ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 227 / 239 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 127 177 217 225 226 227 228 229 237 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.781 - 6.810 / 7160

Aihe: Pyöräprojekti

  1. #6781
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^^ Kyllä minusta on eri asia kunnostaa vanha runko kuin tilata kaupasta uusi. Pexin projektin kaltaisia virityksiä voi lähestyä myös kuluttajaeettisesti. Vanhalle pyörälle uuden elämän antaminen on paljon ekologisempaa polkupyörien harrastamista kuin Kauko-Idän hiilikuitujätekasojen kasvattamiseen osallistuminen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #6782
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.200
    ^Siis kun aihio on mielekäs, Pxin projekti todella hieno mutta jos aihioksi otetaan jokin (melkein) marketpyörä niin sille en kovin suutakaan arvoa anna.
    Valitettavasti taitaa olla niin että suuri osa tuollaisista alle +/-5tonnin kuituisista tulee kiinasta ja voihan toivottavasti jätteen käyttää uudelleen vaikka asvaltin joukossa.

  3. #6783
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Kiitos kaikille kommenteista ja ajatuksista!

    Vastauksia kysymyksiin ja kyseenalaistuksiin:

    • Vanteiden tarrat
      • Nämä häiritsevät myös itseäni. Tilanne korjaantuu tilauksessa olevilla hiilarivanteilla, jotka tulevat olemaan aivan anonyymit, ei logoja, ei tekstejä, pelkkää kiiltävää mustaa.

    • Renkaiden tekstit
      • Eilisten kuvien jälkeen tilanne onkin jo muuttunut. Tänään alle meni uudet 28 mm Contin GP5000:t, mutta tekstejä niissäkin on ja lisäksi pieni tyylitelty saksan lippu (!). Nyt tekstien keskitys venttiilin kohdalle saattoi kuitenkin onnistua paremmin.

    • Kuituvanteet
      • Jos ne eivät omasta mielestäni lopulta näytä tai tunnu hyviltä, niin se ei ole kauhea ongelma, koska niille on joka tapauksessa käyttöä toisissa pyörissä. Nuo Campan Khamsinit on sinänsä kyllä hyvät ajettavat. Mutta painavat.

    • Oletko porannut tankoon reiät jarruvaijereita varten? Heikentääkö??? ne kuinka paljon tangon kestävyyttä kun ovat kohdassa mihin kohdistuu suurin rasitus?
      • Kyllä vain, porasin ja viilasin reiät tankoon! Pyöreä ja ei-teräväkulmainen reikä alapinnassa toki heikentää, mutta ei kuitenkaan ehkä heikennä tankoa liikaa, kun suurin rasitus tulee olemaan reikien kohdalla pääasiassa puristava ja kiertävä (voimakas jarrutus alamäessä). Mitään rasituslaskelmia asiasta mulla ei tietenkään ole, joten voi olla toisinkin. Joka tapauksessa reikien kohdalla ei ole tankoteippejä, joten tarkoitukseni on seurata tilanteen kehittymistä. Tässä suhteessa mulla on se etu, että olen aika kevyt ukko.

  4. #6784
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    [*]Kuituvantee
    • Jos ne eivät omasta mielestäni lopulta näytä tai tunnu hyviltä, niin se ei ole kauhea ongelma, koska niille on joka tapauksessa käyttöä toisissa pyörissä. Nuo Campan Khamsinit on sinänsä kyllä hyvät ajettavat. Mutta painavat.

    Tuohan se on tärkeintä. Itselle noita rakennetaan.

    Itse inhoan pyörässä kaikenlaisia tarroja ja logoja niin ne tulee teipattua tai tussilla peitettyä. Paitsi GP5000 tuo Saksan lippu on jätetty tussilla peittämättä.

  5. #6785
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi Rajamäki
    Viestit
    1.509
    Hieno pyörä Pexi!

    Minulla on fetissi vintage-teräkseen hiilikuitukiekoilla. Vielä en ole päässyt toteuttamaan fantasiaani, mutta ehkä jonain päivänä... ja meinaan kyllä säästää omat Campagnolo Borat, vaikka joskus maantiepyörässä levyjarruihin siirrynkin.

    Random googlekuvahaku:

    Pyöräily on kivaa!

  6. #6786
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Voi olla, että minulle on kehittymässä sama fetissi, kaikkien aiempien lisäksi. Onneksi vaimoni on ymmärtäväinen.

  7. #6787
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Vannejarruilla kuitenkin vielä mennään? Jarrupinta luo tietty pienen kirkkauden hiilen synkkyyteen. Ultimate perversiohan olisi tanwallit korkeilla hiilarikiekoilla vannejarruilla vanhan liiton teräsraamissa vaikkapa helmiäispinkkinä...

  8. #6788
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.200
    Teemu, elämni hienoin pyörä oli tuollainen SuperCorsa, kylläkin sinisenä, ainoa pyörä jonka myyntiä katunut.

  9. #6789
    Liittynyt
    08/2020
    Viestit
    2.023
    Tässä sitten liikkeessä teetetty pyöräprojekti tehtävänannolla "haluan parhaan pyörän" ( tai kalleimman)
    Hintalappu noin 27 teur, ilman kustomoitua maalausta. Tämä on käsittääkseni suunnilleen se maksimisumma jonka maantiepyörään saa menemään jos käyttää "perinteisiä" massatuotanto-osia.
    Tässä:
    -Pinarello Dogma F
    -Lightweight Obermayer kiekot
    - DA di2
    -SRM
    -Ceramic speed
    - teetetty ohjaamo

    Osta ja pulttaa projektit on minusta ihan hienoja, varsinkin jos ostajalla on selkeä idea tai joskus jopa niin että rikkoo perinteisiä kaavoja. Tällaiset haluan parhaan (lue kalleimman) lopputulos on minusta vaan tylsä.

    Chris Millerin youtube kanavalta. Kanavalla on muutama keskustelupodcast, jotka mielenkiintoisia ajankohtaisista pyöräilyaiheista.

    https://www.youtube.com/watch?v=grxEntulJlU

  10. #6790
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexi Katso viesti
    Voi olla, että minulle on kehittymässä sama fetissi, kaikkien aiempien lisäksi. Onneksi vaimoni on ymmärtäväinen.
    Kyllähän tuo ärjy droppitanko vaan istuu tuollaisen fillariin. Paljon paremmin mitä bullhorni.

    Mutta tärkeintähän sitä on tuollakin fillarilla ajaa.

  11. #6791
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    204
    Ehkä väärä topikki, mutta tälläinen olmo löytyisi ylimääräisenä jos joku haluaa alkaa projektia tekeen. Yv jos kiinnostuit

    https://bikerecyclery.com/1984-olmo-...-paint-decals/

  12. #6792
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu H Katso viesti
    Hieno pyörä Pexi!

    Minulla on fetissi vintage-teräkseen hiilikuitukiekoilla. Vielä en ole päässyt toteuttamaan fantasiaani, mutta ehkä jonain päivänä... ja meinaan kyllä säästää omat Campagnolo Borat, vaikka joskus maantiepyörässä levyjarruihin siirrynkin.

    Random googlekuvahaku:

    Jos Berliiniin suuntaa matkalle, niin kannattaa käydä Steel Vintage bikes kahvilassa. Oli hienoja 80- ja 90-luvun teräsrunkoisia maantiepyöriä näytteillä ja myynnissä.







  13. #6793
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Vaihdoin tangon pursuit-malliseksi. Muutama satku pitää tällä mallilla nyt ajella ja sitten tarvittaessa vaihtaa takaisin perus-bullhorniin, mutta aika näyttää kumpi tähän nyt jää pidemmäksi aikaa (kippuratanko tähän ei palaa, koska niitä on tallissa jo liikaa). Sinänsä tangon vaihtaminen on tässä naurettavan helppoa, kun ei edes tankoteippejä tartte irrottaa. Tämän päivän pienellä testilenkillä joka tapauksessa tuntui, että kroppa on ihan ok tämänkin ajoasennon kanssa ja jyrkät nousutkin meni ihan normaalisti. Droppia satulan yläpinnasta kahvojen vaakatasoon on 14 cm, joten eihän tuo liene absoluuttisesti edes agressiivinen ajoasento. Ulkonäkö on tämän tangon kanssa omaan makuuni kyllä aivan dog's bollocks. Otuksenahan tämä on selvä praying mantis, eli rukoilijasirkka.

    Vaijeritkin kulkee nyt sillä tavalla kuin vaijerien kuuluu kulkea. Siististi ja kauniisti. Huomata kannattaa myös vaihtunut pulloteline, joka on nyt myös siististi tyyliin sopiva. Mutta kertokaapa te - muotipoliisit ja muut näkijät - mielipiteenne, kumpi tankomalli on parempi?







  14. #6794
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.200
    ^Bullhorn ehdottomasti tyylikkäämpi mutta loppupeleissähän kyse siitä kumpi toimii paremmin ajossa.

  15. #6795
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.607

    Pyöräprojekti

    ^^onhan toi… aika hurjan näköinen. Jos posin kautta, niin tuskin tulee vastaan

  16. #6796
    K.Kuronen Guest
    ^^^teippaukset vain kämmenen leveydelle jarrukahvoista: pitkä (musta) teippaus tekee tangosta raskaan ja hallitsevan?

  17. #6797
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Tuo vihreä kaunotar on ehdottomasti tasapainoisemman näköinen ensimmäisellä tankomallilla.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  18. #6798
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.200
    ^^Ja ohut perinteinen kangasnauha pitää sirompana tangon...

  19. #6799
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Äänestän ekaa tankoa, itte pyörä on todella kaunis sekä nätin värinen.

    Edit. Aitassa kerää pölyä Maverick, terästä tieten. Ostin muistaakseni viime vuosituhannen puolella paikallisesta kivijalasta, myyjä ei tiennyt vehkeen ikää mutta 2x5 oli voimalinja. Joskus hipelöin sillä mielin josko tästä jotain sais aikaiseksi. Raha ratkaisi ynnä rungon liika iso koko mulle. Maantiepyörä siis, ja käyttöä toki näki.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  20. #6800
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    ^Bullhorn ehdottomasti tyylikkäämpi mutta loppupeleissähän kyse siitä kumpi toimii paremmin ajossa.
    Samaa mieltä minäkin olen.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  21. #6801
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Aika yksimielinen näkemys tuntuu siis olevan, että perusbullhorn on tyylikkäämpi. Vastavirtaan joudun menemään, sillä ainakin toistaiseksi tuo pursuit-versio miellyttää itseäni ja on ollut mukava ajettava. Mutta K.Kuroselle kiitos silmiäni avanneesta kommentista tankoteippien raskauttavasta vaikutuksesta! Paaaljon hienompi ja kiiltävämpi tuli, kun vähensi teipattua matkaa radikaalisti. Nuren ehdottama kangasnauha varmasti keventäisi ohjaamon ulkoasua vielä lisää, mutta käsillä on kiva olla jotain pehmustettakin.

    Pexi muokkasi tätä : 05.11.2022 at 23.27

  22. #6802
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.200
    ^Itse Nauhoitin viimeisen aerotangon kankaisella vain kahvoista alas mutta johtunee etten pitänyt tarpeellisena enempää kun aina hanskat kädessä. Sama mielestäni lähtenyt nauhojen paksuuteen, puhdas makuasia.

  23. #6803
    K.Kuronen Guest
    ^^Jep, ainakin mun silmääni nyt on hyvä balanssi ja tanko istuuu muuhun pyörään, kuin olisi siinä aina ollutkin.

  24. #6804
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.212
    Kyl, selkeesti parempi, mitä se bullhorni. Nyt tuo näyttää siltä, että olisi voinut olla pyörässä aina paikallaan.

  25. #6805
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.607
    Joo, parempi näin.

  26. #6806
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Kevennetty näkymä on parempi, silti bullis, minun mielestäni.
    Pääasia kuitenkin käyttäjän mieltymykset.
    "The World is full of Kings and Queens, who blind your eyes and steal your dreams. It's Heaven and Hell" -RJD-

  27. #6807
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    21.200
    Vaikka bullhorn tyylikkäämpi niin kuitenkin mukavuus tärkein, toisaaltaan usealle/itselle ulkonäöllä merkitystä...

  28. #6808
    Liittynyt
    06/2009
    Viestit
    426
    Kaverin puolesta kyselen... Mikähän olisi asiallinen suruaika, jonka jälkeen voi alkaa häiriköimään perikuntaa ostotarjouksilla pyörästä, josta omistaja ei eläessään hennonut luopua?

  29. #6809
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti markkut Katso viesti
    Kaverin puolesta kyselen... Mikähän olisi asiallinen suruaika, jonka jälkeen voi alkaa häiriköimään perikuntaa ostotarjouksilla pyörästä, josta omistaja ei eläessään hennonut luopua?
    Sanoisin 4-7 päivää. Jos on tiedossa muitakin kiinnostuneita niin heti.


  30. #6810
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Etelä-Ranska ja Espoo
    Viestit
    808
    Tämä projekti alkaa nyt olla kaikin puolin lopullisessa paketissa, viimeiset kuvat ohessa. Alla on uudet LB AR46 kiekot ja renkaina 28 mm GP 5000 S TR tubeleksena. Renkaan todellinen leveys on näillä kiekoilla 29 mm ja se on myös näillä jarrukalibereilla kokolailla maksimi. 5 baarin paineilla ajaen kyyti on sitten pehmeää ja pyörä rullaa kuin rosvo ruuhkassa. Painoa nyt 9.05 kg (wattimaastopolkimineen kaikkineen). Olisi kai pitänyt laittaa vähemmän litkua, niin olisi jäänyt alle ysin.





    Lopuksi vielä kuva tämän päivän lenkiltä, normi valokuvauspaikalta Rte Napoleonin varrelta.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •