XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
No, kun asiaa tuntevia ja muita vihreitä poliitikkoja kuuntelee niin peli on menetetty ja tuo tulee tapahtumaan vaikka mitä tehtäisiin.
Kaikki huononee siihen asti kunnes pallon väkiluku lopulta romahtaa suurinpiirtein siihen tasoon, mitä se oli omassa lapsuudessani.
60-luvun alussa maapallolla oli väkeä 3 miljardia, nyt 8, muutaman vuoden päästä 10. Sillä väkimäärällä maapallo kalutaan tyhjäksi meren pohjia myöten. Kaikilla kun on hinku elintasoaan ja kulutusta nostaa.
Tuo väkiluvun lasku tapahtunee jonkinlaisen epämiellyttävän rytäkän taikka myllerryksen kautta ja tuonee mukanaan levottomuuksia, itkua ja hammastenkiristystä.
Tuo kuulostaa aika realistiselle kuvaukselle, voihan se olla että sen romahduksen aiheuttama kolmas maailmansota on jo alkanut tuolla Euroopan kaakkoislaidalla.
Ohessa arvioita miten väestönkehityksessä käy.
https://yle.fi/aihe/a/20-10001028
Saman tyyppisiä uutisia on kuultu muualtakin, mutta "riittääkö" tuon muutoksen nopeus? Niitä uusia jääkaappeja, telkkareita sekä niiden kaipaajia tulee vaan hurjasti nopeampaa tahtia tässä lähivuodet.
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
^ Uhka / riski on yksi asia, enkä sitä vähättele. Todelliset akuutit r-a-päästöt ovat kuitenkin tosiasia, vaikkakin terveysvaikutukseltaan liki merkityksettömät hiukkaspäästöihin ym. verrattuna.
No niin, homma kääntyy sellaiseksi kun maalaisjärjellä olikin jo pääteltävissä kun EU viskaalit opettelevat laskemaan:
https://yle.fi/a/74-20015803
Pohjoisten alueiden hiilinielut on laskettu liian pieniksi ja päästöt liian suuriksi – laskentamenetelmässä on ollut merkittävä virhe
Ilmatieteen laitoksen mukaan pohjoisen ekosysteemien hiilitasearvioiden laskuvirhe on merkittävä, jopa samaa suuruusluokkaa kuin ekosysteemin koko vuotuinen hiilitase.
Luitko jutusta muuta kuin otsikon? EU-viskaalit?
Hienoa asioita ja laskentamenetelmiä tutkitaan ja kehitetään kokoajan. Tässä jos missä tiedolla on iso merkitys.
Uusia kiristyksiä olisi luvassa, jos nämä ehdotukset toteutuu. Itse ainakin toivon niin.
https://www.hs.fi/talous/art-2000009362001.html
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
^Eli kun muu maailma ei tee juuri mitään, niin eurooppa ajaa oman taloutensa alas ja vaikutukset ilmastoon ovat täysin olemattomat?
Luotan esimerkin voimaan, kun muutakaan ei voi.
Ja tuo muu maailma ei tee juuri mitään -lause ei taida pitää enää paikkaansa.
Aika loppuu kesken, tuossa jutussa olikin pitkästä aikaa tuo tuomiopäivän kello
Vain kuvakaappaus, sekunnit juoksevat koko ajan. Joku aateekoonero saisi laittaa tuon fillarifoorumillekin sillai livenä.
On tuossa paapperissa yksi hyväkin kohta:
Rikkaimmat jäsenmaat sitoutuvat vähentämään päästöjään enemmän kuin köyhät. Siksi Suomen pitää puolittaa päästökaupan ulkopuoliset päästöt, kun esimerkiksi Romanian ja Bulgarian tavoite on 10 prosentin päästövähennys.
Ei menen kuin muutama vuosi, niin tällä "siirtymällä" Suomi saadaan taloudessa jonnekkin albanian tasolle. Sen jälkeen saadaan Eu:sta tukia ja maksut pienenee.![]()
Tyypillistä vihreiden politiikkaa, valheita valheiden perään.
https://www.verkkouutiset.fi/a/vihre...le-se-on-vale/
Vihreät juhlivat metsäpäätöstä – asiantuntija HS:lle: Se on vale
Alkuperäinen lähde, HS, olisi löytynyt helposti lainattavaksi. Sieltä voi poimia vaikka saman asiantuntijan toisen lauseen:
”Viestintä vähän vesitti tämän hienon asian, joka olisi voitu uutisoida myös faktojen pohjalta.”
Metsämaasta suurin osa on käytännössä jo ollut hakkuiden ulkopuolella.
Eli mitään metsien lisäsuojelua ei tuossa tapahtunutVoihan sitä viestintää moittia, mutta valehtelua tuo ministerin kirjoittelu silti on kiistatta.
Intia seuraa aika hitaasti perässä: https://ourworldindata.org/grapher/c...America~Europe
Kun ottaa huomioon että iso osa Aasian päästöistä on fillareiden (yms) tekemistä Eurooppaan ja Amerikkaan, on noissa EU:n suunnitelmissa ihan pointtia.
Kumulatiivisilla on merkitystä siksi, että suurin osa tuosta kaikesta pitää saada sidottua takaisin jonnekin pois ilmakehästä.
https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/5702825
Ihmetelly, jotta miksi Helsingin, Turun viereen merelle ei yhtään tuulivoimalapuistoa?
Ja taas, miks ohiampujat ja co sais nauttia ilmaisiksi meidän metsänomistajien hiilinieluista?
Kuten sanoin, Kiina lisää hiilivoimaa merkittävästi ja Intia seuraa perässä: https://www.reuters.com/business/ene...it-2021-10-29/.
Kun euroopassa aletaan lisäämään näitä hiilidioksidi -anemaksuja, niin se johtaa yhteiskuntaan jossa vain rikkailla on esim. varaa matkustaa. Kenelle näitä maksuja edes tilitetään, jonkun EU -byrokraatin liivin taskuun?The Udangudi plant is one of nearly 200 coal-fired power stations under construction in Asia, including 95 in China, 28 in India and 23 in Indonesia, according to data from U.S. nonprofit Global Energy Monitor (GEM).
EU:n suunnitelmassa "rikkaiden maiden", eli mm. kaulaansa myöten veloissa olevan Suomen, pitää vähentää merkittävästi esim. lämmityksen ja liikenteen päästöjä ja samalla kiristää hiilinielujen käyttöä. Kuulostaa hyvältä diililtä sellaiselle maalle, joka on ilmastoltaan kylmä, etäisyydet on pitkiä ja metsätaloudella on merkittävä rooli kokonaisuuteen.
Jos ne keskenkasvuiset metsät hakataan ja puista tehdään ruskeita pahvilaatikkoja joita lennätetään ympäri maailmaa täynnä kaikenlaista härpäkettä niin mikäköhän on lopulta hiilitase?
Ja onhan valtiollakin metsää, mutta ei ne puut erottele mistä lähteestä ne hiilidioksidin ottaa. Mutta hyvähän se on että on yksityisiä metsänomistajia jotka huolehtii metsästään, toivottavasti hyvin.
Kun kerran viher-yle:kin on julkaissut jutun ohisalon valeuutisista, niin kusetuksen pitää olla aika suurta luokkaa.
https://yle.fi/a/74-20016312
Ministeri Ohisalo kertoi metsiensuojelun “jättipotista”, vaikka vain puolet hallituksen suojelukohteista on metsää – tutkija: Harhaanjohtavaa
Ihmettelin itsekseni pyörälenkillä kun katselin Helenin uutta polttolaitosta Vuosaaren satamassa, 70 auton rekkaralli päivässä vaikka junan raiteet tulee viereen. Miksiköhän tämä on niin vaikeaa.....
Junakuljetusten hinta on sellainen, että kannattavuus häviää. Todellisuudessa ilman kumipyöräliikennettä ei tulla pärjäämään piiitkään aikaan.
Kirjanmerkit