GarminMPMessutElectrobikeGiant
Sivu 6 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4 5 6 7 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 151 - 180 / 185

Aihe: Pole Vikkelä

  1. #151
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.091
    Secus teki kyllä ihmeitä 2022 Ultimatelle, siitä tuli suorastaan erinomainen, kun Jukan pajalla sellainen tuohon omaan asennettiin keväällä! Vahva suositus!

  2. #152
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Schamppi Katso viesti
    Voimaa kun kävin koeajamassa, huomasin että 2023 Zeb Selecti tuntu paremmalta mitä oma 2022 Zeb Ultimate Kiinnostaisi @Jukka4130 testailla kyllä sun myymiä parannuspalikoita...
    Mainiota kuulla! Vorsprung Suspension Luftkappe -ilmamäntä yksistään tekee merkittävän eron. Secus puolestaan huomattavasti enemmän.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Secus teki kyllä ihmeitä 2022 Ultimatelle, siitä tuli suorastaan erinomainen, kun Jukan pajalla sellainen tuohon omaan asennettiin keväällä! Vahva suositus!
    Mitä suurimmat kiitokset!

  3. #153
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.186
    Pystyykö sen Secuksen perushuollon osaava kotimekaanikko asentamaan myös ihan itse?
    kauris muokkasi tätä : 04.11.2022 at 23.46

  4. #154
    Liittynyt
    06/2015
    Paikkakunta
    Lorentzweiler, Luxembourg
    Viestit
    149

    Pole Vikkelä

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Pystyykö sen perushuollon osaava asentaa myös itse?
    Onnistui ainakin Foxiin minulta joka olin tehnyt pari, kolme perushuoltoa ennen sitä. En sitten tiedä onko asennus kovasti erilainen. Secus siis.

  5. #155
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Pystyykö sen perushuollon osaava asentaa myös itse?
    Onnistuu sillä edellytyksellä, että perusmekaanikantaidot ovat hallussa tarvittavien työkalujen lisäksi. Vorsprung Suspension tarjoaa ensiluokkaisen ohjeistuksen ja dokumentoinnin osilleen.

    Esimerkkinä Zeb-keula.

    Luftkappe Installation Manual
    Secus Installation Manual

    Kaikki manuaalit löytyvät osoitteesta Vorprungsuspension.com. Valmistaja ja jälleenmyyjät palvelevat myös mahdollisten kysymysten osalta.

  6. #156
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Vähän menee offtopiciksi, mutta löytyykö kokemuksia Fox 38:n osalta Luftkappesta tai Secuksesta? Snadisti kiinnostelis, jos tekee sen, mitä saitti lupaa.

  7. #157
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.151
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Vähän menee offtopiciksi, mutta löytyykö kokemuksia Fox 38:n osalta Luftkappesta tai Secuksesta? Snadisti kiinnostelis, jos tekee sen, mitä saitti lupaa.
    Käyttökokemukset erinomaisia. "Make a good fork a great fork." Valmistajan lupaus pitää tässä kohtaa hyvinkin paikkansa. Vaikka Luftkappe-ilmamäntä on pieni osa, se tekee merkittävän eron keulan toiminnassa. Secuksen avulla ominaisuuksia saa vielä enemmän.

  8. #158
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka4130 Katso viesti
    Onnistuu sillä edellytyksellä, että perusmekaanikantaidot ovat hallussa tarvittavien työkalujen lisäksi. Vorsprung Suspension tarjoaa ensiluokkaisen ohjeistuksen ja dokumentoinnin osilleen.

    Esimerkkinä Zeb-keula.

    Luftkappe Installation Manual
    Secus Installation Manual

    Kaikki manuaalit löytyvät osoitteesta Vorprungsuspension.com. Valmistaja ja jälleenmyyjät palvelevat myös mahdollisten kysymysten osalta.
    Menee vähän viisasteluksi (ja off-topiciksi) mutta ohjeessa kannattaisi mainita ilmamännän tarkistaminen ja mahdollinen asemointi niiden männänvarren reikiin nähden. On nähty sellaisia tehtaalta tulleita Zebin ilmamäntiä jossa reiät männässä ja varressa eivät kohtaa. Jos sellaiseen menee vaan asentamaan Secuksen niin saa placeboa parhaimmillaan. Eihän se ilmamäntä ole toki toiminut alkujaankaan optimaalisesti (kun ei ole käyttänyt sitä männänvartta negatiivisena ilmatilana alkualkaenkaan).

  9. #159
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Niin mutta mikään kova se ei ole. Ihan normaali. Valmistaja joka yrittää profiloitua luksuspyörävalmistajaksi ja repii tuotteistaan sen mukaista hintaa voisi tässäkin näyttää suuntaa.

    Nyt kaikenmaailman Canyonit sun muut tusinapyöriä tekevät tarjoaa paremman tai saman tason takuun.

    Polen tuntien huollon puutetta voidaan käyttää takuusta irti kiemurtelemiseen ja asiakkaan syyllistämiseen FB-ryhmässä, että väärin ajettu. Sitten 8kk myöhemmin voi kokeilla takuusta saadulla rungolla uudestaan.

    Trekki on kans yks ylihintaisia huusseja pykävää valmistaja, että siltäkään en enempää odottanut.
    Mulla on Canonin Dude, malli 9.0 Unlimited tjsp, ja siihen tuli viidentenä vuotena semmoinen vika että presfit -keskiön vetopuolen laakeri oli kuluttanut sijansa rungossa väljäksi. Laakerointi sinänsä oli ihan kunnossa, mutta syy oli se että ko mallissa oli laakerit vain puoliksi pesissään koska ne oli tehtaalla baseringeillä passattu ulommas. Varmaan hyvän ketjulinjan saamiseksi. Vein pelin Turkuun Canyonin huoltoon ja ensi alkuun vaikutti että selvä juttu, uusi runko tulee takuuseen. Mutta sitten tehdas kielsi että ei ole takuuasia koska voidaan korjata leveämmillä laakereilla.

    Ei tuo minusta hyvä ollut koska uusi laakeri saa tuen vain noin puolesta leveydestään.

    Siinä jonkun aikaa väitettiin asiasta, mutta tehdas ei suostunut uutta runkoa antamaan. Uudet laakerit sain. Ei muuta. Ostin sitten omaan piikkiin uuden paremman kampisarjan eturattaineen E13 tilalle.
    Jos laakerin pesä uudelleen väljenee niin passaan sen itse jollain hyvällä epoksilla niin varmaan toimii omissa ajoissa.

    Eli vaikka takuut paperilla näyttää hienoilta niin ei ne aina käytännössä välttämättä toimi niin hienosti.

    Tällä en kuitenkaan halua olla estämässä Polen dissaamista. Paskanheitto voi ihan vapaasti jatkua.

  10. #160
    ^ jos vain mahtuu läpi, niin laita pf:n tilalle Wheels mfg valmistama kierrettävä pf laakeri. Ei notku, nitise tai muuta vastaavaa.

  11. #161
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.654
    ^ Kiitos neuvosta. Wheels mfg on varmaan hyvä. Täytyy selvittää.

  12. #162
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    Starling nostanu keskiötä parantaakseen ohjattavuutta. Toki silti matalempi kui polleissa, mutta oisko tästä trendisuunnaks ja vuosiksi eteenpäin päiviteltävää, kunnes ollaan polen luvuissa The bottom bracket drop, which is how far it sits below the axle line, has also gone from 35mm to 30mm, meaning that it's actually a bit higher off the ground. That's been done "to add a little more clearance and a little more maneuverability to our very stable geometry."”

  13. #163
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.104
    Paul Aston myös kertoili pitävänsä korkeammista keskiöistä Downtimen uusimmassa podcastissa: https://www.downtimepodcast.com

  14. #164
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    ^ Kiitos neuvosta. Wheels mfg on varmaan hyvä. Täytyy selvittää.
    Ja jos se kuitu on kulunut, niin liimaat wheelsin keskiön kiinni. Tulee hyvä. Liima estää klapin ylös/alas suunnassa ja kierre vetää vielä paketin päittäin kiinni.

    Noihin on tosi helppo vaihdella pelkkiä konelaakereita, kun vaan on oikeat työkalut. Halpaa ja nopeaa.

  15. #165
    F. Kotlerburg Guest
    Minä en kyllä usko, että ehjä laakeri kuluttaisi pesänsä paskaksi. Eiköhän sitä ole rikkinäisillä laakereilla ajeltu.

    WheelsMFG:n ruuvattava passaa hyvin Dudeen. Pitää vaan vaihtaa kammet 24mm akselilla tai GXP:llä oleviksi. 30mm akselille moista ei ole olemassa.

  16. #166
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Minä en kyllä usko, että ehjä laakeri kuluttaisi pesänsä paskaksi. Eiköhän sitä ole rikkinäisillä laakereilla ajeltu.
    No mutta tuossahan on kerrottu ihan selvä syy miksi noin käynyt. Se pressfit kuppi on aika ohut muutenkin.

    Edit: Niin juu, ja tosiaan minulta on kyllä pressfitt keskiöstä se pressfitin muovi kulunut väljäksi. Helteessä se jotenkin muokkautuu ja alkaa naksamaan/lonksamaan. Ei kyllä ollut shimanon keskiö.

  17. #167
    F. Kotlerburg Guest
    Minä oon yhden Duden purkanut ja siinä ei kyllä laakerit olleet puoliksi pesissään. Mikä lie kuvitelma. E13-kammet kuten kaikissa noissa tuohon aikaan.

  18. #168
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.654
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Minä oon yhden Duden purkanut ja siinä ei kyllä laakerit olleet puoliksi pesissään. Mikä lie kuvitelma. E13-kammet kuten kaikissa noissa tuohon aikaan.
    En tiedä kuvitelmista. Duden keskiö ei ole ihan ainoa koneenosa jonka kanssa on tullut oltua tekemisissä. Esimerkiksi sorvin 18-portaiseen siirtohammaspyörävaihteistoon on tullut laakerit vaihdettua. Niitä meni n. 30. Karassa mm on esijännitettäviä laakereita. Ilman mitään räjäytyskuvia ei ollut ihan yksinkertainen operaatio. Ja tuolla se on autotallissa ihan toimivana ollut monta vuotta. Jokuseen muuhunkin laitteeseen on tullut tehtyä remonttia. Joten uskon että osaan tunnistaa laakereiden asennuksen ja sen että onko ne kokonaan pesissään vai ei. Samoin kuin senkin että jotain vikaa alkaa olla. Ja kyllä pressfitt- keskiö on tuttu muutenkin. Trek Stachessa esimerkiksi on semmoinen ja sekin on tullut korjattua ja aika paljon tullut sen jälkeen sillä ajeltua.

    Ja Duden laakeroinnin pettämisestä on ollut tällä foorumilla niin paljon juttua että sitä tuli tarkkailtua ja koeteltua ketjut irrotettuna aika usein.

    Mutta ei tästä kannata vääntää. Jokainen täällä saa ihan vapaasti kuvitella muista mitä haluaa. Pääasia on että on tyytyväinen omaan tekemiseensä.

  19. #169
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    56
    Moi,

    jos palataan alkuperäiseen aiheeseen, niin onko kukaan muu tilannut Vikkelää? Itse tilasin koossa K1, ihan tarkkaa toimitusaikataulua ei ole, mutta viime viikolla kuullosti että K2 koon pyörien tekeminen on menossa.

    Jousituksen otin RS Ultimate sarjaa, saapa nähdä tarviiko viritellä Zeb keulaa sopimaan tälläiselle kevyelle (65kg) kuskille. Machinessa Lyrikin kanssa piti vaihtaa öljyt ja lisätä token tai pari että sain sopivaksi.

  20. #170
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    Lisätä tokenia? En ole kevyt, mutta en ole ihan hiffannut miten progressiivisuuden lisääminen auttaa, itse jouduin lyrikistä poistamaan että sain kaiken jouston käyttöön ilman että ajaelee keula länässä, mut ehkä kevyillä ei tätä ongelmaa. Zebissä haluisin kans vähentää progressiivisuutta, mutta ei tokenia mitä ottaa pois

  21. #171
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    56
    Moi,

    joo, jotenkin niin se meni ja löysin jotain linkkejä muiden tehneen saman: Mutta tokenin avulla pystyy ajamaan pienemmällä paineella ja siksi on pintaherkempi, eli ei hakkaa käsille niin paljon, mutta ei pohjaa kuitenkaan. Vaikka hyppäisi vauhdilla vastamäkeen. Tässä samassa yhteydessä tein alajalkojen oljyhuollon, varmasti ekaa kertaa tuolle keulalle ja sekin varmaan paransi alkuherkkyyttä.

    Edit: painuuhan se keula tosiaan hiukan kasaan jo pelkän pyörän painosta, varsinkin kun mun Lyrik ei oo sitä uusinta mallia, mutta eipä ole haitannut polku-, eikä alamäkiajoa.

  22. #172
    Kannattaa testailla avoimin mielin tokeneilla ja ilman tokeneita omaan ajoon, aina ei toimi kuten ohjekirja kertoo. Rokkarin pike herkistyi valtavasti tokenin poistolla ja sai koko joustomatkan käyttöön, foxin 36 auttoi kanssa tokenin poisotto, ensihuolto (oli kunnon rasvamällit, parani huomattavasti), sekä se että nostin paineet 100psi kun ensin ajoin 85psi. Alkuherkkyys parani, keula ei ole pehmeä eli se kantaa eikä painu alle. Foxin alkuosa on todella herkkä mutta jos se menee kokonaan sagiin niin hyöty on pienempi.
    Embrace the moment

  23. #173
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712

  24. #174
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.654
    [QUOTE=Sambolo;3194751]Ihan nättejä kyllä.

    Samaa mieltä. Vaikka tietysti toiminta on tärkeintä niin ihan hyvä että myös näyttää hyvältä.

  25. #175
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    56
    Moi,
    sain tammikuussa Vikkelän ja jo viikko sitten ajoin ensimmäistä kertaa. Nyt pari lenkkiä poluilla takana, tuntuu jousitus pelaavan noin, mutta varmaan sitten Syötteen bike-parkissa ja enduroreiteillä saa parhaiten tuntuman miten toimii. Vaikea sohjoisilla ja pehmeillä metsäpoluilla hitaasti ajamalla saada hyvää kuvaa keulan toiminnasta, mutta ehkä raportoin myöhemmin

    Ostin S-kokoisen Vikkelän ja se tuntuu kivasti ketterämmältä kuin aikaisempi M-kokoinen Machine. Olen siis 170cm pitkä

  26. #176
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.712
    Tänne etelään vaa testiajolle, tornikeskus on jo pölyävän kuiva

  27. #177
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    56
    Joo, ei mee montaa päivää niin pääsee täällä Oulussa ajamaan kuivilla poluilla

  28. #178
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.186
    Eikös sinne ole luvassa viikonlopuksi räntää ja öiksi pakkasta? Meidän Ouluun matkaajat harmittelivat just säätiedotetta. No arvaahan sen, koska vappu on tulossa.

  29. #179
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Wilho Katso viesti
    Joo, ei mee montaa päivää niin pääsee täällä Oulussa ajamaan kuivilla poluilla
    Miltä on Vikkelä alkanut tuntumaan ajossa?

  30. #180

    Kokoarvontaa

    Jos pyörästä kokemusta niin minkälaisiin ajatuksiin kokovalinnasta on tultu? Itse 182cm pitkä ja mietin k2 ja k3 välillä. K2 tuntui näppärältä joskus aikaisemmassa koeajossa mutta lähinnä nykyiseen erimerkkiseen pyörään verraten tuntui äkkiseltään jopa vähän pieneltä, ei huonolla tavalla mutta sellainen ensituntuma jäi ja k3 jäi mietityttämään. Eihän tähän mitään tyhjentävää vastausta ole tietenkään mutta minkälaisia ajatuksia muilla verraten vaikka aiempiin pyörien runkokoihin? Omat ajot parkkia, alamäkeen viettävää kivikkojuurakkoa mutta myös tasaisempa yleispolkua tulee ajettua. Polkutehokkuudesta tai kiipeämiskyvystä ei oman kokemuksen puolesta huolta omaan käyttöön.

Samanlaisia aiheita

  1. Pole Emtb
    By Eqro in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1037
    Viimeinen viesti: 26.03.2025, 19.58
  2. Pole Taival
    By JouTol in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 136
    Viimeinen viesti: 14.01.2025, 19.58
  3. Pole Machine
    By Paksupolkija in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 169
    Viimeinen viesti: 13.07.2020, 22.01
  4. Pole bushmaster
    By Metsänpeikko in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 29
    Viimeinen viesti: 04.04.2019, 23.20
  5. pole.fi
    By vaskisielu in forum Kaupat
    Vastaukset: 158
    Viimeinen viesti: 09.11.2016, 14.31

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •