Menneinä vuosikymmeninä uusien suksien pohjat saattoivat olla hiomanauhan jäljiltä, ja silloin niitä pohjustaa kuumavoitelemalla ja siklaamalla useaan otteeseen. Suksien hionnat ovat kehittyneet koko ajan, samalla materiaali on aina vaan kovempaa. Suksien voitelu on nykyään enemmän kuin auton vahausta, ja vaha kiinnittyy kuten auton pintaan. Eli tehdään ohuita ja niukkoja kerroksia kovilla vahoilla ja laitetaan pinnoitteita, jotka parantavat vesipakoisuutta ja estävät likaantumista. Rexin nestevahoissa ja kuumavahoissa koostumus on sama, mutta lämpö kyllä kiinnittää kuumavoidellessa tehokkaammin. Harjauksen mekaaninen vaikutus kiinnittää nestevahoja. Vinkkejä ja kikkoja on monia. Voi esim. harjata ensin kuituliinan läpi, ja sitten normaalisti. Kuumavahapalikkaa voi hangata pohjaan ja siten sitten hölvätä Glide Cleaneria päälle, ja antaa kuivua ja kovettua yhdessä.
Kirjanmerkit