ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 197 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 97 147 187 195 196 197 198 199 207 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.881 - 5.910 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Pienen googlailun jälkeen tulin tuohon tulokseen, että ne laadukkaat mittarit vaan maksaa liikaa.
    Ostin Silcan Jyväskylästä harrastuksen alkumetreillä joskus 95-96 kun kokeneemmat näin neuvoivat, ja se oma mittari hajosi siitä aika pian. Eli Silcan pumppu tuolla Etran mittarilla on palvellut hienosti jo yli 20 vuotta. Ja siitä pumpusta on tullut jo osa tätä harrastusta, sitä ei muille lainata ilman valvontaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Oliskos tällaiset akkupelit hyviä rengashommissa? Riittääkö tuotto leveisiiin renkaisiin?

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/9b...box=1675655275
    Olen toistaiseksi onnistunut kaikki tubelessit nostamaan tälläisellä Makitan pumpulla. Täpärin renkaat ainakin noussut

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Todella ankeata se on jo 0.1-0.3bar mitä renkaiden kausivaihdossa tarvitsee autonrenkaisiin lisätä.
    Käytän polkupyörän jalkapumppua auton renkaiden vaihdon yhteydessä. Puoli baaria pumppaa helposti minuutissa. Sen jälkeen, kun ekan kerran tätä kokeili, ei ole tarvinnut kompressoria käyttää. Muutama minuutti menee koko rengassarjan kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Minä tiedän. Todella ankeata se on jo 0.1-0.3bar mitä renkaiden kausivaihdossa tarvitsee autonrenkaisiin lisätä. Muutaman vuoden jaksoin värkätä ja sitten ostin akkulaitteen. Olis vaan kannattanut maksaa vähän enemmän sellaisesta johon saa asettaa tavoitepaineen.
    Tuon tavoitepaineen kanssa on ainakin Ryobin pumpussa se ongelma, että jos tulee jokin hetkellinen tukos tai paine letkussa nousee jostain syystä nopeasti korkealle, tulkitsee laite että homma on valmis, vaikka ei vielä oikeasti olisikaan. Lisäksi tuo antaa ihan eri lukemia kuin huoltoaseman pumppu, joten lukeman joutuu vielä "kalibroimaan" päässään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Oliskos tällaiset akkupelit hyviä rengashommissa? Riittääkö tuotto leveisiiin renkaisiin?

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/9b...box=1675655275
    Ainakin tuossa Ryobin vastaavassa tuotto on sen verran pientä että luulisin suuremman hetkellisen tuoton saavan pumppaamalla raivokkaasti jalkapumpulla. En usko että toimii tubeless-hommissa, paitsi toki niissä tapauksissa joissa jalkapumppukin riittää hyvin. En tiedä onko tuo Makita sitten paljon tehokkaampi jos sitä on kerran onnistuneesti käytetty. Sittenhän on olemassa akkukäyttöisiä säiliöllisiä minikompressoreita, se voisi toimia jo paremmin, mutta hintakin on kova. Itse olen välillä täyttänyt tuolla napsautinta niin ei tarvitse selkää rikkoa sitä jalkapumpulla täyttäessä.

F. Kotlerburg Guest
    Onko joku syy, että pitäisi olla akkukäyttöinen? Itsellä on tuollainen 6l säiliöllä oleva verkkovirtakäyttöinen kompura ja sillä kyllä napsuu hienosti kaikki renkaat mitä kokeillut, jotka ei isollakaan tornipumpulla edes yritä nousta. Tais maksaa mätänetin tarjouksessa satasen.

Meikeläisellä on isäukon vanha kunnon kompura nykyään. Ei sen kanssa ole ongelmaa.

Ihan vaan yleissivistyksen kannalta asiaa mietin. Jos joku vaikka reissaa asuntoautolla tai lomailee paljon mökillä verkkovirran ulottumattomissa, niin sellaisessa käytössä tuollainen voisi olla kätevä. Tai jossain matkailubisneksessä missä vuokrataan ja toimitetaan pyöriä pitkin korpimaita.

Kerran olen ollut mukana kun Tour de Tampereen alkutohinoissa yritettiin saada yhden kaverin rengasongelmaa kuntoon hierojan työkaluilla, eikä siitä mitään tullut. Sisuri piti laittaa.

Ilman säiliötä oleva kompura on yhtä kuin jalkapumppu. Helpot renkaat nousevat, mutta useat ei.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Onko joku syy, että pitäisi olla akkukäyttöinen? Itsellä on tuollainen 6l säiliöllä oleva verkkovirtakäyttöinen kompura ja sillä kyllä napsuu hienosti kaikki renkaat mitä kokeillut, jotka ei isollakaan tornipumpulla edes yritä nousta. Tais maksaa mätänetin tarjouksessa satasen.
    Jos käytät kompuraa samassa paikassa ja/tai pistorasia on aina kulmilla, niin mikä ettei. Ja on tilaa säilyttää. Mulla ei ole.

Piikkisika SL:t pitää ilmat, kun muutaman päivän pumppailee. Kerran lisäsin Caffelatexia.

Orangen litkun kanssa prestaventtiilit menee tuon tuostakin tukkoon. Olisiko ehdotuksia tiivisteestä joka ei tuki prestoja mutta joka kuitenkin paikkaa myös reikiä? Schwalben doc blueta joskus käytin mutta eipä se paikannut niitä paria pientä reikää jotka kohdalle sattuivat.
    Tuli nuo Fillmore -venttiilitkin hankittua mutta olivat liian lyhyet omille maastokiekoille. Nyt niitäkin olisi 70 ja 90 millisenä mutta saatavuus huono ja hinta vieläpä suolaisempi kuin noissa omissa 50 millisissä.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    ​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."
    Brian Clough: "Even educated fleas do it."

Stansin litku toimii kaikilla tavoilla, ei ainakaan omassa käytössä ole ollut mitään huomauttamista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Stansin litku toimii kaikilla tavoilla, ei ainakaan omassa käytössä ole ollut mitään huomauttamista.
    Sehän se taitaa käytetyin merkki olla. Schwalben liemihän on ollut Stanin tekemää mutta ehkä eivät ole samaa tavaraa.
    Peaty’s ja Muc Offkin on tullut kokeiltua, ensiksi mainittu ei oikein vakuuttanut. MucOffista ei jäänyt oikein muistikuvaa mutta jostain syystä sen jälkeen tuli siirryttyä Orangeen jolla kolmee kesää tullut ajeltua. Ehkä vihdoin olisi aika kokeilla Stania.

​Mick Channon: "We've got to get bodies into the box! The French do it, the Italians do it."

Miksi ne menee tukkoon? Minulla ne eivät mene.

Pidätkö venttiilin aina yläasennossa kun pumppaat painetta?
    Olisiko myös pumpulla väliä? Olen itse käyttänyt aina lezynen pumppuja, joilla voi laskea paineen letkusta pois ennen pumpun pään iroitusta. Tulisko lezynen kanssa vähemmän litkua sielun sisään?

Orange kuitenkin paikkaa minusta parhaiten varsinkin kovemmilla paineilla. Stani toimii ihan ok maasturissa. Ja talvella käytän stania, tai nyt itseasiassa motonetin litkua, kun tuota niin näppärsti sai.

Ei mullakaan ole koskaan mennyt venttiili tukkoon missään mun pyörissä. Stansia ja nyt Joe’ta.

Miksi ne menee tukkoon? Minulla ne eivät mene.

Pidätkö venttiilin aina yläasennossa kun pumppaat painetta?
    Olisiko myös pumpulla väliä? Olen itse käyttänyt aina lezynen pumppuja, joilla voi laskea paineen letkusta pois ennen pumpun pään iroitusta. Tulisko lezynen kanssa vähemmän litkua sielun sisään?

Orange kuitenkin paikkaa minusta parhaiten varsinkin kovemmilla paineilla. Stani toimii ihan ok maasturissa. Ja talvella käytän stania, tai nyt itseasiassa motonetin litkua, kun tuota niin näppärsti sai.
    Hyvä huomio. Lezynen pumppua kyllä käytän mutta en ollut hoksannut että tuo nappi poistaakin ilmat letkusta eikä renkaasta koska olen käyttänyt erikseen painemittaria jolla säädän renkaan paineet mieluisaksi. Omassa lezynen pumpussa mittari on aika surkea joten vastaisuudessakin aion käyttää erillistä mittaria. Tai voisihan tuohon pumppuun hankkia paremman mittarin.

Pahoja Tubeless ongelmia!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ei mullakaan ole koskaan mennyt venttiili tukkoon missään mun pyörissä. Stansia ja nyt Joe’ta.
    Kyllä tuo aika yleinen riesa on jos interwebbiin on uskominen.

Edit: Lisätään vielä että Orange on omalla kohdalla ollut se merkki mikä noista kaikista on ollut pahin tukkija. Ja ihan tuoreellakin litkulla sitä tehnyt. Muut ei oikeastaan useinkaan.

K.Kuronen Guest
    Ainakin Magic Milk tukkii sieluja, vaikka ei nyt aivan päivittäin. Pumpaan aina venttili alhaalla ja kiekot säilytän samalla tavalla. Epäilen, että hieman vuotava sielu olisi herkempi liimaantumaan kiinni.

Sieluja pitää olla pussillinen aina varastossa ja vähänkin epäilyttävä vaihtuu uuteen.

Onhan se toisaalta kai niinkin että litku joka tukkii venttiilin saattaa myös paikata reiänkin paremmin. Mutta kyllästyttää tuo venttiilin sielujen jatkuva vaihto. Ei mullakaan sentään päivittäistä ole mutta hyvinkin saattaa kerran kuussa, joskus parikin mennä vaihtoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zort Katso viesti
    Onhan se toisaalta kai niinkin että litku joka tukkii venttiilin saattaa myös paikata reiänkin paremmin. Mutta kyllästyttää tuo venttiilin sielujen jatkuva vaihto. Ei mullakaan sentään päivittäistä ole mutta hyvinkin saattaa kerran kuussa, joskus parikin mennä vaihtoon.

Minä en ole vaihtanut varmaan yhtään sielua litkun takia koskaan. Mitä sille käy?

Nyt kun aloin miettimään, niin itsellänikin on yksi kiinanventtiili paikallaan, joka tosiaan menee jumiin. Luulin sen olevan rikki, mutta tietystihhän se johtuu litkun jämistä.

Tuossa venttiilissä on ne pienet reiät vanteen sisällä inserttiä varten. Eli ilma virtaa sivuille päin, ei suoraan isosta reiästä alas.
    Veikkaan, että litkupaakku ei pääse tuon vuoksi pois vaan saa kasvaa sielun sisällä. Normaaleilla dtswissin venttiileillä olen vaan tuutannut kunnolla painetta ja tuon jälkeen venttiili on aina auennut.

Mutta onhan se totta, ettei presta ole se fiksuin ratkaisu litkujen kanssa. Saas nähdä tuleeko erillaisia venttiilejä saataville, kunhan litkut edelleen parantuvat. Itse en ainakaan siirry enää staniin gravellissa ja maantiepyörässä.

https://76projects.com/products/hi-f...ubeless-valves

Mullahan on laatikossa Reserven Fillmore -venttiilit mitkä noin käsissä hypistellessä vaikuttaa päteviltä. Harmi vaan kun omat bontyn kuituvanteet on liian korkeat niin on jäänyt asentamatta. Pitänee kokeilla maantiepyörään vaikka. Kalliitahan noi Fillmoret vielä on mutta josko niiden hinta joskus vähän putoaisi. Jos 70 mm pitkiä versioita olisi jossain saatavilla niin varmaan sellaiset hommaisin. Hinnasta huolimatta huonon päivän sattuessa.

Tuo fillmoren video näyttää itseasiassa just sen mitä meinasinkin. Normi prestalla se litku kertyy tuonne putkeen ja sielu menee jumiin sen vuoksi. Pahimpia on saletisti ne insertille tehdyt venttiilit, joissa on liian ahtaat poraukset alhaalla, kuten noissa kiinanvenoissa.

https://m.youtube.com/watch?time_con...&v=y_i1e88L8YE

Fillmoren venttiili tukitaan heti alalaidasta, eikä litkua oikein voi jäädä mihinkään.

Minä en ole vaihtanut varmaan yhtään sielua litkun takia koskaan. Mitä sille käy?
    Litkua kertyy siihen sielun kumitiivisteen ympärille. Itse saan niitä myös säännöllisesti tukkoon. Mutulla sanon että maantie ja gravel pyörissä on useammin tukossa...liittyyy varmaan korkeampiin rengaspaineisiin.

Kumin ympäriltä sen moskan saa kynsillä irti, mutta itsellä ainakin sinne sielun sisään kertyy pikkuhiljaa litkua joka alkaa ahdistamaan ilman liikkumista. Sen putsaamiseen en ole löytänyt järkevää ja nopeaa tapaa.

Niin. Mun mielestä noiden moskien pitäisi lähteä kunnon pumppaamisella pois. Mutta jos se venttiili on alapäästä ahdas, niin eihän ne minnekkään pääse. Sitten sitä vaan kertyy aina lisää.

Tässä screenshotti tuosta fillmoren videosta. Jos tuonne prestan alapäähän kuvittelee vielä ahdistuksen, niin hiffaa miksi venttiili on ajan kuluessa väkisin tukossa. Eli kannattaa valita sellainen venttiili, mikä on mahdolliismman avonainen alhaalta.

Sitä moskaa jää tuonne sielun kierteellisen osan ja kumitulpan väliin ja ilma kulkee huonosti.
    Ei lähde edes kompuralla.
    Pitää varmaan kerätä noita tukkeutuneita boksiin, koittaa liottaa jollain liuottimella hetki ja painaa kompuralla puhtaaksi.
    Ei ole kallista, mutta ärsyttää silti heitellä periaatteessa ehjiä osia roskiin.

K.Kuronen Guest
    Ei mulla ole venttiilin varret sisältä mihinkään tukkeutuneet, vaan kuten yllä todetaan, niin sielu kasvaa sisältä umpeen ja tiivistekumi kerää itseensä tiukan kerroksen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Ei mulla ole venttiilin varret sisältä mihinkään tukkeutuneet, vaan kuten yllä todetaan, niin sielu kasvaa sisältä umpeen ja tiivistekumi kerää itseensä tiukan kerroksen.
    Joo ei se sieltä tukkoon mene, mutta estää varmaan sen sieluun jääneen jämän poistumisen. Jos siis ahdas tuo venttiilin alaosa, kuten noissa omissa kiinan venttiileissä, joissa siis vaan pienet reiät sivuille päin. Tuon jälkeen tukos on sitten kunnollinen.

Mulla siis kaikki muut venttiilit ovat auenneet ihan pumpulla. Lentää se kuivunut kikkare varmaan pois. Toki sielun saa välillä ruuvata vähän tiukemmin kiinni, jos huomaa välissä olevan moskaa.

Mutta tuo fillmore olisi varmasti toimiva. Täytyykin vähän tutkia mitä kaikkea on nykyään saatavilla. Toki hinnan pitäisi jäädä alle 20e/kpl ja tuossakin saisi olla jo helposti korvattavia o-renkaita mukana.

Edit: No 33e/pari bike24

Olisko tuo niin, että venat menee tukkoon helpommin niillä, jotka pumppailee koko ajan? Mulla voi mennä puolikin vuotta niillä paineilla, mitkä renkaaseen tuli, kun se asennettiin. Olen aika laiska säätelemään paineita. Sitten jos alkaa hakkaamaan vanteelle, laitan lisää.

Eilen pumppasin läskitäpäriin ilmaa ja niinhän siinä kävi, että rengas tyhjeni ajossa ja lenkki jäi kesken. Ilmat tuli etusesta venttiilin ja vanteen välistä. Parilla pumppauskerralla ei tiivistynyt ja keskeytin lenkin. Tietysti sitten se alkoi pitämään…

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •