3/4 On kauheet (vain sandaalit puuttuu kuvan tyypiltä):
Nämä sopii miehekkäälle miehelle:
![]()
3/4 On kauheet (vain sandaalit puuttuu kuvan tyypiltä):
Nämä sopii miehekkäälle miehelle:
![]()
Taitaa johtua vaan kateellisuudesta. Eivät kehtaa myöntää itselleen että haluaisivat itsekin sellaisilla ajella, mutta eivät pinnallisina muodin orjina kehtaa.
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Toisaalta kolikon kääntöpuolena fättismoikkailussa erityisesti talvella on se, että jos toinen läskikuski sattuu tulemaan vastaan, alkaa julmettu rupattelu. Ei ketään kiinnosta nastakokeilut, litkutukset tai valitukset siitä miten sähköjonnet sutii polut hajalle kapeilla renkaillaan. Moikataan vaan ja jatketaan matkaa! Enjoy the freedoms!
"Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS
Morjenstelen vaihtelevasti. Aina maantiepyöräilijöitä, satunnaisesti maastopyöräilijöitä, läskipyöräilijöitä ja sähköpyöräilijöitä en koskaan.
Keskusteluun ajautuminen, vaikka kavereidenkin kanssa lenkillä on turhauttavaa. Yleensäkin rupattelu selvinpäin on ajan hukkaa.
"Veljesi ryssävihassa!"
Voimaa ilosta.
Viha on energiaa!
"Veljesi ryssävihassa!"
Voimaa ilosta.
Viha on energiaa!
Selvinpäin suomalainen on änkyrä, pahanttuulinen, epäkohtelias, mutta annapa kun pieni nousuhumala, kohtelias, puhelias, hyväntuulinen.
Kahvipöytäkeskustelussa olen sanonut ettei meikäläistä pitäisi päästää rattiinkaan selvin päin.
Eniten on tullut moikkauksia yksin tai parin kanssa ajavalta sarvipyörilijältä joka on yllätys kun ajan sähkömaasturilla, joskus saatan nyökätä takaisin, usein en, koska fokus on ajamisessa eikä sosiaalisuudessa, pyöräily on mulle omaa aikaa ja mahdollisuus syrjäytyä hetkeksi muulta maailmalta.
Vielä kummallisempaa on että pitkiä katseita ja hymyjä on tullut usein oletetuilta naispyöräilijöiltä, ehkä olen sen verran säälittävän näköinen setämies sähkömaasturin sarvissa että he olettavat hymyn ja pitkän katseen antavan lisää motivaatiota pyörän kanssa punnertamiseen...
Kylätason pyöräilijä
^^Kaukana kloonista, lähempänä perinteistä tankavaaran travolttaa.
Kylätason pyöräilijä
Mua ei tervehdi kukaan, kerran eräs näytti nyökäyttävän päätään, nyökäytin takaisin. Ehkä hän kuitenkin rentoutti vain niskojaan.
Kerran liikennevaloissa oli herra pysähtynyt punaisiin ja ajattelin pysähtyä hänen taakseen, mutta oli sen verran leveä kohta ja pysähdyin viereen. Alkoi herralta armoton pulputus omasta teräspyörästään. Mulla on alumiinirunkoinen eli käsitin kuuluvani täysin eri kastiin (alempaan). Onneksi valot vaihtuivat vihreäksi ja päästiin matkaan. Minun ei tarvinnut tietenkään suomalaiseen tapaan tarvinnut sanoa mitään. Olinhan selvinpäin. Jälkeenpäin jäin miettimään, olikohan teräspyörän omistajan puheessa hieman ulkomaan aksenttia.
Tänään Hki - Espoon kepu - Reitti 2000 - Hki soralenkillä joka ikinen lukuisista vastaan tulleistä pyöräilijöistä tervehti, samoin kuin oletettavasti tämä seurue Pirttimäen kahvilan terassilla. Muutenkin oli hyvän mielen lenkki.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Mulla on kypärärrremmi niin löysällä, että morjestan muita vitnesss-pyöräilijöitä nostamalla kypärää.
Itselläni on remmi, vahvalla soljella varustettuna, jos näen henkilön, joka edes etäisesti vaikuttaa pyöräilijältä, niin otan remmin ja sidon jalkani toisiinsa.
Miksi?
Siksi, että korvalääkärinä toimiva ystäväni kehoitti vaikuttavien henkilöiden kääntyvän hänen puoleensa.
"Veljesi ryssävihassa!"
Voimaa ilosta.
Viha on energiaa!
Mä moikkaan varmasti! (mutta en jää jutulle)
PS. tunsin kyllä oloni vallan esineellistetyksi kun kevään korvalla hurauttelin grävelillä ylämäessä sähkismaasturilla liikkeellä olleen naisoletetun ohitse! Oikein tuntui miten taakse jääneen silmät porautuivat takamukseen. Läskillä taas kun ajelee, niin selvästi muiden kiinnostus on enemmän muhkeissa kumeissa kuskin sijaan. Läskeillä seksismiä vastaan!
Läskeissä on sekin hyvä puoli, kun ne kuuluu hyvin kun tulee esimerkiksi takaa. Kumit pitävät ääntä. En tosin tiedä onko se tietty rengastus mikä pitää ääntä vai ovatko kaikki äänekkäitä.
Morjestan takaisin jos joku morjestaa. Harvemmin ensin. Jää jotenkin pöljä olo jos toinen vetää vaan kyrpä otsassa eteenpäin reagoimatta morjestukseen. Näitä on nykyään yhä enemmän maastossakin. 10v sitten kaikki morjesteli.
Okei olet ilmeisesti niitä, jotka luulee omistavansa polut ja muita ei ole olemassa kun jyrätään menemään ja oletetaan muiden väistävän. Samalla voi unohtaa normaalit käytöstavat kun vietää sitä omaa aikaa. Jos tuollaista omaa aikaa pitää saada viettää ilman minkäänlaisia kontakteja niin kannattaa mennä johonkin missä ei ole muita ihmisiä lähimaillakaan.
Mitä sä oikein horiset?
Ensin väität että ne jotka ei moikkaa takaisin ajaa kyrpä otsassa, seuraava väittämä on että jyrätään muiden yli välittämättä kenestäkään, ei myöskään ole käytöstapoja eikä kontakteja ulkopuolisiin.
Kannattaisiko nyt ihan ensimmäisenä tehdä oman mielen itsetutkiskelua siitä miksi sinulle tulee pöljä olo jos joku ei moikkaa takaisin.
Mulla on päivittäin riittävästi sosiaalisia kontakteja ja yksin pyöräily on vastakohta tälle, eikä silloin fokus ole tuntemattomien moikkaaminen.
Kylätason pyöräilijä
Omien havaintojen mukaan nämä jotka ei vastaa tervehdykseen eivät myöskään omaa käytöstapoja vaan poluilla ajetaan vauhdilla kohti naama peruslukemilla ja ei tehdä elettäkään minkäänlaiseen tilanantamiseen (ilmeisesti se olisi sosiaalinen kontakti), ei kiitetä, ei pyydetä tietä jos tullaan takaa vaan ajetaan melkein päälle eli ei käytöstapoja, kun ei ilmeisesti kyetä fokusoitumaan ja vietetään omaa aikaa. Minusta tervehdykseen vastaaminen oli se tuttu tai tuntematon ei vaadi mitään fokusta.
Kannattaisiko tehdä itsetutkimusta miksi yksinkertaiset ja normaalit käytöstavat vaatii pyöräilessä erityistä fokusta.
Morjensta poteroon ja kättä lippaan kaikille vastaantuljoille![]()
Kylätason pyöräilijä
Pikkukundi fillarilla vastaantullessaan moikkas, moikkasin takaisin.
Pikku kundit usein moikkaa pyörälle, itse yleensä moikkaan enkä ota nokkiini jos toinen ei...
Kirjanmerkit