^Kuitti talteen postimaksusta ainakin. Ja pitää olla liittynyt tuohon ohjelmaan ennen tilausta, ja maksanut peipalilla tietty.
https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/refunded-returns/
Kiitos vastauksesta.
Ehdin jo luulla, että ei onnistu kohdallani, koska en ollut aktivoinut ohjelmaa ennen ostamista.
Luettuani palvelun yleiset ohjeet niissä ei ollut mainintaa, että palvelun pitäisi olla aktivoituna ennen ostotapahtumaa.
Pitää siis kokeilla onnistuuko palautus siten, että on aktivoinut palvelun ostotapahtuman jälkeen.
Hgstrm muokkasi tätä : 01.06.2022 at 07.37 Syy: Tarkempi perehtyminen aiheeseen
Kannattaa kokeilla, ei se iso vaiva ole. Ehkä sellaista ehtoa ei ole sitten koskaan ollutkaan, tai ei enää ole.
Onko muilla ollut ongelmia palautuksessa? Tilasin kypärän joka ei sovi päähän ja se pitäisi palauttaa. Palautuksen arvo on yli 50€ eli pitäisi korvata kulut. Mistään ei löydy tulostettavaa palautuskorttia jolla saa paketin matkaan. Lomake missä ilmoitetaan miksi ja mitä palautetaan kyllä löytyy. Samassa lapussa pitäisi ohjeiden mukaan olla qr-koodi, jolla voi ilmeisesti palauttaa. Itse en siitä löydä muuta kun viivakoodin. Spostia laitoin loppuviikosta, mutta ei ole vielä vastattu mitään.
Jep näin on BD:llä ei enää ole sopimusta takaisin palauttamisesta niin että Suomen asiakkaalle se olisi ilmainen niin kuin oli aiemmin, siihen loppui ainakin vaatteiden ja kenkien tilaaminen ja miksei kypäränkin. BD kyllä ilmoittaa sivustoillaan uudesta järjestelystä. Eli itse joutuu maksaa palautuksen mutta toki hyvittävät ostoksen hinnan ilman lähetyskuluja.
Loppuu kyllä sit tilailu kokonaan, kun lähettävät välillä epäkuranttia tavaraakin, vai päteekö silloin?
Niin eikö se Paypal-hommeli kumminkin toimi yhä?
Viime vuoden puolella tilasin tuolta etutarakan, joka oli aivan kiero. Lähetin valituksen kuvien kera ja sain vastaukseksi, että haluavat tuotteen takaisin, missä ei ollut mitään järkeä, elleivät sitten halua yrittää myydä sitä uudelleen. Tarakka oli täysin käyttökelvoton (varmaan haarukasta riippuen mahdoton asentaa tai asentuu pahasti vinoon), enkä tajua miten se on mennyt Racktime(Tubuksen) laadunvalvonnasta läpi. Myös BD:n pakkaajan on täytynyt tuotteen viallisuus nähdä, koska itsekin näin sen välittömästi muovipussin läpi. Tuote ei ollut vääntynyt vaan yksinkertaisesti hitsattu ihan päin persettä.
BD ollut tuon jälkeen sellaisessa ehdollisessa boikotissa, että tilaan vasta pakon edessä. Kylläpä rupes ärsyttämään pelkkä asian muisteleminen.
Siirryin itse Paypalin käyttöön just tuon palautushommelin takia. Se tais maksaa palautuskuluja takaisin 30€ asti.
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Tilasin Bellin kypärän ja yhden renkaan. Välittömästi tilausvahvistuksen saatuani huomasin ettei kypärä ollut mips niin kuin oli ollut tarkoitus. Ihmekkös hintakin oli edullinen. Soitin aspaan jossa sai valita englanninkielisen palvelun vastasivat käytännössä heti ja koko tilauksen peruutus onnistui helposti ja nopeasti. Rahat palautuivat välittömästi.
Hyvin toimi.
Asia sitten erikseen olisko pitänyt vain ottaa se saman kypärän mipsitön. Painoa se ainakin ostaa. Mutta jospa se nyt joissain tilanteissa tosiaan lisää turvallisuutta ja kun vanha (varastettu) kypärä oli saman merkkinen ja mallinen niin riskitöntä on ostaa sw just sama mipseineen.
Mipsitön superi oli ainaki mukavempi ja paremmin istuva kuin mipsillinen. Ja spherical mips se vasta rasittava onkin, hirveetä kolinaa ja natinaa pitää.
Joo voi olla, että noin olisi ollut tämänkin kohdalla mutta toisaalta mipsillisen sain haettua 20 minuutissa lähimmästä xxl:stä. Ei tarvii pojan viikkoa odotella uutta kypärää saksasta.
25 euroa enemmän se maksoi.
Laitan yksittäistapauksena, että tilasin täältä pyöräilykengät sunnuntaina 28.8, paketti lähti matkaan varastosta seuraavan päivänä ja oli noudettavissa Postista tänään perjantaina 2.9. Tilauksesta noutoon meni siten yhteensä 5 arkipäivää. Tuote on oikea ja paketti hyvässä kunnossa.
Se ei toki kerro mitään asiakaspalvelusta, reklamaatioista, palautuksista missä eroja yleensä tulee ja olisin ehkä harkinnut toiseen kertaan jos en olisi ollut varma oikeasta koosta.
Mutta meni siis niin mukavasti, että jotain pientä voin huoletta tilata toisenkin kerran.
Onko kokemuksia pyörän palautuksesta bike-discountiin? Miten tämä käytännössä menee...?
Laitan samaan boxiin kuin toimitettaessa samoilla kilkkeillä... ? Vien peräkärryllä postin toimipisteeseen ja printtaan bike-discountin palautustarran laatikkoon?
Onko kukaan palauttanut ja onko miten mahdoton homma? Kiitti
Noissa kannattaa kysyä neuvot aina myyjäliikkeestä…. Tää on ihan väärä paikka
Palautukset maksaa ostaja, ainakin pienemmissä kamoissa. Sieltä osaessa pitää olla varma, mitä tilaa..
- kelaa tätä sivua ylemmäs niin tiedät enemmän….
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
B-D lähetti mulle väärät kiekot, pistin aiheesta sinne viestiä viime viikon tiistaina, että miten edetään. Ei edelleenkään vastausta, ei kauheasti vakuuta.
Juuri saamamme tiedon mukaan
PayPal
Palvelumme Hyvitetyt palautukset on päättymässä. PayPal ei enää hyväksy palautuslähetyksen kustannuksiin liittyviä maksunpalautuspyyntöjä 27.11.2022 lähtien.
”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”
^Sama viesti tuli, ja ainakin jatkossa tilaan sovitusta vaativat tavarat sellaisesta paikasta missä palautukset on ilmaisia. Eli ei täältä.
Mulla tuli melkoinen säätö B-D:n kanssa kun tilasin kahdet (samanlaiset) kiekot. Kuvauksessa lukee, että sisältävät QR-adapterit, mutta toisin kävi. Laitoin viestiä, ja en saanut vastausta viikon aikana. Laitoin uudelleen viestiä, jolloin vastasivat nopeasti, pahoittelivat ja sanoivat laittaneensa adapterit postiin. No, olivat laittaneet yhden parin etukiekon adaptereita. Reklamoin tästä uudelleen, sain nopeasti vastauksen että laittoivat loput postiin. Tällä kertaa sitten toisen parin etukiekon adaptereita, takakiekon adapterit puuttuivat vielä kokonaan. Nettisaldojen mukaan niitä ei ollut hyllyssä, mutta minulle ei kyllä mainittu tästä mitään vaan vakuuteltiin homman olevan kunnossa. Nyt nekin olivat palautuneet saldoille, laitoin vielä kerran viestiä ja linkin puuttuvaan osaan, nyt pitäisi olla tulossa vielä nuo 2 x takakiekon adapterit.
Alun perin virhe johtunee siitä, että kiekkopakettiin ei tosiaan adapterit valmistajankaan mukaan kuulu, mutta kun B-D on ne sivuillaan tuotetiedoissa kerran listannut niin kuluttajana oletan niiden olevan mukana. Sinänsä asiakaspalvelu ja noiden osien lähetys toimi mukisematta, eli itse asiasta ei tarvinnut alkaa vääntää. En sitten tiedä eivätkö he ensin ymmärtäneet viestiä, unohtuiko heiltä lähettää kaikki adapterit kerralla vai yrittivätkö vain peitellä sitä, että noita taka-adaptereita ei ollut hyllyssä (ainakaan nettisaldojen mukaan). Tämän reklamointiprosessin aikana ne onneksi palautuivat hyllyyn niin saivat nekin lähetettyä. Täytyy tosin odottaa vielä että ne tulevat perille.
TL/DR; Tilauksen kanssa tuli säätöä, ja ensin asiakaspalvelua oli vaikea saada kiinni. Jouduin laittamaan muutaman viestin kun eivät lähettäneet ensin kaikkia puuttuvia osia. Lopulta kuitenkin hoitivat asian.
BD:n postikulut näyttäisi nykyään olevan 14,99€ alle 250€ tilaukselle. Onkohan jo kauan ollut näin? Hetkeen en ole mitään tilannut näiltä.
Tammikuussa tilaus, kaksi kollia, kiekot + sekalaista, 850€ ja postikulut 4.99€.
Nyt viikonlopun aikana muuttuivat postikulut kalliimmaksi. Huomasin kun olin laittanut viikon mittaan ostoskoriin tavaraa ja näin alkuviikosta vielä 9,99€ postikulut. Oma tilaukseni siirtyi Bike24:ään, kun sieltä tulikin halvemmaksi tilata noiden muuttuneiden postikulujen vuoksi.
^Hyvä kun tuli tilattua itse ajoissa. Postikuluista kylläkin tullut tämänkin projektin aikana kohtalainen summa.
Itse vertailin kanssa monessa paikkaa ja tuo n. 150e tilaus oli +/- 5e paikasta riippuen, ei paljoa ole ilmaa hinnoissa. Tänne oli jo valmiiksi tili niin..
Huomasin myös ,että amazon.de oli ilmaisen toimituksen raja noussut 49e -> 99e, pitäkööt tunkkinsa.
Toimituskulut noin yleensä ovat usein suoraan stetsonista, mutta kun ne pitää tietysti tilausvaiheessa ilmoittaa eikä monessa paikassa ole mitään pakkaussuunnittelusovellusta niin lyödään flat rate.
^ Loppupeleissä postikulut halpoja kun postin paketti edullisimmillaan maksaa 6.99€ kotimaassa. Olishan se helpompaa jos samasta puodista saisi kaiken.
Sain muuten dsicountilta mailin, ettei pakettia ole ihan hetkeen tulossa. Kutaleet ilmoittivat, etteivät ole edes laittaneet lähetystä matkaan vaan jemmaavat noita varastolla, koska lakko. Mun mielestä lakosta ei ollu vielä kuin pieni mahdollisuus, kun tilastin paketin.
Keräävät varmaan kohtalaisen kasan rahaa kassaansa lakon aikana.
Eli nyt ja viimeisen 2wk aikana jos on jotain tilannut, niin noille tilauksille ei ole tehty yhtään mitään.
Ja siis tämä minun paketti on tilattu jo 9. helmikuuta. Eli aikamoista selittelyä lakolla.Dear Jani,
Here we have some inforamtions from DHL about the delivery to Finland:
Since the end of last week, there have been general strikes in Finland, which is why our shipments cannot be diverted at the moment. We are currently storing all shipments and will hand them over to the Finnish Post Office after the strikes have ended according to the first in / first out principle.
We hope that your shipment will be processed quickly.
However, we are currently unable to give an exact delivery date.
Best Regards
Kirjanmerkit