ElectrobikeMPMessutGiantGarmin
Sivu 4 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 185

Aihe: Pole Vikkelä

F. Kotlerburg Guest
    Niin, kai ne on makuasioitakin. Ajoinhan mä 5000km Evolinkillä. Kiva pyörä, mutta ei mun käyttöön paras mahdollinen. Kuten jossain aiemmin sanoin, että jos joskus hurahdan parkkihommiin mitä maraspandeksina pidän epätodennäköisenä niin Pole on listan kärkipäässä kalustoksi siihen hommaan.

Moi,

onkohan täällä ketään kuka oikeasti olisi tilaamassa Vikkelää? Ajan tällä hetkellä M-kokoisella Machinella lähes kaikki sulan kelin ajot ja vaikka olen 170/ 65kg minusta se sopii ainakin Oulun alueen ja Syötteen maastoihin erinomaisesti. Polkuja kapeilla ja keveillä renkailla ja kiekoilla sekä ilmaiskarilla, bike-parkkia ja enduroa järeämmillä vanteilla ja renkailla plus jousi-iskarilla. Kikkailuun ja keulimiseen se ei ole mikään optimi johtuen koostaan. Kun ostin tämän jäi hieno hiilinen FuelEx ajamatta ja myin sen pois. Tosin en aja tällä polkuja kelloa vastaan vaan nauttien kiipeämiskyvystä ja myös reittien alamäkiosuuksista. Eikä näillä poluilla koko ole haitannut, vaikka toki FuelEx oli hiukan ketterämpi.

Nyt tilaamassa toiseksi pyöräksi Vikkelää koossa K1, jota Leo minulle kesällä suositteli. Vielä on speksaus hiukan kesken ja ehkä oleellisin avoin asia on että tilaanko RS Super Deluxen vai Cane Creek Kitsuma iskarin? Onko kenelläkään kevyehköllä kuskilla kokemusta noista tai eroista, Polella suositeltiin Super Deluxea mulle. Keulaan tulee ZEB Ultimate.

Ei sinänsä kokemusta Cane Creekistä, mutta mites sen huolto onnistuu Suomessa? Entä varaosien saatavuus? Rockshoxin kanssa varmaan tuosta näkökulmasta helpompaa. Toki jos itse pystyy ja haluaa huoltaa, niin sitten ei varmaan niin väliä.

F. Kotlerburg Guest
    ^Fillariosassa onnistuu ainakin Kitsuman huolto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    ^Fillariosassa onnistuu ainakin Kitsuman huolto.
    Jeps, näin tekee. Rockshoxia huoltaa aika paljon useampi paikka, eikös?

Joo, huolto ei oo ongelma, mä tykkään itse huoltaa näitä. Tosin isompaa huoltoa en ole vielä tehnyt taka-iskarille itse

F. Kotlerburg Guest
    Varmaan mutta eihän sitä iskaria nyt koko ajan tartte huoltoon kiikuttaa niin mikä ongelma. Fillariosa on huoltanut mun iskareita ihan senkin takia että niiden tekemiseen voi luottaa. Sen kerran kun vei muualle niin laitettiin väärät holkit ja melkein koko kesän sai ajaa naksuvalla pyörällä ennen kuin ongelman syy löytyi.

Varmaan mutta eihän sitä iskaria nyt koko ajan tartte huoltoon kiikuttaa niin mikä ongelma. Fillariosa on huoltanut mun iskareita ihan senkin takia että niiden tekemiseen voi luottaa. Sen kerran kun vei muualle niin laitettiin väärät holkit ja melkein koko kesän sai ajaa naksuvalla pyörällä ennen kuin ongelman syy löytyi.
    Tämäkin totta. Itsellä vasta yksi huolto takana Fillariosassa ja hienosti hoitui.

Hauskaa keskustelua täällä

Meikä on saanut ajella K2-kokoisella Vikkelän prototyypillä (pieniäisoja poikkeavuuksia tuotantoversioon) käytännössä tammikuusta asti. Voisin jakaa kokemukseni lyhyesti. Aeimmat pyörät oli muuten Taival (M), Evolink 158 (M) ja Trek Remedy 8 ja niihin vertaan.

Paino (lol): joku ~16-16,5kg varmaan. Kiekkoina Mavicin Deemaxit, nakkeina DD kylkiset maxxikset joiden sisällä MegaNorris Hamburger ja Sandwich, Code RSC jarrut, XT 11-speed voimansiirto, GX kammet ja Rokkarin SDLX ja Zeb Ultimate. Ja tavalliset akselit vielä toistaiseksi.

Onko trail-kelpoinen: Talviset ja kesäiset suomen trailit, Madeiran trailit ja Norjan trailit testattu. Ois mielenkiintoista testata jotain XC-täpäriä, että osais varmaksi sanoa millaisia eroja suuntaan tai toiseen olisi. Mistä kuitenkin oon hyvin vakuuttunut, niin siitä miten nopeasti Vikkelä kääntyy aiempiin pyöriini verrattuna ja miten hiton kätevä se korkea keskiö on nimenomaan trailillä. Stravaa jos kattelee, niin polkulenkeillä keskinopeus on ollut tän vuoden aikana usein 1-2kmh korkeampi mitä aiemmin samoilla poluilla. On toisinsanoen ihan helevetin trail kelpoinen.

Enduro: Kovempaa ajoin tällä kaudella kuin ikinä aiemmin. Jos jotain, niin enduropyörä tämä minusta on. Miellän ite enduron kaikista eniten do it all pyöräryhmäksi fillaristille, joka ajaa oikeasti myös rajusti rytyyttävää pätkää.

DH: Joustoa riittää ja pyörä kestää vauhtia niin pirusti mutkassa, suoralla ja kivikossa.

Ketteryys: Kuten tuossa polkukappaleessa kirjoitin, kääntyy vikkelämmin mitä aiemmat pyöräni. Vikkelä on myös eka pyörä jolla innostuin hyppimään ja opettelemaan linkkuja ja mitälie pyörän vääntelyitä ilmassa. Manuaali on ehkä inauksen hankalampi saada nostettua mitä Taivalilla, mutta balanssi pysyy kyllä paremmin (huom. harjoittelu lisääntynyt myös). Endurointihommissa tuntuu liikkuvan hyvinkin napakasti puolelta toiselle ja nousevan ilmaan haluttaessa.Minusta Vikkelä on äärimmäisen tasapainoisesti ketterä, eli silleesti ketterä että siihen ketteryyteen voi luottaa. Vertailun vuoksi: Ajoin pari tuntia kesällä Laajsta ympäriinsä Spessun Endurolla. Kaveri joka ajoi mun Vikkelällä puolestaan, totesi että ei pääse hypyistä ilmaan... totesin hänelle samaa Endurosta

Erikoisuuksia: Nämä on helpompi käydä listana läpi...
    - Saakelin helppo pestä kun paljon tilaa kaikkialla eikä mitään ihme kurakuppeja missään linkuston mutkassa.
    - Pitkä jousto ja ketju tuntuu väsyttävän ainakin 11-speed GX vaihajien clutcheja aika paljon.
    - Pyörän koko ja korkeus vähentää huomattavasti erilaisten droppien ja jyrkkien rollereiden jännitystä. Samoin jos jää tiukkaan paikkaan hengariin, niin se 3cm korkeammalta kaatuminen on jännemmän tuntusta.

Ulkonäkö: Olkaapa rehellisiä... aivan saatanan siisti pyörä. Varsinkin kun on painoa päällä ja perän ja emäputken linja sulautuu yhteen.

Mun Instasta (Schamppi) ja Youtubesta (Sampo Virmasalo) löytää jotain ajomatskua. Vois olla enemmänkin, mutta ei koskaan malta pysähtyä kuvaamaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Schamppi Katso viesti
    Voisin jakaa kokemukseni

Paljon Pole maksaa mainostamisesta? Eikun hetkinen, Ambassador for @polebicycles.

Kiitos ja näkemiin!

@Schamppi
    Kiitos kokemuksista, tälläistä vastaavaa itse asiassa odotinkin Machine-kokemusteni perusteella. Tarvitsiko sinun tehdä mitään virityksiä keulalle tai iskarille?

@Wolfberg, eihän näitä kokemuksia voi muilla olla kuin tehtaan kuskeilla tai muilla sisäpiiriläisillä tässä vaiheessa ja me pystytään varmaan suhteuttamaan tämä fakta näitä suosituksia luettaessa?

Ihmettelen että ja varmaan saan jakaa mielipiteeni täällä tarkoittamatta loukata ketään, mutta on aika outoa että tälläisessä pyöräsuositusketjussa aloitetaan keskustelemaan ensimmäiseksi takuuhuolloista ja asiakaspalvelusta. Ne on tietenkin tärkeitä ja itse asiassa eräänlainen fakta on että jälkimarkkinointi (tämä vertaus on autokaupasta) myy meille seuraavan nykyisenmerkkisen auton. Ei automyyjä. Eli jos hoidat nykyiset asiakkaat huonosti niin he eivät palaa. Erään ison yhtiön autoasioista vastaava kertoi tästä ja sehän on niin totta kuin olla ja voi. Polen kommunikaatiosta voi päätelllä että tähän on panostettu.

Joten voitaisiinko tässä keskustella pyörän ominaisuuksista tai varustelusta, vertailusta muihin samanlaisiin tms? Myös aiemmat kommentit huoltomahdollisuuksiin on varmasti monelle tärkeitä.

t perusasiakas

F. Kotlerburg Guest
    Jäisihän siitä vähän parempi kuva firmasta ja toiminnasta yleensä, kun ennen tuollaista hehkutusta suoraan kerrottaisiin kytkös firmaan, mutta tätä sissimarkkinointihan nuo ambassadoorit on täällä ennenkin harrastaneet ja sitten suututaan ja todetaan että ihan objektiviisia tavallisia harrastajia ollaan eikä kytköstä firmaan ole muuta kuin kuva sivuilla. Jep jep. No ei tuon lafkan tominnassa mitään yllättävää. Vieläkö sitä FB-ryhmää sensuroidaan stasilaisella tyylillä?

Tarvitsiko sinun tehdä mitään virityksiä keulalle tai iskarille?
    Keulan kanssa oli hakemista, mutta lopulta 47-48psi ja kolme tokenia asettui hyväksi paketiksi alkukaudelle ja Trans Madeira kisaan. Suomen kisoihin huomasin että reilu 50psi tuntui paremmalta ja loppukaudesta nostin vielä 55psi:n kun ajelin parkkia enemmän.
    Iskari on Polen race tunella varustettu, enkä siitä ihan varmaksi tiedä mitä se tarkoittaa, ainakin lineaarista reboundia. Sen kanssa ei tarttenu paljoa kikkailla: 160psi on asettunut aika vakioksi ja loppukaudesta laitoin kokeeksi yhden tokenin sinnekin. Tokenista oli hyötyä parkissa, mutta polulle ja endurokisoihin jättäisin sen pois.

Jäisihän siitä vähän parempi kuva firmasta ja toiminnasta yleensä, kun ennen tuollaista hehkutusta suoraan kerrottaisiin kytkös firmaan, mutta tätä sissimarkkinointihan nuo ambassadoorit on täällä ennenkin harrastaneet ja sitten suututaan ja todetaan että ihan objektiviisia tavallisia harrastajia ollaan eikä kytköstä firmaan ole muuta kuin kuva sivuilla. Jep jep. No ei tuon lafkan tominnassa mitään yllättävää. Vieläkö sitä FB-ryhmää sensuroidaan stasilaisella tyylillä?
    hahaahahha! Miten hitossa mä muuten oisin ajanut viimeviikolla julkaistun pyörän prototyypillä melkein vuoden? Jos käyt vielä Linkedin profiilin kattomassa, niin entinen työntekijäkin... saakeli.

F. Kotlerburg Guest
    No niin täähän on taas perussetti, että Polen suunnasta halveksutaan mahdollisia asiakkaita ja yleensäkin muita ihmisiä. Miksi sitä ei voinut kertoa? Kaikki ei ole välttämättä seuranneet milloin tämä on julkaistu jne.

Tuollaista se asiakaspalvelunkin toiminta oli muutama vuosi sitten. Ei ihme että olet ollut siellä töissä.

No niin täähän on taas perussetti, että Polen suunnasta halveksutaan mahdollisia asiakkaita ja yleensäkin muita ihmisiä. Miksi sitä ei voinut kertoa? Kaikki ei ole välttämättä seuranneet milloin tämä on julkaistu jne.

Tuollaista se asiakaspalvelunkin toiminta oli muutama vuosi sitten. Ei ihme että olet ollut siellä töissä.
    Aivan selvästi toi esiin, että on saanut ajaa protolla.

Sissimarkkinointi tuo Pole kehittämä katala keino myydä pahaa aavistamattomalla pyörän ostajalle pyörä joka ei käänny..
    Voiman perusteella voisin sanoa että takajousitus toimii todella hyvin ja samoin tuo pesemisen helppous pitää paikkansa. Linkustoon ei mitään koiran sontaa tai muuta roskaa pääse juurikaan kertymään samalla tavalla kuin jossain toisissa pyörämalleissa.
    Laajiksessa muutama proto kesällä vilahteli ja ihan hyvältä ne ainakin näytti ja yhden protokuskin kommenttien perusteella tuntui olevan oikein hyvä pyörä.

F. Kotlerburg Guest
    Taas se että se ei käänny. Lukeminen ja sen ymmärtäminen vaikeaa?

Fanclubin toiminta ei kyllä yllätä taas. Hienoa uhriutumista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Jep, just näin. Ihme loukkaantumista Kotlerburgilla täällä jatkuvasti. Sun kartanon tullut jo tässä ja muissa Pole-ketjuissa ilmi, niin miksi jatkaa samaa kiukuttelua koko ajan? Jos protolla on ajettu, niin luulisi sen jo kertovan, että jonkinlainen kytky Poleen on? Ja tuo analyysi pyörästä vaikutti varsin objektiiviselta eikä siinä sorruttu ylenpalttiseen hehkutukseen tai myyntiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Leewi Katso viesti
    Brand Ambassador on suomeksi "some-vaikuttaja" ja "ala" on vielä sen verran uusi, että sekä yleisö että vaikuttajat itse vielä vähän hakevat sitä oikeaa toimintatapaa. Ehkäpä turvallisin on olla suht avoin kytköksistä, niin ei sitten tule nurinaa.

"Olen ajanut jo kauan protolla" ei vielä kerro lukijalle onko tuote saatu ilmaiseksi, alella vai ostettu itse täyten hintaan. Eikä sitä, että kuuluuko vaikuttajan toimenkuvaan minkälaisia odotuksia tai vaatimuksia merkin puolesta siitä itse vaikuttamistyöstä, josta saimmekin tyylinäytteeen tuossa yllä.

…ala ei kuitenkaan _niin_ nuori ole, etteikö markkinointiviestinnästä ole jo kymmeniä ihan luettavia perusteoksia jos ei viitsi palkata ammattilaista käymään näitä perusjuttuja läpi :-)

Tuo ambassador on ihan normaali nykyaikainen markkinointikeino mitä useat consumer tuotteita tekevät/myyvät firmat maailmalla ja meillä käyttää. kannattaa googla vaikkapa "customer journey" ja lueskella mitä kaikkea kuuluu tuohon käsitteeseen. Yksi kuuluva asia on just nämä ambassador-asiat (hiukan termi vaihtelee). Kyseessä on yksi osa ihan normaalia markkinointiprosessia. Jos tuollaista ei tunnista niin on täytynyt ihan pullossa elää viimeiset kymmenen vuotta.
    Onko sitten omasta mielestä hyväksyttävää, on tietty jokaisen oma asia mutta tavanomainen käytäntö se on. Siihen liittyy kuitenki se että ambassadorit eivät saa valehdella eli kyseessä on omat kokemukset. On firman asia kenelle antaa tuotteita testattavaksi ja ketä sponsoroi. Tuskin antavat sellaiselle joka on periaatteesa brändiä tai tuotegenreä vastaan. Tuolla pyritään saamaan tuote ja brändi lähestyttävämmäksi eli vähentämään kynnystä itse kokeilla tuotetta tai jopa ostaa se.

Aina kun polelta tulee jotain uutta:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Tuo ambassador on ihan normaali nykyaikainen markkinointikeino mitä useat consumer tuotteita tekevät/myyvät firmat maailmalla ja meillä käyttää. kannattaa googla vaikkapa "customer journey" ja lueskella mitä kaikkea kuuluu tuohon käsitteeseen. Yksi kuuluva asia on just nämä ambassador-asiat (hiukan termi vaihtelee). Kyseessä on yksi osa ihan normaalia markkinointiprosessia. Jos tuollaista ei tunnista niin on täytynyt ihan pullossa elää viimeiset kymmenen vuotta.
    Onko sitten omasta mielestä hyväksyttävää, on tietty jokaisen oma asia mutta tavanomainen käytäntö se on. Siihen liittyy kuitenki se että ambassadorit eivät saa valehdella eli kyseessä on omat kokemukset. On firman asia kenelle antaa tuotteita testattavaksi ja ketä sponsoroi. Tuskin antavat sellaiselle joka on periaatteesa brändiä tai tuotegenreä vastaan. Tuolla pyritään saamaan tuote ja brändi lähestyttävämmäksi eli vähentämään kynnystä itse kokeilla tuotetta tai jopa ostaa se.
    en ole aivan varma miten onnistuit lukemaan viestini näin, mutta se koski sitä, että miten vaikuttajamarkkinoinnissa olisi kerrottava kuluttajalle siitä, että se on markkinointia.

tuolla jatkot: https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/t...essa-mediassa/

F. Kotlerburg Guest
    ^juuri noin. Brand ambassador ei sinänsä ole mikään ihmeellinen asia.

Puhuttasko pyörästä välissä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Tuo ambassador on ihan normaali nykyaikainen markkinointikeino mitä useat consumer tuotteita tekevät/myyvät firmat maailmalla ja meillä käyttää. ... Jos tuollaista ei tunnista niin on täytynyt ihan pullossa elää viimeiset kymmenen vuotta.
    Videot ja blogit yms on helppo tunnistaa, mutta tällainen foorumimainostaminen on mielestäni vaikeampi tunnistaa. Siksi kannattaisin itsekin, että rehellisesti ja selkeästi kerrotaan viimeistään loppukaneetissa omat kytkökset. Rehellisyys maan perii, eikö?

Alalla kuin alalla peräänkuulutetaan läpinäkyvyyttä nykyään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti bike futurist Katso viesti
    en ole aivan varma miten onnistuit lukemaan viestini näin, mutta se koski sitä, että miten vaikuttajamarkkinoinnissa olisi kerrottava kuluttajalle siitä, että se on markkinointia.

tuolla jatkot: https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/t...essa-mediassa/
    Erittäin hyvä linkkaus!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Schamppi Katso viesti
    Puhuttasko pyörästä välissä?
    Kernaasti!

osaisitko sinä sanoa miten, siis mihin mekaaniseen ilmiöön perustuen, Vikkelän korotettu keskiö parantaa pyörän kallistettavuutta puolelta toiselle niin kuin mainosmateriaali lupaa?

Kysyin tätä topsun postauksessa nro #77, mutta siihen ei ole vielä kukaan ottanut kantaa.

Mun mielestä noi vänkääjät voisivat perustaa jonkun anti-Pole ketjun ja mennä sinne "keskustelemaan" Polen huonoista ominaisuuksista ja kirjoitusten sanamuodoista ja etenkin siitä miten huono korkea keskiö on. Ei tarvitse sitten aina tulla jauhamaan samoja asioita kun joku mainitsee Polen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mun mielestä noi vänkääjät voisivat perustaa jonkun anti-Pole ketjun ja mennä sinne "keskustelemaan" Polen huonoista ominaisuuksista ja kirjoitusten sanamuodoista ja etenkin siitä miten huono korkea keskiö on. Ei tarvitse sitten aina tulla jauhamaan samoja asioita kun joku mainitsee Polen.
    Facebook on muuten oivallinen foorumi tähän. Sieltä polen vaikuttajat voivat näppärästi poistaa kaiken negatiivisen palautteen.

F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Facebook on muuten oivallinen foorumi tähän. Sieltä polen vaikuttajat voivat näppärästi poistaa kaiken negatiivisen palautteen.
    Joo nää foorumit on vähän ongelmallisia, kun täällä ei voi kuin marttyyroida ja vetää itkupotkuja, kun keskustelu ei ole pelkkää fanipoikamaista hehkuttamista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Mun mielestä tuo korkealla oleva keskiö on yksi Polen hyvistä ominaisuuksista. Onko kaikki muu kuin estoton hehkuttaminen muuten sitä anti-Pole toimintaa?

Samanlaisia aiheita

1. Pole Emtb
    By Eqro in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 1037
    Viimeinen viesti: 26.03.2025, 19.58
  2. Pole Taival
    By JouTol in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 136
    Viimeinen viesti: 14.01.2025, 19.58
  3. Pole Machine
    By Paksupolkija in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 169