ElectrobikeEfatGiantGarmin
Sivu 184 / 189 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 84 134 174 182 183 184 185 186 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.491 - 5.520 / 5654

Aihe: Lämmitätkö saunan tänään?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Travelkicking Katso viesti
    Tää oli paha. Meillä puukiuas lämpiää 6-7 kertaa viikossa. Puu on tullut omalta tontilta (+0,5 ha) n. 15 vuotta jo. Koivua raitaa ja kuusta. Pientä puuvarannon hiipumista jo havaittavissa.
    Meillä kans lämpeisi vaikka 10 krt vko, mut huonekalujeni vartija toppailee. Hyvä ettei lukihe saunan ovea.
    Toinen rajoittava tekijä on kun ei taho nuo kiukaat kestää kuin 10v. Yhen varalla olleen puhki lämmitetyn kiukaan kippasin tässä kesällä romukeräykseen ja nykyistä sepitin saunarempan yhteydessä kotona. Onneksi kalupakistani löytyi
    ihan uuven karhee Esab:in raudan liimauskone, sekä siihen tarvittava 16A pistorasia (esson baarista. olin jo jossain vaiheessa kippaamassa tuotakin esappia romulavalle, mut onneksi järki voitti)
    Eli kyllä lämmitin.

Nätti sauma tuossa oikealla puolella, mutta eipä se ole ihmekään, kun melkein tuliterä Esabbi..

Kyllä lämmitän.

Sähköllö lämpiää tänään taas, perinteisesti.

Ei lämpene ei.

Lenkkisauna= (mtb & Kivikylän Löylylenkki) lämpesi just, mutta vain sillä eholla sain lämmittää, että huomenna lähen polttopuusavottaan. Ei oo heleppoa tämä saunominen

Justiisa tulin saunasta, piti läskit lämmittää kun pääsi läskeillessä kylmettymään.

Lähetetty minun JSN-L21 laitteesta Tapatalkilla
    Kona kikapu deluxe 2004

Just tulin saunasta.

En tänäänkään lämmitä. Viimeksi lämmitin kun sähkön myyntihinta oli jotain 11 senttiä. Katellaan jos keväämmällä sitten...
    Onneksi vaimo, joka on innokkaampi saunomaan, pääsee treenipaikassaan saunaan. Itse olen käynyt "tauon aikana" pari kertaa yleisessä, enemmän kyllä kavereita tapaamassa ja oluihin tutustumassa.

Vaimo oli sitten unohtanut eilen saunan vielä turhaan päälle samoin kuin unohtanut avata katon tuloilmaventtiiliä takaisin isommalle. Saunan oven oli kuitenkin muistanut jättää raolleen. Eli kiuas teki kovasti töitä lämmittääkseen myös kylpyhuonetta kunnes oli ajastin käynyt loppuun.

En tänäänkään.

Just tulin saunasta, eipä tule näillä sähkön hinnoilla lämmitettyä, kuin kaksi kertaa viikossa

Joka päivä ja töissä tulee lisäksi saunottua.

Meillä on toimistotalo jossa tuhannen työntekijää parista eri firmasta. Yhteisiä pukuhuonetiloja joissa yhdessä on sauna. Sauna on pistetty kiinni energiasäästön nimissä pari kuukautta sitten. Niin lärsyttävää. Vuokralaisfirmat maksaa tasan saman verran vuokraa ja saunalla oli paljon käyttäjiä. Oli kuitenkin päälläkin vain aamun ja sitten alkuillan. Ei mitenkään ympäri vuorokauden.

Sama erikseen vuokrattavan ns. yläkerran saunan kanssa. Tilan saa vuokrata kokousta varten mutta saunaa ei lämmitetä. Vuokra sama. Pitäis saada kyllä lämpimäksi jos erikseen vuokraajat ilmoittavat,että oikeesti myös haluavat saunoa. Ja olis nyt vaikka 2 h päällä.

Ravakan ja suu korvissa - hiihtolenkin jälkeen saunaan. Nyt sitten lumihanki kutsuu...ee tarvihe kuitenkaa polliisia kuhtua. Kirves on halkoliiterissä

Juu. Juuri on lämpiämässä.

Parin tunnin lumityösavotan jälkeen Kyllä. Ja puhdas lumihanki kutsuu...

Tänäänkin väänsin päälle, jos sitä nyt lämmittämiseksi sanotaan...

En. ? .

En, koska asun kerrostalossa. Saunaan aion kuitenkin mennä, kun on kysytty halukkuutta saunakaveriksi. (Tiedän että löylyistä tulee kipakammat kuin mistä itse tykkään, mutta onhan se mukava kun saunaisäntä saa hyvän mielen siitä että pudottaa vieraan lauteilta)

Muuten olen sitä mieltä että huoneistosauna on typerin keksintö mitä asumisen alalla maassamme on tehty. En tosin ole käynyt kuin kolmessa tai neljässä, mutta yhteenkään niistä ei edes asukas itse ollut tyytyväinen. Kahden tutun tiedän purkaneen saunansa remontin yhteydessä.

(Mutta olen vilpittömästi iloinen, jos jossain on tyytyväisiä huoneistosaunojia, enkä rupea edes saarnaamaan sähkönkulutuksesta.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Opulus Katso viesti
    Muuten olen sitä mieltä että huoneistosauna on typerin keksintö mitä asumisen alalla maassamme on tehty...
    Samaa mieltä. Ikävät löylyt ja siksi vain kerran tai vuodessa lämpiää. Hukkaneliöitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Samaa mieltä. Ikävät löylyt ja siksi vain kerran tai vuodessa lämpiää. Hukkaneliöitä.
    Varastohuoneena vallan mainio kuitenkin.
    "Haluutsä tän heti vai tehdäänkö tietokoneella?"

Jokainen voi olla mitä tahansa mieltä mutta oma ihan ok, eihän tietenkään mikään savusaunan veroinen mutta kelpaa kyllä kolme kertaa viikossa.
    Toisaaltaan olen kyllä käynyt täyspaskoissa puusaunoissakin joten kaikissa riittää moneksi. Onneksi neliöitä kuitenkin sen verran ettei tarvi purkamista edes harkita.

Ps. Tod.näk. tänäänkin napsautan päälle!

F. Kotlerburg Guest
    Kyllä minä tykkään. On se sauna kuitenkin ja sinne voi mennä silloin kun haluaa. Eihän se tietenkään puulämmitteisen mökkisaunan veroinen ole, mutta mikäpä ois.

^ Saunominen kuuluu monien mielestä niihin asioihin, joissa ihan ok ei riitä

PS Lisäsin sen lopun kommentin juuri nurea ja muita huoneistosaunojia varten, jotteivat he vahingossakaan tuntisi että tarkoitus oli heittää kuraa heidän päälleen ja arvostella heidän saunaansa (mikä erään sanonnan mukaan on pahempi synti kuin negatiiviseksi tulkittava lausahdus, joka koskee jonkun autoa tai vaimoa...)

F. Kotlerburg Guest
    Niin tekeehän moni monista muistakin asioista uskonnollisia rituaaleja, mutta niitä ei kannata yleistää kaikkiin muihin ihmisiin.

En muuten sanonut mitään, että saunani olisi ihan ok tai mitään muutakaan kuin että se ei ole puulämmitteisen mökkisaunan veroinen, kuten ei mikään sähkösauna ole.

Älä ole niin...keski-ikäinen mies!

"Ihan ok" oli tietenkin lainaus nurelta, jolle olin vastaavinani - mutta ehdit näköjään väliin ja minun olisi tietenkin pitänyt käydä lisäämässä yksi ^. My bad.

Mutta kai sinäkin ymmärrät että heittosi saunomisesta uskonnollisen rituaalin tekemisestä on perin köyhä. Ei sekään, joka on oppinut pitämään todella hyvästä kahvista, välttämättä ole tehnyt kahvin valmistamisesta ja juomisesta sen kummempaa rituaalia kuin se joka lusikoi epämääräisiä lusikallisia Saludoa ja lämmittää kannuun jääneen seisoneen kahvin mikrossa.

Ja kun sanotaan "monien mielestä", niin yleensä se on ymmärrettävissä juuri niin ettei yleistetty kaikkiin ihmisiin. But whatever, saattaisi joku minua nuorempi sanoa.

K.Kuronen Guest
    Minä tykkään saunomisesta: huoneistosaunassa, puulämmitteisessä, savusaunassa, tynnyrisaunassa, maalattiaisessa, yleisessä ja uimahallin. Kaikki käy, vihtominenkin. Ja saunaolut, sekä lauteilla, että saunan jälkeen.

Punakylkinenkin kiuas käy, sellaiset kipakat löylyt.

Olen kait sellainen saunajuntti.

90kg kiveä lämpeää sähköllä tänään.

Olut lauteilla ei ole koskaan ollut mun juttu mutta saunan jälkeen huurteinen toki kelpaa.

3 vuotta sitten meilläkin vaihdettiin perus 20 kilon helo 80 kilon pylväsmalliin. Sähkönkulutuksen (lämpiämisajan) kannalta ei fiksuin veto jälkikäteen. Kuka muuten purkaa ja uudelleen asettelee kaikki kivet vuosittain kuten ohjeet käskee? En minä. Niitä alimman kolmanneksen kiviä ei ylety edes ottamaan pois.

Tänään ei kotisauna lämpeä mutta uimahallin saunan on parempi olla päällä. Saunon pojan uimakoulun ajan.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •