BikeshopLostInLaplandGiantElectrobike
Sivu 33 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23 31 32 33 34 35 43 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 961 - 990 / 2086

Aihe: Uusi maantiepyörä hakusessa

Itsellä pyörässä Ultegra Di2, on todella hyvä joskin itselle olisi kyllä 11vaihdetta riittänyt . En ole kokeillut 105Di2:sta mutta arvostelujen perusteella erot ovat hinnan lisäksi, imagossa, painossa, etu-vaihtajan nopeudessa (joka kai sekin on yhtä hyvä kuin edellinen Di2 eli varmaankin riittävä) ja kahvojen satellittivaihtajien tuessa (ymmärtääkseni puuttuvat 105:sta). Eli on niissä eroa, mutta onko se itselle merkittävä on jokaisen itse arvioitava.
    Monesti Ultegralle rakennetun pyörän muut komponentit ovat parempia (tai ainkin kalliimpia!) eli nekin vaikuttavat sitten sen koko pyörän hintaan ja painoon. Shimanon tehomittarit kannattaa jättää suosiolla hyllyyn, eli niistä en maksaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Carolus Katso viesti
    Itsellä pyörässä Ultegra Di2, on todella hyvä joskin itselle olisi kyllä 11vaihdetta riittänyt . En ole kokeillut 105Di2:sta mutta arvostelujen perusteella erot ovat hinnan lisäksi, imagossa, painossa, etu-vaihtajan nopeudessa (joka kai sekin on yhtä hyvä kuin edellinen Di2 eli varmaankin riittävä) ja kahvojen satellittivaihtajien tuessa (ymmärtääkseni puuttuvat 105:sta). Eli on niissä eroa, mutta onko se itselle merkittävä on jokaisen itse arvioitava.
    Monesti Ultegralle rakennetun pyörän muut komponentit ovat parempia (tai ainkin kalliimpia!) eli nekin vaikuttavat sitten sen koko pyörän hintaan ja painoon. Shimanon tehomittarit kannattaa jättää suosiolla hyllyyn, eli niistä en maksaisi.
    Lisätään, että erona myös Ultegran servo wave -jarrut.
    The older I get the faster I was

https://bike.shimano.com/en-EU/produ.../BR-R7170.html uusissa 105 jarrusatuloissa ei aiva servo wavea, mutta tilaa enemmän kuitenkin Itsellä oli gravelissa edellinen osasarja 105 R7020 ja eroa on hieman. Vanhemmat rahisi helpommin kunnon kurahiekkakeleillä. Jarrutuntuma ja pitokin parempi uudessa.

Maantiepyörässä Ultegran R8050 11sp. Toiminnassa ei huomattavaa eroa uuteen 105, 105 voi olla jopa hiljaisempikin.. kahvojen muotoilu ainakin miellyttää itseäni enemmän.

^ Pyöräilijät jotka aloittaneet ennen levy aikoja niin tietävät että muillakin jarruilla riittävästi tehoja.
    Älkää ihmeessä takertuko noihin Shimanoihin, usealla on käsitys että ne on ainoa ja oikea mutta ehkä joskus aikoinaan olivatkin... SRAM!

Ei mikään kiellä kyseenalaistamasta niitä vaatimuksia, jotka kysyjä jo on asettanut, mutta fiksumpaa on yrittää löytää ne täyttäviä ehdotuksia uudeksi maantiepyöräksi.

Shimanoihin en ole huomannut kenenkään takertuneen, ne vain sattuivat tulemaan ensiksi esille.

Oletko muuten itse sitä mieltä että langattomuus on lisähinnan arvoinen sillekin, joka ei aio kasata eikä kasauttaa pyöräänsä vaan ostaa ajovalmiin fillarin?

Onko eTapissa jokin muu ominaisuus minkä vuoksi se kannattaa valita ohi kummankaan di2:n?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Ei mikään kiellä kyseenalaistamasta niitä vaatimuksia, jotka kysyjä jo on asettanut, mutta fiksumpaa on yrittää löytää ne täyttäviä ehdotuksia uudeksi maantiepyöräksi.
    Pitää muistaa että vaatimuksia oli ainoastaan hydrauliset levyjarrut ja sähköiset vaihteet. Keskustelu lähti mukavasti käyntiin ja tuli jo yksi pyörä ehdotuskin. Suurin syy sille miksei tätä ja miksei tätä on raha. Jo noilla kahdella vaatimuksella hinta nousee jo liki 3000€

F. Kotlerburg Guest
    Sillä Sramin langattomuudella ei oikeastaan ole merkitystä kokonaisen pyörän ostajalle. Kokoajallehan se helpottaa asennusurakkaa, kun ei tarvitse vetää piuhoja. Onhan siinä Shimanon konseptissa etunsakin kuten että tarvitsee huolehtia vain yhden akun varauksesta, vaihtajat on sirot jne.

Minä en tiedä näistä sähkövermeistä juuri mitään, mutta Sramin langaton mulla on maasturissa. Siinähän se ei ole ongelma kun ei ole kuin yksi vaihtaja.

^En kyllä pidä SRAM:n akun latausta ongelmana vaikka olisi kaksikin, naps ja irti, lataukseen ja takaisiin.

Sramin langattomat on ihan hyvä vaihtoehto siihen saakka kunnes julkaisevat uuden malliston ja tuki loppuu lähes kokonaan vanhoilta. Sen jälkeen ei kannata hajottaa osia tai vaihtoehtona maksaa käytetyistä enemmän kuin mitä maksaneet uusina tai koko osasarja uusiksi. 11sp eTap kanssa on ainakin näin käynyt pian AXS julkaisun jälkeen.

Sramista oon itsekkin enemmän tykännyt, mutta syljettää Sramin bisnesmalli mikä ei palvele nykysiä asiakkaita. Lähtee ihan yksinkertaisten varaosien saatavuudesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Pitää muistaa että vaatimuksia oli ainoastaan hydrauliset levyjarrut ja sähköiset vaihteet. Keskustelu lähti mukavasti käyntiin ja tuli jo yksi pyörä ehdotuskin. Suurin syy sille miksei tätä ja miksei tätä on raha. Jo noilla kahdella vaatimuksella hinta nousee jo liki 3000€

Sramilta tulossa tänä vuonna uudet osasarjat maantielle ja maastoon, jos huhuihin on uskomista.

Muutoin kysyjälle, niin tuossa hintaluokassa ei taida olla oikein kilpailua, ja sen johdosta canyon on oikein hyvä (ainoa?) vaihtoehto. Kiekot sekä 105:ssa että rivalissa on aika painavat ja ehkä heikoin lenkki, mutta niitä on myöhemmin helppo päivittää jos kokee siihen tarvetta.
    Halvin kippurasarvinen ja sähkövaihteinen pyörä minkä minä tiedän on itse ostamani alumiininen Grail 7 gravel, hinta viime syksynä oli 2300 eur.
    Tämä vertailuna siihen että endurace cf 7 on kilpailukyisesti hinnoiteltu myös canyonin "sisällä"

Itse olen ajatellut polkupyörän eri komponenteista tulevan painon lisäyksen niin ettei niillä grammoilla ole mitään merkitystä niin pitkään aikaan kun kantaa omana ylipainona joka lenkillä kahden kokonaisen pyörän painon mukana. Siinä vaiheessa kun kropassa ei ole grammaakaan ylimääräistä voi miettiä voisiko pyörän painosta nipistää grammoja pois. Tuollaista tilannetta tuskin koskaan tulee joten ei tarvitse miettiä paljon takavaihtaja tai kiekot painaa.

Juu, on noissa kiekoissa muutenkin eroja tai sitten placebo on vain niin kova.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Juu, on noissa kiekoissa muutenkin eroja tai sitten placebo on vain niin kova.
    Minulla kiekkojen plasebo vaikuttaa jopa nopeusmittariin, sama pyörä ja sama mäki, mutta eri kiekot, niin tuloksena on vuosia eri maksiminopeus.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Tämä vertailuna siihen että endurace cf 7 on kilpailukyisesti hinnoiteltu myös canyonin "sisällä"
    Vahvasti alkaa ajatus kallistua uuden maantiepyörän hankintaan. 3.000 € hintaluokassa ei oikein haastajaa löydy Canyon Endurace CF 7 Di2 105. Kiekot ehkä heikoin lenkki. Gravel pyörässä (Focus Atlas 6.8) on GRX600, joten lienee turvallista pysytellä saman valmistajan logiikassa. Nykyisessä maantiepyörässä mekaaninen 105.

Goomikko, joskus helpompi ottaa pyörän painosta kuin kuskista. Itse en kyllä koskisi missään nimessä yli 9kilon maantiepyörään vaikka kuinka edullinen olisi.

Pro tip nurelle.

Se painokin voi tippua jos koskee siihen pyörään enemmän.

^Taasko luulet että trolli kirjoittaa? Sinultako Pro ohjeita??? Otetaan ensin turhat pois pyörästä ja katsotaan mitä miehestä lähtee.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Goomikko, joskus helpompi ottaa pyörän painosta kuin kuskista. Itse en kyllä koskisi missään nimessä yli 9kilon maantiepyörään vaikka kuinka edullinen olisi.
    Mikäli oikein muistan niin nurella ilmoituksensa mukaan on painoa 100 tai jotain yli kiloa.
    Siinä tilanteessa on kyllä yks pskan hailee painaako fillari kilon enemmän vai vähemmän kuin joku tasaluku.
    Kuljetettavaa massaa jos on 108 kiloa tai 109 kiloa niin missäköhän se tuntuu? Normi-ihmisen painokin vaihtelee viikon mittaan helposti kilolla tai kahdella.
    Jokainen painaa mitä painaa, ei muille kuulu, mutta loputon narina ja ohjeiden anto harrasteljapyöräilijöiden välineiden grammoista on jo todella goomista.

^Harrastelijoida kaikki tyynni joten sinäkin mielipiteesi (Taas) samasta ilmaissut. En narise, ei ole valittamista ja kaiken mitä sanon on vain omia mielipiteitä mutta kai kaikilla oikeus siihen ettei tarvi valtavirtaa myötäillä kuin usea toinenkin...

Ainakin minä mielellään luen mielipiteitä ja ohjeita. Minulla on myös omat mielipiteet joten en pyörää osta toisten mielipiteiden perusteella. Aikomukseni ei ole ostaa yli 9kg maantiepyörää kun nykyinen roadlitekin painaa alle 9kg. Ilmeiseti muita vaihtoehtoja ei ole kuin Canyon. Ainakaan kukaan ei ole muuta ehdottanut.

Itse olen ajatellut polkupyörän eri komponenteista tulevan painon lisäyksen niin ettei niillä grammoilla ole mitään merkitystä niin pitkään aikaan kun kantaa omana ylipainona joka lenkillä kahden kokonaisen pyörän painon mukana.
    Suosittelen kokeilemaan kiekkoja, joiden kehät painaa yli kilon, kevyisiin kiekkoihin kuitenkin pyörän kokonaispainon säilyessä ennallaan.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Tuossa on esim. bike24:n sähkövaihteiset maantiepyörät. Cube olisi myös 3000 eur hintaluokassa.
    Tarjontaa alkaa löytyä hieman enemmän 4.000 eur + hinnoissa

https://www.bike24.com/road-bikes.ht...sort=price_asc

Onko Orbean M30I 10.9kg?
    https://www.bikester.fi/orbea-orca-m...828#cgid=36901

Bikeplanetin myymälässä olisi, ja tähän menee 35mm renkaat,ja on sähkövaihteet, mutta paino on kyllä liikaa jos pitää paikkansa.

Veikkaan että 8,9 kg plusmiinus, vähän noista kiekoista riippuen.

^Ja jos pyörä miellyttää niin saa helposti kevennettyä tuonne kasin pintaankin.

Ainakin minä mielellään luen mielipiteitä ja ohjeita. Minulla on myös omat mielipiteet joten en pyörää osta toisten mielipiteiden perusteella. Aikomukseni ei ole ostaa yli 9kg maantiepyörää kun nykyinen roadlitekin painaa alle 9kg. Ilmeiseti muita vaihtoehtoja ei ole kuin Canyon. Ainakaan kukaan ei ole muuta ehdottanut.
    Jos "hinnat alkaen" päästä haluaa löytää sähkövaihteisen, hydraulisilla levyillä ja alle 9kg maantiepyörän, niin Kanjonin lisäksi tsekkaisin Cuben, Rosen, Radonin ja Cotecin.

Kanjonin kanssa tuskin menee pieleen.

Canyon on varma valinta kategoriassaan, hajuton, mauton mutta laadukas hintaisekseen.

Luulisin että sen 3000 euron Kanjonin saa hyvillä(kalliilla) kiekoilla omamassaa pois 300-500g ja vaikka on mitätön painomäärän pudotus niin kyllä se ajossa tuntee

Tiistaina tein tilauksen Canyon Endurace CF 7 Di2 105, toimitusaika arvio 20.2-3.3.2023. Toivottavasti aikataulu pitää. Tänään näytti olevan toimitusaika arvio kesä-syyskuu.

^Canyonin kiekot kyllä paremmissa versioissa laadukkaita muttei välttämättä keveitä. Useissa pyörissä tingitään jostain, usein kiekoista mikä mielestäni huono kohde moiseen.

Samanlaisia aiheita

1. Maantiepyörä hakusessa
    By STN in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 22.09.2017, 19.12
  2. Uusi (GPS) mittari hakusessa
    By scalpel in forum Varusteet
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 06.04.2017, 11.37
  3. Uusi maantiepyörä hakusessa
    By jannevaro in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16