^miksei kaikki kentät voisi olla valittavissa ihan kaikille heti? Pelistä kuitenkin pyydetään ihan kohtuullinen kk-korvaus, joten luulisi palvelinkapasiteettia piisaavan kaikille alueille ihan riittävästi.![]()
^miksei kaikki kentät voisi olla valittavissa ihan kaikille heti? Pelistä kuitenkin pyydetään ihan kohtuullinen kk-korvaus, joten luulisi palvelinkapasiteettia piisaavan kaikille alueille ihan riittävästi.![]()
World schedule löytyy kun käynnistät Zwiftin ja klikkaat karttapallon kuvaketta. Explorer routes välisivulla on kohta world schedule, siitä löytyy kalenteri. Itse kurkkaan kalenterin yleensä täältä.
Tossa on varmaan taustalla sellanen ajattelu että jengi jakautuu monelle kartalle ja sitten siellä on tyhjempää.
Ennen tais olla vaan 1 kerrallaan, sitten watopia +1 ja nyt watopia +2.
Tossa on tavallan puolensakkin että zwift tarjoilee vaihtuvat vaihtoehdot noin, vähän niinkun telkkarikanavat. Tohon on kyllä parempiakin systeemejä kun valinnan rajotus, niinkun siihen nyt tuleekin "kokeile näitä" tarjoilu.
En ole kokenut juuri ahdistusta tästä kolmen kartan mallista muuten, kun silloin jos haluaa ajella ajamattomia reittejä. Muutenkin vois olla kaikkien karttojen reitit samassa listassa että näkis mitä on nyt ajettavissa, mutta vielä ajamatta. Nyt tulee plarattua ton kalenterin ja bestbikesplitin välillä että mitä on ajettavissa ja sitten vasta zwiftistä näkee mitä on ajamatta.
Toi "ajamattomat reitit" ehkä kutkuttelee samaa hermoa kun velviewerin "uudet ruudut". Eli ei mitään rationaalista syytä olla kiinnostunut noista, mutta tuo jotain tarkoituksen tunnetta ja vaihtelua ajeluun.
Onko näin, että tuossa Android-versiossa ei pääse millään yrittämään laitteen uudelleen paritusta, jos yhteys sattuu kesken ajon häviämään? Äsken jäi reitin läpiajo 1.4km päähän, kun bt pätkäsi tabletin ja trainerin välistä.
Taas uusi bugi tullut päivitysten myötä, kun liittyy myöhässä ryhmälenkkiin pääsee porukan mukaan mutta kohta saattaa kääntyä mutkassa eri suuntaan porukasta. Monta kertaa sattunut toivottavasti korjaavat pian.
Jos Zwiftissä pitäisi jotain korjata, niin teho/ajonopeuden suhde, joka on täysin vääristynyt.
Ajelin taannoin 1,5h porukkalenkin ja keskinopeudeksi kehittyi 37km/h, vaikka oma keskiteho oli vain 187W. Ulkona tuolla teholla ei saa edes 30km/h keskinopeutta.
Kaloreita paloi kuitenkin reilut 1000, joka vastaa täysin ulkona ajettua suurin piirtein vastaavan pituista lenkkiä.
Joka tapauksessa porukan vauhti on niin kova, että jos siitä jostain syystä tipahtaa, niin yksin ajamalla sitä ei enää saa kiinni.
Näin kävi yhdellä Zwift lenkillä, kun vastasin saapuneisiin tekstiviesteihin ja päästin kadenssin herpaantumaan sen verran, että tuli sekunnin kaula. Se porukka meni menojaan, vaikka piti olla D-kategorian max. 2.5W per kg lenkki.
Mitäs väärää tuossa on? 37km/H on kaikille iisiä, jos ajetaan tasamaata ison ryhmän perässä. Suomessa on vain sitä tasamaata aika vähän, mutta sopivalla reitillä tuonkin voi kokeilla vedetyissä kuntoajojen ryhmissä.
Ja jos sieltä letkasta tippuu kuntoajossa, niin heikkokuntoinen ei sitä tosiaan kiinni aja.
Muisetelen, että viimeksi velotourin 35 ryhmässä kaverin penteleet halusivat vetää kaksin ja multa paloi hihat takana. Syke luokkaa sata ja avg watit suunnilleen samat. Eli oikeasti peesissä pääsee helpolla.
Ongelma tulee zwiftin kanssa siinä, ettei vauhtia ja peesihyötyä erota selvästi.
Jep, on usein toisteltu mielipide että nopeudet ovat Zwiftissä tehoon nähden väärin, mikä ei minustakaan ole totta. Peesin lisäksi keskareita verratessa kannattaa miettiä mitä seuraa siitä, että 1) ei tuule ja 2) liikennettä ei tarvii väistellä ja toisista voi ajaa läpi.
3) Kovassakaan alamäessä ei tartte jarruttaa mutkiin.
"37km/H on kaikille iisiä, jos ajetaan tasamaata ison ryhmän perässä."
Ai kun ajetaan lähes Tour de Francen keskinopeudella, niin sekö on iisiä? Puhutaan siis D-kategorian ajoista, ei A:n.
On se. Siksi porukka tykkää ajaa kuntoajoja.
Tuo touri oli sinällään ok vertaus. Tasamaa etapeillahan on 100w keskitehoja ja 80-90 sykkeitä.
Minulla on nopeudet olleet ihan linjassa ulkona ajamisen suhteen, vrt. esim. Tour Lakeland Lahdessa, jossa oli iso ja tiivis porukka - 201 W / 41,4 km/h.
Tällaisen pikku videon tein eilisen ajon osalta (jossa 246 W / 39,5 km/h):
10k-kerhon jäsen
https://forums.zwift.com/t/zwift-par...smartum/597345
Käykääpä kannattamassa tuota toivetta Zwiftin foorumilla, kiitos!
"37km/H on kaikille iisiä, jos ajetaan tasamaata ison ryhmän perässä."
Porukka-ajossa ajoin yks päivä n.71km Tempus Fugitia (=lähes tasainen) n. 38km/h peräjoukoissa peesailen ja yritin pitää n. 2W/kg.
Mutta kun jatkoin yksin sen jälkeen samoilla tehoilla, vauhti olikin n. 4-5 km/h hiljaisempaa.
Edit: 4-5km/h
Zwift taitaa laskea nopeudet keskimäärin vähän yläkanttiin 1-3 kmh tjsp riippuen mm. nopeudesta, kuskien pituudesta ja painosta sekä mitä kaikkea on päässyt ostamaan virtuaalimaailmaan.
Positiivisia elämyksiä, kokemuksia ja ryhmäajon "nopeutta ilman että kukaan oikeasti vetää". Mutulla ja ilman perusteluita arvelen, että ryhmäajodynamiikan/peesauksen muuttaminen zwiftillä on osittain sen vuoksi hankalaa, että nopeudet tippuisi aika paljon vs. nykytilanne. Tämä johtuisi käsittääkseni siitä, että nyt kaikki ryhmässä ovat peesihyödyn saajia ja vetomiehiä ei tarvita, lisäys: näissä pacepartners ajoissa ?
Ei kait zwift pyrikään olemaan 1/1 reaalimaailman kanssa. MM kisat virtuaalisilla aerokypärillä, rekoilla ja höyhenillä.
Tykkään kyllä ajaa zwiftissä ja minusta se on oikein hyvä alusta treineröintiin
lisäys: väitän, että zwift ei ole niin hölmö että suunnittelisi "treinerin tehoihin" perustuvan virtuaalipelin, jossa kuski "kulkisi" hitaammin kuin reaalimaailmassa. Toisaalta kulun pitää olla enintään sellainen että käyttäjät sen hyväksyvät jollain perusteella. En myöskään muista että kukaan olisi valitellut, että zwiftin nopeudet on pari kilsaa hitaammat kuin irl
Niin. Zwiftissä kaikki ovat niitä sulavia aeroheeboja, vaikka se reaalimaailman asento ei ehkä ihan vastaava olekkaan.
Vähän samoin kuin instassa. Maha sisään silleen.
Oli sitten zwiftissä trainerilla tai ulkona, niin esim. 3h pyöräilyä teholla 2w/kg on kai ihan sama harjoitus. Se tässä on hyvä. Pyöräilyn ajoteknisiin taitoihin yms. en tässä puutu mitenkään.Ne kuuluvat irl:iin eikä niitä koskaan zwiftiin saadakaan.
^ Juuri näin, piste.
10k-kerhon jäsen
Kyllä Zwift-vauhdit ovat melko vertailukelpoisia, kun muistaa että olosuhteet ovat: tyyntä, hyvä vierintävastus, optimikalusto, hyvä ajoasento ja peesissä iso osa ajasta. Jyrkemmissä ylämäissä vauhti on sitä mitä reaalimaailmassakin. Isossa ryhmässä menee myös tasaisella ulkona peesissä uskomattoman kevyesti.
Nyt kun ajaa Zwiftissä iltalenkkiä, niin jotenkin se on hauskempaa ryhmässä. Siinä joutuu säätämään omaa ajamistaan juuri sen verran, että kiinnostavuus pysyy yllä paremmin kuin yksin ajaessa.
Olihan eilen taas kisa. Sijoitus D-kategoriassa 31. sadasta starttaajasta. Ajonaikaiset keskitehot 242W ja 2.69W/kg. Keskisykkeet 149. (Kisassa ei ollut teholimiittejä)
Iso ja vanha ei vain pärjää, kun kategorian kärki painaa reilusti yli 3W/kg keskitehoilla. Mukavaa kuitenkin oli.
Kisan alku meni pieleen, kun ohjelma herjasi yhteyden katkenneen ja muut avattaret hävisivät näytöltä. Siinähän ne hätäisimmät pääsivät tavoittamattomaan karkuun, vaikka itse ajoin "sokkona" ensimmäisen kilometrin 3.5W/kg tehoilla. Sitten jo yhteyskin palasi ja pääsin toteamaan, missä muut menevät.
Muuta ei ollut todettavissa, kuin että kärki meni jo.
Nyt alkaa kunto taas olla samaa tasoa, kuin ennen koronan nostattamaa keuhkokuumetta. Fiber pääsi koronasta vähällä. Minulla kesti keuhkojen palautuminen sairaalajakson jälkeen kuukausikaupalla.
Elopainoa vain pitää saada nyt vähäisemmäksi, jotta voi rehellisesti laskea painoani myös Zwiftissä. Silloinhan samoilla tehoilla mennään kovempaa. Välillä sitä masentuu, kun toteaa kilpailleensa Zwiftissä n. 30-35kg painavien kuskien kanssa. No, yhdessä kisassa profiilin perusteella 30kg painoinen kisaaja oli 11v. :-) Nyt suurin osa polkijoista sijoittui painoluokkaan 70-75kg.
Hienoa, että koronan jälkioireet helpottavat vihdoin sinullakin!
Ihan hyvinhän tuo on ajettu, eikä sijoituksessakaan ole häpeämistä. Sadasta kuskista ihan jokainen ei voi sijoittua top kymppiin, ja harvemmin itsekään sellaisiin sijoituksiin yllän. Ihan sama juttu on tuolla ulkomaailmassa. Sitten kisataan niiden kanssa, jotka ovat siinä omassa lähiporukassa.
Eilen oli tarkoitus ajaa kevyt porukkalenkki 2 w/kg, mutta tulin auttaneeksi pudokkaita. Kun sitten ajattelin jeesata pientä kauas jääneiden ryhmää, ilmenikin että heillä oli kyllä jalkaa. 12 minuutin takaa-ajo vuorovedolla 3,2 w/kg, että saatiin pääjoukko kiinni. Noin sitä äkkiä tulee ajaneeksi ihan erilaisen treenin. Jospa tänään pysyisi pää kylmänä.
10k-kerhon jäsen
Niinhän siinä sitten kävi, että nousu C-kategoriaan oli vääjäämätöntä, kun laskettelin yhden kisan ns. vapaalla vauhdilla.
Hyppäys D:stä C:en on kuitenkin melkoinen, jos vertaa pelkästään W/kg tasoja. Onneksi C:ssä polkee muitakin D:stä nostettuja, joten joka kerta ei tarvitse olla viimeinen ;-)
Kirjanmerkit