GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 71 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 61 69 70 71 72 73 81 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.101 - 2.130 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #2101
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k.t.s. Katso viesti
    Tämä jakoavain-kuvake puuttuu tuosta Zwiftin yhdistämis sivulta. sen pitäisi löytyö siinä Power sourcen Search/connecting laatikon vieressä.
    Ja tuolla MyEtraining softassa tämä kalibointi löytyy mutta se ei ole aktiivinen, joten sieltäkään tämä ei onnistu.
    Itsellä tuo tarjoaa kalibrointia jos Suito on yhteydessä Bluetoothilla, mutta ANTilla ei. Käytössä kuitenkin erillinen tehomittari niin ei kalibrointia ole tuota kautta koskaan tullut tehtyä.

  2. #2102
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k.t.s. Katso viesti
    Tämä jakoavain-kuvake puuttuu tuosta Zwiftin yhdistämis sivulta. sen pitäisi löytyö siinä Power sourcen Search/connecting laatikon vieressä.
    Ja tuolla MyEtraining softassa tämä kalibointi löytyy mutta se ei ole aktiivinen, joten sieltäkään tämä ei onnistu.
    Oletko joskus onnistunut kalibroimaan kyseisen vehkeen jonkun softan avulla?

  3. #2103
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti k.t.s. Katso viesti
    Tämä jakoavain-kuvake puuttuu tuosta Zwiftin yhdistämis sivulta. sen pitäisi löytyö siinä Power sourcen Search/connecting laatikon vieressä.
    Ja tuolla MyEtraining softassa tämä kalibointi löytyy mutta se ei ole aktiivinen, joten sieltäkään tämä ei onnistu.
    Jos käytät ant+ yhteyttä niin MyEtraining on ainoa vaihtoehto kalibrointiin. Itselläni edellinen trainerini oli Eliten Drivo2 ja Eliten omalla softalla tein kalibroinit. Niin kuin duris sanoi niin bluetooth yhteydellä Zwift tarjoaa työkalukuvaketta.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  4. #2104
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kalibrointi tehdään nimenoman Eliten omalla softalla.

    Minulla Mac-tietokoneelle ladattu appi ei osaa kalibroida, mutta MyETraining-softan mobiiliversio kyllä. En ole varma onko ongelma ANT+ vai Bt-yhteyden puolella, mutta kun kuitenkin on toiminut puhelimella, niin en ole vaivannut päätäni sen enempää.
    10k-kerhon jäsen

  5. #2105
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Kotimaista kisa-cupia tarjolla: https://e-pyoraily.com/etusivu
    10k-kerhon jäsen

  6. #2106
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    740
    Taas sekoilee Zwift päivityksen jälkeen. Aloitin 100km ryhmälenkin mutta zwift lopetti ajon 3 kertaa kunnes late join ei enää toiminut. Tuli vaan näytölle aina tuo "Ride fininished" ruutu ja tiedot. Onko kellään muulla ollut samaa?

  7. #2107
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Taas sekoilee Zwift päivityksen jälkeen. Aloitin 100km ryhmälenkin mutta zwift lopetti ajon 3 kertaa kunnes late join ei enää toiminut. Tuli vaan näytölle aina tuo "Ride fininished" ruutu ja tiedot. Onko kellään muulla ollut samaa?
    En ole ryhmäajoa ajanut mutta oletko käynyt Zwiftin foorumilla josko siellä olisi mitään tietoa ja vastaavaa kokemusta. Itse ajelin eilen ensimmäistä kertaa uuden päivityksen jälkeen 4 Urukazi reittiä eikä itselläni tullut ongelmia vastaan.

  8. #2108
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hubba Katso viesti
    Taas sekoilee Zwift päivityksen jälkeen. Aloitin 100km ryhmälenkin mutta zwift lopetti ajon 3 kertaa kunnes late join ei enää toiminut. Tuli vaan näytölle aina tuo "Ride fininished" ruutu ja tiedot. Onko kellään muulla ollut samaa?
    Zwift asensi äsken jonkun pikku päivityksen, olisiko joku korjaus päivitys johonkin ongelmaan.

  9. #2109
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Tässä taas yrittää hakata päätä seinään ja käynnistellä trainerikautta.

    Kaikkea hienoa intervallia sun muuta. Mutta kyllä se vaan alpe du zwift on se, millä saa motivaatiota ylös. Trainerroadia jaksaa tasan vartin, vaikka taas kerran päätin, että nyt vedetään talvi pelkästään sitä.

    Yritin jo kavereilta kysyä mitä kaikkea uutta zwiftissä on saatu vuodessa aikaan, mutta mitään fiksua ei taida olla tullut lisää.
    Se alkuperäinen Watopia ja Alpe on edelleen se juttu. Voit suunnitella vapaasti treenin erimittaisten nousujen mukaan. Peekoota ja palautuksia välille. Ja alpe, se on kuningas jo yksinäänkin. Edelleen ainoa mäki, jossa segut rytimättämässä nousua.

    Mikähän tuossa nyt oikein mättää? Panostettu pelkästään kisaamiseen ja niissä ei saa olla liikaa nousuja, jotta porukka pysyy kasassa. Ylipainoiset ja rikkaat jenkit, jotka ostavat sen uuden domanen, eivätkä pääse mäkiä ylös? Tasamaan porukka-ajot ja sen botin seuraaminen, joita en ole jostain syystä ikinä oppinut ymmärtämään.

    Saa kertoa jos on mitään syytä poistua watopiasta jonnekkin muualle. Tai no, insbruckin lutcher on myös oivallinen vaihtoehto 20min vetoihin.

  10. #2110
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    740
    Itse kyllä tykkään noista porukka-ajoista eniten. Samoissa porukoissa kun pyörii niin oppii tuntemaan muita ajajia ja vaihtaa kuulumisia ja kuuntelee vitsejä. Samalla tietenkin musiikkia kuunnellen. 4 tuntia menee nopeasti. Alpe ei ole koskaan oikein innostanut mutta Epic Kom on välillä kiva ajaa täysillä ylös.

  11. #2111
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Itse teen hyvin satunnaisesti porukka-ajoja enää, huomannut että ei sovi meikäläisen treeniin. Mieluiten teen omia treenejä jotka sopii paremmin omaan kuntotasoon ja kunnon kehittämiseen. Jos hakee pelkästään virtuaali vuoria niin Epic KOM, Alpe d'Zwift, lutcher ja Ven-Top. Ven-Topissa riittäkin ihan riittävästi kivuttavaa. Itse pidän vaihtelevista reiteistä joissa on sopivassa suhteessa myös ylämäkiä, ei iske kyllästyminen.

  12. #2112
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    En tiedä onko pitkän päälle paras juttu mutta youtubestakin seurannut kun jotkut kilpailee Zwiftillä joka tai lähes joka päivä. Toki henkilökohtainen juttu ja saattaa olla jonkin lainen addiktio myös että kokeillaan seuraavana päivänä uudestaan jos sitten tulisi voitto. Voi olla että joku kestää tuon rääkin mutta tulee mieleen kuinka moni polttaa itsensä loppuun noin. Vai onko niin että jotkut tai moni treenaa juurikin sisäkautta varten. Itse mieluummin treenaisin sisällä ja tähtäisin siihen että ulkona kulkee paremmin. No, jokainen tavallaan.

  13. #2113
    Minä poljen aina yksin, katson maisemia ja muita polkijoita. Vielä ei ainakaan ole muuttunut tylsäksi mutta olenkin vain jollain viidennellätoista tasolla tai jotain.

  14. #2114
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Minä poljen jokseenkin aina jossain porukassa ja virittelen keskustelua. Varmaankin siirtyisin Rouvyyn ellei Zwiftissä olisi niin paljon seuraa.

    Aika paljon peekoo kakkosta jossa jotain sprinttipätkiä tulee väliin, ja sitten toki niitä all out -kisoja. Omat ajamiseni ei perustu mihinkään ohjelmaan, vaan mutuun ja päivän fiilikseen.
    10k-kerhon jäsen

  15. #2115
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    357
    En tiedä poljenko väärin, kun zwift pyörii tabletissa (joka pyörässä kiinni telineellä), samalla kun kattelen tv-sarjaa/leffaa telkkarista.

  16. #2116
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    ^tuo taitaa olla yleisin tapa ajaa trainerin päällä. Minä kun en sarjoista tai leffoista innostu, niin pitää keksiä muuta. Toissa viikolla putosin rullilta, kun keskityin liikaa viestin kirjoittamiseen zwift companion appillä.
    10k-kerhon jäsen

  17. #2117
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Minunkaan ei tule mitään tv-ohjelmaa katsottua treenin aikana, korkeintaan joskus jotain urheilulähetystä. Mieli haluaa kuitenkin keskittyä treeniin eikä mihinkään muuhun. Ryhmäajoihin en mielellään mene, tahtoo herätä turhaan kilpailuvietti joka ei sopisi kuitenkaan suunnitelmiini niin mieluummin teen omia lenkkejä joilla on tarkoitus kehittää omia heikkouksia eikä pahentaa niitä.

  18. #2118
    Liittynyt
    11/2013
    Viestit
    357
    ^kaippa se on pääasia, että treenaa.

  19. #2119
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    50
    Miten trainer difficulty on teillä asetettuna? Olen itse ajellut hieman yli vuoden zwiftissä ja tuo asetus on ollut koko ajan 50%. Nyt viime ajossa muutinkin tuon 100%:iin ja ajoin Tiktokia ympäri, ja kylläpä 2 ja 3 % mäet tuntuivatkin ihan erilaisilta (= todellisilta kuin ulkona siis). Ajattelin jatkaa ainakin näissä tasaisimmissa reiteissä 100%:lla, mutta suuret mäet edelleen 50%. Jostain palstalta luin, että joku ulkomaalainen maastopyöräilijä oli talven ajanut maastopyörällä zwiftissä ja ilmeisesti 50%-75% ja oli ihmetelly sitten ulkokauden alkaessa mäkien olevankin yllättävän raskaita. Päätyi sitten jatkossa ajamaan zwiftissä aina 100%:lla. Onkohan tässä itsekin "petkuttanut itseään" kun on 50%:lla ajellut eikä koko ajan 100%:lla. No, tuo sitten karsii kyllä myös valikoitavia reittejä.

  20. #2120
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KJM Katso viesti
    Miten trainer difficulty on teillä asetettuna? Olen itse ajellut hieman yli vuoden zwiftissä ja tuo asetus on ollut koko ajan 50%. Nyt viime ajossa muutinkin tuon 100%:iin ja ajoin Tiktokia ympäri, ja kylläpä 2 ja 3 % mäet tuntuivatkin ihan erilaisilta (= todellisilta kuin ulkona siis). Ajattelin jatkaa ainakin näissä tasaisimmissa reiteissä 100%:lla, mutta suuret mäet edelleen 50%. Jostain palstalta luin, että joku ulkomaalainen maastopyöräilijä oli talven ajanut maastopyörällä zwiftissä ja ilmeisesti 50%-75% ja oli ihmetelly sitten ulkokauden alkaessa mäkien olevankin yllättävän raskaita. Päätyi sitten jatkossa ajamaan zwiftissä aina 100%:lla. Onkohan tässä itsekin "petkuttanut itseään" kun on 50%:lla ajellut eikä koko ajan 100%:lla. No, tuo sitten karsii kyllä myös valikoitavia reittejä.
    Itselläni on jossain 70% hujakoilla. Tuolla asetuksella saan pidettyä kadenssin suht järkevällä tasolla vähän jyrkimmissäkin nousuissa.

  21. #2121
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    Riippuu mitä ajaa ja onko porukkalenkki vai kisa, mutta yleensä noin 50-75 %. Oma traineri reagoi jonkin verran hitaasti sekä hiukan turhan jyrkästi, niin että kisoissa saatan jäädä porukasta turhan päiten, jos TD on yli 80 %.

    Ei ole tuottanut yllätyksiä, ei edes viime viikolla Kyprosen vuoristossa. Mäkiä ei ajeta kaltevuusprosenttien, vaan tehojen (ja sykkeen) mukaan.
    10k-kerhon jäsen

  22. #2122
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Niin, eihän se vaikuta mihinkään muuhuin kuin siihen, että luonnossa et pysty sillä 11-25 pakalla ajamaan jyrkkiä nousuja. Eli virtuaaliset välitykset eivät oikein toimi.

  23. #2123
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    4.233
    No juu... saattaahan tuo tulla jollekulle yllätyksenä, vähän niin kuin ajotekniikan vaatimukset reaalimaailmassa kp:n aiemman postauksen mukaan.
    10k-kerhon jäsen

  24. #2124
    Liittynyt
    12/2016
    Viestit
    50
    Lisää tyhmiä kysymyksiä.
    Onko 100% asetuksella oleva kilometrin mittainen 10% kaltevuuden mäki sitten 50% asetuksella kahden kilometrin 5% mäki. Miten ajallisesti nämä keskenään?

  25. #2125
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Se ei muuta mäen kaltevuutta mitenkään, eikä nousuaikaa. Kannattaa ajatella tuo slideri vaan tosiaan digitaalisena välityksenä. Jos ajat 300w teholla, niin mäki nousee ihan samaan aikaan riippumatta sliderin asetuksesta.

    Edit: Tai no ehkä se periaatteessa noin just menee, eli mäki muuttuu 5%, mutta eihän se oikeasti pidemmäksi muutu jos ajetaan porukalla. Helpompi tajuta idea tuosta digitaalisesta välityksestä.

  26. #2126
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Tässä aika hyvää juttua sliderin säädöstä.

    https://zwiftinsider.com/using-the-t...ting-in-zwift/

    Eli jos tykkää ajaa korkealla realismilla, tulee kisoissa äkkiä ongelmia alamäen alkaessa. Porukka vaan katoaa horisonttiin, kun itseltä loppuu vaihteet.

  27. #2127
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Kontiolahti
    Viestit
    740
    Itse ajan n. 30%, ei tarvitse pienissä ylämäissä pienelle rattaalle vaihtaa ja käytän 12-25 kasettia.

  28. #2128
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Muistaakseni ajan 30% asetuksella. Kyllä tuollakin huomaa, kun tulee mäki vastaan. Ei vain tarvitse kelata vaihteita niin paljon kuin isommilla asetuksilla.

  29. #2129
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    410
    Aloittelin taas ns. kisakautta Zwift-ympäristössä ja olen painavana kuskina rajannut itseni D-kategoriaan, jossa nyt takana kolme kisaa.
    Zwiftin kisat ovat yleensä suhteellisen lyhyitä ja todella intensiivisiä, joten niissä ei tulisi mieleenkään katsella telkkaria tai leffoja. Jo pelkkä tekstiviestin nopea vilkaisu saattaa johtaa kärkijoukosta putoamiseen. Minua kiehtoo myös indeksisääntö, joka rajoittaa eri luokkien tehoja. D:ssä ajetaan max. 2.5W/kg keskitehoilla, mikä tarkoittaa itselläni n. 220-230W keskitehoja/kisa. Tähän asti olen kyennyt sijoittumaan joka kisassa kolmen parhaan joukkoon ja yllättäen viimeisimmässä kisassa en olisi ollut edes C:ssä viimeinen :-) Kaikkien luokkien (A,B, C, D ja E) Lähdössä oli pitkälti toista sataa polkijaa ja sijoitukseni oli 74.
    Kisaaminen ei todellakaan ole mitään jurnuttamista ja jos Zwift alkaa muutoin tökkiä, niin kannattaa kokeilla, mihin rahkeet riittävät. Yleensä kisojen KOMit ovat suhteellisen lyhyitä ja max. 6% nousuja. Kokeilin viime kisassa taktiikkaa, jossa runnoin koko 31km pyrkien pitämään tuon 2.5W/kg keskitehon yllä. Jokainen nousu mentiin reilulla 400W:lla ja alamäet sitten rullaamalla, jotta keskiteho pysyy kohdillaan. Taktiikka oli yllättävän toimiva. Kilpailija toisensa jälkeen putosi kyydistä ja loppujen lopuksi viimeisellä kierroksella oli kahden sekunnin sisällä enää kolme polkijaa. Mokasin jälleen kerran loppukirin ja jäin kakkoseksi 0.2 s erolla tanskalaiskuskiin, joka tosin oli 15v. minua nuorempi.
    Se on kyllä pakko myöntää, että ikämiespolkijalle riittää yksi kisa viikossa. Muutoin ei ehdi palautua.

    Zwiftissä on nyt mittarissa yli 25 000km. Nyt iso keskiöratas odottaa uusimista, koska ketju ei enää istu hampaille kunnolla. Kertaalleen on vaihdettu takapakka, takavaihtaja sekä keskiölaakerit. Ketjut on vaihdettu jo toistamiseen. Toinen vaihto olikin turha, koska vika oli keskiörattaissa, ei ketjussa. Pyöränä on vanha Bianchi Via Nirone C2C, joka muutoin on kestänyt rääkin hyvin.

  30. #2130
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.282
    Eikös nuo ryhmäjaot ole ftp riippuvaisia, eli ei noin että yritetään ajaa mahdollisimman hiljaa ettei raja ylity.

    Mutta siis itse ymmärrän täysin tuon idean, eli mahdollisimman heikkoon luokkaan mukaan, jolloin treenistä saa sellaisen kuin haluaa. Kivempi noin on kisatakkin, eli touhu on hauskempaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •