MetsaMan, Iso-Kallan panimo, Luipakka
MetsaMan, Iso-Kallan panimo, Luipakka
Tujun Porterrieri nyt palloa katsellessa, 2.puoliajalle Sepherdin double stout odottamassa. Iltahuki huomenna.
Baltic Porteria. Koska puteli on 0,75 litrainen, jää vielä huomiseksikin.
Läskiliskon proto... Fat Lab 52: American Pale Ale
Ei erityistä mainittavaa, kaipa tämä melko tyypillinen APA on. Juon minä tätä mielelläni. Oma makumaailma on tosin sameampaan kallellaan ollut viime aikoina.
Päivän ensimmäisen. Korjaussarjaksi. Lomalla ollaan.
"Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"
Põhjala Virmalised IPA
Iltakävelyllä poikkesin paikalliseen yhdelle. Tuota nyt oli hanassa niin tartuin siihen. Melko perussettiä, mutta aina hyvää. Mutta onko tässä aina näin olematon vaahto? Katosi heti.
Tuommosen lopsautin kurkusta alas.![]()
...hetki sitten Bishops Fingerin: jotenkin alkoholi hallitsi, vaikka ei sitä mitenkään runsaasti ollut.
Coolheadilla hanasta joku uutuus-ipa pizzan kera. En muista mikä. Palaan, kun saan tsekattua. Oli erinomaista ja lähti pari tölkkiä myös mukaan Juicynessien lisäksi.
E: Fog Is Inevitable double Neipa. HBC-630 onkin mulle uusi tuttavuus.
Siellä oli myös kaksi uutta 10-prosenttista triple neipaa, mutta en ostanut. Noin vahvoissa tahtoo alkoholi maistua liiaksi läpi mun makuun, mutta jos joku tykkää, niin vaarmaan kannattaisi käydä testaamassa. Oli myös 12 pack (ipa) lahjapakkauksia 69 eurolla.
stenu muokkasi tätä : 15.12.2022 at 07.59
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
TsingTao japanilaisessa ravintolassa lounasjuomaksi.
Tässä muuten olut mitä luulen, että moni Suomessa asuva ei ole juonut. Hinano, valmistusmaa Ranskan polynesian Tahiti
https://www.hinano.com/?lang=en
Omasta paikan päällä nautitustakin on jo reilu 17 vuotta. Kotimatka ilman hotelliyötäkään välissä kesti yli 40 tuntia. Välilaskut Tahitin pääsaarella, Losissa ja Lontoossa.
^oliko vaivan ja rahan arvoinen?
Jos oluen takia olis mennyt niin ei. Ei vaan, muutoinkin vastaavan tyylisiä paratiisisaaria löytyy varmaan lähempääkin. Tyyliin karibialta. Olin kuitenkin jostain syystä aina halunnut käydä Tahitilla. Samalla reissulla ensin myös Thaimaassa ja Uudessa-Seelannissa. Sieltä Tahitille ja sit himaan. 3 viikon reissu josta aika monta päivää lentokoneessa. Lennot siis maailman ympäri.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Laitilan Tuomas - 22. American porter, mukava tuttavuus. Rouva kehui kovastikin Tornion joulutuotetta, hiven vaniljaa ja pomeranssi gluteiinittomana.
Moersleutel fruit bomb räjäytti juuri tajuntani hedelmäisestä olemuksesta.
Ooohlipas maistuva olutkierros... käänteinen järjestys. Teemana ei alle 4 pisteen oluita (@untappd).
Little Rain: Dazed and Confused NEIPA
Saint Errant: Green Clouds NEDIPA
Cloudwater: Persistence Is Utile Imperial Stout
Mallassepät: Strike #8 Conan Mosaic Strata Citra NEDIPA
Aslin Beer Company: Orange Starfish NEIPA
Veil Brewing: Master Shredder NEIPA
Erityisen fantsua olivat Saint Errantin, Cloudwaterin ja Mallasseppien tavara.
EDIT: heh, Saint Errantin olin jo maistellutkin reilu kk aiemmin. Hänmästyttavästi Mallassepätkin yli 4 p vaikka suomimiinukset.
^ Well done & nice Job. Vähän kade tässäkin säikeessä.
Toisen Fruit Bombin, tuokin poloinen orpo tölkki
kyyhötti yksinään myymälän kolkossa hyllyssä.
"The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-
Ensin Protokoll Short Shorts Neipa tölkistä Pienessä loman aloittajaiseksi ja nyt Karhu Neipa ravintoLAvaunussa. RavintoLAvaunussa on huonompi olut, mutta parempi meno. On nimittäin livemusaa![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Jokos olette jouluoluita maistaneet? Minulle kävi niin että muistin laittaa omani kylmenemään vasta minuutti sitten. Ostin noin 15 erilaista jouluteemaista olutta, pääosin markettivahvuisia. Eniten odotuksia on Waahto Jouluporterilla, joka maistui minulle ainakin viime Jouluna. Sheperds Neame Christmas ja Hiisi Hippa on myös tod.näk minun mieleeni.
Hatarasti aihepiiriin liittyen viski, joka on oluttynnyrissä kypsynyt. Ei syntynyt wau-efektiä kun maistoin.
https://www.jamesonwhiskey.com/en-us...stout-edition/
Pentrich Brewing Days Replace Days: ihan juotava NEIPA, vähän vaisu tosin.
Sierra Nevada Narwhal imperial stout
Mainio mustan talvi-illan musta sulostuttaja ja lämmittäjä.
Sonnisaari König Boozer Imperial American Pils Ylläskammissa. Ei ollut ruuhkaa ja maistui mainiolta. Life is good.
![]()
Jouluoluihin liittyen: Ne A-kaupan hyvät tuotteet ovat jo hävinneet aikoja sitten, tosin yllätyin Eiche doppelbockin saatavuudesta. Rouva tykästyi Tornion joulualeen (pomeranssia ja vaniljaa kevyesti) gluten free kun oli myöskin.
Mallasseppien Mosaic & Sabro: lasissa vähän likaisen värinen ja vaahtosi turhaan, suussa jollakin tapaa sellainen pistävä ja kuivattava.
Jos Humala Sabron ja HBC 586:n aikaan karvainen käteni tarttui herkästi panimon tuotteisiin, niin nyt mukaan on tullut empimistä.
Põhjala Öö Imperial Baltic Porter
Portteri, tää olikin portteri! Muistin stoutiksi, mutta eipä silti, namia kuin ennenkin.
Kirjanmerkit