HephaElectrobikeGarminGiant
Sivu 225 / 352 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 125 175 215 223 224 225 226 227 235 275 325 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.721 - 6.750 / 10534

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Onko suositella hyvää?
    No ei. Tilasin alilta halvan ja se toimii kyllä. Sellainen pyöreästä putkesta tehty malli, jossa mitta otetaan n.5mm liukutangolla.

Tuossa on vertailtu: https://cyclingtips.com/2021/12/the-...tool-9-tested/

Halpiksilla pärjää hyvin, Turkuun tietty Tunen tekele vaikka paperipainoksi joutaakin. Cyclus alle 30€ @B24.

Se mun työkalu on tuo kolmas oikealta. Ztto tai jotain sellaista.

Tuossa testissä moititaan väljäksi, mitä se onkin. Mutta ei se haittaa. Välys on helppo kääntää aina samaan suuntaan. Tietysti jos löytyy jeti samaan hintaan niin sellainen.

Jack, paperipainoksi tyylikkäin ja onneksi ei kalliskaan. Sitten täytyy vaan minkä ottaa työkaluksi?

Itselläni on Park Toolin vanhempi malli. Hyvin on asiansa ajanut vaikka testin mukaan tarkkuus on luokkaa keskiverto ja varmaan onkin, sitä en kiellä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja mulla on DIY, alumiininen neliöputki, jossa pultti toisessa päässä. Ei hifiä ja tarttee mittanauhaa mitattaessa mutta ajaa asiansa. Hintaa muutama lantti.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Ja mulla on DIY, alumiininen neliöputki, jossa pultti toisessa päässä. Ei hifiä ja tarttee mittanauhaa mitattaessa mutta ajaa asiansa. Hintaa muutama lantti.

Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
    Tuollaisessa tarttisi olla ainakin liukuholkki minkä varassa käännellä.

Tuo oma kiinan himmeli on siitä pätevä, että sitä voi jatkaa ja lyhentää lennosta. Kiinteämpi versio olisi hankala käyttää.

Eihän tuo niin millin päälle ole, eli pieni välys ei minusta haittaa mitään. Aina jos korvake on ollut vääntynyt, niin työkalulla kehän kohdalta heitto on laskettu senteissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuollaisessa tarttisi olla ainakin liukuholkki minkä varassa käännellä.

Tuo oma kiinan himmeli on siitä pätevä, että sitä voi jatkaa ja lyhentää lennosta. Kiinteämpi versio olisi hankala käyttää.

Eihän tuo niin millin päälle ole, eli pieni välys ei minusta haittaa mitään. Aina jos korvake on ollut vääntynyt, niin työkalulla kehän kohdalta heitto on laskettu senteissä.
    Takavaihtajakin antaa pienen epätarkkuuden anteeksi. Ylempi guide rissahan liikkuu hieman sivusuunnassa helpottaen ketjun menemistä rattaalle.

Sent from my iPhone using Tapatalk

https://www.bike-discount.de/en/cycl...djustment-tool mullon tommonen. Hyvää jotta mittatikun voi ruuvilla lukita ja toisen ruuvin avaamalla voi vapaasti pyöritellä jos lokarin ja tarakan aisoja pitää väistellä. Lievää väljyyttä on jonka saa pois pikkusella 6kololla.

Ja huonoa kun läpiakselipyörässä on haarukan pää sen verta pullea ettei tuota pysty pyörittämään! Ongelma oli helppo korjata, rälläkällä ohensin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Löytyy täältäkin mutta en ole muistanut käyttää. Tiedän vaan että käy kipeää hyllystä jalalle pudotessa vaikka oliskin crocsit jalassa.

Se mun työkalu on tuo kolmas oikealta. Ztto tai jotain sellaista.

Minulla taasen toinen oikealta. Toimiva, mutta ei vielä sellaisella tasolla missä työkalu itsessään toisi hyvää mieltä.

Itsellä on kanssa joku halpis, ja ei tosiaan ole kehällä niin millin päälle. Joku millimitalla varustettu kampe on tässä ihan turha.

Jos vielä työkalua tarviin kolmas vasemmalta, Park tool dag-3 olis harkinnan alla, tosin Cyclus kulmahiomakonemodifioinnin jälkeen pelaa hyvin.

Voi poistaa, kun ottaa Mobiilitilan käyttöön ja yrittää editoida.

Toisaalta Full Site kun on editoidessa käytössä, niin jopahan onnistuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Jos vielä työkalua tarviin kolmas vasemmalta, Park tool dag-3 olis harkinnan alla, tosin Cyclus kulmahiomakonemodifioinnin jälkee pelaa hyvin.
    Katoin kans, että tuohan on nerokas, kun saa ton tikun käännettyä pois tieltä, kun pitää päästä takahaarukan yli mittamaan korvakkeen suoruus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HellFEtti Katso viesti
    Katoin kans, että tuohan on nerokas, kun saa ton tikun käännettyä pois tieltä, kun pitää päästä takahaarukan yli mittamaan korvakkeen suoruus.
    Samat ominaisuudet tarjoaa rälläköinnin jälkeen ehken hieman hankalammin käytettävä Cyclus.

Pyörässäni on tektro hydrauliset levyt. Onko ainoa vaihtoehto laittaa näihin tuota hyperkallista mineraali shimanoa, vai onko vaihtoehtoja? Kärkkäisellä olisi weldtite cyclo mineraali öljyä, kai tuommoinen kin toimii talven yli ja olisi halvempaakin kuin shimano vastaava.

Siis 9,90€/100 ml, joka riittää jarrujen täyteen huuhteluun varmaan joku 5 kertaa on liian kallis?

Toki myös 29,90€ / 1L myös tarjolla.

Muutkin mineraaliöljyt toimii yhtä lailla. Esim. Bike worksin ölppä, 10€/l.

Jos joku mestari onnistuu löytämään shimanon (12v) maastopakkaan 10- ja 12-hampaiset rattaat (myydään yhdessä) jostain, lupaan antaa tälle virtuaalisen pokaalin. Kaikki verkkokaupat kävin läpi, mutta missään ei ole hyllyssä. Ei huvittaisi ostaa kokonaan uutta pakkaa vain noiden rattaiden takia.

Motonetista löytyy halvalla esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/5900...l-hydraulioljy

En tosiaan kyllä pidä kympin öljypulloa kalliina. Itse en viitsi tuollaisia litran pulloja varastossa, lienee voi olla että muutaman vuoden päästä ei ole edes alkuperäisen veroista?

Citroënin hydrauliöljyä noissa on perinteisesti käytetty. Paljoa ja halpaa.

LHM öljy hakuun niin löytyy tyyliin kylistä joissa sähköt.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    En tosiaan kyllä pidä kympin öljypulloa kalliina. Itse en viitsi tuollaisia litran pulloja varastossa, lienee voi olla että muutaman vuoden päästä ei ole edes alkuperäisen veroista?
    Ei tuo mineraaliöljy miksikään mene suljetussa pullossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Niin, se ihan riippuu miten paljon pyörillä ajaa ja miten paljon niitä on. Mun mielestä tuo pieni pullo ei riitä mihinkään ja maksaa niin pirusti. Litrahinta silkkaa ryöstöä.

Tämähän herätti keskustelua. ?? Itse olen värkännyt vuosia autojen kanssa ja dot nesteiden kanssa lätrännyt, niin tuntui vain kalliilta tuommoinen pikku pullo.

^Tuollainen pullo kestää pitkään ja kun noita kemikaaleja kertyy paljon eikä omista autotallia niin säilytys rajallista. siis jos kustannukset euro pari per vuosi niin onneksi omassa taloudessa ei moista huomaa.

Se vitsi Shimanon jarruöljyssä on siinä että 100ml maksaa kympin ja 1000ml viisitoista eruroa.

^Pienpakkauslisä ;-)

Samanlaisia aiheita

1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 7215
    Viimeinen viesti: 18.10.2025, 06.21

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään