Tänään kävin pumppaamassa ilmaa renkaisiin ja ajamassa. Hyvältähän tuo pyörä tuntuu. Jousitus tuntui herkältä ja mukavalta jäisillä teilläkin ja pyörä on ketterä ja kevyt käsitellä. Jarruista ei saanut muuta kuin helvetillistä meteliä irti. En käsitä, että minkä takia pidemmän seisonnan aikana noista Shimanon jarruista aina vuotaa nesteet männistä läpi, vaikka olen vaihtanut satulat pariin kertaan uusiin. Jarrupalojen takaosassa on mäntien muotoinen ympyrä jarrunestettä ja viimeistään pyörän pesussa tuo leviää kulutuspintaan.

Vähän houkuttaisi maalaus mattamustaksi. Sitten netistä valkoiset Scotin logot kylkeen ja ei muuta. Nyt valkoisissa kohdissa maali halkeilee ja rungon yläputkessa on kolhu, joka on peitettynä tarralla. Tuo kolhu oli tullut sillä välin, kun pyörä oli varkaiden hallussa. Täytyy huomenna soittaa yhdelle paikalliselle maalaamolle, joka sivujen mukaan maalaa pyöriä ja kysyä kustannusarvio. Hommaa toki jonkun verran, kun laakerit pitää suojata ja runko lasikuulapuhaltaa ensin. Halkeamia en löytänyt onneksi. Löysin myös hiilikuituisen Syntacen satulaputken, joka mututuntumalta oli selvästi alumiinista kevyempi ja ehkä vähän tasoittaa tärinää. Sekin kaipaa maalausta, mutta tuota uskaltaa lähteä tekemään vaikka itse.