^ Onko sinulla kypärään Fenixin erillinen kiinnike (alg-03 tms) vai miten sen saa kiinni?
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
HM65R menee mulla omilla hihnoilla kypärän päälle (kypärässä sadesuoja), sivuilta kun pujottaa hihnaa vähän reunan alle niin ei ole ollut ongelmia rytyytyksessäkään. Maastossa ok, mutta maantiellä alaotteelta valo saisi osoittaa aavistuksen ylemmäs. HL60R toimi sikäli paremmin, mutta siinä taas hihnat lipsui välillä vaikka mitä teki kun niissä ei ollut kumipintaa sisäpuolella. Jos olisi kypärässä reikiä, laittaisin ylemmäs nippusiteillä tuon alg-03sen. Siinä se suuntauskin korjaantuisi.
Syksy tulee ja ajovalo keskustelut nostavat taas päätään, tässä mun uus Leatt DBX 4.0 All Mountain kypärä ja siihen asennettu viime kaudella MCarbonilta hommattu Lupine Piko R.
Mielestäni lamppu akkuineen istuu kyseiseen kypärämalliin paremmin kuin hyvin, eikä tuki yhtäkään ilmastointi aukkoa, lisäksi lipan korkeutta säätämällä saa valoa rajattua yläreunasta niin halutessaan.
Erittäin suositeltava combo.![]()
Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..
Lievää suurempia omistamisen haluja herättää. BTW yritin palauttaa ryhmätunnukseni mutten osannut.
I väntan på ännu dåligare tidet
Ei se sillon kuumene kun ajaa tarpeeks kovaa, tai sitten laittaa siihen lisää jäähyä![]()
^kuinka akku pysyy kyytissä mukana, jos ajelee teknistä pätkää ylös/alas?
Eipä tuo ainakaan koko edellisen pimeän kauden aikana kertaakaan mihkää lentänyt, vaikka oli eri kypärässä poikittain (akku siis) ja tuli pannuteltuakin, nyt toi pystyasennus lienee vielä turvallisempi.
Nyt oli kyllä siisti viritelmä Kemiztillä. Joku tommonenhan täytyy askarrella kun tulee kypärän vaihdon aika![]()
Joskus aikoinaan riistovalot oli ihan scheissea, nykyään taitaa tilanne olla hiukka toinen. Arvostelut XXL
"Light is just ok at full power. I don't think this is anywhere near 3500 lumens"
“The top three bulbs don't work, so it doesn't glow too well ”
"Monteer 3500
“Haven't tested in the woods yet, but seems to be the same high quality as on the other lamp from Magicshine I have. Can add that in the cardboard there is in addition to the lamp, control mount and battery also helmet mount with Velcro and additional extension cable. Don't think the instruction manual was really dim. Press once for brightness and double pressure to choose how many of the 5 lights to be on.”"
Hyvin piko sopii speedframeenkin ja viimetalven patteri oli kiinni Oakleyn muotoilun takia takavasemmassa reunassa, eikä paino haitannu silloinkaan.![]()
Sain aikaiseksi koestaa Fenix BC26R:n valotehoa ja kuinka itte häikäistyn. Rapian 10 metrin päästä ei arvannut turbo-asetuksella olevaan lamppuun suoraan katsoa!
Vieläpä toiseksi kirkkaimmalla teholla piti vähän ohi tiirata.Ei tullu vanha (BC30) matkaan , vaikutelma että uusi on reilusti kirkkaampi.
Toki voihan mulle harmaakaihi olla tulossa??? Kätevää jotta lamppua voi +/- 30 astetta kääntää sivusuunnassa, pimeällä maantiellä vastaantulijan tullessa valaista raviojaa. Langaton kaukosäädin riittävän isolla painikkeella jotta rukkaskädelläkin vois valotehoa säätää olis mulle ihan kiva lisä-ominaisuus.
I väntan på ännu dåligare tidet
Tarttis hankkia valo kypäräkiinnityksellä pimeille poluille. Tankoon on jo hyvä valo leveähköllä keilalla.
Osaisiko joku sanoa onko Lupine Piko R hintansa arvoinen verrattuna Lumonite air2? Lumonitessa isompi akku mutta pikon 3,5Ah akku olis varmasti riittävä itselle.
On niin arvokas tuo piko että pistää harkitsemaan…
Eipä noissa juuri muuta eroa ole, kuin että Piko on paljon pienempi ja siinä on kaukosäädin ja pienempi akku. Pienempi akku menee kypärään, jolloin kaikki on yhdessä paketissa, mutta tehoa on tasan puolet vähemmän kuin lumoniten air 2:ssa..
On ihan makuasia, haluaako johdon reppuun tai liiviin, vai riittääkö pienempi, joka on kypärässä. Pakkasella isompi akku johdon perässä sijoitettuna takin alle, tarjoaa varmasti enemmän kapasiteettia kuin kypärässä oleva. Tosin tehon tarve pakkasella eli yleensä lumisella kelillä on huomattavasti vähemmän, kuin syksyisessä metsässä. Tämän takia mulla on kypärävalon akku kypärässä. Pidempää lenkkiä varten mukana vara-akku, jota en muista tarvinneeni vuosiin, kun stongavalo hoitaa näkyvyyden siirtymillä.
Näissä muuten toivoisi, että oikea suuntaus, valokuvio ja oikea tehon käyttö lisääntyisivät. Sähköpyörien ja ledvalojen myötä ulkoiluteillä tulee vastaan järjettömiä valotehoja, jotka häikäisevät vastaantulevaa jalankulkijaa ja pyöräilijää (oli jälkimmäisellä valot tai ei).
Metsässä ajaessa valoa ei voi olla liikaa, se on selvä.
A Gentleman will walk but never run
^Tämä. Sitten siellä auringon takana voi olla joitain vähemmän valaistuja jotka jäävät pimentoon.
StVZO standardin mukaiset valot pakolliseksi kaikkiin pyöriin olisi oikein toimiva ratkaisu. Esim Lupine SL X ja vastaavat. Toki sitä pitäisi myös valvoa, eli väärillä valoilla ajelu julkisella paikalla / siirtymillä olisi samantien sakon paikka. Esim 100e laaki niin ehkä ihmiset oppisivat. Maastoon toki sitten vapaasti.
^ Kaunis mutta kuolleena syntynyt ajatus.
Autoliikenteestäkään ei saada pois vääriä valoja niin miten sitten kevyestä liikenteestä...
Onko muuten stvzo-kypärävaloja?
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Saatais nyt ensin edes jotkut valot joka pyörään.
Mutta sinänsä voisi vaikka kieltää muiden kuin StVZO-pyörävalojen myynnin. Paitsi vilkkuvalla takavalolla on kyllä paikkansa.
^^ Miksi? Yhtä lailla suuntaus voi olla ketuillaan pyörässä kiinni ollessa. Ja aika paljon auttaisi, että että valokeila olisi yläreunastaan leikattu.
Nyt kun funtsii enempi, niin onhan kypärä paljon pyörän stongaa korkeammalla ja valokeila sattuu helpommin kävelijän näkökenttään, on stvzoota tai ei. Mutta silti yläreunan rajaus vois olla ihan jees kelviajossa. Maastoon ei.
Olen joskus tainnut viestiä että tää etäkäyttö siis varsinkin piuhan kautta tapahtuva valotehon säätö on sekä turhaa että vikaherkkää kun se johto kuiten joskus katkeaa.
Olen ollut väärässä, tämä BT säätö kypärälampulle vaikuttaa fiksulta. Syksyn mittaan saatan joutua taas sijoittamaan rahaa. Nyyh.
Moi Mcarbon, pitkästä aikaa.
I väntan på ännu dåligare tidet
Olishan tuo,IMO, aikas upeeeta jos vois metsästä tullessa rukkaskädelläkin napsauttamalla saaja tankolampun ja kypärävalon järkevään tasoon. Bt-säätö lienee ainoa oikea?
I väntan på ännu dåligare tidet
Kirjanmerkit