GiantGarminMPMessutElectrobike
Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3
Näyttää tulokset 61 - 80 / 80

Aihe: Ohuet sorarenkaat

  1. #61
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Velo tlr tosiaan suht hidas ja painava. Only for sapelisepeli usage.

    Tosin tosi smoothi ja pehmeä ajaa tuollaiseksi renkaaksi.

  2. #62
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Velo tlr tosiaan suht hidas ja painava. Only for sapelisepeli usage.

    Tosin tosi smoothi ja pehmeä ajaa tuollaiseksi renkaaksi.
    Maantiepyörällä tulee kuitenkin ajettua enemmän maantietä, joten saisi olla aika nopea rengas. 30-millisillä ei mielellään aja mitään kovin karkeita pintoja. Ehkä tuo Vittoria voisi olla kokeilemisen arvoinen.

  3. #63
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Jep. Itse ehkä ajaisin suosiolla 32mm gp5000, tai ainakaan paljoa ei kannata hitaampaa valita.

  4. #64
    Liittynyt
    04/2018
    Viestit
    151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jep. Itse ehkä ajaisin suosiolla 32mm gp5000, tai ainakaan paljoa ei kannata hitaampaa valita.
    Komppaan tätä. Tuon 32 millisen gp5000:n olen todennnut kaikinpuolin toimivaksi sorapäällysteisillä pyöräteillä, latupohjilla ja hyvin hoidetuilla sorapäällysteisillä maanteillä sepelittömään aikaan. Jyrkimpiin mutkiin voi pito loppua kesken, mutta kun ajot on suurimmaksi osaksi asfalttia, on turha hakea pitoa lisäkuvioinnistakaan.

  5. #65
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.559
    Cyclossa oli takana 25mm gp5000 kommuutteri-satunnainen seikkailuajossa.. piti yllättävän hyvin lumella ja jäälläkin mutta sepelin ja lisälumen takia piti vaihtaa nappulaan alkutalvesta

  6. #66
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478

    Ohuet sorarenkaat

    Minulla kokemusta WTBn Expanseista:

    https://www.wtb.com/products/expanse

    Ostin sekakäyttöön ja ajelin jokusen sata kilometriä ennen lumien saapumista. Helppo asennus ja tunnokas ajettava. Ei moitittavaa.

  7. #67
    Noi olisi muuten yksi vaihtoehto heittää maantiepyörään vähän seikkailuhenkisemmille pitkille lenkeille ja retkille, joissa tulisi välillä soratiepätkiäkin. Mitenköhän noi pärjää nopeudessa/vierintävastuksessa normaalille 32mm maantierenkaalle, esim Conti GP 5000 S TR 32 tai
    Corsa N.EXT TLR 32mm?

  8. #68
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Noita lienee joku vertaillut. Minulla vain perstuntuma. Nuo Expanset asennettuina DTSwissin GRC 1400-kiekoille sillä idealla, että menen sinne minne haluan pahimpia maasto- ja mutaosuuksia lukuun ottamatta. Sopii siis minun perusgravel-ajoon, mutta eivät häpeä maantielläkään.

  9. #69
    En varsinaisia vertailuja, joissa olisi vertailtu toisiin renkaisiin rullausvastuksen ja pistosuojauksen osalta, löytänyt, ainostaan yksitäisiä testejä. Vähän skeptinen WTB.n renkaisuun huonojen Byway-kokemusten jälkeen, eli ihan vertailudata kiinnostaisi. Toivottavasti esim BRR tai joku muu ottaa testipenkkiin.

  10. #70
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Vähän skeptinen WTB.n renkaisuun huonojen Byway-kokemusten jälkeen, eli ihan vertailudata kiinnostaisi.
    Minulla taasen pelkästään positiivista sanottavaa WTBn renkaista. Olen tykästynyt erityisen kovasti firman hieman leveämpän gravel-kumiin eli Resoluteen (42 mm). Samoin Expansien kanssa samassa sarjassa kilpaillut Exposure (30 mm) oli hyvä gummi.

  11. #71
    Juu, ennakkoluulottomasti haluankin uskoa noihin edelleen, vaikka Bywayt paha pettymys olikin. Oletin nopeita gravelkumeja, mutta hitaathan ne oli. Mittadatat eri testeistä tukee tätä. Kyllä ne sai rullaamaan, kun laittoi maksimipaineet, mutta sitten ne ei kestäneet yhtään mitään ja koko ajan sai olla paikkailemassa. Jonkun 500km jaksoi ajaa mutta eipä noilla kuin reilun kuukauden jaksanut ajaa. Pirellit tilalle ja paljon kivempaa niin.

  12. #72
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Pirellit tilalle ja paljon kivempaa niin.
    Tarkoitatko Pirellin Cinturato Veloja? Jos tarkoitat, niin nuokin tosi mainiot ja juuri tämän ketjun otsikon mittakaavassa.

    Sitä kun vain haluaa kokeilla uusia gummeja, joita putkahtaa sangen usein tuotantohihnalta, niin harvemmin tulen päätyneeksi samoihin renkaisiin kahteen kertaan. Paitsi että leveämmässä gravel-luokituksessa jo toinen pari WTBn Resoluteja menossa.

  13. #73
    Ei, eikä ollut kyse tämän ketjun aiheesta, vaan 44 Bywayt osoittautui hitaiksi ja kestävyydeltään huonoiksi ja vaihdoin 45mm Pirellin Cinturato Gravel H't alle, jotka taas on nopeat ja ihan kelvolliset kestävyydeltään. Molemmista kyllä kapeitakin 35mm versioita tarjolla, mutta niille ei tarvetta. Noi Expanset kiinnostaa maantiepyötään GP5000/Vittoria NEXT 32mm:lle vaihtoehtoina bikepacking henkisille pidemmille vedoille. Jäi vaan vähän paska maku WTB:n kumeista suuhun, varsinkin kun Sutturan ensiasennusrenkaina olleet Venturetkin oli vähän ankkurit, vaikkakin ihan pitävät sitten soralla ja kuivilla poluilla. Aika hitaiksihan noi melkein kaikissa testeissä on osoittautunut, tosin juuri Resolutet sitten kuulemma omassa genressään erinomaiset. Itsellä sen verran positiiviset kokemukset Pirellin Gavel M:stä ja Rene Hersen napuloista, ettei Resolute kyllä siksi nostata kiimaa.

  14. #74
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    20.970
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Sitä kun vain haluaa kokeilla uusia gummeja, joita putkahtaa sangen usein tuotantohihnalta, niin harvemmin tulen päätyneeksi samoihin renkaisiin kahteen kertaan. Paitsi että leveämmässä gravel-luokituksessa jo toinen pari WTBn Resoluteja menossa.
    Sama juttu. Itsellä toistaiseksi vain kaksi gravel-kumia päätynyt useammin kuin kerran kiekoille. Resolute ja Hutsun Overide. Näillä kahdella pärjäisi loppuelämän mainiosti, mutta uteliaisuus laittaa kokeilemaan muutakin.

    Uskoisin, että yksillä kiekoilla nyt alla olevat Pathfinderit muodostuu tälläiseksi kestovalinnaksi ja Gravelking SK:t voin mainiosti valita jatkossakin. Mikseipä myös Maxxis Rambler, kiva sekin oli.


  15. #75
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    ... Gravelking SK:t voin mainiosti valita jatkossakin.
    Hyvä kuin muistutit: SKt on matka-ajossa ja koossa 35 > mm kestosuosikkini.

  16. #76
    Gravelking SK onkin mielenkiintoinen rengas. Todella moni tuttukin käyttää, mutta sitten testeissä ei koskaan pärjää rullausvastuksessa, pistosuojauksessa tai pidossa kilpailijoilleen. Mutta moni kuitenkin tykkää niillä ajaa. Onko niissä jotain hyvää, mikä ei tuollaisissa testeissä tule esiin vai onko se vain edelläkävijyys, joka saa sitten käyttäjät pitäytymään tutussa ja hyväksi todetussa?

  17. #77
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.124
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Gravelking SK onkin mielenkiintoinen rengas. Todella moni tuttukin käyttää, mutta sitten testeissä ei koskaan pärjää rullausvastuksessa, pistosuojauksessa tai pidossa kilpailijoilleen. Mutta moni kuitenkin tykkää niillä ajaa. Onko niissä jotain hyvää, mikä ei tuollaisissa testeissä tule esiin vai onko se vain edelläkävijyys, joka saa sitten käyttäjät pitäytymään tutussa ja hyväksi todetussa?
    Oman kokemuksen mukaan ei ole rullaavimmasta päästä. Meno on sillä tahmean tuntuista moniin muihin verrattuna. Pito soralla on kyllä mielestäni ihan hyvä. Luotettavuudessa ei ole ainakaan tubeleksena ollut ongelmia.

    Omassa on SK edessä ja SS takana, joka on vähän rullaavampi kombo.

  18. #78
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.478
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gambinamiäs Katso viesti
    Gravelking SK onkin mielenkiintoinen rengas. Todella moni tuttukin käyttää, mutta sitten testeissä ei koskaan pärjää rullausvastuksessa, pistosuojauksessa tai pidossa kilpailijoilleen. Mutta moni kuitenkin tykkää niillä ajaa. Onko niissä jotain hyvää, mikä ei tuollaisissa testeissä tule esiin vai onko se vain edelläkävijyys, joka saa sitten käyttäjät pitäytymään tutussa ja hyväksi todetussa?
    Siinäpä se. Hyvä puheenvuoro. Vaikka luen testejä ja katselen videoita, joissa vertaillaan milloin mitäkin niin lopullinen vastaus löytyy tien päällä eli siitä tuo aiemmin mainittu perstuntuma. Tunnokkuutta esimerkiksi on aika vaikea mitata. Fiilistä vielä vaikeampi.

  19. #79
    Muita juttuja mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen:
    - Renkaan kiemurtelu ja vetely erilaisilla paineilla
    - Kuskin paino (renkaat käyttäytyy ihan eri tavoin, esim vahvemmasta rungosta on lihavalle paljon vähemmän haittaa mukavuuteen ja rullaavuuteen kuin höyhensarjan kuskille)
    - Renkaan toiminta kantatessa (itse en voi kovalla alustalla sietää semisliksejä joissa iso reunanappula, murtuu alle ja tuntuu epäluotettavalta mutkissa vaikka pito riittäisikin)

    GK SK pärjää näissä tilanteissa mainiosti! On todella mukava ja luotettavan tuntuinen, suuntavakaa rengas joka pitää riittävän monessa tilanteessa mutta kuitenkin rullaa riittävän hyvin. 5/5.

  20. #80
    Kävin toivomassa ja äänestämässä noi WTB Expanset BRR:n testiin. Ääniä tähän mennessä tasan yksi. Jos kiinnostaa data, niin käykää antamassa äänenne.

Samanlaisia aiheita

  1. Cycloon maantie/sorarenkaat
    By puumangeri in forum Renkaat
    Vastaukset: 85
    Viimeinen viesti: 15.03.2021, 08.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •