ElectrobikeFillariGiantHepha
Sivu 100 / 128 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.971 - 3.000 / 3837

Aihe: Mitä asensit tai säädit viimeksi?

  1. #2971
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Kasailin rosopuuttokelin fillariin shimanon keskiön laatikosta löytyvistä osista. gxp keskiön muoviset muhvit ja uudet 24mm angular laakerit. Rotorin kumihuulikin istui nätisti paikalleen non-drive side puolelle holkkien avulla.

    Kauheen väljiä nuo muoviset kupit, mutta vetelin ne pikaliimalla kiinni joka puolelta

  2. #2972
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Asensin asennuspastaa jarrukahvan ja kuitustongan väliin. Vieläkin pyörii vaikka 4 nm kiristin ja odotin puoli vuorokautta. Ärsyttävää. En tiedä kuinka tiukkaan uskaltaisi kiristää.
    Olettaen että momenttiavaimesi näyttää oikein niin lienee 6nm maksimi. Näissä kitkatahnoissakin on eronsa, kuukkeloimalla löytynee tarinaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  3. #2973
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.533
    Sateensuojan videoprojektorille

  4. #2974
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Asensin asennuspastaa jarrukahvan ja kuitustongan väliin. Vieläkin pyörii vaikka 4 nm kiristin ja odotin puoli vuorokautta. Ärsyttävää. En tiedä kuinka tiukkaan uskaltaisi kiristää.
    Shimanolla maastopyörien jarrukahvojen kireys on 4-6Nm ja maantiepyöriin 6-8Nm. Sramin näyttäisi olevan samat speksit ainakin maantiekahvoissa.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #2975
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Pitää myös ottaa huomioon, että hiilikuitutangolla voi olla omat suositukset. Mulla oli jollain tangolla suositus max 3Nm kaikkialle muulle paitsi stemmin kohdalle.


  6. #2976
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Pitää myös ottaa huomioon, että hiilikuitutangolla voi olla omat suositukset. Mulla oli jollain tangolla suositus max 3Nm kaikkialle muulle paitsi stemmin kohdalle.
    Tuo on totta. Vaikea ohjeistaa tietämättä kenen valmistamista osista on kyse ja mistä mallista.

  7. #2977
    K.Kuronen Guest
    Pitkät lokarit graveliin, hain motonetista.

  8. #2978
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Soittokellon pojan koulupyörään.

  9. #2979
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Shimanolla maastopyörien jarrukahvojen kireys on 4-6Nm ja maantiepyöriin 6-8Nm. Sramin näyttäisi olevan samat speksit ainakin maantiekahvoissa.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Pitää myös ottaa huomioon, että hiilikuitutangolla voi olla omat suositukset. Mulla oli jollain tangolla suositus max 3Nm kaikkialle muulle paitsi stemmin kohdalle.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Tuo on totta. Vaikea ohjeistaa tietämättä kenen valmistamista osista on kyse ja mistä mallista.
    Sixpack Millenium kuitutanko ja sram g2 jarrut. Pakko pistää hieman lisää kun tuo 3 nm ei tosiaan riitä. Tosi pieni pinta-ala noiden jarrujen pannassa. Ei ota kokoleveydeltä kiinni vaan se panta on sisäpinnalta koverrettu. Outo ratkaisu.

  10. #2980
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Sixpack Millenium kuitutanko ja sram g2 jarrut. Pakko pistää hieman lisää kun tuo 3 nm ei tosiaan riitä. Tosi pieni pinta-ala noiden jarrujen pannassa. Ei ota kokoleveydeltä kiinni vaan se panta on sisäpinnalta koverrettu. Outo ratkaisu.
    Etsin netistä käyttöohjeita ja jos oikein ymmärsin niin ohjaustankon valmistaja suosittelee 3Nm kireyttä jarrukahvoille ja Sram 5,5Nm kireyttä. Jos ei kahvoja uskalla 5,5Nm kireyteen laittaa niin pitäisi jarrukahvat kuitenkin sen verran kireälle saada että pysyvät paikoillaan. Toivottavasti saat pelittämään.

  11. #2981
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.116
    Eikö jarrukahva kannata pitää "sulakkeena" sillai löysällä, että pääsee kierähtämään onnettomuuksissa? Niin isot pojat opetti täällä foorumilla 2000-luvulla.


  12. #2982
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eikö jarrukahva kannata pitää "sulakkeena" sillai löysällä, että pääsee kierähtämään onnettomuuksissa? Niin isot pojat opetti täällä foorumilla 2000-luvulla.
    Oikeassa olet. Meikäläisen maastopyöräilystä sen verran aikaa että päässyt tuollaiset perusjutut unohtumaan.

  13. #2983
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.633

    Mitä asensit tai säädit viimeksi?

    Välikelin kumekset fättiin. Satulatolppa taitaa olla mallia ikuinen, koskapa ei liiku. Toimii siis hissinä, mutta muuten jumissa. Mitä uskaltaisi kokeilla kuiturungolla ja alumiinihissitolpalla?

  14. #2984
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pietarsaari
    Viestit
    2.532
    sisuskumea hieman ahtaampaan vanteeseen, menihän se paikoilleen kun vain yritti oikein.
    "Stop being a little baby and get up. Life is pain. Get used to it!"

  15. #2985
    XTR:n takajarrukahvan sylinterin lukkoregas oli lipsahtanut pois paikoiltaan, ja ähräsin sen paikalleen. Sen perään ilmaus.

  16. #2986
    K.Kuronen Guest
    Löysin pussista Ultegra-takavaihtajan ja purin että pesin sen. Vanha vaha vaati rättiä ja hammastikkuja, mutta kasaamisen ja hyvin kevyen voitelun jälkeen vaihtajan voi laittaa johonkin laatikkoon kaltaistensa seuraan odottamaan.

    Samassa tonkimisessa esiin tuli Sram 9.0-jarrukahvat. Ihan kunnossa olevan näköiset, pientä käytön jälkeä. Jarrulänget ovat todennäköisesti hävinneet.

  17. #2987
    Liittynyt
    09/2022
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    66
    Falconin kammet ja eturattaat vaihettu ja vaihteita säädetty,kohta koeajolenkille.

  18. #2988
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.679
    Sähköpyörän näyttö epoksilla kiinni telineeseen, kun muoviklipsit hajosi.

  19. #2989
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Keulahuollon jäljiltä vielä viimeinenkin keula takaisin kiinni pyörään. Kaksi huolsin pyörästä ne irroittamalla, yhden alajalkahuollon tein jättämällä keulan runkoon kiinni. Puolensa ja puolensa.

    Yhteen pyörään asensin pullotelineen ja etulokarin.

  20. #2990
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Sähköpyörän näyttö epoksilla kiinni telineeseen, kun muoviklipsit hajosi.
    Mä laitoin vain sisärenkaasta leikatun kuminauhan varmistukseksi (Brose T).

  21. #2991
    K.Kuronen Guest
    Poistin lokarit gravelipyörästä, sillä osallisuus sorasankaruudesta jäi vajaaksi.

  22. #2992
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Maantiecarbonittareen etuvaihtajan vaijerin ja kun Ultegra on tuttu ennestäänkin niin helppo homma, Battaglinissa on sisäiset vaijerivedot ihan järkevästi väsätty.

    Samaa en voi sanoa Space Chickenistä. Kertakaikkiaan pirullinen keksintö. Asiaa suuresti hankaloitti etten ole Sramin maantievaihtajien kanssa ollut aiemmin tekemisissä.
    arctic biker muokkasi tätä : 14.10.2022 at 04.36 Syy: Typo
    I väntan på ännu dåligare tidet

  23. #2993
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    275
    Uus satulatolppa tuli laitettua maantiepyörään (Easton EC90 SL ISA). Tänään ois tarkotus testata vastuksessa, että pitääkö ISA systeemi satulan kohillaan. Säätäminen oli ainakin helppoa.

  24. #2994
    F. Kotlerburg Guest
    Nastarenkaat gravellin toisille vanteille.

  25. #2995
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Rengas- ja iskaripaineet.

  26. #2996
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.395
    Raceblade XL maantiepyörään myös eteen. Kuvittelin, ettei tuo mahtuisi mutta taas kerran olin väärässä. Pelivaraa ei kyllä ole liiaksi mutta eiköhän tuo toimi.

    Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla

  27. #2997
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.312
    Eilen täysjouston ilmajouset takaisin pyörään, kun tulivat huollosta. Samalla Mezcalit pois ja tilalle 2.6" XR4/XR2 Team issuet. Lenkin jälkeen vielä joustohaarukan vaijeria tiukemmalle, kun ei lukittunut kokonaan twistlocista. Takapää lukittui hyvin. Sitten vielä paineita pudotin, kun oli eka lenkki uusilla renkailla kovemmat paineet kuin normaalisti.
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  28. #2998
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Oulu - Ikuinen vastatuuli
    Viestit
    4.554
    Pari ruåtsalaista palapeliä voittajana, korvasin "työkalut" oikeilla.

  29. #2999
    K.Kuronen Guest
    Gravdalit kiekoille. Ensin ajattelin laittavani sisurit ihan laiskuuttani, työmatkoille kun tulevat. Sisurin kanssa päälle vääntäminen olikin melkoista ähellystä, eivätkä kumit suostuneet nousemaan hyllylle järjellisillä paineilla. Lisäksi pohdin, että miten vaihdan sisurin nopsaan työmatkalla pakkasessa -en mitenkään. Ajatus sai vahvistuksen kumia pois vanteelta vääntäessä: hankalaa oli.

    Joten sisuri pois ja asennus ilman. Samalla pohdin, että aika turha on pitää rengasrautaa ja varasisuria repun pohjalla.

  30. #3000
    F. Kotlerburg Guest
    Autoon talvirenkaat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •