ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 414 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 314 364 404 412 413 414 415 416 424 464 514 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 12.391 - 12.420 / 15444

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #12391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hell_On_Wheels Katso viesti
    Onko porukalla kokemuksia Huntin gravel-kiekoista?
    Heillä olisi nyt tarjouksessa Limitless Carbon Ceramicspeedin laakereilla (25mm sisäleveys). Samoin 26mm sisäleveydellä ja 21mm profiililla olevat Gravel Racet vaikuttavat asiallisilta ja ovat kevyet.
    Lähinnä mietin, että mitenköhän noiden Huntin omien Sprint SL -napojen kestävyyden kanssa mahtaa olla jos vaikka vertaa DT 240:iin? Nythän DT:n GRC1400:t on olleet ihan hyvässä alessa, joten siinä olisi ainakin varma, joskin vähän painava vaihtoehto.
    Gravel Race on 22 mm sisäleveydeltään.

  2. #12392
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    569
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lenny Katso viesti
    Gravel Race on 22 mm sisäleveydeltään.
    Tätä tarkoitin: https://eu.huntbikewheels.com/produc...-race-wheelset
    26mm sisäleveys.

  3. #12393
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ^^ itsellä ei kokemusta mutta ohessa on hyvä Delaneyn arvostelu/eroista grx, etap ja ekar gravelkäytössä.
    Muistini mukaan Ekarissa tämän mukaan parhaat jarrut, mutta arvostelijan mukaan vaihtamislogiikka ja peukalolla " raskaammaksi" ei sovi hänelle kun käden asentoa joutuu vaihtamaan vaihdettaessa.

    https://www.youtube.com/watch?v=a28-cW9puSY&t=833s
    Pitääpä vilkaista, kun saa työpäivän purkkiin.

    Hiton saatavuus, joutuu pyöritteleen kompromissien välillä. Etapilla olisi laajempi välitys vakiona, joka ei haittaisi 1x vaihteisessa ollenkaan. Sillä kun puhti pois, niin harvoin on ollut liikaa välitystä löysän päässä. Ja kun hommalla ei ole kiire, niin ei taida olla tarvetta tehdä kompromissia.

  4. #12394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    mutta arvostelijan mukaan vaihtamislogiikka ja peukalolla " raskaammaksi" ei sovi hänelle kun käden asentoa joutuu vaihtamaan vaihdettaessa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pox Katso viesti
    Pitääpä vilkaista, kun saa työpäivän purkkiin.

    Hiton saatavuus, joutuu pyöritteleen kompromissien välillä. Etapilla olisi laajempi välitys vakiona, joka ei haittaisi 1x vaihteisessa ollenkaan. Sillä kun puhti pois, niin harvoin on ollut liikaa välitystä löysän päässä. Ja kun hommalla ei ole kiire, niin ei taida olla tarvetta tehdä kompromissia.
    Kauankohan oli kaverilla ollut kokemusta Ekarista. Peukulla ja etusormellahan ne vaihteet vaihtuu, ei käden asentoa tarvii muuttaa yläotteella ajaessa.

    edit: 13:40 kertoilee että peukkuvaihtaminen se ongelma ja 7:00 kuvailee vähän tarkemmin vaihtamista jossa kertoo myös tuosta käden asennon vaihtamisesta. Tottahan tuo kyllä on, voi olla vaikea tottua.

    edit2: Ekar on hullun tarkka noista säädöistä ja vaikka kuinka siististi ajelisi, pitää takavaihtajaa olla paapomassa usein. Vertailupohjana cyclossa ollut vanhempi Ultegra, jolle ei koskaan tarvinnut tehdä mitään. Kertaalleen tuli kaaduttua josta selvittiin taipuneen korvakkeen vaihtamisella, mutta itse takavaihtaja pysyi säädöissä. Maastopuolelta on nyt tullut kokemuksia GX AXS:a, ja toiminut kyllä niin hyvin että jatkossa tulee sähköinen takavaihtaja olemaan kaikissa pyörissä. Nyt ottaisin eTappia graveliin ehdottomasti.

    edit3: mulla ollut just tämä ajossa nyt ~6kk. Olisin ottanut tämän, jos olis saanut jäykällä keulalla.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  5. #12395
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Kauankohan oli kaverilla ollut kokemusta Ekarista. Peukulla ja etusormellahan ne vaihteet vaihtuu, ei käden asentoa tarvii muuttaa yläotteella ajaessa.

    edit: 13:40 kertoilee että peukkuvaihtaminen se ongelma ja 7:00 kuvailee vähän tarkemmin vaihtamista jossa kertoo myös tuosta käden asennon vaihtamisesta. Tottahan tuo kyllä on, voi olla vaikea tottua.

    edit2: Ekar on hullun tarkka noista säädöistä ja vaikka kuinka siististi ajelisi, pitää takavaihtajaa olla paapomassa usein. Vertailupohjana cyclossa ollut vanhempi Ultegra, jolle ei koskaan tarvinnut tehdä mitään. Kertaalleen tuli kaaduttua josta selvittiin taipuneen korvakkeen vaihtamisella, mutta itse takavaihtaja pysyi säädöissä. Maastopuolelta on nyt tullut kokemuksia GX AXS:a, ja toiminut kyllä niin hyvin että jatkossa tulee sähköinen takavaihtaja olemaan kaikissa pyörissä. Nyt ottaisin eTappia graveliin ehdottomasti.

    edit3: mulla ollut just tämä ajossa nyt ~6kk. Olisin ottanut tämän, jos olis saanut jäykällä keulalla.
    Tuo mikä sinulla ollut ajossa 6 kk on juuri se mitä eilen päässäni pyörittelin vaihtoehdoksi. En halua kyllä lopulta vaihtajaa, jota saa paapoa jatkuvasti. Läskissä XT ja aivan viimesen päälle helppo laite, joten samaa huolettomuutta haen graveliin.

    Ehkä teen niin, että sähköiset vaihteet + kuitukiekot asetan pakolliseksi ja ainut mistä voin joustaa on 1x vaihteisto. Jos 2x on sähköinen, niin eiköhän se aika huolettomasti pelitä + saa lisää välityksiä, jos joskus tarvitsee runtata esim kärryn tai retkeilykamojen kera. Jäykkö keula kyllä mielellään itsellekin, vaikkakin tuo laittamasi joustokeulalla oleva on kyllä ehdottoman komee peli.

  6. #12396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pox Katso viesti
    Tuo mikä sinulla ollut ajossa 6 kk on juuri se mitä eilen päässäni pyörittelin vaihtoehdoksi. En halua kyllä lopulta vaihtajaa, jota saa paapoa jatkuvasti. Läskissä XT ja aivan viimesen päälle helppo laite, joten samaa huolettomuutta haen graveliin.

    Ehkä teen niin, että sähköiset vaihteet + kuitukiekot asetan pakolliseksi ja ainut mistä voin joustaa on 1x vaihteisto. Jos 2x on sähköinen, niin eiköhän se aika huolettomasti pelitä + saa lisää välityksiä, jos joskus tarvitsee runtata esim kärryn tai retkeilykamojen kera. Jäykkö keula kyllä mielellään itsellekin, vaikkakin tuo laittamasi joustokeulalla oleva on kyllä ehdottoman komee peli.
    Mielenkiintoisesti on nuo SLX Grizlit varusteltu. Varmaan testaavat että mikä myy parhaiten, hintaluokkahan noissa käytännössä sama. Vois kristallipallosta ennustaa, että eivät tule noin montaa hinnaltaan samanlaista eri mallia jatkossa pitämään, tosin syynä voi olla sekin että eivät halua laittaa voimansiirtomuniaan yhteen koriin ja jos jollain valmistajalla on toimitusvaikeuksia, niin saavat sitten ees jotain myytyä.

    Eikä toi Ekar mikään surkea ole. Jarrut on tosiaan hyvät ja 1x13 aiheuttaa selkeitä puoliheijareita tietyssä gravelsetämiessegmentissä, mutta tuossa hintaluokassa odottaisi että huoltovapaus olisi samalla tasolla muiden valmistajien edes mid-range tuotteiden kanssa. Nyt kun Ekarilla on ajellut, olisi valinta noista kolmesta Di2, vaikka omaan käyttöön siinä onkin yksi turha ratas edessä. Jäykällä keulalla pärjää yllättävän hyvin ajoittaiset raffimmatkin pätkät eikä joustokeulan tuoma lisäpaino houkuttele kun suurin osa ajoista kumminkin menee maltillisessa maastossa.
    SuccessFactor muokkasi tätä : 23.11.2022 at 10.21
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  7. #12397
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Canyonilla gravelmalleja riittää, Graileja ja Grizleitä varmasti yli 20 kpl vajaan 2 teurin -5 teurin hintaluokassa. Jos Pox et ole lukinnut itseäsi Canyoniin, niin katsoppas ToniTonin tarjonta tällä hetkellä.Grizlin slx:t tosiaan ihan samaa hintaluokkaa, ja minustakaan ei ihan paras valikoima

  8. #12398
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    Canyonilla gravelmalleja riittää, Graileja ja Grizleitä varmasti yli 20 kpl vajaan 2 teurin -5 teurin hintaluokassa. Jos Pox et ole lukinnut itseäsi Canyoniin, niin katsoppas ToniTonin tarjonta tällä hetkellä.Grizlin slx:t tosiaan ihan samaa hintaluokkaa, ja minustakaan ei ihan paras valikoima
    Pitääpä vilkuilla tarjontaa myös heiltä.

    En ole lukittautunut Canyoniin, oon enemmän Spessu-miehiä henkisesti, mutta kun ei ole Spessulta osunut hyviä tajouksia silmiin ja vielä niin, että saisin hyödynnettyä työsuhdepyöräetua. Onneksi tässä on aikaa ihmetellä talvi omaa gravelia, pärjään kyllä läskillä ja maantiefillarilla puolison gravelia vastaan, mutta olisi mukava, että tarvittaessa voisi siltä "maantielenkiltä" lähteä hiekkatielle ilman pelkoa siitä, että maantiepyörän kumi ampuu ilmat pihalle. Canyonilta Grail ykkösenä, mutta Grizl menee myös, koska kumit saa tarvittaessa vaihdettua himppasen kaposempaan.

  9. #12399
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.261
    ^Nykyisillä suojatuilla renkailla ja laatusisureilla ei pahemmin ainakaan Varsinais Suomen hiekkateillä rengasrikkoja tarvinut pelätä. Kolmeen vuoteen sekalaisessa ajossa yhtäkään maantiekalustolla.

  10. #12400
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Nykyisillä suojatuilla renkailla ja laatusisureilla ei pahemmin ainakaan Varsinais Suomen hiekkateillä rengasrikkoja tarvinut pelätä. Kolmeen vuoteen sekalaisessa ajossa yhtäkään maantiekalustolla.
    Näinhän se varmasti. Eipä se maantiefillarin kumi ole puhejennut ikinä, kun on ajanut tahallaan lenkin jonkin pätkän hiekkateitä. Mutta sen sijaan rengasrikkoja tullut, kun ajanut puhtaalla maantielenkillä 3 metriä auki kaivettua asfalttia.

    Mutta, kyllä se gravel tulee, kun vaan osuu sopiva kohdalle.

  11. #12401
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.261
    ^Tuurin kauppaa, joskus ajoin seitsemän kilometriä 23millin sen ajan tuubeilla päällystystä odottavalla sepelillä ja rengas kesti... Kun katselee noita "Gravel" mainoskuva niin perus hiekkateistähän niissä usein kyse... Mutta niinhän se maailma muuttuu, kaikkeen tarvitaan oma väline.
    Kaipa se tärkein pointti on että kauppa käy ja tavara liikkuu.

  12. #12402
    Grail CF SL 8 Di2

    Muutaman vuoden "palikka"-gravelilla ajelleena olen päättänyt ostaa seuraavaksi huomattavasti paremman. Pyörä on päivittäisessä työmatkapyöräilykäytössä kaikkina vuodenaikoina (asfaltti-ajoa) ja tämän lisäksi haaveilen jopa ajavani pitkää lenkkiä treenimielessä (asfalttia, hiekkaa, latupojia tms). Sellainen pyörä kuitenkin, johon olisi helppo olla tyytyväinen pidemmän aikaa.

    Aika elämässä ei vaan riitä pyörämaailman opiskeluun, joten ymmärrys osasarjoihin ja kaikkiin pikkunippeleihin on heikko. Jokseenkin olen ymmärtänyt että Canyonilla saa rahalleen vastinetta? Tuohon yllä olevaan pyörään olen nyt pohdinnoissani jumittunut. Mitä hyvää/huonoa? Hinta/laatusuhde? Muita vastaavia vaihtoehtoja?

    Ja se koko. Onko tuo Canyonin laskuri miten pätevä, vai olisiko sitä syytä miettiä laajemmin?

  13. #12403
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.261
    Eihän tuossa mitään vikaa ole mutta... Itse en hankkisi tuollaista jonka ohjaamo rajoittaa muokkaamista, noiden kiinteiden kanssa täytyy olla tosi tarkkana sopivuuden vuoksi. Kai tuohonkin voi jollakin virityksellä saada normi stemmin ja tangon.

  14. #12404
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.923
    ^Ei tuohon voi saada millään virityksellä normaalia stemmiä tai tankoa, ainakaan niin että ajoasennosta ei tule aivan älyttömän matala. En ole koskaan ymmärtänyt mikä tuossa ratkaisussa on ollut taka-ajatuksena.

  15. #12405
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.261
    ^Jokin erikoisuuden tavoittelu ja insinöörin/suunnittelija aivopieru?

  16. #12406
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    Kun tuo Canyon on se mitä on jo katseltu ja ajateltu sopivaksi, niin vaihtoehtona voisi ehkä olla toinen saksalainen "postimyyntipyörä" eli Rose?

    (Paremmin tuntevat ja ymmärtävät kertokoot mitä eroja näissä kahdessa mahdollisesti on ja mitkä niistä ovat milläkin tavalla merkityksellisiä!)

  17. #12407
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    167
    Nimim. Kirsille,

    Minusta Canyon Grailin kuituversio on erinomainen vaihtoehto käyttötarkoituksiisi. Mulla ei ole ks. pyörää (vielä), mutta kokeilujeni perusteella sähkövaihteellinen Grail on mainio pyörä. Hover bar tai mikä onkaan, on minusta erittäin hyvän tuntuinen epätasaisella/terävällä alustalla. Ei ole kovan tuntuinen ollenkaan ja ainakin minä sain hyvän ja tukevan otteen esim. alaotteelta juuri tuon rakenteen ansiosta. Kuitukiekot parantavat pakettia entisestään. Canyonin kokomitoitus on kahden omistetun fillarin perusteella ok. Erityisesti katsoisin tarkkaan reach + ja stack + -mitat Grailin osalta. Em. mitat kertovat etäisyyden keskiön ja ohjaustangon yläputken keskikohdan välillä. Ohjaamon säädettävys kuitu-Grailissa on selkeä miinus, koska pituussuunnassa sitä ei säädetä. Siksi em. mittojen täytyy osua ainakin riittäväsi kohdalleen. Toinen juttu on että esim. XS-koossa kiekkojen koko on 27.5/650b ja sekä edessä että takana max. rengasleveys taitaa olla 42 mm. Monet 27,5/650b -renkaat ovat > 45 mm leveydeltään. Toki jos on isomman kokoinen pyörä niin silloin löytyy paljon valinnanvaraa 28/700c renkaista sopivalla leveydellä.

  18. #12408
    F. Kotlerburg Guest
    Canyonilta myös Grizl voisi olla vaihtoehto, jos niitä halutaan etsiä. Rahallehan noissa edelleen on hyvin vastinetta.

  19. #12409
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kirs Katso viesti
    Grail CF SL 8 Di2

    Muutaman vuoden "palikka"-gravelilla ajelleena olen päättänyt ostaa seuraavaksi huomattavasti paremman. Pyörä on päivittäisessä työmatkapyöräilykäytössä kaikkina vuodenaikoina (asfaltti-ajoa) ja tämän lisäksi haaveilen jopa ajavani pitkää lenkkiä treenimielessä (asfalttia, hiekkaa, latupojia tms). Sellainen pyörä kuitenkin, johon olisi helppo olla tyytyväinen pidemmän aikaa.

    Aika elämässä ei vaan riitä pyörämaailman opiskeluun, joten ymmärrys osasarjoihin ja kaikkiin pikkunippeleihin on heikko. Jokseenkin olen ymmärtänyt että Canyonilla saa rahalleen vastinetta? Tuohon yllä olevaan pyörään olen nyt pohdinnoissani jumittunut. Mitä hyvää/huonoa? Hinta/laatusuhde? Muita vastaavia vaihtoehtoja?

    Ja se koko. Onko tuo Canyonin laskuri miten pätevä, vai olisiko sitä syytä miettiä laajemmin?
    Mikalla hyvää perustelua jo tuossa yllä. Grailhan on hieno pyörä ja tuon voisin haluta itsellenikin.

    Ongelma tulee vaan tosiaan tuon boldauksen kohdalla, eli pitää ensin olla tosi tarkasti tiedossa mitat mitkä haluaa. Jos olet ajanut jo kaksi vuotta käyrätankoisella gravellilla, niin ne voisivat jo löytyä mittaamalla vanhasta. Ensimmäiseksi kunnon pyöräksi en grailia ostaisi missään nimessä.

    Grizl on turvallisempi valinta. Tuohon menee myöskin huomattavasti leveämpää rengasta latupohjien ajoa varten.

  20. #12410
    F. Kotlerburg Guest
    Grizlissä on myös enemmän kiinnityspaikkoja. Ei Grail huono valinta ole, mutta tuo integroituohjaamo voi monia vieroksuttaa.

    Grizl kyllä kulkee tielläkin mainiosti. Ei ongelmaa pidellä 30km/h keskaria asfalttiosuuksilla jos näin haluaa.

  21. #12411
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.031
    Samaa mieltä edellisten kanssa.
    Canyon on nostanut CF 7 etap Grailin hintaa noin 400 eurolla/10 %:lla ihan lähiaikoina. Tämä on viime viikolla tässä ketjussa mainittu pyörä, jossa hiilarirunko, etap rival ja dt swissin hiilikuituvanteet. Hinta oli tällöin 3.649 eur.

    Varmaankin Grizl tulee perässä.

  22. #12412
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kirs Katso viesti

    Aika elämässä ei vaan riitä pyörämaailman opiskeluun, joten ymmärrys osasarjoihin ja kaikkiin pikkunippeleihin on heikko. Jokseenkin olen ymmärtänyt että Canyonilla saa rahalleen vastinetta? Tuohon yllä olevaan pyörään olen nyt pohdinnoissani jumittunut. Mitä hyvää/huonoa? Hinta/laatusuhde? Muita vastaavia vaihtoehtoja?

    Ja se koko. Onko tuo Canyonin laskuri miten pätevä, vai olisiko sitä syytä miettiä laajemmin?
    Laskuri on pätevä, Canyonilla hyvä speksi/laatusuhde vaikka nirppanokkaiset hifistelijät muuta väittää. Grizl käytännössä aina parempi valinta kuin Grail, tsekkaa mielummin sellaista.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  23. #12413
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    ^ "Canyonilla hyvä speksi/laatusuhde vaikka nirppanokkaiset hifistelijät muuta väittää"?!

    Voisitko hieman avata tätä kommenttiasi? Olisiko sinulla kenties antaa joku foorumilta poimittu esimerkki?

  24. #12414
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hitlike Katso viesti
    Onhan Canyon nyt aika tuulipukupyörä. Aikalailla kuten Cube, iso merkki ja romppeet on oman tehtaan tuotoksia mutta sllti bulkkia.

  25. #12415
    Liittynyt
    10/2022
    Viestit
    1.877
    No, hieman venyttäen - mielestäni - tuon voisi tulkita mielipiteeksi ettei Canyonin speksi/laatusuhde (millä ymmärtääkseni tarkoitettiin suomeksi sitä minkatasoisia osia tietynhintaisessa fillarissa on) olisi hyvä.

    Ymmärtääkseni huomattavasti yleisempää on myöntää että kyseinen suhde on kiistatta hyvä eli samantasoiset osat saa muiden merkkien pyörissä vain maksamalla merkittävästi enemmän (tai vaihtamalla hiilikuituisen rungon alumiiniseen tai jollain muulla vähemmäksi katsottuun vaihtoehtoon tyytymisellä), mutta todeta heti perään jotain siitä että muut kuin malliston huiput ovat niin tavanomaisia, sieluttomia, tylsiä, pyöriä jotka ovat periaatteessa ihan okei mutta jotenkin tylsiä.

  26. #12416
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.261
    Vaikka itse hifistelen niin en kyllä Canyonia halveksi, hinta/laatu ehdottomasti hyvää vaikka hieman laskenut.

  27. #12417
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Canyon on vaan hifistelijöiden mielestä liian halpa, liian saavutettavissa. Tuulipukuosastoa siis. Pyörän pitää olla todella kallis. ??

  28. #12418
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    354
    ^rotko tarjoaa x-speksit 3ke:n hinnalla, kun samantasoisesta Trekistä saa pulittaa tähän vielä kaksi tonnia lisää. Näin ainakin maastopuolella.

    Gravelina on tällä hetkellä CUBE Nuroad C:62 Pro 2022 gravel grinder, josta sai köyhtyä 2399€. "Oikeista" merkeistä olisi saanut lähinnä hinnat-alkaen malleja, joissa tyyliin alurunko ja 400-sarjan Shimanon osat.

  29. #12419
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.261
    ^Niin, miksi pitäisi maksaa "merkkilisää"?

  30. #12420
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    354
    ^se on hyvä kysymys. Voihan se tietysti olla status-kysymys, että pyörässä lukee se S-Works tai Trekin Project One omine värityksineen. Mutta itse maksan lähinnä spekseistä ja ajo-ominaisuuksista. Kun latoo tonneja tiskiin, niin mitä konkreettista sillä summalla saa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •