ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 456 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 356 406 446 454 455 456 457 458 466 506 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 13.651 - 13.680 / 15287

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #13651
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Oletteko stadissa asuvat laittaneet Helsinki appin kautta palautetta stadille? Niihin vastataan hyvin ja en tiedä johtuiko omasta palautteesta vai sattumasta mutta pätkä mistä valitin ei ollut viime talvena kertaakaan aurattu näin hyvin miten on ollut palautteen jättämisen jälkeen...

  2. #13652
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    En aplikaatiosta tiedä, mutta täällä tuntuu vastaaja olevan botti: https://www.hel.fi/helsinki/fi/kaupu...nna-palautetta

  3. #13653
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Samaan paikkaan noi varmaan menee, lukaisin muutaman vastauksen niin osa näyttää kyllä kaupunkiympäristön automaattivastaukselta, mutta oli siellä ihan ihmisen kirjoittamia juttujakin. En paljon perusta noista appeista, enkä totakaan ole paljon käyttänyt, mutta on helposti lähestyttävä ja ilmeisen hyödyllinen. Yksi kaveri joka on stadilla töissä vinkkasi siitä, sanoi että stadi on panostanut siihen paljon ja haluaa että kaikkiin sitä kautta tulleisiin palautteisiin reagoidaan

  4. #13654
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Kyllä siitä pääsi noin klo 13, mutta joutui tekemään aika paljon ohjauslikkeitä. Menin Laruun päin. Toisesta puolesta ei tietoa.
    Sohjoa oli enempi Larun ostarin luona. Sillalla toiseen suuntaan oli sen verran suolattu että vesi roiskui.. ja sitten sillalta laskeutuessa piti päättää ajaako
    puolen metrin kinoksen läpi riskinä OTB vai lamppupylvään ja kanttarin välistä riskinä luistella sohjossa kanttarista liveten auton alle



  5. #13655
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    ^ Mä käännyn aina Pohjoiskaarteelle Laruun tullessani, en tykkää ajaa siinä Lauttaseerentiellä autojen vieressä. Kesällä sitten voi ajella ympäri Larua.

  6. #13656
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^^nämä olisi asioita, jotka pitää ratkoa suunnittelupöydällä. Sama kuin niiden pyöräkaistojen kanssa: ne on suunniteltu kesäkeliin, eikä kukaan ole mallintanut, että mitäs talvella.

  7. #13657
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    ^^nämä olisi asioita, jotka pitää ratkoa suunnittelupöydällä. Sama kuin niiden pyöräkaistojen kanssa: ne on suunniteltu kesäkeliin, eikä kukaan ole mallintanut, että mitäs talvella.
    Hyvin tuo on suunniteltu. Mukavasti sulautuu talviseen maisemaan, ihan kuin väylää ei olisikaan!

  8. #13658
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    ^ Mä käännyn aina Pohjoiskaarteelle Laruun tullessani, en tykkää ajaa siinä Lauttaseerentiellä autojen vieressä. Kesällä sitten voi ajella ympäri Larua.
    Pohjoiskaari oli ennen vakioreitti jompaan kumpaan suuntaan varsinkin jos meni Kaskisaari-Lehtisaari reittiä mutta toi suora nyt on aika nopea.. rannan kautta tulee usein mentyä myös Uimaranta - Tallbergin puisto kautta.
    Varmaan sitten toi pohjoisranta on jonkunlaisessa talvikunnossa.

  9. #13659
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Kyllä sieltä pohjoisen kautta pääsi toissapäivänä ihan hyvin, nythän tilannen muuttuu kokoajan kun tuntuu melkein päivittäin tulevan lisää lunta. Luoteisväylällä tehdään kadulla jotain putkitöitä, mutta siinä on vähän autoliikennettä ettei se haittaa. Se uimarannan reitti on tosiaan myös hyvä. Mulla ei yleensä ole kiire ajellessani.

  10. #13660
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    Juuri kun iloitsin pohjoisbaanan suolaamattomuudesta (ei ollut tänäänkään suolattu), niin ajauduin onkohan se nyt sitten Haaganbaanalle. Pitäjänmäen liikenneympyrästä lähtevä Eliel Saarisen tie on suolattu Pirkkolantielle saakka. Pirkkolantie ei ollut suolattu, mutta lumityöt oli tehty esimerkillisen hyvin.

  11. #13661
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Pitäjännmäen Baanan kiertotie ajettu laduksi


    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xubu Katso viesti
    Kyllä sieltä pohjoisen kautta pääsi toissapäivänä ihan hyvin, nythän tilannen muuttuu kokoajan kun tuntuu melkein päivittäin tulevan lisää lunta. Luoteisväylällä tehdään kadulla jotain putkitöitä, mutta siinä on vähän autoliikennettä ettei se haittaa. Se uimarannan reitti on tosiaan myös hyvä. Mulla ei yleensä ole kiire ajellessani.
    Mulla on yleensä kiire kaupunkiin ja silloin ärsyttää ylämäet, eteen ajavat autot, painonappivalot ym

    Pois voi sitten kruisailla rantoja pitkin ym tai Seurasaaren kautta jos jaksaa

  12. #13662
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    ^ Koneella tehtyjä latuja on ilmestynyt vähän muuallekkin. Pyöräilijän reviiri pienenee. Noilla metsäteillä pääsi ihan hyvin ajelee, kun kävelijät ja muut kuntoilijat olivat tallanneet ne koviksi. Tosin vähän töyssyisiä olivat. Hakkasivat mennen tullen monet auratut kelvit. Ladut kaventaa niitä sen verran, etten enää viitsi niillä ajella kun vaikeaa kiertää käveleviä.

  13. #13663
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Tuo on kyllä ihmeellinen hinku Helsingissä ajaa kaikki tai ainakin melkoisen suuri osa ulkoilureiteistä laduiksi. Edelleenkään a)kaikki ei hiihdä ja b)hiihto on 100% ei-hyötyliikuntaa (työmatkoja, tms.).

  14. #13664
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Ladut ymmärtää mutta kun tuo oli baanan työmaan virallinen ja AINUT kiertotie
    No se oli varmaan informaatiokatkos kaupungilla

    Tallotut poluthan on yleensä hyviä ajaa, tiedä sitten kuinka tuo nyt taivaalta tuleva pöperö

  15. #13665
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.714
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tuo on kyllä ihmeellinen hinku Helsingissä ajaa kaikki tai ainakin melkoisen suuri osa ulkoilureiteistä laduiksi. Edelleenkään a)kaikki ei hiihdä ja b)hiihto on 100% ei-hyötyliikuntaa (työmatkoja, tms.).
    Tuossa kannattaa tutustua kunkin ulkoilureitin suunnitelmaan mikä on aikoinaan tehty kun reittiä on alettu suunnittelemaan/rakentamaan, iso osa niistä tosiaan on suunniteltu ja hyväksytty nimenomaan juurikin tiettyyn käyttötarkoitukseen, eli monasti juurinkin niin että talvella hiihtoon ja "hiihtoajan" ulkopuolella sitten muuhun (kävellen, pyörällä yms.) tapahtuvaan ulkoilukäyttöön. Hiihtokäyttöön aikoinaan nimenomaisesti rakennetun väylän poisto hiihtokäytöstä vaatii luonnollisesti oman päätöksensä (jossa vanha käyttötarkoituspäätös muutetaan, ei tuo tietysti mahdotonta ole mutta sitä käyttötarkoituksen muutosta ei voi ihan vain yksikertaisesti joku virkamies omatoimisesti päättää).

    Nyt sitten sotketaan samassa yhteydessä tuo ulkoilureitistö joka siis lähtökohtaisesti on kunnan liikuntatoimen taikka jonkin yksityisen tahon ylläpitämää reitistöä nimenomaan ulkoilukäyttöä ajatellen, ulkoilureitistöä ei suunnitella ja ylläpidetä esimerkiksi työmatkaliikkumista varten (vaikkei siihän sen käyttämistä kukaan luonnollisesti estäkkään). Kunnan katu/kevyenliikenteen verkosto on sitten tarkoitettu tähän työmatkaliikkumiseen yms. Eli se että jonkin ulkoilureitin muuttuminen talveksi hiihtoladuksi vie siltä reitiltä mahdollisuuden sen käyttämiseen vaikkapa juuri työmatkoihin, on siinä mielessä huono "syyte" kun sitä väylää ei lähtökohtaisesti ole siihen ikinä rakennettukkaan (eli sitä ei voisi käyttää siihen tarkoitukseen johon sitä ei ole edes tarkoitettu...).

    Niin, ja allekirjoittanut on suhteellisen aktiivi (maasto) harrastepyöräilijä, mutta suksia en ole armeija-ajan jälkeen jalkaan pistänyt, jos jollain tulee mieleen syyttää hiihtämisen suosimisesta.

  16. #13666
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    ^^ Eikös ne muuttanut sitä Pitskun baanan kiertotietä jo aika alussa eri kautta meneväksi. Siinä Haagassa yks päivä pyöriessäni ainakin huomasin yhden reitin siinä ihan radan vieressä suljetun, mistä olin silloin baanan sulkemisen jälkeen mennyt.

  17. #13667
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.883
    Capellan puistotiellä Kalasatamassa lännenpää pyörätietä ei jostain syystä ole aurattu. Ajoin sitten kadulla, tämä johdattaa liikenneympyrään. Se peeveli on jäässä ja hieman kalteva. Siinä lähtee renkaat ja jalat alta. Ainakaan mun cyclon nastoissa ei ollut riittävästi kitkaa

  18. #13668
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lare Katso viesti
    Capellan puistotiellä Kalasatamassa lännenpää pyörätietä ei jostain syystä ole aurattu. Ajoin sitten kadulla, tämä johdattaa liikenneympyrään. Se peeveli on jäässä ja hieman kalteva. Siinä lähtee renkaat ja jalat alta. Ainakaan mun cyclon nastoissa ei ollut riittävästi kitkaa
    Capellan Puistotiellä ei ole pyöräteitä/kaistoja. Pyöräily tapahtuu ajoradalla.
    Hämmentävähän tuo on, Parrulaiturilla on pyöräkaistat, sit kun kääntyy Capellan Puistotielle niin siirrytään ajoradalle. Leveä jalkis hämää.
    edit: pohjoisosassahan on pyöräkaistat, sori

  19. #13669
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    1.231
    ^ ^ Onko se lännenpuoleinen edes valmis vielä.

    ^ Capellan Puistotien loppupäässä liikenneympyrän jälkeen on pyörätiet jos lännenpuoleinen on nyt sitten jo kokonaan valmis. Työpajankatu - Verkkosaarenkatu siis on pyörätiet.

  20. #13670
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Tuossa kannattaa tutustua kunkin ulkoilureitin suunnitelmaan mikä on aikoinaan tehty kun reittiä on alettu suunnittelemaan/rakentamaan, iso osa niistä tosiaan on suunniteltu ja hyväksytty nimenomaan juurikin tiettyyn käyttötarkoitukseen, eli monasti juurinkin niin että talvella hiihtoon ja "hiihtoajan" ulkopuolella sitten muuhun (kävellen, pyörällä yms.) tapahtuvaan ulkoilukäyttöön. Hiihtokäyttöön aikoinaan nimenomaisesti rakennetun väylän poisto hiihtokäytöstä vaatii luonnollisesti oman päätöksensä (jossa vanha käyttötarkoituspäätös muutetaan, ei tuo tietysti mahdotonta ole mutta sitä käyttötarkoituksen muutosta ei voi ihan vain yksikertaisesti joku virkamies omatoimisesti päättää).
    Joo, näinhän se menee. Itseä ärsyttää, kun ”kaikki” ulkoilureitit on ajettu laduiksi. Tai katsotaan miten on tänä vuonna, mutta viime talvena täältä Mellunmäestä ei päässyt pois ulkoilureittejä pitkin ajamatta ladulla. Mulle on ok, että joku Mustavuori ja Ojanko on varattu hiihtoon, kunhan vain sitten olisi järkevä määrä noita muitakin reittejä.

    Mutta onneksi kansalaistottelemattomuus on keksitty ja aina voi sanoa että tämä on performanssi luontokatoa vastaan.

  21. #13671
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    719
    mua taas ärsyttää latutampoonit. Pakkoko ladut on talloa pelloksi, jos koneella on tehty tasainen latu ja luistelu-ura. Hiihtäjiä on todella paljon pääkaupunkiseudun reiteillä.
    Itse en käy enää Mustavuoressa tai sielläpäin. Pitäkää peltonne, pari kertaa riitti

  22. #13672
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Kelvejä mahdollisimman paljon välttelevä pääsee Mellunmäestä pois lumettomaan aikaan vain joko Mustavuoren ja Talosaaren suuntaan tai voimajohtolinjaa Kontulan, Vartioharjun ja Itäkeskuksen suuntaan. Länsimäen suuntaan vie parikin ulkoilutietä, mutta ne eivät muistaakseni vie sen pitemmälle.

    Näistä Mustavuoren reitti ajetaan laduksi. Länsimäen ulkoiluteistä en tiedä mutta veikkaisin että nekin.

    Linjaa pitkin pääsee jatkamaan talvikunnossapidettyä ulkoilutietä Kontulan ja Kivikon kautta Latokartanoon ja sieltä Viikin kautta Herttoniemeen. Hiihtäjille vastaavaa latuyhteyttä ei (enää) ole.


    Ymmärrän kyllä että foorumilla voi ikään kuin ohjelmallisesti ja tietysti avautumisen luonteeseen kuuluen tehdä ongelmasta kuin ongelmasta elämää suuremman ja uskonkin että elävässä elämässä olet onnellisempi talvipyöräilijä kuin hätäinen lukija voisi päätellä, mutta noin yleisesti en malta olla sanomatta että on mukavampi nähdä ympärillään mahdollisuuksia kuin kokea ettei mikään ole mahdollista.

    Sillä lailla foorumityperästi voisi sanoa myös ettei sillä mitään voita että antaa verenpaineensa nousta joka kerta kun näkeekin latukoneen jäljet. Tai vähän fiksummin: ei periaatteenkaan vuoksi kannata tehdä kaikesta tai oikeastaan mistään suurempaa ongelmaa kuin se onkaan.

    En minäkään aina hiihtoniilo ole ollut ja pari hyvää hiihtotalvea hukkasin miltei kokonaan silloin kun hankin cyclon, mutta ei minua koskaan ole harmittanut enkä ole tuntenut menettäväni mitään sillä että "oma" tie on talveksi viety minulta pois ja aina olen löytänyt korvaavat tai vaihtoehtoiset reitit juoksuun tai pyöräilyyn.

  23. #13673
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    On kyllä jännä nähdä pääseekö aamulla fillarilla töihin, vai joutuuko työntämään paljonkin.

    Auton kaivaminen hangesta kyllä kiinnostelee vielä vähemmän.

  24. #13674
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628

    Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

    ^^kyllähän täällä(kin) avaudutaan aika paljon kun siellä tai tuolla on joku kelvi suljettu tai auraaminen jätetty tekemättä. Sitä vartenhan koko tämä koko ketjukin on osittain perustettu. Joten kyllä se oman vakioreitin muuttuminen tuntuu aina harmittavan.

    Ja viime talvena länsärin metsissä oli kaikki ulkoilureitit ajettu latukoneella. Vuosaaren rantareiteistä toinen on latuna, toiselle ei pääse ajamatta ladulla.

    Mikä on voimajohtolinja?

  25. #13675
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    ^ Enhän minä ketään ole kieltänyt avautumasta tai edes neuvonut vähentämään määrää tai kääntämään volyyminappulaa pienemmälle.

    Niin, me molemmat pätkät jotka eivät vie minnekään (ja jotka eivät minua sen vuoksi kiinnosta sen enempää fillaristina kuin hiihtäjänäkään, mutta joilla voin arvella olevan merkitystä lähistön asukkaille ja koululaisille niin kauan kuin Suomessa koululaisia hiihdolla kiusataan).

    Pointtini oli vähän toisin sanoin ilmaistuna se että mitä jos suhtautuisi talveen mahdollisuutena hakea uusia reittejä ja ajaa toisenlaisia lenkkejä sen sijaan että kokee sen ensisijaisesti jaksona jolloin entisiin aikoihin ja tapoihin vetoava mutta koko ajan pienenevä vähemmistö vie muilta parhaat ja heillekin kuuluvat harrastusmahdollisuudet?

  26. #13676
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    ^juu, tämä on aina tämän murroskohdan kiukuttelua. Talvi mahdollistaa myös ajamisen siellä, mihin ei muuten pääse. Kuten vaikka jäällä.

  27. #13677
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Oli kyllä aamulla hilpeää menoa kun oli pieni pätkä Espoossa vielä auraamatta. Kunnon vauhdilla läpi vaan ja hymy huulessa. Pääsääntöisesti oli kyllä hyvin hoidettu Olari/matinkylä/länsiväylä akselilla. Vaikein oli oma kotipiha missä oli puolen metrin syvyisiä kinoksia.

    Aurausvallit pyöräteiden jatkeellakaan ei paljoo haitannu kun lumi on niin kevyttä.

  28. #13678
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    719
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    On kyllä jännä nähdä pääseekö aamulla fillarilla töihin, vai joutuuko työntämään paljonkin.

    Auton kaivaminen hangesta kyllä kiinnostelee vielä vähemmän.
    Jos olisi lyhyempi matka, talsisin lumikengillä linnuntietä

  29. #13679
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Pitääköhän tämä miten itä-helsingin suunnalla paikkaansa?

    https://auratkartalla.com/


    Hienosti oli aurattu Viikki-tattarisuo. Ei pidä kartat paikkaansa.

  30. #13680
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    719
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti justus6969 Katso viesti
    Jos olisi lyhyempi matka, talsisin lumikengillä linnuntietä
    olisi pitänyt ottaa lumikengät autoon mukaan. Etäkoti on uusi etätyö, leiriydytään duunipaikalle

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •