ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 114 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 14 64 104 112 113 114 115 116 124 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.391 - 3.420 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3391
    ^^Oman muistikuvan mukaan Contin kitkarengas, oliko se nyt Top Contact Winter tjsp piti yllättävän hyvin jopa jäällä, jonka päällä on vettä. Ainoa, jossa se ei toiminut lainkaan oli paksu lumi. Mutta jos sähköllä mennään niin kyllä silloin nastatkin sietää.

  2. #3392
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Koheltaja Katso viesti
    Myykö valmistaja suoraan yksityiselle renkat ja nastat?
    Kyllä, Olen ostanut Suomityresiltä reilut 50 rengasta nastat irtaallaan itselleni ja ajokavereille. Liiman kanssa asennettuna pysyvät mukavammin kiinni ja hieman säästää ostohinnassa mutta toki homma on suht työlästä jos ei pelkästään omia renkaitaan nastoita.

  3. #3393
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani M Katso viesti
    Onko takarengas rullaavampi, jos sen asentaa samoin päin kuin eturenkaan, ja menettääkö silloin merkittävästi pitoa? Ohjehan on asentaa takarenkaan pyörimisssuunta toisin päin kuin edessä.
    On rullaavampi ja jarrupidoltaan parempi. Asennan aina molemmat renkaat samoinpäin, koskaan ei ole jäänyt vetopidosta kiinni meneminen vaikka ajo on 90% puijolla eli jyrkkää ylös alas jatkuvasti. Jarrupito tärkeämpi tai oikeastaan se miten rengas käyttäytyy jarruttaessa, en haluaisi että renkaan rampit nostavat rengasta irti alustasta jarruttaessa kun se on asennettu vetopitoa priorisoiden..

  4. #3394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukis Katso viesti
    Kyllä, Olen ostanut Suomityresiltä reilut 50 rengasta nastat irtaallaan itselleni ja ajokavereille. Liiman kanssa asennettuna pysyvät mukavammin kiinni ja hieman säästää ostohinnassa mutta toki homma on suht työlästä jos ei pelkästään omia renkaitaan nastoita.
    Hyvä että saa, pitää laittaa meiliä renkaista ja nastoista. Tarkoitus on tehdä pelkästään itelle liimanastat, ei ole kiinnostusta tehdä nälkäpalkalla muille liimanastoitusta. Eipä noilla vielä kiire ole kelien puolesta.
    Kylätason pyöräilijä

  5. #3395
    Liittynyt
    04/2019
    Viestit
    362
    Onkos työmatka-ajoon tuolle Kahvalle jotain yhtä leveää 29" rengasta vaihtoehtona? Ice Spikerit taitaa olla vähän turhan raskaita ja kilpailijat joita löysin max. 50mm leveitä.

  6. #3396
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti EsaJ Katso viesti
    Piikkisista… onko ne ny taittuvia vai ei?? Suomityresillä maininta vain teräskaapeli, mutta osalla jälleenmyyjistä mainita, että taittuvakylkisiä / aramidlanka

    Valmistajan tieto: https://suomityres.fi/tuotteet/piikkisika-tlr

    Aramid: https://m.motonet.fi/fi/tuote/450239...EaAhZEEALw_wcB

    Taitettava: https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...caAoSNEALw_wcB
    Parvekkeella, koska käryää uudet aivan helvetisti.

  7. #3397
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Joo. Poistin viestin kun huomasin että on sl versiotakin… jaa et haisee…
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  8. #3398
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Paskalla on tapana haista

  9. #3399
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Nastarenkaat ois huomenna paikallaan Tampere kun ne kestää sepelin paremmin

  10. #3400
    Liittynyt
    11/2022
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1
    Kertokaas viisaammat. Pitäisi tuohon Turbo Levoon hommata nastarenkaat. Olisiko hyvä setuppi Piikkisika TLR SL 29x2.8 eteen ja 27.5x2.6 taakse? Jos olen oikein ymmärtänyt nuo koot ovat kuitenkin sitten todellisuudessa lähempänä 2.6 & 2.4?

  11. #3401
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.423
    ^Tuo 27.5"x2.6" on 64mm leveä i27 vanteella asennuksen jälkeen. Voi siitä levitä iän myötä 65mm nimellisleveyteen.

  12. #3402
    Ehkä hieman hassu kysymys, mutta miten ajoitatte nastarenkaiden vaihdon?
    On taas se aika vuodesta, että autoilijat mainitsevat vaihtaneensa juuri renkaat, mutta mitenkäs pyöräpuolella ihmiset on tottuneet vaihtamaan?
    Omalla kohdalla on toki aika helppoa siinä mielessä, että voin myös kävellä töihin jos talvi yllättää ennen vaihtoa, mutta nuo uudet renkaat pitäisi ymmärtääkseni ajaa sisäänki ennen lumia.

    Onko vaihtamisen pitkittämisestä edes oikeestaan mitään merkittävää hyötyä?

  13. #3403
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vontero Katso viesti
    Onko vaihtamisen pitkittämisestä edes oikeestaan mitään merkittävää hyötyä?
    Kuljettajan henkinen hyvinvointi

  14. #3404
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jakkok Katso viesti
    Onko piikkisioissa ollut kuinka kauan kruununastoja? Onko käyttökokemusta? (lähinnä kulumista mietin)TLR SL malli ja on kyllä lupaavan oloinen rengas...
    Tälle talvelle tuli. Tällä hetkellä vain Piikkisika TLR SL -renkaissa:
    https://suomityres.fi/blogi/uusi-talvi-uusi-nasta

    Voi kun saisi Fat Freddieenkin tämän. Toki nuo TLR ja SL -kirjainyhdistelmät oikein toteutettuina myös maistuisivat.

  15. #3405
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Kylläpä kuplii kaksi talvea ajetun Griswoldin kyljet. Takakumissa ainoastaan, edessä ok. Saapa nähdä kuinka alkaa pitämään, vuorokaudessa paine oli tippunut 2 -> 1 bar.

    EDIT: ei vaan pidä. Mitäs sit kokeilisi, lisää litkua, uusi rengas vai tyhmä sisuri? Muuten ihan hyvässä kunnossa olisi.
    JackOja muokkasi tätä : 20.11.2022 at 15.41

  16. #3406
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.223
    Mun Griswoldit on vanteilla niin löysät, että vähän hirvittää. Stigamatan originaalikekoille yritin viime talvena, mutta oli pakko luovuttaa ja mennä sisurein. Nyt sain krossikiekoiksi ostetuille tarjous-Boydeille nousemaan vanteille, mutta saa nähdä että blurppaileeko turhan herkästi. Kyljet kyllä näytti pitävän ihan hyvin, mutta jostain renkaan ja vanteen välistä oli vuotanut ilmat pihalle yön aikana.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #3407
    Laitoin tänään alle uudet (vm. -22) piikkisiat tubeless-asennus näyttää ainakin ensimmäisen lenkin perusteella onnistuneelta. Kyljet eivät vuotaneet ja rengas tuntui "suoralta". Mulla on TLR SL -malli eli sen puolesta parannusta voisi olla laajemminkin odotettavissa.

    Pito tuntui ainakin lyhyellä lenkillä erinomaiselta mutta onhan toi nastoilla ajaminen aina vähän tuollaista.

    Laitoin myös vähän käytetyt Griswoldit alle tubeleksena. Eipä tunnu noi kyljet hirveän isoja paineita pitävän (caffelatex litkuna), vaan alkaa kyljistä puskemaan läpi. Kuten joku muukin totesi, hiukan hirvittää kurveissa pitääkö tuo kylki renkaan rakenteen.

    Ilmeisesti Griswoldista on tullut tälle vuodelle 60TPI -malli. Onkohan jollain kokemusta näistä?

  18. #3408
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Ainhana tuo griswold on ollut 60tpi?

    Minä laittelin myöskin nastat crossarin alle. 60tpi tubeless gravdallit lähtevät nyt kolmannelle talvelle. En ole ottanut noita lainkaan kiekoilta pois kesän ajaksi. 50ml litkua sisään ja renkaat ajoon vaan. Näytti noissa molemmissa renkaissa olevan vielä kesän jäljiltä painettakin.

    Eivät siis vuoda, eikä mitään muutakaan ongelmia vielä.

    Edit: Oho, se terrene onkin ollut 30tpi aiemmin.

  19. #3409
    En osaa sanoa koska griswoldin muutos 33 -> 60 TPI olisi tapahtunut. Ilmeisesti suomalaiselta maahantuoalta tullut kauppiaille valmiiksi myyntiteksi, missä mainitaan "Uusi 2023-malli. Paremmalla 60TPI rungolla.."

  20. #3410
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vontero Katso viesti
    Ehkä hieman hassu kysymys, mutta miten ajoitatte nastarenkaiden vaihdon?
    On taas se aika vuodesta, että autoilijat mainitsevat vaihtaneensa juuri renkaat, mutta mitenkäs pyöräpuolella ihmiset on tottuneet vaihtamaan?
    Omalla kohdalla on toki aika helppoa siinä mielessä, että voin myös kävellä töihin jos talvi yllättää ennen vaihtoa, mutta nuo uudet renkaat pitäisi ymmärtääkseni ajaa sisäänki ennen lumia.

    Onko vaihtamisen pitkittämisestä edes oikeestaan mitään merkittävää hyötyä?
    Sitten kun polut on niin jäässä, että ilman ei pysy pystyssä. Eli sitten kun nastoista on enemmän hyötyä kun haittaa.

  21. #3411
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Ympäri vuoden työmatkaa ajelen , yleensä vasta joulun tienoilla vaihdan jos kunnon talvi kelit alkaa .
    Tampereen korkeudella asustellaan , cc työmatkapyöränä ja läskikin tuli hommattua johon en nastarenkaita laita .

  22. #3412
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    En osaa päättää asentaisinko nastat lyhytjoustoiseen täpäriin vai jäykkäperä xc-pyörään. Toisen jätän nappularenkaille. Tavallaan xc pyörällä on kivempi ajaa hiekkatie-pyörätielenkkejä ja nauttia niistä ilman nastoja. Mutta liukkailla keleillä sen pyörän pikkunappulaisilla renkailla ei pärjää. Jos jaksan ajaa työmatkaa talvikaudella olis sen oltava tää kevyt xc-jäykkis ja mieluummin rullaavilla nastattomilla renkailla. Täysjoustolla taas maantietyyppinen ajo tylsää nastoilla tai ilman. Metsäpolut haluaisin ehdottomasti ajaa täpärillä. Jäisillä poluilla tarttis nastat mutta lumett8missa metsissä ei nastoilla haluaisi käydä raapimassa. Ja lumipoluilla pärjäis nastoitta.
    Mitä siis asentaisin, ehkä en mitään ja jätän molempiin kesäkumit.

  23. #3413
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    En osaa päättää asentaisinko nastat lyhytjoustoiseen täpäriin vai jäykkäperä xc-pyörään. Toisen jätän nappularenkaille. Tavallaan xc pyörällä on kivempi ajaa hiekkatie-pyörätielenkkejä ja nauttia niistä ilman nastoja. Mutta liukkailla keleillä sen pyörän pikkunappulaisilla renkailla ei pärjää. Jos jaksan ajaa työmatkaa talvikaudella olis sen oltava tää kevyt xc-jäykkis ja mieluummin rullaavilla nastattomilla renkailla. Täysjoustolla taas maantietyyppinen ajo tylsää nastoilla tai ilman. Metsäpolut haluaisin ehdottomasti ajaa täpärillä. Jäisillä poluilla tarttis nastat mutta lumett8missa metsissä ei nastoilla haluaisi käydä raapimassa. Ja lumipoluilla pärjäis nastoitta.
    Mitä siis asentaisin, ehkä en mitään ja jätän molempiin kesäkumit.
    Laita sisureilla jompaan kumpaan, niin tarvittaessa vaihto toiseen pyörään on muutaman minuutin homma.

  24. #3414
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    ...
    Mitä siis asentaisin, ehkä en mitään ja jätän molempiin kesäkumit.
    Eikö kiekot käy ristiin fillarista toiseen? Toisille kiekoille nastarenkaat ja ongelma ratkaistu.


  25. #3415
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.628
    Tai jos edes sama etukiekko, niin toiseen nastat. Pärjää jo aika pitkälle.

  26. #3416
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Hyviä ideoita. Sisureilla jaksais tosiaan vaihtaa vähän helpommin ja onnistuis sisällä kun pihaletku ei käytössä. Kiekkojen vaihto muutoin hyvä ajatus mutta xc pyörä jo vähän vanhempi eli boostiton leveys. Parkkipyörässä olis boostit mutta eri levykoko ja sen renkaita insertteineen en ala säätämään mihinkään suuntaan.

    Edit. Takajäykässä saattaa muuten olla takarengas valmiiksi sisurilla. Oli jotain ongelmaa joskus keväällä litkun kanssa ja taisin tyrkätä sinne sisurin sisään ja sinne se on jäänyt.

  27. #3417
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Hyviä ideoita. Sisureilla jaksais tosiaan vaihtaa vähän helpommin ja onnistuis sisällä kun pihaletku ei käytössä. Kiekkojen vaihto muutoin hyvä ajatus mutta xc pyörä jo vähän vanhempi eli boostiton leveys. Parkkipyörässä olis boostit mutta eri levykoko ja sen renkaita insertteineen en ala säätämään mihinkään suuntaan.

    Edit. Takajäykässä saattaa muuten olla takarengas valmiiksi sisurilla. Oli jotain ongelmaa joskus keväällä litkun kanssa ja taisin tyrkätä sinne sisurin sisään ja sinne se on jäänyt.
    Mulla on ollut samat asiat mietteissä. Spindriftissä alkaa olla takakiekko vähän entinen, niin ajattelin hommata siihen uudet kiekot ja laittais noi nykyiset nastarengaskäyttöön. Sit ois trail-pyörään kiekot normirenkaille ja nastoille. Tosin pitäis hommata sitten trail-pyörään sopivat jarrulevyt niihin ja aina vaihtaessa siirtää takapakka kiekkojen välillä. Oiskohan sit kuitenkin helpompi laittaa talveks sisurit ja vaihtaa vaan renkaita?

  28. #3418
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Jotenkin hämärästi muista että Piikkisioissa oli joku kokomuutos isommissa versioissa numeroiden pysyessä samana. Vai muistelenko höpöjä?
    Onkohan nykyinen 29x2.8" saman kokoinen kuin jokusen vuoden takainen?

    Sattuisko oleman korkeusmittaa 29x2.6" piikkisiasta ehkä 30mm vanteella?

  29. #3419
    Liittynyt
    09/2022
    Viestit
    72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Jotenkin hämärästi muista että Piikkisioissa oli joku kokomuutos isommissa versioissa numeroiden pysyessä samana. Vai muistelenko höpöjä?
    Onkohan nykyinen 29x2.8" saman kokoinen kuin jokusen vuoden takainen?

    Sattuisko oleman korkeusmittaa 29x2.6" piikkisiasta ehkä 30mm vanteella?
    Mulla on ja äsken ohimennen mittailin. Leveys näytti olevan n. 63mm ja korkeus pari milliä vähemmän.

  30. #3420
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Kävin ajamassa eilen Roudilla tunnin lenkin. Aika kultaa muistot, oli kuin olisi liimassa ajanut. Verrokiksi sitten Tufo Thunderoilla pari kilometriä perään ja kyllä rullasi. Taitaa jäädä gravelilla talviajo vähemmälle nyt, kun on sekä läskipyörä että Zwift käytössä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •