GiantGarminElectrobike
Sivu 29 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 27 28 29 30 31 39 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 841 - 870 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #841
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.715
    Sonder Camino Ti olisi mun valinta enkä muualle juuri katselisi.

  2. #842
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^ Hieno muttei hakemani kaltainen vaikkakin Sonderilta löytyy ehdot täyttäviäkin runkoja.

  3. #843
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Tuossa katselin uutta projektia ja rungoksi vaikka Canyon Roadlite, koko vaan arveluttaa? 180/n.80 ja S ylärajoilla ja M alarajoilla. Kun entisiin vertailee niin pienempikin menisi mutta... Onkos kokemuksia ja mielipiteitä ja neuvoja saa tietenkin pyytämättäkin...

  4. #844
    Flatbar roadbike? Siinä taitaa olla joku 32mm maksi rengasleveys.

  5. #845
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Onko eka kerta foorumilla kun joku suunnittelee Canyonin ostoa runkona? Yleensä on ostettu osien takia.


  6. #846
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^32mm on jo aika paksut...

    Jack, ajatus lähinnä jokin pyörä aihioiksi, en edes tiedä saako moista runkosettinä? Jos nyt vaikka jotain ajankuluksi löytyisi...

  7. #847
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tuossa katselin uutta projektia ja rungoksi vaikka Canyon Roadlite, koko vaan arveluttaa? 180/n.80 ja S ylärajoilla ja M alarajoilla. Kun entisiin vertailee niin pienempikin menisi mutta... Onkos kokemuksia ja mielipiteitä ja neuvoja saa tietenkin pyytämättäkin...
    S koossa stemmi on lyhyt, 80 mm, pystyy pidentämään parilla sentillä. S koon noilla mitoilla valitsisin.
    Tuleeko M koossa ohjaustanko liian ylös?
    Inhottavaa tuo valinta on kun on juuri kahden koon välissä.

  8. #848
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Onko eka kerta foorumilla kun joku suunnittelee Canyonin ostoa runkona? Yleensä on ostettu osien takia.
    Kyl mää harkitsin Grizl L koossa FBG:ksi mutta ohjaustankoa ei saanut riittävän alas. Siis koko pyörää, runko itselle, muut osat myyntiin. Noita hyviä ja kohtuu hintaisia FBG runkoja ei oikein ole.

    PS Jos pk-seudulla, Tikkurila paras vaihtoehto, löytyy Grizl M koossa niin mielelläni kävisin mittaamassa. Kiitos.

  9. #849
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Arosusi, kummassakin koossa tod.näk. ohjaamo modataan omaan makuun, eli pitkähköksi ja matalaksi. Siis aihiota hakiessa voi jättää rungon, haarukan, kiekot ja jotain voimansiirron palikoita.
    Alkujaan jokin maastorungon kaltainen haussa mutta useassa rajoittaa eturattaan koko, pitäisi saada mahtumaan 40-42 hampainen.
    Lisäksi M kokoisen standover 800millillään hieman munille paha ja veikkaisin itsekin, kuten Canyonkin, S koon sopivan paremmin.

  10. #850
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Venyy tuon ässän pituus tarvittavasti satulatolpan jättöä ja stemmiä jatkamalla, näin oletan, ei niin kovin monta senttiä tarvii. Maino ajopeli tuollainen suoratankoinen sekapintojen ajokki onkin, kun sen huolella itselle kasaa.

    Omassa tallissa kahden kippuratanmoisen lisäksi myös suoratankoinen, kaikki keskinketaisia konsanaan, mutta ovatkin ajolleen - sanoisinko ihania.
    Nurelle vielä, osta pyörä osineen, jos eivät pelkkiä runkoja halua myydä, ensimmäiset osat heti irti ja myyntiin, sitten vähitellen päivitystä kun alkaa halua/tarvetta tulla.
    Katseletko muuten kuituista vai alurunkoista?

  11. #851
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Tällainen tietopaketti sorapyöristä löytyi, tangon muodosta ei niin väliä:
    https://www.canyon.com/fi-fi/blog-co...b12072022.html

  12. #852
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    TERU, tarkoituskin olisi hankkia hyväkuntoinen käytetty, mielummin kuituinen vaikken tällä kertaa alumiinistakaan sulje pois laskuista. Tarkoitus rakentaa rennohko kapistus 40x11-42 11 vaihteisella, tod.näk. mekaanisella voimansiirrolla, 100/142 kiekoilla, max. 35mm. renkailla omaan makuun modattuna.
    Uuden saa parilla tonnilla ja siihen päälle muutokset niin inhimillisissä hinnossa pysyttäisiin mutta ei vielä mitään paniikkia, projekti vasta ajatus asteella.

  13. #853
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Hyvä ymmärrän, tavoite on korkealla ja paljon muukin merkitsee kuin ajettavuus, joka minun tavoitteena vahvimmin määrää...ja tietty, tekniikankin pitää olla kunnossa, mutta hyvät vanhemmatkin koetut jutut käy.
    Kannustusta innostusta jatkoon!

  14. #854
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Kiitos, innostusta riittää kyllä. Lähtökohtaisesti budjetti ylittyy aina mutta lopussa kiittää itseään. Kunhan saa jonkun aihion niin katsellaan miten menee.

    Täytyy tutkia yhteensopivuuksia myös osasarjojen kesken, esim. mikä suoran tangon vipu toimii 11vaihteisen GRX:n kanssa? Tietenkin helpointa olisi pitäytyä SRAM:ssa mutta ainahan sitä uuttakin voi opetella.

  15. #855
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Mielestäni tämä, mutta älä vielä ihan mua usko:
    https://www.bike-components.de/en/Sh...hifter-p69973/

  16. #856
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Tuskin menee, täyskokoisilla kiekoilla aika kapeat renkaat, oletus että 2.2" renkaat menisi... Tämä on vain mun käsitys ko. kategorian renkaiden koosta.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^^32mm on jo aika paksut...
    Mikä tämän kategorian rengaskoko nyt siis on?

  17. #857
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.934
    Jos haluaa flat bar gravelin, niin eikö kannattaisi hankkia sellainen eikä maastopyörää tai fitness-pyörää?

    Oikein mallikas lajityypin edustaja on esitelty ketjun ensimmäisessä viestissä.

  18. #858
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Kun on jo tuollainen perus FTB jo niin hakee lenkkipyörää, tava?laan suoratankoista maantiepyörää.

  19. #859
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Kun on jo tuollainen perus FTB ....
    Mistä tuollainen lyhenne tulee?

  20. #860
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Sorry, muru, FTB skulle vara rakt...

  21. #861
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    5.933
    Totta totisesti tuollaista flatbar maantiepyörää kaipaa - löytyipä tallista mitä tahansa.
    Väliin on ollut tuollaisen puutetta, tuttu tunne.

  22. #862
    Pakko kysyä on tämä mun pyörä nyt sitten flatbar gravel, vai käppyrätanko maasturi, vai mikä?
    47 kumit ja mtb jarrut kuitenkin.

  23. #863
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Ihan selkeä WTF MGravel.

  24. #864
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^^KieroTankoGravel... Nätti kuitenkin!

  25. #865
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345

  26. #866
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Mielestäni ei toimi.
    Vipu maasto.
    Vaihtaja maantie.

    Vivulle sopi XT vaihtaja.

    Tai jos haluaa pienempää takapakkaa niin vaihtajalle ylempänä mainittu SL-RS700 vipu.

    Tai sitten maasto 12 vaihteisto settiä.

  27. #867
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Tarkoitus rakentaa suoratankoinen maantiepyörä, 1x11 voimansiirrolla ja ja takapakaksi jokin 40/42 loppuinen jolloin takavaihtaja täytyy olla pitkähäkkinen ja vipu tuoraan tankoon. Miten maastovaihtaja ja vipu toimisi ko käytössä, esim XT:n vipu ja vaihtaja? Täytyy huomioida mikä pakka sopii kiekkoihin...

  28. #868
    Miksei XT toimisi ko käytössä? Sehän on nimenomaan 42 pakalle ja tavalliselle vivulle tarkoitettu. Ei vaihteisto tiedä vaihtaako se vaihteita tasasella vai kivisellä polulla.

  29. #869
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421

  30. #870
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tarkoitus rakentaa suoratankoinen maantiepyörä, 1x11 voimansiirrolla ja ja takapakaksi jokin 40/42 loppuinen jolloin takavaihtaja täytyy olla pitkähäkkinen ja vipu tuoraan tankoon. Miten maastovaihtaja ja vipu toimisi ko käytössä, esim XT:n vipu ja vaihtaja? Täytyy huomioida mikä pakka sopii kiekkoihin...
    Ei tartte tuo yhdistelmä pitkähäkkistä XT-vaihtajaa.

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •