ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 121 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 71 111 119 120 121 122 123 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.601 - 3.630 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3601
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Tänään eka lenkki Piikkisioilla ja hyvin kyllä toimivat. Hienosti rullaa lumisilla poluilla ja kovempaa pystyi varmaan ajella kuin kesällä. Vähän vielä epävarma, miten paljon noita uskaltaa puskea mutkissa pidon häviämättä, mutta eiköhän se tuntuma sieltä löydy. Positiivinen ensifiilis, mutta edelleen joutuu silmä tottumaan, kun on niin hirmu kapea.
    Eilen laitoin 2.6 Piikkisiat patterimaasturin alle ja kävin ajamassa pienen lenkin, sen perusteella tuntui rullaavan hyvin ja välitön luotto renkaan pitoon. Rullaavuus lumen peittämällä klv:llä yllätti positiivisesti. Kuski/pyörä ajokunnossa noin 125kg ja paineet 1.4/1.5 sisärenkailla.
    Kylätason pyöräilijä

  2. #3602
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.873
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Mulla noita wintereitä on ollut ja ovat kuolleet lopulta juuri nastan kaatumiseen ja kaatunut nasta on leikkautunut läpi renkaan puhkoen sisurin. Taitaa nykyisestäkin Winterin nimeltä myytävästä vajaanastoitetusta tuntea sisäpuolelta nastojen jalat.
    Pitääkö minun erikseen sanoa että pidin selvänä että sinulla on ollut renkaat joista puhuit, että minula ei ollut pienintäkään halua eikä tarvetta epäillä kokemustesi aitoutta tai arvella niitä merkityksettömiksi ja vain joihinkin yksittäiskappaleisiin, tuotantovirheisiin tms liittyviksi?

    Niin Winterissä kuin Marathon Winterissä nastojen kannat saattoi tosiaan tuntea sisäpuolelta ja on luonnollista että kun Plussassa väliin on laitettu paksuimmillaan kai 5-millinen kumikerros, ei vääntyneen ja kääntyneen nastan kanta ihan heti ole puhkomassa sisuria. (Itse kevyenä kuskina ja ehkä myös kovemmilla paineilla ajavana ei tuota ongelmaa esiintynyt, vaikka kilometrejä kummallekin rengasmallille kertyi.)

    Mutta tässähän taitaa olla selitys minua ihmetyttäneeseen asiaan: SmartGuard-kumikerros on niin joustava että sa paitsi parantaa pistosuojaa myös ikään kuin sivutuotteena vähentää merkittävästi nastojen vääntymistä.


    PS En silti haukkuisi Wintereitä vajaanastoitetuiksi; ne vain on tarkoitettu kokonaan toisenlaiseen käyttöön (eli satunnaisille jääkeleille teille joille ei kuitenkaan synny painanteita ja uria; toisin sanoen teille joilla ei tarvita sitä nastariviä joiden puuttuminen meikäläisittäin tavallisissa oloissa voi merkitä äkillistä nurinmenoa).

  3. #3603
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    160
    hyvä kuulla että 2.8 mahtuu 2.6 kesärenkaiden tilalle hyvin, tuota kokoa on tullut eniten harkittua Onko teräsvaijeriversiot vai taittuvat? mulla ei mitään hajua kummat hommaisi, sisärenkaat noihin kuitenkin olisi menossa.

  4. #3604
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Vaijerisiat on ainakin suuremmalla todennäköisyydellä suorat.

  5. #3605
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Garbageman Katso viesti
    29x2.8" Piikkisiat tuli hommattua. Sisuskumien kanssa asennus todella helppo, suorat on ja tunnin testilenkin perustella pitää, rullaa ja on suuntavakaat. Leveyttä ehkä odotin hiukan enemmän kun noin 66 mm ovat 30 millin kiekoilla, 2.6" kesärenkaat oli yhtä leveät, mutta toisaalta mahtuvatpahan pyörimään kun tila takana vähän ennakolta jännitti. Hintaakin oli, autoon ostin halvemmalla muutaman sata kilometriä ajetun sarjan talvirenkaita asennettuna halvemmalla, mutta mikäs harrastus se on mihin ei kaikki rahat mene. Kotimaisuus oli varsin suuri ostopäätökseen vaikuttava tekijä. Kokonaisuutena näin ensi alkuun olen tyytyväinen
    kehtaatko korkeutta vielä mitata vanteella?

  6. #3606
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Garbageman Katso viesti
    29x2.8" Piikkisiat tuli hommattua. Sisuskumien kanssa asennus todella helppo, suorat on ja tunnin testilenkin perustella pitää, rullaa ja on suuntavakaat. Leveyttä ehkä odotin hiukan enemmän kun noin 66 mm ovat 30 millin kiekoilla,
    On muuten melko kapoiset, kun 2,25" sl versiolla on leveyttä 60 mm. 2,6" vielä tuossa välissä..

  7. #3607
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Vinkkinä jos joku kaipaa parasta nastarengasta työmatkaajeluun, Foxcomppiin tulossa Kahvaa Joulukuussa: https://foxcomp.fi/45nrth-kahva-29-x...ded-tire-33tpi Oletan että tänä vuonna eikä ensi vuonna...

  8. #3608
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    On muuten melko kapoiset, kun 2,25" sl versiolla on leveyttä 60 mm. 2,6" vielä tuossa välissä..
    Jep... nyt vähän harmittaa, ettei tullut tilattua 2.6" -versiota. Googlaamalla kävi ilmi, että SIDiin menisikin ihan hyvin 2.6" -rengas vaikka valmistajan suositus on max. 2.5". Jää vajaa sentti suuntaansa tilaa kovaksi pumpatussa Rekonissa i34 -vanteella. Tiedä sitten mitä toi olisi 2.6" Piikkisialla i25 -vanteella (etenkin nastan ulkosyrjästä mitattuna). On niin pirun kalliit noi, ettei viitsi ihan vain testattavaksi ostaa.

  9. #3609
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti T33mupa Katso viesti
    kehtaatko korkeutta vielä mitata vanteella?
    Noin 66 mm sain pystysuunnassakin mitaksi ja ne teräsvaijerilliset ovat.

  10. #3610
    Piti ihan vielä tarkistaa että onhan ne nyt varmasti 2.8", niin kyllä renkaan kyljessä ja siinä pahvilipareessa näin väitetään

  11. #3611
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    160
    teräsvaijeriversiot loppu vakiomestasta, katsotaan meneekö sit helpoimman kautta ja otan suoraan taittuvat

  12. #3612
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Piikkisiassa edelleen selkeää heittoa takarenkaalla. Tiputin vanteelta, laitoin kunnolla saippuavettä vanteen ja renkaan väliin ja sitten ilmat takaisin vähän reilu 50 psi:n paineeseen. Ei mitään vaikutusta ongelmaan. Liekö viallinen yksilö? Edessä on täysin suora. Renkaat sisureilla, kun ei jaksa säätää talvirenkaiden litkuttamisen kanssa. Vinkkejä suoristamiseen vai suoraan reklamaatio?

  13. #3613
    Näkeehän sen sivusta onko rengas hyllyllä vai ei. Ite laitoin ihan rohkeesti 4.5bar ja sit alas. Sisureilla välillä ongelma et ei meinaa asettua mut jos näyttää että on paikallaan niin voihan sitä rekkuloida
    Embrace the moment

  14. #3614
    Omat Piikkisiat asettui vanteelle ilman liukkareita 3 barin paineilla ja sisurit käytössä. Reunat nousi hyllylle tasaisesti mutta kuviossa on pientä heittoa joka ei haittaa, saattaa tulla vanteista jotka ei ole ihan suorat.
    Kylätason pyöräilijä

  15. #3615
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Näkeehän sen sivusta onko rengas hyllyllä vai ei. Ite laitoin ihan rohkeesti 4.5bar ja sit alas. Sisureilla välillä ongelma et ei meinaa asettua mut jos näyttää että on paikallaan niin voihan sitä rekkuloida
    Kyl se näyttäisi olevan tasaisesti hyllyllä. Ehkä tyyliin millin verran yhdestä kohtaa jäänyt nousematta, mutta ei mielestäni riitä selittämään heittoa. Vanteet on ihan suorat eli ei johdu niistä. Reklamaatiota kehiin siis.

  16. #3616
    Minkälaisilla paineilla jengi ajelee Roudalla tms. vastaavilla 42mm rinkuloilla? Sisurit, mutta talvella ei juuri huolta iskuista vanteelle. Paino ajokamoissa bägi selässä abaut 110, takana ollut nyt 2.1bar, edessä 1.9. Aivan en oo sinuiksi päässyt sivuttaispidon kanssa vaan mennään käännökset varovasti.
    Embrace the moment

  17. #3617
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kuulostaa kyllä tosi pieneltä tuolle painolle. Ainakin minun ajamassani talvikelissä sitä pattia on aika paljonkin.

  18. #3618
    Onhan sitä pattia kieltämättä mutta ei se "terävää" ole, ei mielestäni kertaakaan ole vanteelle vielä mennyt. Kokeilin laittaa koko painon yhden renkaan päälle eikä se vanteelle asti vielä painunut, ehkä kuitenkin lisään hieman ettei mene kesken työmatkan sisurin vaihdoksi
    Embrace the moment

  19. #3619
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Saattaa se sivuttaispidon puute johtua myös renkaan nuljuamisesta noilla paineilla.

    Mä olen samaa painoluokkaa ja takana oli viimeksi 3,5bar ja edessä 2,5bar paikkeilla. Nuo paineet myös siitä syystä, että mun 42mm roudat oli vanteella aika kapeat.

  20. #3620
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.531
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Minkälaisilla paineilla jengi ajelee Roudalla tms. vastaavilla 42mm rinkuloilla? Sisurit, mutta talvella ei juuri huolta iskuista vanteelle. Paino ajokamoissa bägi selässä abaut 110, takana ollut nyt 2.1bar, edessä 1.9. Aivan en oo sinuiksi päässyt sivuttaispidon kanssa vaan mennään käännökset varovasti.
    Oon noin 70kg ja gravelissa on 38mm Gravdaleissa noin 3 takana (nyt on kyllä alla vielä 36mm gravelkumi) ja 2.5 edessä, Espoossa kun on noita kanttareita lumen alla piilossa.

  21. #3621
    Heh, onkohan toi maastopuoli liiankin iskostunut mieleen. Sellaista nuljuamista mikä häiritsisi en havainnut mutta pitääpä testailla ampua ylöspäin ja jatkaa testailuja
    Embrace the moment

  22. #3622
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Yllätyin kun laitoin Piikkisiat nyt 2. Talvea vanteille ja kumpikaan ei vuotanut enää lainkaan! Viime talvena takarenkaassa oli useita pieniä reikiä kyljissä.

    kirjoittelin myös hieman kokemuksia tänne: https://mtbengineer.blogspot.com/202...a-studded.html
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  23. #3623
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Oon noin 70kg ja gravelissa on 38mm Gravdaleissa noin 3 takana (nyt on kyllä alla vielä 36mm gravelkumi) ja 2.5 edessä, Espoossa kun on noita kanttareita lumen alla piilossa.
    Tuo taas kuulostaa tosi kovalta. Itse painan myös 70kg ja kaikki yli 2.5bar takana menee kivireeksi gravdalleilla.
    Mutta joo, herkästi tosiaan pohjaa jo kanttareihin, jos mennään lähelle kahta. Minulla nuo ovat tubeleksena, niin ei juurikaan haittaa.

  24. #3624
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Heh, onkohan toi maastopuoli liiankin iskostunut mieleen. Sellaista nuljuamista mikä häiritsisi en havainnut mutta pitääpä testailla ampua ylöspäin ja jatkaa testailuja
    Kannattaa käyttää noita netin painelaskureita. Renkaan ilmatilan mukaanhan nuo menevät.

  25. #3625
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Hassuja nämä ilmoitetut/todelliset mitat. Katselin tallissa, että aika pullealta näyttää "38 mm" Griswold, kun vertaa rinnakkain "35 mm" gravelkingiin (mitattu 38 mm). Griswold olikin sitten mitattuna 41,5 mm.

    Vaikea verrata mutta tuntuisi, että pito ei pärjää 35 mm Winterin Maralle. Joskus ylämäkeen sutaisee satulastakin polkiessa. Kummasti keskarit kyllä pysyneet lumipöpperössäkin yli kahden kympin. Johtuuko sitten renkaan nopeudesta, vai siitä, että vuositasolla ennätykselliset kilometrit alla ja pyöräilykunto ehkä parempi kuin koskaan.

    Minulla siis varmaankin se vanha Griswold.

  26. #3626
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti xc-pyöräilijä Katso viesti
    Näkeehän sen sivusta onko rengas hyllyllä vai ei. Ite laitoin ihan rohkeesti 4.5bar ja sit alas. Sisureilla välillä ongelma et ei meinaa asettua mut jos näyttää että on paikallaan niin voihan sitä rekkuloida
    Paitsi piikkisiassa. Kun se reunakaistakaan ei ole suorassa.

  27. #3627
    Liittynyt
    10/2017
    Viestit
    51
    Millä mitoilla olevia nastarenkaita kannattaa graveliin etsiä jos pyörän tiedoissa lukee seuraavaa: "700C x 30mm-40mm tai 650B x 47mm renkaat antavat kuljettajille mahdollisuuden käsitellä mitä tahansa pintaa." Eli onko totta että molemmat (700C ja 650B) olisi ok?

  28. #3628
    F. Kotlerburg Guest
    No se riippuu siitä millaiset vanteet siinä on tai mille aiot renkaat laittaa. 650b ja 700c vanteet kun on eri kokoiset ja niille pitää sitä myöten olla eri kokoiset renkaat.

  29. #3629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti _dc_ Katso viesti
    Millä mitoilla olevia nastarenkaita kannattaa graveliin etsiä jos pyörän tiedoissa lukee seuraavaa: "[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.8)]700C x 30mm-40mm tai 650B x 47mm renkaat antavat kuljettajille mahdollisuuden käsitellä mitä tahansa pintaa." Eli onko totta että molemmat (700C ja 650B) olisi ok?[/COLOR]
    Jos fillari sattuu olemaan just tämä: https://www.bikester.fi/marin-nicasio--275-M765338.html

    Niin siinä on 27.5" kiekot johonka sopii 650 renkulat.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  30. #3630
    Liittynyt
    09/2019
    Viestit
    160
    Eka piikkisika haettu pyörään, toista en saannut vielä matkaan kun hyllystä löytyi vaan tämä yksi teräsvaijeri versio. Tämä menee sitten eteen odottamaan kaveria tää piikkisian 2,8” on 1mm kapeampi kuin maxxin 2,6” sisurin kanssa tuo meni käyttöön ja käytin paineet 2,5bar jotta rengas asettuu, mutta kyllähän tuo vähän vispaa. Katsellaan asettuulo paremmin ensimmäisten lenkkien aikana.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •