FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 174 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 74 124 164 172 173 174
Näyttää tulokset 5.191 - 5.219 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Eikö se tee tiukkaa ennemmin haarukan kanssa? En nyt hetkeen omaa Muklukkia DUB GX kammilla tuolla silmin tuijottanu, mutta jossain välin tulin tulokseen että ei tuohon saa ikuna mitään muuta ratasta kiinni kuin sen SRAMin -4mm 30 hampaisena...vai väittikös se joku jossain välin että pienellä koneistuksella saisi flipattua rattaan, jäi itsellä todentamatta. Minä kaipaisin tuohon 32t ratasta.
    Tämä on totta mitä isompi ratas niin varmasti ratas voi osua runkoon, jos ketjulinja on sisäsä. Pojalla tuo 0 offsetratas on vain 26 piikkinen, joten ei ongelmaa.

On mulla omassa Dudessa orkkis kahdenrattaan kammissa 30t jokusen millin sisempänä kuin 190 peräsen suositus ja tykkään, kun talvella vänkään mäkiä kuitenkin pienillä vaihtella, niin on ketjulinja suorempi niille
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Eikö se tee tiukkaa ennemmin haarukan kanssa? En nyt hetkeen omaa Muklukkia DUB GX kammilla tuolla silmin tuijottanu, mutta jossain välin tulin tulokseen että ei tuohon saa ikuna mitään muuta ratasta kiinni kuin sen SRAMin -4mm 30 hampaisena...vai väittikös se joku jossain välin että pienellä koneistuksella saisi flipattua rattaan, jäi itsellä todentamatta. Minä kaipaisin tuohon 32t ratasta.
    Totta. Kävin autotallissa katsomassa, 32T ratas yhtään sisempänä ottaa jo haarukkaan kiinni. Ei auta kai muuta kuin ostaa Garminin polkimet, jos meinaa wateilla ajella läskipyörällä.

Minun tekisi mieli luopua tuosta 32t ovaalista. Täpärissä on 34t ovaaliratas ja sillä tottunut ajamaan, niin nyt läskissä tuntuu ettei oikein löydy samalla lailla oikeaa "pykälää". Kaikkeen tietysti tottuu ajan kanssa, mutta 34t/51t yhdistelmäkin riittää kyllä möyrintäänkin helposti. Lisäksi ketjulinja suoristuisi 1,5mm pyöreällä rattaalla. Ainut vaan, että mahtuuko haarukan väliin? AB:n 32t ovaalin halkaisija suurimmillaan 143mm ja pyöreän 34t rattaan 144mm. Jos tuo 34t siirtyy sen 1,5mm ulommas, niin pitäisi ilmeisesti justiinsa mahtua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Minun tekisi mieli luopua tuosta 32t ovaalista. Täpärissä on 34t ovaaliratas ja sillä tottunut ajamaan, niin nyt läskissä tuntuu ettei oikein löydy samalla lailla oikeaa "pykälää". Kaikkeen tietysti tottuu ajan kanssa, mutta 34t/51t yhdistelmäkin riittää kyllä möyrintäänkin helposti. Lisäksi ketjulinja suoristuisi 1,5mm pyöreällä rattaalla. Ainut vaan, että mahtuuko haarukan väliin? AB:n 32t ovaalin halkaisija suurimmillaan 143mm ja pyöreän 34t rattaan 144mm. Jos tuo 34t siirtyy sen 1,5mm ulommas, niin pitäisi ilmeisesti justiinsa mahtua.
    Reisissä ja maastoissa on eroa. Täälä Hollolan Tiirismaata hangatessa ylös alas olen nyt löytäny optimi välitykset. Läskissä 30 pyöree 51 pakka ja sama kesä täysjoustossa ja kolmannessa 29+ 28 pyöree/46 pakka.

Juu on sitä näitä mäkiä vängätty isommillakin välityksillä, mut nykysistä on 100 varmasti pienin sisässä joka ajolla.

Toisaalta pääsen 30/10 niin kovaa, et en jaksa kovempaa vaikka kaikissa alla suht rullaavat kumekset. Ehkä joku oikea kevyt XC kihnutin vaatis pidempää välitystä mut ei nää.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

^niin se kun minä tuossa edellä haaveilin 32t rattaasta Muklukkiin johon sitä en saa, niin vaihtoehto olis toki xd vapari ja 10t ratas...vaan se kun tuossa i9 torch niin en edes uskalla googlata mitä maksaa.
    Ja se 30/11 kyllä riittää lähes aina jos ajaa siellä mihin läski on varsinaisesti tarkoitettu.

Siinä se nyt olisi 60 euron kuituhaarukka Taigassa.
    100 € oli kokonaiskustannus sisältää maalin, akselin ja expanderin kaulaputkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kepsu Katso viesti
    Siinä se nyt olisi 60 euron kuituhaarukka Taigassa.
    100 € oli kokonaiskustannus sisältää maalin, akselin ja expanderin kaulaputkeen.
    Tuli hieno!

Tähän mun wattimittariongelmaan päivitystä, nyt ollut jo reilun kuukauden verran Power2Max NGeco spider 32T pyöreällä eturattaalla Salsa Muklukissa kiinni. Siirryin samalla lyhempiin kampiin. Laitoin rattaan spiderin ns. väärälle puolelle, jotta mahtui pyörimään ja että ketjulinja meni oikein. Ratas otti kiinni kammen sisäpuoleen, mutta vähän viilaamalla kampea se istui hyvin kiinni. Tehot tuntuvat näkyvän oikein, aika lailla linjassa muiden omien mittarieni kanssa. Hauskaa harrastaa väärinpyöräilyä läskipyörällä eli tehdä pitkiä kovavauhtisia hiekkatielenkkejä, kun on pimeää ja märkää.

Mitä mitä, läskipyörällä kovaa ja vielä muka kivaa? Tiedän tunteen.
    Vaikka läskipyöräily ei enää niin muodinmukaista olekaan, niin jos oikeasti pitäisi tyytyä vain yhteen pyörään niin kyllä se läski olisi. Täytyy tuota wattimittari juttua makustella vielä kun tähän tulee tällä hetkellä niin vähän tunteja kun tuli ostettua täpäri vuosi sitten. Ens kesäks on vielä suunnitelmia täpärille, mutta sen jälkeen siitä vois melkein luopua ja siirtyä maastoajoissa läskiin. Gravelillakin pärjää suurimmalla osalla poluista, pitää vain "ajaa" vähän enemmän.

Virallinen Fatbike - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Tuli hieno!

Tähän mun wattimittariongelmaan päivitystä, nyt ollut jo reilun kuukauden verran Power2Max NGeco spider 32T pyöreällä eturattaalla Salsa Muklukissa kiinni. Siirryin samalla lyhempiin kampiin. Laitoin rattaan spiderin ns. väärälle puolelle, jotta mahtui pyörimään ja että ketjulinja meni oikein. Ratas otti kiinni kammen sisäpuoleen, mutta vähän viilaamalla kampea se istui hyvin kiinni. Tehot tuntuvat näkyvän oikein, aika lailla linjassa muiden omien mittarieni kanssa. Hauskaa harrastaa väärinpyöräilyä läskipyörällä eli tehdä pitkiä kovavauhtisia hiekkatielenkkejä, kun on pimeää ja märkää.
    Kyllä mulla on mielestäni ketjulinja oikein Beargreasessa, vaikka AB:n ovaali on oikealla puolen P2M:ssä.

Nyt vakavasti harkinnassa P2M myös Bucksaw:iin, kun Stages-viritys ei sitten onnistunutkaan.

—-
    Keula istuu Poleen hienosti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Kyllä mulla on mielestäni ketjulinja oikein Beargreasessa, vaikka AB:n ovaali on oikealla puolen P2M:ssä.

Nyt vakavasti harkinnassa P2M myös Bucksaw:iin, kun Stages-viritys ei sitten onnistunutkaan.

—-
    Keula istuu Poleen hienosti.
    Joo, mulla ei olisi ratas mahtunut muuten pyörimään. Ostin tuon käytettynä Ruotsista edullisesti ja myyjä oli asentanut omaan pyöräänsä näin. Tehomittarista on ollut yllättävän paljon hyötyä tässä pyörässä, nyt ei tule ajettua koko aikaa liian kovaa. Mä ajan tällä pääasiassa pk-lenkkejä pimeän ja märän aikaan, on rentouttavampaa lähteä metsäteille ajamaan töiden jälkeen, kun ei tarvitse joka kuoppaa pelätä. Gravelillakin pärjää joo aika pitkälti. Täysjouston taidan pitää vielä ilman mittaria.

Ai niin joo, sulla oli vissiin ongelmia sen toisen kammen sopivuuden kanssa. Harmi juttu. Kallis hankintahinta näissä P2M mittareissa, mutta ovat kyllä sitten joka euron arvoisia. Mulla on myös maantiepyörässä ja gravelissa niiden mittari.

Kuudenkympin kuituhaarukka mustana. Tuli halvemmaksi kuin valkoiseen Taigaan, kun oli maali valmiina... Akselin kanssa meni eniten aikaa, kun haarukassa ei ollutkaan kierteitä. Kepsu, mistä akseli löytyi?

^Tammiston xxl-huolto kaivoi jostain varastosta akselin mutta vastamutterin joiduin tilaamaan baban alilta. Mistä löysit omasi?

Mulla on Cannondalen alkuperäinen käytössä. Jouduin sorvaamaan molempiin päihin alumiiniset holkit. Lisäksi kierrepäähän piti tehdä sisäpuolinen M8-kierre kuusiokolopulttia varten. Tänään sain käsiini M15/1,5 -kierretapin, tarkoitus päästä irtonaisesta kuusiokolopultista eroon.

Voiko sanoa tekniikka vai fiilistely höpinäksi kun taas kummastelin Duden Q-factori tuntemuksia kun kesän on ajanut normi-kammilla. Itse olen 184 cm ja 89 cm jalat, niin miltähän nuo Sramin 5" kammat mahtaa tuntua lyhyemmän kuskin alla?
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Voiko sanoa tekniikka vai fiilistely höpinäksi kun taas kummastelin Duden Q-factori tuntemuksia kun kesän on ajanut normi-kammilla. Itse olen 184 cm ja 89 cm jalat, niin miltähän nuo Sramin 5" kammat mahtaa tuntua lyhyemmän kuskin alla?
    Mä olen melkein sun pituinen, mutta mulla on 81 cm pitkät jalat ja 165 mm kammet BSA-keskiöllä. Kesäkengillä eron huomaa, ei tunnu huonommalta mutta erilaiselta. Talvikengillä ei eroa niinkään huomaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Siis kapeammat pitäisi saada? Sehän riippuu ihan mitkä kammet sulla siinä nyt on. 2017 vm. E13 kammet on Q-factoriltaan melkeinpä kapeimmat kammet mitä fattiin on saatavilla ja mitkä saa vielä mahtumaan Dudeen.

Pitäis keksiä uusi taka-akseli Rocky Mountain Blizzardiin, vm -17.
    Kokonaispituus 229mm. Kierrettä tästä 20mm, p 1.75.

Wo akseli on vähän lyhkäsempi
    https://www.bikeshop.fi/Taka-akseli-...a/pCMPAXR08WO/
    Lynskeyn pikalinkkukin on lyhyemmäksi ilmoitettu
    https://lynskeyperformance.com/lynsk...-thread-pitch/
    Maxle ultimatea ei tunnu tältä puolen rapakon löytyvän noilla spekseillä.
    Diamondbikesilläkin on vain 1.5P malli, mutta voihan sieltä kysyä kun edustaa RMB pyöriä.

-peräkärriakseleita tuntuu olevan hyvin tarjolla
    https://www.xxl.fi/thule-thru-axle-m...c=aw.ds&page=1

Mä en huomannut luetella jo löydettyjä sopimattomia. Asia rakesi yllättävän helposti: laitoin Rockyn aspaan viestiä. Sieltä vastattiin tunnissa linkin kera. RobertAxleProjectilta löytyi sopiva.
    https://robertaxleproject.com/axle-finder/

Trek Farley 5 oli edellistalvena päivittynyt 11-vaihteiseksi (riitti kasetin ja vivun vaihto, vaikka Shimanon speksien mukaan tuo takavaihtaja toimisi 11-vaihteisena vain 2x-setupissa...) ja eteen 32-hammasta.

Nyt oli vuorossa droppitankoon vaihtaminen. Mulla oli muista projekteista kaikki osat joten miksei. Alkuperäinen stemmi vaikutti suunnilleen sopivalta joten pistin siihen Redshiftin 50cm Kitchen sink -stongan. Dropeilta ei oikeastaan ole paljoakaan kapeampi kuin kompliitin mukana tullut suora tanko. Briftereinä 1x10 Gevenallet kitkamoodissa. Tää on ehkä ihan hyvä näin, tosin mietin vielä laittaisiko vaan 10-kasetin ja indeksoisi.

Jarruina tässä oli alunperin neste-Levelit ja niiden tilalle meinasin laittaa Juin Tech R1-hybridit, niin kuin mulla oli Neutrinossakin. Eteen laitoinkin, mutta taakse ei mahtunut kun kiekko on niin takana kuin saa, koska siellä jää aika kapea väli jarrusatulalle. Kiekko edempänä ei taas mahdu Cake Eater pyörimään. Laitoin sitten toisen Juin Techin Sebuun etujarruksi ja otin siitä Spyren tähän taakse. Ei oo vielä ihan nappiin noiden säädöt ja palatkin voisi ehkä Spyreen vaihtaa jossain välissä. Lopuksi vielä dropperin vivun dremelöinti niin että sai sen kiinni "maantie"tankoon.

Samalla vauhdilla kiinni bikesterin outlet-aleista napatut DMR V12 -polkimet. Kompliitin mukana tulleet oli kesän aikana lähteneet lainaan siskon graveliin ja jääneet sille tielleen.

^Alkaa lähestyä frankenbikea...

ulkomailla...ex Vaasalainen ja nykyinen Kuusamolainen. :)
    moi!

pitäisi löytää pikkuinen läski, persjalkaiselle ajajalle. 160cm, jalan pituus sellaset 68cm. täältä koillismaalta kun ei oikein löydy mitään kokeiltavaa, niin huomenna olisi Ouluun menoa. mikä olisi hyvä XS/S fätti? ei tarvis ihan kaikkia liikkeitä ravata katsomassa.

hintaa voi sit ruveta miettimään kuhan nyt ensin löytyisi oikean kokoinen menopeli.

//J

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lacrits68 Katso viesti
    moi!

pitäisi löytää pikkuinen läski, persjalkaiselle ajajalle. 160cm, jalan pituus sellaset 68cm. täältä koillismaalta kun ei oikein löydy mitään kokeiltavaa, niin huomenna olisi Ouluun menoa. mikä olisi hyvä XS/S fätti? ei tarvis ihan kaikkia liikkeitä ravata katsomassa.

hintaa voi sit ruveta miettimään kuhan nyt ensin löytyisi oikean kokoinen menopeli.

//J
    Kona Wo s-koossa voisi olla sopiva. Näkyy olevan tarjouksessakin.

Mä haluaisin Laufin haarukan mun Dudeen, mutta uuden hinta on varsin suolainen. Onko täällä kellään kokemuksia sellaisesta, tai olisiko jollain mahdollisesti jopa ylimääräinen? Gravelissa Laufin haarukka on ollut aivan mahtava.

Onko mitään havaintoja mistä kannattaisi "metsästää" 177mm leveällä navalla olevaa 26" takakiekkoa Fat:iin? (Mieluiten SunRingle Mulefut:ia kun sellainen etukiekko olisi jo olemassa).
    Olisi kakkoskiekkosetti työan alla, mutta nuo muutama paikat jotka myyvät noita uusia 177mm takanavalla olevia, niin ovat hinnoitelleet kyseisen kiekon suhteellisen arvokkaaksi ja käytettyjä ei tunnu oikein missään olevan.

Lundbergillä näyttää olevan tuota kyseistä kiekkoa tarjolla, mutta 375€ tuntuu vain hieman suolaiselta hinnalta pelkälle takakiekolle, melkein tuolla hintaa jää kakkos-setti tekemättä.

Mulla taitaa olla Salsan vanhat kiekot verstaalla. On myös etukiekko, mutta jäykkään keulaan. Taitaa olla DT Swissin kehillä. Onko satanen liikaa setistä? Salsan navat.

Mulla taitaa olla Salsan vanhat kiekot verstaalla. On myös etukiekko, mutta jäykkään keulaan. Taitaa olla DT Swissin kehillä. Onko satanen liikaa setistä? Salsan navat.
    Takakiekko 177mm:n navalla 12mm läpiakselille?
    jos näin, niin laita YV:ä ja tehdään kaupat…

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santtu75 Katso viesti
    Takakiekko 177mm:n navalla 12mm läpiakselille?
    jos näin, niin laita YV:ä ja tehdään kaupat…
    Laitoin yv:tä. Kerro jos ei tule perille. Mutta speksit on nämä:

https://www.salsacycles.com/products...ase_carbon_xx1

Laitoin yv:tä. Kerro jos ei tule perille. Mutta speksit on nämä:

https://www.salsacycles.com/products...ase_carbon_xx1
    Vastattu myös YV:llä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään