GarminMPMessutGiantElectrobike
Sivu 20 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10 18 19 20 21 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 742

Aihe: Hyvät talvihanskat?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Äkkipysäyksen saa aikaan 2-askelmaiselta tikkaalta pudotessa ja seuraukset voivat olla hyvinkin vakavia, tai ihan omilta jaloita kaatuminen vaikka liukkaalla. On myös viheliäistä huomata että kuljettajasta tuli matkustaja ja ennestään jo tietää että kohta sattuu ja monta kertaa vaikka ei varsinaista äkkipysäytystä tulisikaan, hämärtyneen tajunnan jälkeen haukkoo henkeä ja alkaa purkamaan pään sisällä tilannetta yhden jäsenen toimintakyky kerrallaan...

Enska onkin sitten oma maailmansa ja osa vetää osittain samoilla kamoilla fillarin kanssa koska osumaa tulee pienissäkin vauhdeissa. Nykyään fillarikamppeet on kehittyneet niin paljon ettei tarvii näyttää terminaattorilta kun laittaa suojat päälle, toista oli ennen kun fillarisuojat alkoi kehittymään oikeaan suuntaan.
    Jaa. Mulla kai aina pyöri päässä v..ttu,stna,prk, taas pyörä hajoo ja tää maksaa niin hitosti. Omaa hölmöyttä ne kaadot aina on eikä noita kannata romantisoida. Idiotismia.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti +€+ Katso viesti
    No ainakin minun Shitmanon shiftereissä on etusormella isompaa pykälää vipu.
    No ainakin minun Shimanon shiftereissä se vipu toimii molempiin suuntiin.

No ainakin minun Shitmanon shiftereissä on etusormella isompaa pykälää vipu. Ei se tietenkään minulta ole pois jos joku tuollaista sormiakrobatiaa pystyy tai haluaa tehdä. Useimmat eivät kykene tai halua.
    Sulla lienee aika vanhat liipasimet. Mitä nuo peukulla(kin) käytettävät liipasimet on vanhoja? 20 vuotta?

Eipä silti: itsekin tyytyväisenä vaihtelin peukulla pienemmälle ja etusormella isommalle. Kunnes asensin ekaan sähkäriin Di2-vaihteet ja siinähän ei ole kuin peukkumahdollisuus. No, sitten läksin ajamaan läskillä, missä normaalit mekaaniset XT-liipasimet. Ja kas perkele, peukullahan nää toimii.

—-
    Jos jollekin toimii rukkaset / lobsterit, niin ei se multa ole pois. Yhtä vähän kuin muilta on pois se, että mulla ei toimi. Mulla on yhdet 2+2 XXL:n lobsterit, enkä voi niitä käyttää. Täältä ne löytyy noudon hinnalla tai postikuluilla. Ajohanskat mulla on joko sormikkaita tai 1+3 lobstereita, ja yhdet 1+1+2 lobsterit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Sulla lienee aika vanhat liipasimet. Mitä nuo peukulla(kin) käytettävät liipasimet on vanhoja? 20 vuotta?
    No enpä tuosta tiedä onko vanhoja vai mitä. I-Spec EV Deore kymppivaihteinen on viimeinen joka ostettu 2kk sitten ihan kaupasta. En ole vielä noihin sähkövaihteisiin uskaltautunut jos sillä tarkoitat uutta tai nykyaikaista.

Taitaa olla Sram ainakin jossa on peukulla molemmat suunnat ja ehkä jotain Shimanon mallejakin? En siitäkään tiedä onko 11 ja 12 vaihteisissa jotain erilaista vrt. 10. En ole vielä niin demari että menisin tuohon meemiin että päivittäisin noita tarpeettoman kalliita muotisettejä.

Eipä silti: itsekin tyytyväisenä vaihtelin peukulla pienemmälle ja etusormella isommalle. Kunnes asensin ekaan sähkäriin Di2-vaihteet ja siinähän ei ole kuin peukkumahdollisuus. No, sitten läksin ajamaan läskillä, missä normaalit mekaaniset XT-liipasimet. Ja kas perkele, peukullahan nää toimii.

—-
    Jos jollekin toimii rukkaset / lobsterit, niin ei se multa ole pois. Yhtä vähän kuin muilta on pois se, että mulla ei toimi. Mulla on yhdet 2+2 XXL:n lobsterit, enkä voi niitä käyttää. Täältä ne löytyy noudon hinnalla tai postikuluilla. Ajohanskat mulla on joko sormikkaita tai 1+3 lobstereita, ja yhdet 1+1+2 lobsterit.
    Hmm, minkäs kokoset 2+2 lobsterit ovat? Jos mahtuu mulle niin vois kiinnostaa.

Hyvät talvihanskat?

Olisko ne L… voin tarkistaa kun saan perseen irti sohvalta.

Ällä on. Craftin lobsterit, missä sisällä on sisäsormikas, mutta ulkohanska on 2+2+1

Hyvät talvihanskat?

No enpä tuosta tiedä onko vanhoja vai mitä. I-Spec EV Deore kymppivaihteinen on viimeinen joka ostettu 2kk sitten ihan kaupasta. En ole vielä noihin sähkövaihteisiin uskaltautunut jos sillä tarkoitat uutta tai nykyaikaista.

Taitaa olla Sram ainakin jossa on peukulla molemmat suunnat ja ehkä jotain Shimanon mallejakin? En siitäkään tiedä onko 11 ja 12 vaihteisissa jotain erilaista vrt. 10. En ole vielä niin demari että menisin tuohon meemiin että päivittäisin noita tarpeettoman kalliita muotisettejä.
    https://bike.shimano.com/en-EU/techn...y-release.html

Näyttäisi ekat jorinat netissä olevan vuodelta 2008 tai jotain.

Kokeilepa painaa peukulla isommalle, niin saatat yllättyä.

Päätön, ehkä sinulla vähemmän niveliä sormissa jos homma ei onnistu. Siis miksi ei vaihtaminen onnistu peukalolla pelkästään? Tai sitten siirry SRAM:n vaihtajiin.

Olisko ne L… voin tarkistaa kun saan perseen irti sohvalta.

Ällä on. Craftin lobsterit, missä sisällä on sisäsormikas, mutta ulkohanska on 2+2+1
    Ok, tattista vaan mutta joutuu passaamaan. Mulla oli noi hetken viime talvena mutta olivat lopulta liian pienet mun räpylälle. Menivät sitten kaverilleni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Päätön, ehkä sinulla vähemmän niveliä sormissa jos homma ei onnistu. Siis miksi ei vaihtaminen onnistu peukalolla pelkästään? Tai sitten siirry SRAM:n vaihtajiin.
    Silti on aivan eri asia ajaa maantielenkkiä ja työmatkaa tms kuin vaikeampaa maastoajoa. Kunnon ote, helppo vaihtaminen ja ennenkaikkea se yksi sormi jarrulla helpottaa kummasti. Muuta lenkkiajoa voi tosiaan tarvittaessa ajaa rukkasilla jos on kylmyyden takia pakko. Vaikka tosi outoa se onkin ja välillä yrittää siirtää vain sen yhden sormen vaistomaisesti mikä ei onnistukaan sitten.

^ Viisas ilmaisu "Jos on kylmyyden takia pakko". Yleensä keli jolloin täytyy pukeutua rukkastasoisesti niin itsestä ei ainakaan ole ollut hauskaa ja kun ei pakollista niin ei aja. Vuosikymmenien aikana sai ajaa kaikilla mahdollisilla pakkasilla työmatkat ja temppuilla puketumisen kanssa.
    Ehkä ainoa vipu mikä EI ole itsellä toiminut rukkasten kanssa olivat nuo Shimanon peukalo/etusormi vivut, jopa grippareillakin homma toimi ja rukkasilla ei paljon merkitystä onko kahva yhdelle-, kahdelle- tai neljälle sormelle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Silti on aivan eri asia ajaa maantielenkkiä ja työmatkaa tms kuin vaikeampaa maastoajoa. Kunnon ote, helppo vaihtaminen ja ennenkaikkea se yksi sormi jarrulla helpottaa kummasti. Muuta lenkkiajoa voi tosiaan tarvittaessa ajaa rukkasilla jos on kylmyyden takia pakko. Vaikka tosi outoa se onkin ja välillä yrittää siirtää vain sen yhden sormen vaistomaisesti mikä ei onnistukaan sitten.
    Jep, itelläkin aika pitkälti noin. Ei se maastossakaan ajo erityisen hauskaa ole enää reilussa -10 asteessa. About siihen pärjään niillä varusteilla mitä on ja jos alkaa mennä jonnekin -15 hujakoille, niin sit harrastetaan jotain muuta. Esim. juosta voi aivan hyvin niissä lukemissa ja päällekin. Onneks noin kylmä ei ole Etelä-Suomessa kovin montaa kertaa vuodessa. Enemmänkin maastossa ajamista haittaa lumen määrä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Jaa. Mulla kai aina pyöri päässä v..ttu,stna,prk, taas pyörä hajoo ja tää maksaa niin hitosti. Omaa hölmöyttä ne kaadot aina on eikä noita kannata romantisoida. Idiotismia.
    Glamouri loppuu kun kuski erkaantuu pyörästä. Kun makaa, monettako kertaa, ensiavun vuoteessa liikkumattomaksi sidottuna ja odotellaan kuvauksiin pääsyä niin siinä on aikaa miettiä miksi vitussa mä taas olen täällä. Nuorempana samassa tilanteessa mietti mista saa osat pyrään halvimmalla.

Palataas takaisin hanskoihin.

Miksi tankopusseja pidetään sellaisena mörkönä ettei niitä voisi käyttää? Ne ratkaisee monet käsineisiin liittyvät ongelmat pakkaskelissä kun voi ajaa ohkasilla keskipaksuilla hanskoilla tilanteesta riippuen. Jos on vielä kahvalämppärit niin voi ajaa kesähanskoilla.

Tuo kombo on tulossa omaan pyörään jos näyttää siltä ettei normi ulkoiluun tarkoitetuilla hanskoilla pärjää.

Saa niitä ladattavia lämppäreitä myös sähköttömään pyörään, toimivuudesta mitään tietoa: https://www.pinkbike.com/news/carrer...ted-grips.html
    Kylätason pyöräilijä

Sitäkin kikkaa kannattaa kokeilla, että laittaa ohuet kertakäyttökäsineet alle. Käsi ei pääse kostuttamaan itse hanskaa ja säilyvät paremmin lämmittävinä.

Glamouri loppuu kun kuski erkaantuu pyörästä. Kun makaa, monettako kertaa, ensiavun vuoteessa liikkumattomaksi sidottuna ja odotellaan kuvauksiin pääsyä niin siinä on aikaa miettiä miksi vitussa mä taas olen täällä. Nuorempana samassa tilanteessa mietti mista saa osat pyrään halvimmalla.

Miksi tankopusseja pidetään sellaisena mörkönä ettei niitä voisi käyttää? Ne ratkaisee monet käsineisiin liittyvät ongelmat pakkaskelissä kun voi ajaa ohkasilla keskipaksuilla hanskoilla tilanteesta riippuen. Jos on vielä kahvalämppärit niin voi ajaa kesähanskoilla.
    Itse olen joutunut Bar Mitts -tankotumppujen kanssa jossain vaiheessa ajoa ottamaan kevyetkin hanskat pois käsistä ja ajamaan ilman hanskoja. En kuitenkaan ole millään hirmupakkasilla ajanut, varmaan kylmimmillään 10-15 astetta miinuksella. Sivutuuliherkkyyttä tankotumput kyllä lisäävät ainakin kippurasarvisessa pelissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Jep, itelläkin aika pitkälti noin. Ei se maastossakaan ajo erityisen hauskaa ole enää reilussa -10 asteessa. About siihen pärjään niillä varusteilla mitä on ja jos alkaa mennä jonnekin -15 hujakoille, niin sit harrastetaan jotain muuta. Esim. juosta voi aivan hyvin niissä lukemissa ja päällekin. Onneks noin kylmä ei ole Etelä-Suomessa kovin montaa kertaa vuodessa. Enemmänkin maastossa ajamista haittaa lumen määrä.
    Hauska kuinka erilaisia näkemyksiä tästäkin on. Mun mielestä talviajelu on parasta herkkua ja vasta siellä -30 pohjoispuolella alkaa rasvat tahmaamaan niin, että meno hidastuu. Mutta silloinkin on hauskaa, koska lumi ei enää tartu klosseihin.

Tuo kombo on tulossa omaan pyörään jos näyttää siltä ettei normi ulkoiluun tarkoitetuilla hanskoilla pärjää.

Saa niitä ladattavia lämppäreitä myös sähköttömään pyörään, toimivuudesta mitään tietoa: https://www.pinkbike.com/news/carrer...ted-grips.html
    Mua jotenkin jännittää tankopussien se pussius. Siellä on käsi sisällä ja pussi kiinni tangossa, niin mitäs käy, kun pyörän päältä pitää poistua nopeasti? Mä en siis tiedä, kun en ole kokeillut. Tuossa taannoin alamäessä pannuttaessa oltiin niin nopeasti kumollaan, että vasta jälkikäteen sai pohdittua miten fiksusti sitä olikaan saanut käden alle (tuurilla) selälleen pyörähdystä varten. Mua huolettaa, että tankopussi hidastaisi noita reaktioita.

Toinen mikä saattaa hankaloittaa tankopussien sovittamista mun pyörässä on middle bar endit eli jarrukahvojen sisäpuoliset nousukahvat.

En poissulje, mutta ensin pitäisi tietää enemmän aiheesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malamuutti Katso viesti
    Itse olen joutunut Bar Mitts -tankotumppujen kanssa jossain vaiheessa ajoa ottamaan kevyetkin hanskat pois käsistä ja ajamaan ilman hanskoja. En kuitenkaan ole millään hirmupakkasilla ajanut, varmaan kylmimmillään 10-15 astetta miinuksella. Sivutuuliherkkyyttä tankotumput kyllä lisäävät ainakin kippurasarvisessa pelissä.
    Niin me ollaan erilaisia. Ehkä Yokon Handut ovat pakkasimurit mutta vaikka mulla on ne ja paksut Tegeran talvityöhanskat (nro 299), niin mulla vetää näpit huuruun -10c asteissa. Siks varmaan täytyy siirtyä rukkas- / lobsterimallisiin hanskoihin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Sitäkin kikkaa kannattaa kokeilla, että laittaa ohuet kertakäyttökäsineet alle. Käsi ei pääse kostuttamaan itse hanskaa ja säilyvät paremmin lämmittävinä.
    tätä täytyy kokeilla kun itellä hikoaa ja jäätyy samaa aikaan.

Suosituksia normaaleista hansikkaista? Nyt käytössä izumin vanhemmat paksut hansikkaat. Tarkenee -10c ok, mutta tuon jälkeen tulee vähän vilu sormenpäille. Alushanskojen kanssa menisi, mutta ovat vähän ahtaat.

Ehkä ostan uudemmat ja isommat izumit toiseksi.

Eiköhän isoimmat markkinat eli ehkä parhaat hanskat löytyne alppihommista. -10c fillarimarkkinat on niin pienet ettei sieltä ehkä kantsi hakea.

Pitää tutkia. Jotkin hestran hanskat ovat vaan niin pirun jäykät puristaa nyrkkiin tangon ympärille.

Izumin hanskat käytössä ja erittäin palelevat sormet. Melko hyvin noilla tarkenee, kun vetäsee päälle hestran villalapaset. Lapanen kun on riittävän tilava, niin pystyy vaihteita käyttämään ihan ok. On paljon notkeampi kuin rukkanen.

Itse suosinut kovilla keleillä silkkisiä alushanskoja, hätätilassa puuvillaa. Itsellä on pieni ongelma löytää sopivan kokoisia hanskoja kun talvihanskan täytyy olla noin kokoa 12 että jää hieman ilmatilaakin, löytyy kyllä muttei ihan joka hyllystä. Onneksi nykyään ei pahemmin tarvi moisilla keleillä ajella ellei huvita!

^Joskus oli villalapaset joissa joku thermovuori, ihan mukavat mutta kuluivat nopeasti, osittain tietty syynä oli suht karkea grippi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Pitää tutkia. Jotkin hestran hanskat ovat vaan niin pirun jäykät puristaa nyrkkiin tangon ympärille.
    mulla hestran rukkaset ja toimii ja sormikkaat taipuu myös hiihtosauvan ympärille ?

Hestran Heli Ski 3 sormiset on lämpimät. Toki vähän möhköt, mutta ihan ok maastopyörän kanssa ajaessa eli mun mielestä mitenkään jäykät. Plussaa on irroitettavat vuoret, jolla ne saa myös kuivattua helposti.

^Hestran kyllä loistavat hanskat mutta itse hieman säälinyt enkä pyöräillessä käyttänyt. Entinen nuuka duunikaveri veti paksujen villatumppujen päälle paksut kemikaali kumihanskat ja kehui kuinka hyvä ja halpa ratkaisu oli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    mulla hestran rukkaset ja toimii ja sormikkaat taipuu myös hiihtosauvan ympärille ?
    Tottumiskysymyshän tuo. En oikein tykkää jäykistä hanskoista, jos valinnanvaraa on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Hestran Heli Ski 3 sormiset on lämpimät.
    Mun oli pakko myydä Hestran 3-sormiset pois, kun joku sauma painoi toisen kämmenen hermoa. Ei pystynyt ajamaan puolta tuntia pidempään noilla hanskoilla.

^ Luulisi ettei sen sisähanskan läpi saumat tuntuisi, mutta nämä on toki monesta asiasta kiinni. On itselläkin sattunut kesähanskoissa moista, vaikka netissä on muut käyttäjät kehuneet.

Äsken testasin XXL:n White Sub-Zero lobstereilla toistaiseksi kylmintä keliä, -15'C ja 1h40min ajelua sähkärillä. Alkuun laitoin päälle vielä paksut rukkaset, mutta ne piti ottaa pois kun tuli liian kuuma. Hyvin pärjäsi loppulenkin eikä tullut kylmä sormille. Lobsterit + rukkaset oli vähän siinä ja siinä, pystyykö käyttämään jarruja, mutta kyllä sekin onnistui.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •