GiantGarminElectrobike
Sivu 69 / 74 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 19 59 67 68 69 70 71 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.041 - 2.070 / 2198

Aihe: Oletko vastaanottanut paketin?

^ Helsingissä. En ymmärrä kun välillä se ulkomainen firma toimittaa suoraan himaan saakka ja välillä se suomeen tultuaan siirtyy postille. Ihmettelin tuota UPS:n kuljettamaa pakettia kun pyysin heiltä ilmoitukset kun tapahtuu jotain ja viikkoon ei tullut mitään ilmoitusta. Kokeilin sitten laittaa tracking numeron postin sivulle, niin siellä se makaa jossain postin syövereissä.

tempokisu Guest
    ^ myös Pirkkalaan tulevat UPS:n paketit tulee UPS:n kuskin jakamana kotiin/kotioven taa jos niin on sovittu. USA:sta UPS:llä tulee kyllä PALJON nopeemmin kuin postin kautta ( ja USPS on se usa:n posti ja UPS on eri )
    Hain äskön nukkepaketin.
    Ja ihmettelen kun tilasin Fine Art Americalta pienemmän kokoisia teepaitoja, 2 tulee kirjeenä postin kautta ja se yksi paita UPS:n kautta? ei niitä sitten voinu samaan laittaa?
    UPS:ltä on tullut yleensä huolintapyyntö, mutta olen vastannut haluavani itse tullata ( UPS:n tullauksella tulee paidalle tuplahinta )

tempokisu Guest
    Hain noutopisteestä paketin - hienoa, löysin juuri projektiini sopivan nuken Suomesta ( kerran näinkin päin, myyjä on puolestaan ostanut minulta aika paljon nukkeja ) ja tuli nopeesti kun maanantaina maksoin

Tuli viimein. UPS toimitti Massachusetts:sta yhdeksässä päivässä suomeen. Suomessa postilla kesti 12 päivää. Pitää lähettää postille uusi logoehdotus: etana jonka selässä on paketti.

tempokisu Guest
    ^ kannatetaan etanaposti-logoa !
    Kävin hakeen paketin, nukelle 3 asukokonaisuutta paketissa.

tempokisu Guest
    Olen, juuri hain nukkepaketin.

Autodocilt saapu paketti paikalliseen K-kaupan postiin.

tempokisu Guest
    Jaha, paketti oli jätetty oven taakse, olisin toivonu että edes soitettaisiin ovikelloa...

Eilen noudin Nallekarkkikaupan kiekkopaketin, tuli joulu syksyn keskelle!

Eilen olikin melkoinen pakettisaalis, kolme pakettia pyöreitä esineitä (2 pkt äänilevyjä, 1 pkt kiekot pyörään), 1 pkt T-paitoja Saint Javelinilta ja lisäksi vielä 1 pkt vaimon teettämiä kalentereita.

tempokisu Guest
    Edelispäivänä, eilen ja tänään vieläyksi.
    Mutta miksi ihmeessä Posti lähettää saapumisilmoituksen kirjeenä viikko sen jälkeen kun olen jo hakenut paketin? Niistä tuli jo tekstiviesti, ja seuraan itsekin Postin sivulta. Pitäisi olla joku systeemi että lähetyksen tila päivittyy "noudettu" eikä turhia kirjeita tartte lähetellä.

Tuli paketti mutta ei fillariin liittyvä. Varsinainen asia oli nyt kun kävin engantilaisella fillarikaupan sivuilla (jos nyt joku sieltä enää edes tilaa), kuitenkin Royal Mail lakkoilee ja se tietysti vaikuttaa toimituksiin. Tällainen teksi siellä oli: Further national strike action on the following dates:

• Friday 30 September 2022 and Saturday 1 October 2022
    • Thursday 13th October 2022
    • Thursday 20th October 2022
    • Tuesday 25th October 2022
    • Monday 28th November 2022

Further dates have also been announced for functional Royal Mail strike action which impacts parts of the operation on the following:

• Processing, Distribution, International, Collections, Admin: 3rd, 9th, 15th, 24th November and 1st December 2022
    • Delivery: 4th, 10th, 16th, 25th November and 2nd December 2022
    • Network: 2nd, 8th, 14th, 23rd, 30th November 2022

BETD will be doing all we can to keep our services running. We’re sorry this strike action is likely to to cause disruption.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Mutta miksi ihmeessä Posti lähettää saapumisilmoituksen kirjeenä viikko sen jälkeen kun olen jo hakenut paketin? Niistä tuli jo tekstiviesti, ja seuraan itsekin Postin sivulta. Pitäisi olla joku systeemi että lähetyksen tila päivittyy "noudettu" eikä turhia kirjeita tartte lähetellä.
    Se kirje lähtee sieltä samalla sekunnilla kun ne hyllyttää sen. Kirjepostin kulku vaan kestää nykyään jopa >vkon joten paketti on yleensä jo ollut sen vajaan viikon kotosalla kun kirje napsahtaa postilaatikkoon.

Tänään ei poikkeuksellisesti tullut paketin pakettia. Eilen tosin tuli kuusi zipaletta. Ninjalähetti ei pystynyt tällä kertaa ninjailemaan kun paketeista osa oli vidun painavia kissanhiekkapusseja ja se ähelsi niitä rappusille autosta samalla kun katoin kädet taskussa taskubiljardia pelaten toimitusta.

Ei se paketti näy edes automaattisesti siellä postin sivuilla. Kerran päivittelin sivua monet kerrat eikä löytynyt. Kun sitten laitoin hakuun lähetysnumeron, niin sen jälkeen paketti ilmeistyi listalle.

tempokisu Guest
    ^ postin sivulla näkyy heti kun paketti on lähettäjän toimesta lähetetty, jos menee postin kautta. Esim. "posti odottaa lähetystä", on lähetyksen koko ja paino. No toki sinne pitää naputella lähetystunnus.
    Pikakirjetyyppiset ( muotoa LS123456789uS) näkyy siihen asti kun lähetys tulee Suomeen ja pitää tullata, sitten seuranta loppuu mutta tulee ilmoitus ( tekstiviesti ja/tai kirje) että lähetyksen voi hakea. Jos on pienenkokoinen lähetys, tulee postiluukusta.

^ Nokun ei näy, kuten kirjoitin edellisessä viestissä.

tempokisu Guest
    ^ minullapa näkyy

Tuo tapaus mistä kerroin tapahtui näin: yleensä odattamallani paketeiteilla ei ole kiire, mutta kyseisellä oli. Paketti tuli Saksasta DHL:n operoimana. Seurasin pakettia DHL:n sivulla. DHL ilmoittaa myös linkin suomen postin sivuille. DHL:n mukaan paketti oli ollut suomessa jo kaksi päivää ja kirjautuessani postin sivuille pakettia ei näkynyt. En myöskään ollut saanut saanut tekstiviestiä enkä sähköpostia saapuneesta paketista. Ajattelin taas suomen postin sähläävän tapansa mukaisesti. Monesti paketin toimitus suomessa kestää kauemmin kuin se ulkomailta tulee suomeen. Siellä postin sivuilla ollessani sitten mietin miten sen paketin voisi nähdä kun sitä ei näy listassa. Syötin sitten hakuun seurantanumeron ja kas kummaa paketti oli ollut noudettavissa jo edellineä päivänä. Se vaan ei näkynyt listalla ennenkuin olin hakenut sitä seurantanumerolla.

Posti ilmoitti joku aika sitten vähentämänsä ilmoituksia, eli lähettää ilmoituksen vain sähköpostilla tai teksiviestillä. Minä olen huomannut, ettei posti välillä lähetä kumpaakaan, vaan pitää itse käydä siellä postin sivulla katsomassa onkohan paketti tullut.

tempokisu Guest
    ^ seurantanumero toki pitää olla. Minule ei ole ikinä DHL-paketti tullut postin kautta.
    Ja postin paketeista on tullut ilmoitukset sekä tekstiviestinä että kirjeenä, joskus vielä sähköpostiin. Tullattaville tulee ilmoitus että pitää tullata sekä tekstiviesti että kirje, ja sen jälkeen saapuminen jälleen tekstiviestinä, ja kirjeenä sitten viikon kuluttua.

Jos nämä edut on sitten kanta-asiakkaalle...

Onko siellä postissa joku erillinen kanta-asiakkuuskin? Minä ainakin kirjaudun aina postiin omilla tunnuksilla jotka olen joskusl luonut. En kyllä ole kuullut mistään kanta-asiakkuudesta.

Minä olen sitäkin ihmetellyt miksi jotkut DHL:n paketit tulevat suoraan ja jotkut taas siirtyvät suomessa postin jakelemaksi.

tempokisu Guest
    et kai sä nyt todesta ottanut... mulla mitään tunnuksia postiin ole, ihan postin "lähetysten seuranta"-sivulle laitan lähetystunnuksen..
    Sulla se "OmaPosti"? joka on ihan ihme rahankeruujuttu; on tullut useammankin kerran tekstiviestiä että minulle on saapumassa ( ei ole siis vielä saapunut) lähetys EU:n ulkopuolelta ja lähetys pitää tullata, sitten linkki sinne OmaPostiin ja huomautus että "palvelu on maksullinen". Tullaan kun lähetys on oikeasti saapunut ja hoidan asian tullin sivulta.

No en todellakaan tullaa lähetystä joka ei ole vielä saapunutkaan, saati maksa siitä kun muutenkin saa maksaa Postin käsittelymaksun EU:n ulkopuolelta tulleille lähetyksille.

Vastustan kaikkia näitä Oma-juttuja kuten OmaVero, OmaPosti, OmaOlo, OmaTays, OmaKanta

En tiedä mistä vitsailet ja mistä et. Tullaan itse kaikki lähetykset mitkä pitää tullata, silti postille on pakko maksaa joku määrä. Tuokin on ihmeellistä. Kuka senkin on säätänyt.

Omakannassa on ainakin kätevä uusia reseptit.

tempokisu Guest
    ^ no, olet ollut täällä vasta aika vähän aikaa ja viestejä senverta vähän että et ehkä tunne mua ja mun hömpötyksiäni..samaa mieltä siitä että kun ite kuitenkin kaikki pitää paketin suhteen hoitaa niin piruvie vielä se postin käsittelymaksu ¤#

Siellä OmaKannassa voi uusia tietyt reseptit, mutta jos on saanu reseptin yksityiseltä, niin eipä voi. Pitää tulla vastaanotolle.
    Itse olen "joutunu" käymään neurologilla 2-3 kertaa vuodessa, siinä samalla hoituu reseptiasiat ( botox ja migreeninestolääke).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti

Siellä OmaKannassa voi uusia tietyt reseptit, mutta jos on saanu reseptin yksityiseltä, niin eipä voi. Pitää tulla vastaanotolle.
    Älä kisu puhu kakkaa, voi riippua toki resepteistä, mutta itse kyllä kaikki ne reseptit mitä on tarvinnut uusia, yksityisiltä saadut siis, on voinut uusia kantapalvelun kautta.

tempokisu Guest
    ^ no en, minähän puhun aina asiaa, ja omasta kokemuksesta. Meidän puljussa on tultava vastaanotolle jos haluaa reseptin uusituttaa. Ei onnistu muuten. Sama itellä, neurologin vastaanotolla se reseptien saaminen onnistuu mutta ei muuten.

Käynti on muutenkin ehdottomasti parempi vaihtoehto; voi kysyä potilaan tilannetta, ja voidaan arvioida lääkityksen annostelua - tai jos jonkun lääkkeen käyttö pitäisi vähitellen vaan lopettaa.

tempokisu Guest
    5 pakettia vastaanotettu, ja just kun tulin kotiin tuli tekstiviesti vielä yhdestä. En lähde enää ( autoillu ja sompaillu parkkialueella tänään jo tarpeeksi) haen huomenna.
    Mukavasti lyheni toi "tulossa olevat paketit" -lista.

Eilen vastaanotin asennuksineen Mielen pesutornin. Ei olis meikäiseltä noussut 92 kg kone portaita käsin kantamalla. Alempi kaveri portaissa (joissa vielä mutkaa) joutui kannattelemaan köytännössä koko painon. Muutaman kirosanan kuulin lausutun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Eilen vastaanotin asennuksineen Mielen pesutornin. Ei olis meikäiseltä noussut 92 kg kone portaita käsin kantamalla. Alempi kaveri portaissa (joissa vielä mutkaa) joutui kannattelemaan köytännössä koko painon. Muutaman kirosanan kuulin lausutun.
    Vink, nokkakärrytkin auttaa kummasti. 150kg asekaappi meni kahteen pekkaan kivuttomasti kun aina porras kerrallaan ja sitten jos väsytti saattoi huilata välissä hetken.

Eikös niitä ole sellaisiakian kärryjä jotka kiipeävät omin voimin rappuset ylös (siis sähkötoimisia). Voi tietysti olla kuljetusfirmalle investointi kysymys. Kyllähän sekin maksaa jos se alempi kaveri joutuu saikulle.

Samanlaisia aiheita

1. Oletko LOMALLA?
    By lynxlynx in forum Kyselyt ja gallupit
    Vastaukset: 1739
    Viimeinen viesti: 04.07.2024, 14.27

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •