BikeshopGiantLostInLaplandElectrobike
Sivu 472 / 525 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 372 422 462 470 471 472 473 474 482 522 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 14.131 - 14.160 / 15748

Aihe: Koska viimeksi ajoit?

tempokisu Guest
    Piti ajaa pitempäänkin...vähän ennen Sorkkalan risteystä ohitin koiranulkoiluttajan oikealta, ja siinä samassa koira, iso musta koira hyökkäsi ja kaaduin suoraan eteen fillarin päälle ja tietysti vasen polvi rotvallinreunaan. Koiran emäntä oli kyllä aidosti pahoillaan ja kertoi ettei koira ole ikinä tällä tavalla...sattuiko pahasti - sattui.
    Molemmat polvet ja reidet kääk! sekä lapaluiden välissä yksi todella kipeä kohta, hyvä kun hengittää voi.
    Pysyin kuitenkin rauhallisena ja asia saatiin sovittua.
    Jatkoin kumminkin lenkkiä, ylämäet aika pahoja kun reisiin otti kipeesti. Olin suunnitellut myös käyväni Kauppahallissa hakeen kalaa, ja kävinkin. Tuli kumminkin 74km.

Onneksi vaatteet ei repeytyny, polvessa on kyllä ruhje, ja mustelmia alkaa ilmestyä joka paikkaan. Aika tuskainen olo, jotain jos tekee niin "autsista".

Kylkiluut taitaa olla kiinni selkärangassa, ainakin ennen kaatumista. Kuinkahan nuo paranevat ? Itselle sattui jotain selkäpuolella ja toiseen olkapäähän, kun punnersin ilman kevennysjousta olevan nosto-oven ylös. Rakensin sen aikoinaan sähkötaljalla nousevaksi. Vaijeri oli katkennut. Ei olisi kannattanut nostaa, kun ei ollut pakko.

^ ^ Ohititko emännän vai koiran puolelta? Oliko sinulla niin sanotusti pakotie eli tilaa väistää koiran tulosuunnasta poispäin? Huikkasitko jotain ennen ohitusta vai tulitko koiralle ja emännälle yllätyksenä?

Tarkoitus ei ole olla maalla viisas, kun merellä on sattunut, mutta nuo ovat asiat joita näissä ohituksissa ja kohtaamistilanteissakin aina yrittää nopeasti päässään ratkoa. Harmillisen usein ulkoiluttaja kulkee laidassa ja koira keskellä, jolloin ei ole tilaa ohittaa muualta kuin koiran puolelta. Joskus on käynyt niinkin että jos olen huikannut "Oikealta!" (koska siellä on ollut tilaa), emäntä onkin väistänyt oikealle...

Tosin kun hihna on pitkä, siltä ei välttämättä ole apua että on lähtenyt ohittamaan emännän puolelta, sillä koira on aina nopeampi kuin emännän kyky reagoida...

Oikeastaan ainoa varmasti turvallinen tapa on hidastaa, huikata. odottaa että ulkoiluttaja siirtyy sivuun ja pitää koiraansa kiinni ja ohittaa vasta sitten.

PS Muuten taitaa olla niin että on pyöräilijöitä, jotka ovat kaatuneet koiratilanteessa, ja pyöräilijöitä, jotka eivät vielä ole kaatuneet pyörätilanteessa. Huomaavainen ja varovainen ajotapa ei ole mikään tae siitä ettei jotain yllättävää voisi sattua.

tempokisu Guest
    ^ koira tepasteli pientareen puolelta eli ohitin emännän puolelta. Siinä oli hyvää tilaa ja senverta ropisi nastat että oletin emännän kuulevan. Nimittäin huutelen "pyörä tulee" jos siinä on ahdasta, nyt katsoin että ei hätää.
    Tuli kyllä niin sekunnin sadasosassa se koira, emäntä huusi kyllä ei! mutta ei ehtiny tehdä mitään, ite yritin jos ehtisi alta pois mutta en ehtiny.
    Olisikin ollut vain pieni koira. Tai vaikka lunta, mutta alla oli melkeinpä vaan asfalttia.
    Olen nimittäin kaatunut vielä isomman koiran kanssa ( emäntä väisti väärään suuntaan...) mutta kaaduttiin pehmeästi hankeen.

^^ ei tässä kylkiluut menny, lapaluitten takaa siis selän puolelta tekee kyllä kipeetä. Kyllä nämä ohitte menee, äitee tuossa tietysti että mene terveyskeskukseen, siittä mä kyllä hermostuin että mitä varten? jos joku paikka murtuu niin on "jonkin verran" kipeempi ja liikerajoituksia tulee. Nyt tuntuu että liike ja venyttely auttaa.

Ja just kun olin opetellut olemaan pelkäämättä koiria. No en mä niitä pelkää, mutta saatan olla ohitustilaiteissa nyt vieläkin varovaisempi.

ai joo, tuli kuitenkin 74km pituinen ajorupeama. Kivulias kalanhakureissu, mutta oli kyllä hyvää kalaa ( lohitasku uunissa).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Tuntemukset ovat tunnetusti yhtä erilaisia kuin yksilötkin, mutta voinee silti kysyä missä kylmä viima tuntuu pahiten?
    Kiitos kysymästä.
    Olen aina ollut huono sietämään kylmyyttä. Nyt olen alkanut vaan siedättämään itseäni kylmää vastaan. Olen tyytyväinen varusteluun muuten, mutta tuo päänalue on edelleen se ongelma. Silmät ovat lenkin jälkeen pari päivää punaiset ja rähmivät aamulla. Nenä tuntuu samoin jäiseltä vielä seuraavana päivänä. Lisäksi joka lenkin jälkeen kylmän seurauksena päänsärkyä, joka helpottaa vasta yön yli nukuttua. Hengityksen olen saanut harjoiteltua siihen malliin, että pystyn pelkällä nenähengityksellä menemään melko hyvilläkin tehoilla.
    Kesällä on kevyiden silmälasien päällä ajolasit, mutta ne ovat sen verran tummat, etteivät käy pimeällä ja talven hämärässä.

Lauantaina 32 km maastopyörällä. Ihan mukava pyöräillä, lukuunottamatta noita edellä mainittuja itselle harmia tuottavia talvipyöräilyongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari Fill Katso viesti
    Lauantaina 32 km maastopyörällä. Ihan mukava pyöräillä, lukuunottamatta noita edellä mainittuja itselle harmia tuottavia talvipyöräilyongelmia.
    Mä en käytä talvella kypärää. Pyöräilykypärä on harakanpesä, mitä tulee viiman pitoon. Talon emäntä ajaa talvisin mp-avokypärällä. Ehkä munkin pitäisi hankkia sellainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Mä en käytä talvella kypärää. Pyöräilykypärä on harakanpesä, mitä tulee viiman pitoon. Talon emäntä ajaa talvisin mp-avokypärällä. Ehkä munkin pitäisi hankkia sellainen.
    Mulla on kylmimmillä keleillä sadehuppu kypärän päällä. Blokkaa viiman pois.

Ja aamulla 50km perusrundi pk-seudun kelvejä. Mainio ajokeli, -5c pakkasta eikä tuulta. Kelvit asiallisessa kunnossa. Paitsi Vantaanlaaksontien kelvi Vanhan Nurmijärventien liittymän kohdilla. Kelvin liikenne opastettu Hämeenlinnantien varteen...

Kolmen viikon ajotauon jälkeen kaksi tuntia sähkärillä. Katsotaan mihin suuntaan kunto ja olo tästä lähtee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Mulla on +/-5 asteen keleihin halpis-hamax. Se on kohtuu tiivis, kun pitää alla vielä silkkistä huppua ja/tai buffia. Oikeisiin pakkasiin sitten oikea talvikypärä.

https://www.xxl.fi/hamax-commuter-22...1_style?page=1

https://sectionhiker.com/giro-timber...helmet-review/

Äsken kolmisen tuntia. Olipa mahtavaa hommaa ~kuuden viikon tauon jälkeen. Jouduin kyllä kysymään vielä tänään itseltäni "Koetko itsesi täysin terveeksi jo?" ja vastasin "En". Mutta lähdin silti, vaimokin on kommentoinut mun seinille hyppimistä kun elimistö on huutanut pyöräilyä. Jos on kuolemaksi niin olkoon, saamari. Oli sen arvoista.

Arvoin ennen lähtöä ottaisko Griswold- vai ISP -fillarin kun käveyretkillä katsellut, että melkoista koppuraa paikoin. ISP:t otin alle ja ajelin Rantaraittia Soukkaan, josta snadisti valikoiden Hannusjärven ja EKP:n maastopolkuja pitkin takaisinpäin.

Oudon hyvin jaksoi vaikka pitkä ajotauko.

Äsken 17 km kelvii ja peltotietä.-8 pakkasta ja muutenkii hyvä keli.

Eilen 4.5, tänään 3.5h.
    Huikeat talvikelit pitkästä aikaa.

Maastoilua vajaa 25km, kyllä se taas tästä lähtee, vaikka itsepäisyyspäivästä menikin kuukaus käytännössä ajamatta

Perjantaina Laru - keskustan rannat - keskustasukkulointia paikasta toiseen noin 20 km

Tänään 48km Bodomjärven ympäri. Pyörätiet oli aika heikossa hapessa, mutta ajoradalla taasen aivan mahtavaa.
    Aakoo muokkasi tätä : 23.01.2023 at 11.26

Eilen testasin kaverin sähköpyörää ja piikkisikoja reilun pari tuntia. Hyviä on molemmat.
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

F. Kotlerburg Guest
    17.12.2022

^Lähes päivälleen sama, muutaman kilometrin kauppareissuja lukuunottamatta, noita en laske. Tällä viikolla on vakava aikomus aloittaa.

Äsken jäkärillä vajaa kolmetuntinen. Lähinnä kelvejä, pikkusen polkuja.

Olipas suolamoskaa ja perusloskaa. Olis ollut kiva huuhdella fillari, mutta oli sellainen kupla otsassa ettei mitenkään tullut kyseeseen lähteä losottamaan vettä letkusta.

^ Kunhan huominen föhn-tuuliepisodi on ohi, pakastaa taas ja talvipyöräily on paljon hauskempaa.

Tosin näyttää pahasti sille ettei lämpötilan sahaamiselle nollan molemmin puolin vuoroin vesi-, vuoroin lumisateiden saattelemana ole ihan heti tulossa loppua. Opetus lienee että on osattava nauttia päivistä ja hetkistä silloin kun niitä tarjoutuu.

Itse kävin kellarissa ihan muissa asioissa ja oikeastaan hämmästyin - vaikka tiesinkin miten asia on - sitä että nastarenkaat lojuivat nurkassa asentamattomina. Näköjään kävi niin että kun ei jatkanut fillarointia keskeytyksettä syksystä talveen, esteeksi nousi jonkinlaisen aloittamiskynnyksen korkeus. Jos olisi erinomainen keli ajamiseen, on samalla erinomainen keli hiihtoon - ja hiihto näyttää vetävän joka kerta pitemmän korren.

Ja voihan sen ajatella niinkin että jos olisi valmiiksi likainen pyörä, sillä lähteminen olisi helpompaa...

Eilen 70km siivu pitkitettyä työmatkaa Vantaanjoen ja Kehä 3 vartta. Ei tarvitse olla hääppöisesti tien pinnassa jääröpelöä ja lunta, kun meno hyytyy aika totaalisesti.

Tänään 60 km gravelillä maantietä ja kelvejä. Lämpöä + 4 astetta ja todella sankka sumu. Maantiellä kesäkeli ja kelveillä hiekkaa/soraa märällä asfaltilla. Onneksi kelvin reunoilla pienet kaistat puhdasta asfalttia.

Vuoden ensimmäinen varsinainen pyörälenkki, maasturilla maanteitä 32 km. 4 astetta lämmintä ja kova tuuli, tiet liukkaita.

^ Nokitan kilometrillä ts. 33km keskiviikon lenkkipäivän ratoksi. Ice Spikerit jäisillä sivuteillä on pop!
    -ei oo pakko, jos ei taho-

Eilen tunnin s-läskillä ja Al Mightyillä. Olihan niissä hurja pito. ??
    "You brought two too many - Monettako kertaa sä katot tota?"

tempokisu Guest
    Olikin kiva ajella sulia kelvejä, ja ehdin ajaa 77km ennen töitä, kotimatkaa tulee vielä 13km.

46km vuorta ylösalas zwiftissä. Oli helkkarin kivaa.

Tänään grävelillä tammikuun pakkosatku. Täpärälle meni, onneksi ehti tervehtyä ettei monen vuoden putki katkennut.

Oli taas sellainen lenkki ettei tullut pysähdyttyä, ajelin vaan. No pieni biopysähdys ja samalla lamput taskusta paikoilleen.

Eilen melkein Espoon rastille mut päädyinkin vaan rantaraitti-oja-lähikauppa gravelille että jaksaa tänään luistella

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •