GarminElectrobikeGiant
Sivu 23 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13 21 22 23 24 25 33 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 661 - 690 / 1670

Aihe: Flatbar Gravel...

  1. #661
    Semantiikka (sanojen merkitysoppi) on hieno laji. Pfitscherjochilla tuli vastaan pyöräilijä kippurasarvisella, kapearenkaisella pyörällä. Kaverilla oli vesisukset selässä ja hän ajoi ne kivikot, jotka mä talutin. Tosin mulla oli lievä ylämäki. Näkyä oli hetken aikaa vaikea uskoa todeksi. Väärin ajettu.

  2. #662
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Padex Katso viesti
    Fitnesspyöriä, maastopyöriä ja gravelpyöriä niputetaan röyhkeästi yhteen genreen. Ei maastopyörästä tule gravelpyörää, eikä mun fitnesspyörästäkään.
    Jep.

    Mutta miten eroaa 38 mm gravel renkailla varustettu hybridi 38 mm renkailla varustetusta FBG pyörästä. Ihan itseni puolesta kysyn että tietäisin millä ajan.

  3. #663
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Jep.

    Mutta miten eroaa 38 mm gravel renkailla varustettu hybridi 38 mm renkailla varustetusta FBG pyörästä. Ihan itseni puolesta kysyn että tietäisin millä ajan.
    Tuossa kohden eroa on mahdoton tehdä, monien harrastajien on vaan vaikea myöntää ajavansa hybridillä, kun mielikuvat vie aivan suotta markettiin.

  4. #664
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    Vaikeaa lokeroida yleensä ja vanhempia pyöriä vielä enemmän. Ostin joskus legendaarisen pyöräliike Saarion kokoaman Rossario maastopyörän, alumiininen täysjäykkä sen ajan maastopyörä, kaksilla kiekoilla ja toisiin tuumaiset Tom Slickit. Nyt miettii tätä keskustelua käydessä että oliko toisilla renkailla maastopyörä ja toisilla hybridi?
    Siis määrittyykö pyörän tyyppi/nimitelmä vain siitä missä sillä ajetaan? Kyllä esim. aikoinaan DH pyörät eivät tämän päivän kriteerejä täysin täytä, ei 100millin joustoilla edes XC kuskitkaan enää ajale.

  5. #665
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Jep.

    Mutta miten eroaa 38 mm gravel renkailla varustettu hybridi 38 mm renkailla varustetusta FBG pyörästä. Ihan itseni puolesta kysyn että tietäisin millä ajan.
    Emmä tiedä, mutta aika monessa hybridissä on hemmetin korkea emäputki kun vertaa vaikka tuohon Diverge Evoon.

  6. #666
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Jep.

    Mutta miten eroaa 38 mm gravel renkailla varustettu hybridi 38 mm renkailla varustetusta FBG pyörästä. Ihan itseni puolesta kysyn että tietäisin millä ajan.
    No jos kerrot pyörän merkin, niin selvitän. Tosin taisi jo selvitä, ajelet hybridillä..

    Rengaskokokin jo kertoo, hybridiin ei mahdu paksumpaa rengasta, graveliin mahtuu kai? Eli rungon mitoissa on eroa.

    Tuossa on selitetty hyvin asiat oikeisiin lokeroihin. FLAT BAR GEOMETRY GRAVEL BIKES on se ultimaattinen tyylipuhdas flatbar gravel bike -lokero. Tähän kuuluu mm. Kona Dew Deluxe!

    https://www.cyclingabout.com/best-fl...el-bikes-2021/

  7. #667
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.934
    ^^ Jos vertaa Diverge Evoa vaikka Spessun hybridiin Sirrukseen: lyhyempi emäputki, loivempi keulakulma, paljon pidempi reach, matalampi keskiö. Toki voi sanoa että kaikki pyörät missä on runko ja kaksi rengasta ovat samalaisia.

    Ps. maasturirunkoon jäykällä keulalla rakennetut pyörät eivät ole flatbat graveleita, vaan täysjäykkiä maastopyöriä. Jos tämä nyt on jollekin vielä epäselvää.

  8. #668
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Emmä tiedä, mutta aika monessa hybridissä on hemmetin korkea emäputki kun vertaa vaikka tuohon Diverge Evoon.
    Hmm tässä esimerkki hybridistä Scott metrix 20

  9. #669
    F. Kotlerburg Guest
    ^oli vissiin vaikea ymmärtää "aika monessa".

  10. #670
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.202
    Scott itse sanoo, että olisi "Endurance Road Bike"


  11. #671
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.421
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Emmä tiedä, mutta aika monessa hybridissä on hemmetin korkea emäputki kun vertaa vaikka tuohon Diverge Evoon.
    Koko 59
    Emäputki 13
    Ilman lokareita yli 40 mm rengas mahtuisi

  12. #672
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Kuinkahan monta erityyppistä maantiepyörääkin löytyy? Aero, endurance, race jne... + lisäksi valmistajien mainosmiesten keksimät nimitykset.

    Juuri tuo Scottin oma määritelmä tukee häpeäkäsitystä niistä jotka ajaa hybrideillä sillä sitähän tuo juuri on!

  13. #673
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Juuri tuo Scottin oma määritelmä tukee häpeäkästystä niistä jotka ajaa hybrideillä sillä sitähän tuo juuri on!
    Suomi - Turku sanakirja päässyt katoamaan niin mitä tuo tarkoittaa?

  14. #674
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Sorry, korjattu...

  15. #675
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Scott itse sanoo, että olisi "Endurance Road Bike"
    Ooh, siellähän oli vielä metrix 10, hiilarirunkoinen noin 9 kiloinen Flat Bar Road Bike (40 mm renkailla)

  16. #676
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Ihanaa keskustelua hybrideistä ja fitness-pyöristä!
    Jatkakaa.

  17. #677
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Niinpä, jos oikein mietitään niin gravel on vain seurausta 80luvun "retkipyöristä" ja hybridi saman ajan joustamattomista maastopyöristä, pelkkää evoluutiota.
    Oikeastaan ainoa joka on ja pysyy on perinteinen maantiepyörä, kaiken kantaäiti.

  18. #678
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Ihanaa keskustelua hybrideistä ja fitness-pyöristä!
    Jatkakaa.
    mainosmiehet keksineet samalle fillarille 3-4 nimeä ja täällä otetaan ne tosissaan sekä yritetään miettiä todellisia eroja no aivan sama, itsellä nykyisin kaksi pyörää, toinen maantielle ja toinen maastoon, olkoon sitten maantiepyörä ja maastopyörä. Molemmilla voi ajaa hiekalla

  19. #679
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Noin se menee. Siis kun katselee noita ns. gravelkuskien kuvia niin tuollaisella perinteisellä suomalaisella hiekkatiellä ajaa kyllä maantiepyörälläkin, ainakin varsinaissuomessa toimii, ei aina mukavaa mutta onkos se niin olennaista.

    Tietenkin asennevikani juontaa nuoruudesta kun oli vain yksi pyörä ja sillä ajettiin kaikkialla missä huvitti ajaa eikä kummemmin mietitty. Kun paremmasta ei tiedä niin ei moista kaipaakaan.

  20. #680
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Noin se menee. Siis kun katselee noita ns. gravelkuskien kuvia niin tuollaisella perinteisellä suomalaisella hiekkatiellä ajaa kyllä maantiepyörälläkin, ainakin varsinaissuomessa toimii, ei aina mukavaa mutta onkos se niin olennaista.

    Tietenkin asennevikani juontaa nuoruudesta kun oli vain yksi pyörä ja sillä ajettiin kaikkialla missä huvitti ajaa eikä kummemmin mietitty. Kun paremmasta ei tiedä niin ei moista kaipaakaan.
    Itse tein flat bar road bikestani ensin maantiepyörän, sitten cyclocross-pyörän, sitten gravelpyörän ja nyt teen siitä flatbar gravel -pyörän. Jotkut sanoo hybridiksi, mutta pyh.

  21. #681
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Minullapa vasta hybridi onkin!
    Sehän on oikeasti endurance-maantiepyörä, johon toki saisi mahtumaan 35mm gummit, ite ajan tosin 28millisillä.
    Ääliömainosmiehet kai ajattelivat, että maantiefillaria voi myydä myös gravel- ja maastopyöränä.
    Tampio videolla temppuilee ensin kaduilla, sitten maantiellä, soratiellä ja lopulta kivikossa ja järkyttävässä maastossa. Eli on maantie-, gravel- ja maastopyörä yhdessä paketissa. VMP.
    Hyvinkin tyytyväinen fillariin olen, mutta onneksi en nähnyt tätä videota ennen ostamista.
    https://youtu.be/hgnBMr-WyQo

  22. #682
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    Video on typerä ja typerän pitkä. Ihan normifillari, jolla mainosvideon perusteella pystyy ajamaan asvatilta sorateiden kautta Islannin rotkoihin.
    Lähinnä äimisteltävänä oli tosiaan tuon videon pöljyys.


  23. #683
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.934
    Minäkin olen ajanut sekä maantie- että maastopyörällä soratietä. En kuitenkaan kuvittele, että tämä muuttaisi ne gravelpyöriksi. Pyöräkategorioita ylipäätään määritellään siksi, että ostajalle kuvattaisiin mihin kyseinen kapine parhaiten soveltuu.

  24. #684
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hower Katso viesti
    Video on typerä ja typerän pitkä. Ihan normifillari, jolla mainosvideon perusteella pystyy ajamaan asvatilta sorateiden kautta Islannin rotkoihin.
    Lähinnä äimisteltävänä oli tosiaan tuon videon pöljyys.

    Hieno. Tuohon kun laittaa suoran tangon, niin saadaan flat bar endurance road bike.

  25. #685
    Liittynyt
    08/2016
    Viestit
    1.475
    ^Aattelin että bullhorn niin saan cafe racer katupyörän

  26. #686
    Liittynyt
    01/2004
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Minäkin olen ajanut sekä maantie- että maastopyörällä soratietä. En kuitenkaan kuvittele, että tämä muuttaisi ne gravelpyöriksi. Pyöräkategorioita ylipäätään määritellään siksi, että ostajalle kuvattaisiin mihin kyseinen kapine parhaiten soveltuu.
    noin mäkin ajattelin, kun oli maastoon enska, xc ja trailipyörät. Maantielle kippurasarvi ja kaupunkiin suoratanko kiituri. Talveksi peräjäykkä isommilla kumeilla. Syklokrossi ainakin puuttui ja pari muuta varastosta.

    Sitten keksittiin, että hiekalle tarvitaan kokonaan oma fillari. Se oli mulle liikaa, heräsin ja myin muut pois, nyt on trailimaasturi ja maantie jäljellä. Maantie sellainen, että kun vaihtaa renkaat niin voi hyvin ajaa hiekalla, jos se hiekalla ajaminen on renkaista kiinni.

    Vaimolla toki vielä viisi fillaria

  27. #687
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Itse ajelin maantieajot, asvaltin ja satunnaiset sorat viimeiset vuodet maantiepyörällä ilman kummempia ongelmia. Kun olkapää vaurioitui ja maantetanko alkoi tuottaa ongelmia niin eka ajatus oli vain vaihtaa tanko suoraan mutta rungon geometrian (ja muutenkin mielipiteiden mukaan) rungon vaakaputki liian lyhyt ja ajoasennosta olisi tullut lyhyt ja pysty...
    Yksinkertaisesti niistä syystä, tietenkin ajankuluksin, kokosin tuon nykyisen Flatbar minkä lie. Geometria sopii, melkein kopio edellisestä Pacesta ja sai hieman siinä ohessa hifistelläkin.
    Talvi varmaan menee päivityksiä miettien, kaiketi suurin ajatus että pääsisi eroon tuollaista turha suurista takapakoista, keksiä että onko tuossa Eagle yhteensopivuudesta jokin seikka mikä estää käyttää esim. 11-40 pakkaa... Onneksi on vielä aikaa kevääseen.

  28. #688
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Talvi varmaan menee päivityksiä miettien, kaiketi suurin ajatus että pääsisi eroon tuollaista turha suurista takapakoista, keksiä että onko tuossa Eagle yhteensopivuudesta jokin seikka mikä estää käyttää esim. 11-40 pakkaa... Onneksi on vielä aikaa kevääseen.
    Jos pyörällä ei oikeasti ole tarkoituksena ajaa maastoajoa, eikä retkeillä isolla lastilla niin tuommoinen Eagle-pakkahan on täysin turha (mun mielestä 50-10 -pakka on Suomessa muutenkin turha, mutta se on eri keskustelu). Aika monta grammaa lähtee, kun vaihdat xdr-vaparin ja Sramin 12s-maantiepakan. AXS-maantievaihtajakin lienee kevyempi kuin vastaavat maastovaihtajat. Eli onhan tuossa vielä laihduttamisen varaa ja samalla tulee tehtyä suorituskyvyn optimointia.

    Mulla on dropbar-maastopyörässä (hehheh), jolla ajan pääasiassa soraa, 36-piikkinen edessä ja takana 11-lehtinen 10-34 -pakka. Ei Varsinais-Suomen sorateillä ole kertaakaan välitykset loppuneet kevyemmästä päästä, raskaammasta melkein. 38-40 piikkinen eturatas olisi tuolla takapakalla omiin ajoihin parempi, mutta ei runkoon mahdu enää isompaa ratasta.

  29. #689
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.345
    ^Ongelmaksi tulee tuo vapaarattaiden vaihto, toisissa XD ja toisissa HG joten mennään noilla toistaiseksi, katsotaan kun ajettu nuokin loppuun. Tuossa rungossa ongelma että nyt edessä 34hampainen ja en tutkinut vielä saako spacerilla minkä verran ulos jos kasvattaisi eturattaan kokoa hieman. Saas nähdä mitä kevät tuo tullessaan.

  30. #690
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    556
    XD-vapariin löytyy E13:n 9-46 pakka. Itse hommasin semmoisen, kun koen nuo jättirattaat tarpeettomiksi. Painaa muistaakseni alle 400g, eli ei valitettavasti mikään kevennyspakka verrattuna vaikka Garbarukiin.

Samanlaisia aiheita

  1. Gravel Grinding ja Gravel Racing
    By stenu in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 1353
    Viimeinen viesti: 22.10.2025, 22.02
  2. Gravel vs Cyclocross
    By narg142 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 28.03.2020, 11.03
  3. White gravel gx lite 18 vs white gravel gx pro 18
    By Jmh in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 11.12.2019, 22.01
  4. Cyclocross vai Gravel
    By Kristo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 19.06.2019, 10.42
  5. SUP X-Mud Gravel Disc
    By teejhoo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 07.05.2019, 17.43

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •