yhteyslauttalaiturista rautatien varteen!"
PS Jos yleisesti tykätään että oli paha etikettivirhe, naurettavaa kiilaamista tjms, niin voimme toki odottaa sen päivän tai parikin ihan hyvällä mielellä.
Siinä tapauksessa siltakuvan paikka on Ahjo, Kerava. Omituista tunnistaa paikka, josta ei ole ajanut.
Jatketaan helpolla kesäkuvalla. Nyt pitäisi varmaan minunkin ryhdistäytyä sen rastikartan suhteen...
No tuohan on Ruotsin kuvarastin teemaan jatkoa. Ei siis niin, että olisi ulkomailta, vaan kyseessä on opaste Porlammin Struven ketjun pisteen suuntaan.
Ekstrarastina ollut polestar 2 lienee Rovaniemeltä: https://kuljetusnet.fi/polestar-esit...ilinnassa.html
Seuraavaksi rappuja. Voi olla vähän haastava, laitan viikonlopun aikana apukuvan portaiden puolivälistä koillisen suuntaan jos ei sitä ennen löydy. Sen jälkeen on liian helppo
![]()
Sundo muokkasi tätä : 17.02.2023 at 10.56
Aloitetaan arvaamalla tässä
Siinähän se, hieno paikka jossa sai silmät, korvat ja suun täyteen hyttysiä kun pysähtyi vastaamaan puhelimeen.
Uusi. Oliko tekeillä rastikartta Koko Suomen kuvarasteille? Ja jos niin mistä se löytyy?
![]()
Kovasti näyttää Loviisan kirkolta
Kartta on tekeillä, laitan julkista linkkiä kun ollaan ajan tasalla. Helpompi kun tekee aikajärjestyksessä. Nyt n. 3 vuoden päässä nykyhetkestä.
Ja uusi:
![]()
Kemin kirkko ? Eilen ajoin autolla ohi ja käytiin syömässä pitsat lähellä Puistopavilijongissa-
uusi "Kartta on tekeillä, laitan julkista linkkiä kun ollaan ajan tasalla" Tälle peukku
![]()
Kai tämän on oltava Arktikum
Uusi:
![]()
uusi
![]()
Aivan oikein, siinä oltiin Kuusijärvellä randoällärien lähdössä.
Rastikartan teko on vaatinut jonkin verran editoriaalisia päätöksiä ja olen koittanut vähintäänkin selittää karttatäpän kuvauksessa jos jotain hämärää on tapahtunut. Mutta nyt pääsin 2020-2021 vaihteeseen, jolloin foorumi oli poissa pelistä ja parin kuukauden viestit katosivat. Mukaan lukien oma debyyttini tässä ketjussa.
Viimeinen viesti ennen katkosta on tämä nimimerkki mni:n laittama rasti, jonka sijainti siis puuttuu. Tietääkö joku?
Katkon jälkeen laitoin seuraavan kommentin:
Jonka jälkeen px postasi uudelleen mainitun kirkkokuvan (Kuivaniemen kirkosta) ja ketju jatkui.Jäikös täällä uusimmaksi rastiksi px(?) laittama kirkkokuva? Sitä edeltävät oli Uukuniemen kirkko, puomi Penkkatien päässä SSABin tehtaalle Raahessa, rännipolku Kannuksessa ja Nahkialan ylikulkusilta Akaalla. Vanhempia puuttuvia en muista.
Halutaanko ketjusta kadonneita rasteja kartalle?
Uukuniemen kirkko oli mun laittama ja mielestäni px, löysi. Puomi Raahessa oli muistaakseni px:n ja mä löysin. Kannuksen rännipolku oli mun ja jos olen tuolloin aiemmin kirjannut järjestyksen oikein niin löytäjä oli varmaankin px. Samalla logiikalla mä varmaankin löysin sen Nahkialan ylikulkusillan (joka on tainnut sittemmin olla uudestaankin rastina mutta ei mennä asioiden edelle), mutta en muista kenen laittama se oli. Päivämääristä ei hajuakaan, enkä muista puuttuiko tuosta välistä vielä jotain muutakin.
Muistikuvia, mielipiteitä?
Näpyttelen nuo sitten kartalle niillä tiedoilla mitä on, saa joku muu täydentää jälkeenpäin jos haluaa.
Tämä rasti lienee Santasaaren uusi kotalaavu kuten kuvasta lukemalla saattoi päätellä. Sijainti OpenStreetMapin mukaan.
Uusi:
![]()
Tuossa. Taustalla surullinen Kajaanin rauniolinna.
Rastikartalle täältäkin iso hatunnosto! Mulla pitäis olla tallella jokainen postaamani kuva alkuperäisellä postauksen aikaleimalla, joten voin kaivella noita kadonneita rastidetaileja tuosta kunhan tässä joskus ehdin.
olkoot uusi tällainen:
![]()
px / #55 / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Tässä muutamia aikaleimoja servulta:
Tällainen kuva 22.11.2020 klo 17:07
Kuva Tampereen uudemmasta asematunnelista upittu nettiin 3.1.2021 klo 19:01. Mutta myös tällainen kuva samasta asematunnelista on upittu jo 13.12.2020
Puomi Raahessa 15.1.2021 klo 02:51
Tämä kuva sillalta 15.1.2021 klo 23:17,38 (tulikohan tätä koskaan käytettyä, kun seuraava on upittu jo 2 min päästä?)
..ja tuo Kuivaniemen kirkko 15.1.2021 klo 23:19,34
Liekö näistä jotain/mitään apua?
px / #55 / pekkatahkola@youtube / ptahkola@instagram / syotemtb.fi / pappiskapartio.blogspot.fi / krossikommuuni.fi
Olisiko pxn rasti tässä ???
Kirjanmerkit