HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 457 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 357 407 447 455 456 457 458 459 467 507 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.681 - 13.710 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #13681
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    514
    Sähköavusteinen tavarapyörä lumiauraksi:
    https://www.youtube.com/watch?v=Qutf...l=CBCVancouver
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

  2. #13682
    Hienosti alkoi uusi vuosi pyöräillen Helsingissä. Jo toisena päivänä harmitus suolan levittämisestä pyöräteille on ihan tapissa.

    Ajoin aamusta Pitäjänmäen baanaa ja se oli juuri suolattu. Siitä oli nautinto kaukana, kun pakkasella tunsi ja näki suolavellin lentävän. Keskuspuistoa pitkin oli ihana ajaa, kunnes taas Oopperalla joutui taas suolavellin uhriksi.

    Talvella ei useimmiten PK-seudulla pysty pyöräilemään ilman nastoja. Tänäänkin nastat olivat pakolliset. Turha edes yrittää suolalla tehdä kesää talven keskelle. Suolan levittämisen ainoat vaikutukset ovat pyörän likaaminen, ruostuttaminen sekä paikalliselle ympäristölle aiheutuvat haitat.

    Ovatko kaikki muutkin, keitä tämä suolan levittäminen häiritsee, lähettäneet Helsingin kaupungille palautetta asiasta? Pohdin juuri kaupunginvaltuutettujen lähestymistä asian tiimoilta. Erityisesti kaupunkiympäristölautakunnan jäseniä.

  3. #13683
    Ite oon vetäny ilman nastoja kehä kolmosen vartta joka arkipäivä. Kahtena aamuna ollut niin liukasta että nastoja kaipas. Tänäänkin hyvä sula baana, vain sepeli vähän pilasi nautintoa, poislue alikulku Mustavuoren kohdalla jäinen ja vaarallinen 50m kun sitä ei saa aurata koska hiihto menee kaiken edelle ja sen varjolla voi katkaista asfaltoidut kelvit ja murtaa lonkat
    Huomenna saa taas kiroilla lumipaskaa, miksi koko ajan sataa jotain?

  4. #13684
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    75
    Tänään aamupäivällä tuli Staran hiekoitusauto vastaan tehostetun aurauksen väylällä. Levitti hiekkaa siihen muutaman sentin lumen päälle. Kuuluu sarjaan Hölmöläisten tarinoita.

  5. #13685
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Tänään mietin ensimmäistä kertaa Keskuspuistossa, että työmatkapyöräily ei ole paras tapa mitä tiedän. Kepua ei oltu aurattu tai oli niin aikaisin, että löysää lunta oli sellaiset 5-10 cm. Hyh
    Roots, bloody roots

  6. #13686
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.297
    Tänään olisi kaivannut sähköavusteista lastenvaunua, siinä alkoi huumori loppua kun puski rynnäkkövaunua ja kiskoi samalla pulkassa isompaa varsinkin kun autotieltä aurattu lumet jalkakäytävälle.

    1,5km matkaan sai kulumaan kolme varttia.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  7. #13687
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Autosta katselin, kun joku tunkkas kapearenkaista sinkulaa sellasessa 10 sentin mössössä. Ei kadettanut

  8. #13688
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.609
    Melko luokatonta oli kunnossapito tänään Turussa niillä ns. laatuväylillä, jotka työmatkalle osuu. Aamupäivällä monessa paikassa oli vedetty auralla kertaalleen jalkakäytävältä lumet pyörätielle. Toisissa paikoissa oli aurattu lumet ajoradalta pyörätielle. Illalla kotimatkalla tilanne oli tismalleen sama, paitsi että ajoradoilta oli aurattu lisää lunta pyöräteille. Hirvittää valmiiksi loppuviikko, kun on todennäköisesti moninverroin haastavampaa keliä tiedossa.

  9. #13689
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Eilen 9.1.2023 aamulla ennen klo 7 mentiin vielä hienosti espoosta länsiväylää pitkin helsingin keskustaan.

    Iltapäivällä klo 15:00 oli koomisen täysi työ päästä kasarmitorilta ruoholahteen, jossa vihelsin pelin poikki ja hyppäsin metroon. Niittykummusta olariin reittiä merituulentie - olarinkatu oli myös koomisen täyttä työtä. Kaikkialla oli se 10cm ja pyörä vispasi sivuttain kokoajan. Sähköavusteinen täpäri ja 2,6" leveet piikkisiat alla. DNF siis tuli.

    Tänä aamuna sitten jokseenkin ajettavaa baanaa mutta silti tuli epäluottamuksena hypättyä taas niittykummun kohdalla metroon. Saa nähdä minkälainen kaaos on iltapäivällä kun vetää suojan puolelle jos ei aurat käy sillä välin kaduilla.

    Akkua palo eilen paluumatkalla 19% 5,5km ajolla

    Ehkä fätillä tossa kelissä ois päässy juuri ja juuri. Tai sitten sirkkelirenkaalla ois päässy leikkaa mujun läpi. Tosin päätellen muista renkaan jäljistä ei ne kapeerenkaisetkaan saanu pidettyä pyörää suorassa.

  10. #13690
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    ^Eilen ja tänään eestaas länärin vartta Lauttasaaren läpi ja Eiranrannan kautta Hakaniemeen, alla on luomu 29 ISP:llä. Vähän oli tuskaista touhua, varsinkin kun harjasuolaajakin oli luovuttanut eilen kesken matkan, nostanut harjan ylös ja jatkanut muualle

  11. #13691
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    ...harjasuolaajakin oli luovuttanut eilen kesken matkan, nostanut harjan ylös ja jatkanut muualle
    Kai hän suolat oli kuitenkin ruikkinut?


  12. #13692
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    ^Oli varmaan suolalitku loppunut. Viime viikolla kävi vielä suolaamassa kovan polanteen mössöksi. Tänään oli harjaaja lomalla, ja vastaan tuli aamulla ihan auralla varustettu traktori.

  13. #13693
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nakkalajarvi Katso viesti
    Hienosti alkoi uusi vuosi pyöräillen Helsingissä. Jo toisena päivänä harmitus suolan levittämisestä pyöräteille on ihan tapissa.

    Ajoin aamusta Pitäjänmäen baanaa ja se oli juuri suolattu. Siitä oli nautinto kaukana, kun pakkasella tunsi ja näki suolavellin lentävän. Keskuspuistoa pitkin oli ihana ajaa, kunnes taas Oopperalla joutui taas suolavellin uhriksi.

    Talvella ei useimmiten PK-seudulla pysty pyöräilemään ilman nastoja. Tänäänkin nastat olivat pakolliset. Turha edes yrittää suolalla tehdä kesää talven keskelle. Suolan levittämisen ainoat vaikutukset ovat pyörän likaaminen, ruostuttaminen sekä paikalliselle ympäristölle aiheutuvat haitat.

    Ovatko kaikki muutkin, keitä tämä suolan levittäminen häiritsee, lähettäneet Helsingin kaupungille palautetta asiasta? Pohdin juuri kaupunginvaltuutettujen lähestymistä asian tiimoilta. Erityisesti kaupunkiympäristölautakunnan jäseniä.
    Hyvä, politiikkoja pitää ahdistella, sitä varten ne ovat siellä.

  14. #13694
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Itseä kiinnostaa tämä suolaamisen peruste. Onko kyse siitä, että joku jalankulkija voi liukastua pyörätiellä (jossa lähtökohtaisesti ei tulisi edes kävellä) vai onko kyse siitä, että nastarenkaat eivät oletusarvoisesti kuulu pyöräilyyn? Eikö tien käyttäjiä voida velvoittaa käyttämään "asianmukaisia suojavarusteita", kun kerran autoilijatkin voidaan nastoja velvoittaa käyttävän? Käsittääkseni suolaamisen haitat ylittävät hyödyt, joten joku erikoinen vastuuvapaus lienee kyseessä.
    Roots, bloody roots

  15. #13695
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.714
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Itseä kiinnostaa tämä suolaamisen peruste. Onko kyse siitä, että joku jalankulkija voi liukastua pyörätiellä (jossa lähtökohtaisesti ei tulisi edes kävellä) vai onko kyse siitä, että nastarenkaat eivät oletusarvoisesti kuulu pyöräilyyn? Eikö tien käyttäjiä voida velvoittaa käyttämään "asianmukaisia suojavarusteita", kun kerran autoilijatkin voidaan nastoja velvoittaa käyttävän? Käsittääkseni suolaamisen haitat ylittävät hyödyt, joten joku erikoinen vastuuvapaus lienee kyseessä.
    Missä vaiheessa autoilijoita on velvoitettu käyttämään NASTArenkaita? Nythän on jopa
    liikennemerkit (ja ainakin jo muutama kadunpätkä olemassa) missä ei nastarenkailla edes saa ajaa…

  16. #13696
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Hirvee huuto taas kun hiekkaa kylvetään lumen päälle. Siihen se just kuuluu laittaa, kun luvassa on vesisadetta iltapäivälle.

  17. #13697
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hirvee huuto taas kun hiekkaa kylvetään lumen päälle...
    Kuka huutaa missä?


  18. #13698
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hirvee huuto taas kun hiekkaa kylvetään lumen päälle. Siihen se just kuuluu laittaa, kun luvassa on vesisadetta iltapäivälle.
    Mutta se hiekoittaja oli tullut vastaan jo eilen ja vesisade on tulossa tänään. En tiedä kyseistä paikkaa, mutta kohtuullinen riski on, että tässä noin vuorokaudessa aura on käynyt siirtämässä hiekat tien penkalle.

  19. #13699
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Missä vaiheessa autoilijoita on velvoitettu käyttämään NASTArenkaita? Nythän on jopa
    liikennemerkit (ja ainakin jo muutama kadunpätkä olemassa) missä ei nastarenkailla edes saa ajaa…
    Ei varmaan missään. Sen sijaan hyväksyttyjä talvirenkaita tulee käyttää, kun keliolosuhteet sitä edellyttävät.

    Myös normaalijärjellä varustettu pyöräilijä käyttää kelin mukaisia varusteita.

  20. #13700
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.397
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Itseä kiinnostaa tämä suolaamisen peruste. Onko kyse siitä, että joku jalankulkija voi liukastua pyörätiellä (jossa lähtökohtaisesti ei tulisi edes kävellä) vai onko kyse siitä, että nastarenkaat eivät oletusarvoisesti kuulu pyöräilyyn?
    Siitä asti kun harjasuolausta on käytetty olen ymmärtänyt että sen tarkoitus on saada talvipyöräily yleistymään yhden pyörä, yksien renkaiden käyttäjien ryhmässä eli siinä suuressa massassa.

  21. #13701
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Siitä asti kun harjasuolausta on käytetty olen ymmärtänyt että sen tarkoitus on saada talvipyöräily yleistymään yhden pyörä, yksien renkaiden käyttäjien ryhmässä eli siinä suuressa massassa.
    Ei kai sentään. Ei tuolla kesärenkain pärjää.

  22. #13702
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Mistähän luin teorian, että harjasuolaus keksittiin tuoda Helsinkiin vähälumisina talvina muutama vuosi sitten ja nyt ei vain ole kanttia myöntää, että homma ei lumisina talvina toimi. Ehkä oli nimimerkki stenu, kuka tämän teorian esitti? Varsin uskottava minun mielestäni.

  23. #13703
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Hirvosen Matti taisi sanoa taannoisessa Ylen talvipyöräilyiltaradiolähetyksessä että tutkimusten mukaan harjasuolatuilla reiteillä pyöräily olisi lisääntynyt. Itsekin olen toki suolalitkua vastaan.

  24. #13704
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Joo, kun kattoo tota mun pyörän voimansiirtoa, niin semmonen punotus siinä alkaa olemaan, että meneekö roskiin talvikauden jälkeen ketju ja takapakka. Vaikka eihän se pieni pintaruoste toimintaan sinällään vaikuta.

    Noh, kilometrikorvaukset onneksi kattaa noi talven ajalta.

    Syy ruosteeseen on koivusaaren ja keskustan välinen suolakylpy.

  25. #13705
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    75
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hirvee huuto taas kun hiekkaa kylvetään lumen päälle. Siihen se just kuuluu laittaa, kun luvassa on vesisadetta iltapäivälle.
    Eli sun mielestä oikea tapa on hiekoitus lumen päälle, odotetaan päivä-pari että tulee lisää lunta ja sitten annetaan sateen sulattaa? Eipä taida iltapäivän "vesisade" sulattaa tuota hankea..

  26. #13706
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Niin ei se sulata sitä hankea, vaan siitä tulee kunnon paksua jäätä. Tuurilla se sepeli jää siihen jäähän kiinni. Sen kaljaman pinnalle myöhemmin levitetty normi sepeli ei auta sitten pahastikkaan.

  27. #13707
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Mä en vaan ymmärrä miten sinne suolatulle kesäkelireitille on tarkoitus kulkea? Taluttamalla? Vai onko tarkoitus palvella vain ihmisiä joiden lähtö- ja päätepiste sattuu olemaan reitin varrella? Täysin absurdia hommaa.

  28. #13708
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Niin ei se sulata sitä hankea, vaan siitä tulee kunnon paksua jäätä. Tuurilla se sepeli jää siihen jäähän kiinni. Sen kaljaman pinnalle myöhemmin levitetty normi sepeli ei auta sitten pahastikkaan.
    Se sepeli uppoaa sinne polanteeseen eikä siitä ole mitään hyötyä. Tämähän nähtiin viime talvena, kun sepeli loppui kesken.

  29. #13709
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Se sepeli uppoaa sinne polanteeseen eikä siitä ole mitään hyötyä. Tämähän nähtiin viime talvena, kun sepeli loppui kesken.
    Oli sitä ainakin keväällä aika paljon

  30. #13710
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mä en vaan ymmärrä miten sinne suolatulle kesäkelireitille on tarkoitus kulkea? Taluttamalla? Vai onko tarkoitus palvella vain ihmisiä joiden lähtö- ja päätepiste sattuu olemaan reitin varrella? Täysin absurdia hommaa.
    Olen kyllä täysin samaa mieltä, jos olisi kunnon talvi. Nyt kun tulee vuorotellen metri lunta ja sitten se sulaa viikossa pois, niin en ole enää varma miten noita katuja kannattaisi hoitaa. Se loskapska ja jäinen ura pitää kuitenkin saada pois.

    Viime viikolla/viikonloppuna oli kyllä pääkaupunkiseuden kelvit loistavassa kunnossa. Aivan priimaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •