Velo tlr tosiaan suht hidas ja painava. Only for sapelisepeli usage.
Tosin tosi smoothi ja pehmeä ajaa tuollaiseksi renkaaksi.
Velo tlr tosiaan suht hidas ja painava. Only for sapelisepeli usage.
Tosin tosi smoothi ja pehmeä ajaa tuollaiseksi renkaaksi.
Jep. Itse ehkä ajaisin suosiolla 32mm gp5000, tai ainakaan paljoa ei kannata hitaampaa valita.
Komppaan tätä. Tuon 32 millisen gp5000:n olen todennnut kaikinpuolin toimivaksi sorapäällysteisillä pyöräteillä, latupohjilla ja hyvin hoidetuilla sorapäällysteisillä maanteillä sepelittömään aikaan. Jyrkimpiin mutkiin voi pito loppua kesken, mutta kun ajot on suurimmaksi osaksi asfalttia, on turha hakea pitoa lisäkuvioinnistakaan.
Cyclossa oli takana 25mm gp5000 kommuutteri-satunnainen seikkailuajossa.. piti yllättävän hyvin lumella ja jäälläkinmutta sepelin ja lisälumen takia piti vaihtaa nappulaan alkutalvesta
Minulla kokemusta WTBn Expanseista:
https://www.wtb.com/products/expanse
Ostin sekakäyttöön ja ajelin jokusen sata kilometriä ennen lumien saapumista. Helppo asennus ja tunnokas ajettava. Ei moitittavaa.
Noi olisi muuten yksi vaihtoehto heittää maantiepyörään vähän seikkailuhenkisemmille pitkille lenkeille ja retkille, joissa tulisi välillä soratiepätkiäkin. Mitenköhän noi pärjää nopeudessa/vierintävastuksessa normaalille 32mm maantierenkaalle, esim Conti GP 5000 S TR 32 taiCorsa N.EXT TLR 32mm?
Noita lienee joku vertaillut. Minulla vain perstuntuma. Nuo Expanset asennettuina DTSwissin GRC 1400-kiekoille sillä idealla, että menen sinne minne haluan pahimpia maasto- ja mutaosuuksia lukuun ottamatta. Sopii siis minun perusgravel-ajoon, mutta eivät häpeä maantielläkään.
En varsinaisia vertailuja, joissa olisi vertailtu toisiin renkaisiin rullausvastuksen ja pistosuojauksen osalta, löytänyt, ainostaan yksitäisiä testejä. Vähän skeptinen WTB.n renkaisuun huonojen Byway-kokemusten jälkeen, eli ihan vertailudata kiinnostaisi. Toivottavasti esim BRR tai joku muu ottaa testipenkkiin.
Juu, ennakkoluulottomasti haluankin uskoa noihin edelleen, vaikka Bywayt paha pettymys olikin. Oletin nopeita gravelkumeja, mutta hitaathan ne oli. Mittadatat eri testeistä tukee tätä. Kyllä ne sai rullaamaan, kun laittoi maksimipaineet, mutta sitten ne ei kestäneet yhtään mitään ja koko ajan sai olla paikkailemassa. Jonkun 500km jaksoi ajaa mutta eipä noilla kuin reilun kuukauden jaksanut ajaa. Pirellit tilalle ja paljon kivempaa niin.
Tarkoitatko Pirellin Cinturato Veloja? Jos tarkoitat, niin nuokin tosi mainiot ja juuri tämän ketjun otsikon mittakaavassa.
Sitä kun vain haluaa kokeilla uusia gummeja, joita putkahtaa sangen usein tuotantohihnalta, niin harvemmin tulen päätyneeksi samoihin renkaisiin kahteen kertaan. Paitsi että leveämmässä gravel-luokituksessa jo toinen pari WTBn Resoluteja menossa.
Ei, eikä ollut kyse tämän ketjun aiheesta, vaan 44 Bywayt osoittautui hitaiksi ja kestävyydeltään huonoiksi ja vaihdoin 45mm Pirellin Cinturato Gravel H't alle, jotka taas on nopeat ja ihan kelvolliset kestävyydeltään. Molemmista kyllä kapeitakin 35mm versioita tarjolla, mutta niille ei tarvetta. Noi Expanset kiinnostaa maantiepyötään GP5000/Vittoria NEXT 32mm:lle vaihtoehtoina bikepacking henkisille pidemmille vedoille. Jäi vaan vähän paska maku WTB:n kumeista suuhun, varsinkin kun Sutturan ensiasennusrenkaina olleet Venturetkin oli vähän ankkurit, vaikkakin ihan pitävät sitten soralla ja kuivilla poluilla. Aika hitaiksihan noi melkein kaikissa testeissä on osoittautunut, tosin juuri Resolutet sitten kuulemma omassa genressään erinomaiset. Itsellä sen verran positiiviset kokemukset Pirellin Gavel M:stä ja Rene Hersen napuloista, ettei Resolute kyllä siksi nostata kiimaa.
Sama juttu. Itsellä toistaiseksi vain kaksi gravel-kumia päätynyt useammin kuin kerran kiekoille. Resolute ja Hutsun Overide. Näillä kahdella pärjäisi loppuelämän mainiosti, mutta uteliaisuus laittaa kokeilemaan muutakin.
Uskoisin, että yksillä kiekoilla nyt alla olevat Pathfinderit muodostuu tälläiseksi kestovalinnaksi ja Gravelking SK:t voin mainiosti valita jatkossakin. Mikseipä myös Maxxis Rambler, kiva sekin oli.
Gravelking SK onkin mielenkiintoinen rengas. Todella moni tuttukin käyttää, mutta sitten testeissä ei koskaan pärjää rullausvastuksessa, pistosuojauksessa tai pidossa kilpailijoilleen. Mutta moni kuitenkin tykkää niillä ajaa. Onko niissä jotain hyvää, mikä ei tuollaisissa testeissä tule esiin vai onko se vain edelläkävijyys, joka saa sitten käyttäjät pitäytymään tutussa ja hyväksi todetussa?
Oman kokemuksen mukaan ei ole rullaavimmasta päästä. Meno on sillä tahmean tuntuista moniin muihin verrattuna. Pito soralla on kyllä mielestäni ihan hyvä. Luotettavuudessa ei ole ainakaan tubeleksena ollut ongelmia.
Omassa on SK edessä ja SS takana, joka on vähän rullaavampi kombo.
Siinäpä se. Hyvä puheenvuoro. Vaikka luen testejä ja katselen videoita, joissa vertaillaan milloin mitäkin niin lopullinen vastaus löytyy tien päällä eli siitä tuo aiemmin mainittu perstuntuma. Tunnokkuutta esimerkiksi on aika vaikea mitata. Fiilistä vielä vaikeampi.
Muita juttuja mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen:
- Renkaan kiemurtelu ja vetely erilaisilla paineilla
- Kuskin paino (renkaat käyttäytyy ihan eri tavoin, esim vahvemmasta rungosta on lihavalle paljon vähemmän haittaa mukavuuteen ja rullaavuuteen kuin höyhensarjan kuskille)
- Renkaan toiminta kantatessa (itse en voi kovalla alustalla sietää semisliksejä joissa iso reunanappula, murtuu alle ja tuntuu epäluotettavalta mutkissa vaikka pito riittäisikin)
GK SK pärjää näissä tilanteissa mainiosti! On todella mukava ja luotettavan tuntuinen, suuntavakaa rengas joka pitää riittävän monessa tilanteessa mutta kuitenkin rullaa riittävän hyvin. 5/5.
Kävin toivomassa ja äänestämässä noi WTB Expanset BRR:n testiin. Ääniä tähän mennessä tasan yksi. Jos kiinnostaa data, niin käykää antamassa äänenne.
Kirjanmerkit