GiantElectrobikeMPMessutGarmin
Sivu 8 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 7 8 9 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 211 - 240 / 253

Aihe: Digitalisaation ahdistus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Radioputki pesee digin laadussa ja sietää myös pienemmän ydiniskun kuuntelun siitä häiriintymättä.
    Digilaitteiden jatkuva epävarmuus synnyttää ahdistusta seuraavaa ydiniskua odotellessa.
    näinkin
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Kosketusnäyttö kelpaa ehkä radion hallintaan. Joskus olen ajanut lyhyesti Poloa, jossa oli kosketusnäyttö ja sen radiokanavissa toisistaan erottuvat logot. Saattoi olla kätevä. En perehtynyt tarkemmin.
    Automaatti-ilmastointi on muuten paras keino välttää säätimien käyttö. Harvakseltaan säädän lämpöä 19 <> 19,5 <> 20, mutta mitään muuta ei tarvi säätää. Takapuolen ja -lasin lämpöä kyllä säädän.
    Edellyttänee sitä, että myös radiolähetin on toeutettu putkitekniikalla ja molempien virransyötöjärjestelmät ovat myös puolijoteettomat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 29er Katso viesti
    Automaatti-ilmastointi on muuten paras keino välttää säätimien käyttö. Harvakseltaan säädän lämpöä 19 <> 19,5 <> 20, mutta mitään muuta ei tarvi säätää. Takapuolen ja -lasin lämpöä kyllä säädän.
    Heh heh. Automaatti-ilmastointi mikä on ollut jo ties kuinka monessa autossani on myös aika huono siihen nähden mitä se voisi olla.

Aamu pakkasella kun lähdet ajelemaan niin sehän haluaa alkuun lykätä ylikuumaa ilmaa auton +20 asteeseen lämmittämiseksi. Tai kesällä jääkylmää sen viilentämiseksi. Ei luulis olla mahdotonta nyky-digi aikana että ilmastointiin ois ohjelmoitu käyrät silleen ettei sitä autoa heti ekassa minuutissa tartte yrittää lämmittää maksimaalisella kuumuudella huonelämpötilaan

^ Näin jollakin juutuubin autoarvosteluvideolla mahdollisuuden säätää automaatti-ilmastoinnin tehoa (tyyliin tasolle 1-3) ja maininnan että jotkut osaisivat todella arvostaa tätä ominaisuutta. Ilmeisesti tuollainen säätömahdollisuus on kuitenkin harvinaista ja puhallus voi olla melkoista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopotuinen Katso viesti
    Radioputki pesee digin laadussa ja sietää myös pienemmän ydiniskun kuuntelun siitä häiriintymättä.
    Digilaitteiden jatkuva epävarmuus synnyttää ahdistusta seuraavaa ydiniskua odotellessa.
    Juu, kuuntelu jatkukoon. Laskeskelin kerran että vakioreikänauhaa tarvitsisi lukea n.9mach nopeudella jotta vois kuunnella pakkamatonta stereoääntä 16bit@48kHz.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Heh heh. Automaatti-ilmastointi mikä on ollut jo ties kuinka monessa autossani on myös aika huono siihen nähden mitä se voisi olla.

Aamu pakkasella kun lähdet ajelemaan niin sehän haluaa alkuun lykätä ylikuumaa ilmaa auton +20 asteeseen lämmittämiseksi. Tai kesällä jääkylmää sen viilentämiseksi. Ei luulis olla mahdotonta nyky-digi aikana että ilmastointiin ois ohjelmoitu käyrät silleen ettei sitä autoa heti ekassa minuutissa tartte yrittää lämmittää maksimaalisella kuumuudella huonelämpötilaan
    Se johtuu siitä että monet, eritoten naiset, kääntävät automaatti-ilmastoidussakin autossa aamulla kylmällä kelillä lämmöt ja puhallukset täysille, ja vastaavasti lämpöisellä sitten viilennyksen kanssa sama juttu.
    Olen yrittänyt selittää että kyllä se automaatti-ilmastointi lämmittää ihan yhtä nopeasti auton haluttuun lämpötilaan ilman nappien runkkaamistakin.

Jopotuinen Guest
    Saabisa oli lämpötilan asetus +23 astetta kesät talvet yli kakskyt vuotta.
    Jos oli kylmät aamut, niin hissukseen aloitti tuulilasin sulattelulla ja moottorin lämmön nousun mukaan sitten hieman lisää puhallusta ja lämpöä myös kabiiniin.
    Koskaan ei tarvinnut renklata muitakaan valintoja. Takaovien sivulasien puhaltimetkin osasi kytkeä tarpeen mukaan päälle ja pois

Yllätys että minä en pidä automaatti-ilmastoinnista. Tykkään että puhallinnopeus on just se minkä minä olen asetellut, eikä mikään säätökäyrän arpoma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Se johtuu siitä että monet, eritoten naiset, kääntävät automaatti-ilmastoidussakin autossa aamulla kylmällä kelillä lämmöt ja puhallukset täysille, ja vastaavasti lämpöisellä sitten viilennyksen kanssa sama juttu.
    Olen yrittänyt selittää että kyllä se automaatti-ilmastointi lämmittää ihan yhtä nopeasti auton haluttuun lämpötilaan ilman nappien runkkaamistakin.
    Jep. Varsinkin autoissa jotka ei suostu pakkasella puhaltamaan kylmää ilmaa tuulilasille - vaatii parin minuutin lämpenemisen - kärsimättömät (nais)kuljettajat lähipiirissä tökkii jokaista nappia jotta "tapahtuisi joten" joka ei edistä itse asiaa.
    Viimeiset 6 autoa on olleet hyvin toimivia automaatti-ilmastoinnin osalta mutta on niitähän huonojakin tullut vastaan vuokravehkeissä.

Ainakin vanhassa civicissä, (5d), kaikki automaatio-osat voi ohittaa yksitellen käsisäädöllä, jos niin haluaa. kuten tuo puhallusnopeus. Asian voi ottaa huomioon autoa ostaessa.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

Itse asetin Golffin ilmastointiin liikkeestä ulos ajaessa +22°C eikä ole tarvinnut sen jälkeen koskea. Hyvin ja loogisesti on toiminut. Edellisessä sama juttu.

Yksi tuttu taas ei osaa automaatti-ilmastointia käyttää.

tempokisu Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    jaha, tarviipa seurailla omaa käytöstäni ton asian suhteen. Yleensä en tykkää kun puhaltaa, aika erityistapaus on jos tarvii voimakkaampaa puhallusta, kylmä tai kuuma.
    Mikähän siinä sitten on kun vanhempieni kanssa ajellaan Helsinkiin marraskuussa. Vanhemmillani on toppatakit, ja mä ajelen sitten teepaitasillani etten ihan läkähdy. Jos mulla olisi sopiva, vanhempani tarvii paksut peitot tai ylimääräiset toppatakit...oon sitten ajellu teepaitasillani.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Itse asetin Golffin ilmastointiin liikkeestä ulos ajaessa +22°C eikä ole tarvinnut sen jälkeen koskea. Hyvin ja loogisesti on toiminut. Edellisessä sama juttu.

Yksi tuttu taas ei osaa automaatti-ilmastointia käyttää.
    Mulla ei ole sinänsä automatiikassa valittamista, mutta tuollainen ei tarvitse koskea ei käy silti.

Tuulilasin huurteenpoistoon on tarvetta koskea molemmissa autoissa. No sen saa yhdestä napista päälle ja samasta pois, pikku juttu.

Lämpötilantarve riippuu vaatetuksesta. Talvella yleensä vähemmän lämpöä kuin kesällä.

Ajoa edeltänyt fyysinen aktiivisuus vaikuttaa vaatetuksen lisäksi merkittävästi mukavaan lämpötilaan, joten yksi lämpötila kesät talvet joka kerta ei nyt vaan käy.
    Mutta on nuo automaatti-ilmastoinnit noissa mun autoissa kätevämpiä, kuin yksikään manuaalinen, joita niitäkin on tullut monta nähtyä.

Saabillakin oli alussa vähän hakemista tuon kanssa. vm -88 9000 automaatin toimintaan en ollut tyytyväinen. ~10 vuotta tuoreempi oli jo paljon parempi.

Bezostakin ahdistaa...

Lehdet: Saudi-Arabia vakoili maailman rikkainta miestä – kruunun*prinssi ujutti vakoilu*ohjelman Jeff Bezosin puhelimeen

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006380608.html

Joo ei ossaa puhaltaa tuulilasille sillonku o semmonen ilma että ikkunat huurtuu tai jäätää.
    Melekee koko talvi menee manuaali asetuksella

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Joo ei ossaa puhaltaa tuulilasille sillonku o semmonen ilma että ikkunat huurtuu tai jäätää.
    Melekee koko talvi menee manuaali asetuksella
    Pitele myös A/C-nappia päällä. Tuntuu poistavan kosteutta auton sisältä.
    En ole joutunut erikseen tilaamaan tuulilasille puhallusta. Automaatin antama on riittänyt. Luulisin että autossa on sähkövastus, joka antaa tarvittaessa lämpöä lasille jo melkein heti käynnistyksen jälkeen.

Tilasinpa netistä uuden pyörän ja sen takia menin nettipankkiin nostamaan turvarajat kohdalleen.

Olipas se homma, löysin yhteensä 8 eri turvarajaa ja silti meni maksaminen pieleen. Koska vielä löytyi Visan luoton takaa pari eri rajoitusta.

Kai joku osaa nämäkin tehdä kerrasta, mutta minä en kyllä ikinä. Aina on piilossa joku ruksi tai muu parametri johon homma kyykkää.

Nyt ei naurata.

Kun kuva mietelauseeksi-topiikka on poistettu, niin tää sopinee tänne?

- Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

Eli mitä suuremmassa kulmassa tuijottaa laitetta, niin sitä tehokkaamman treenin saa yläselälle/hartialle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    ^ Näin jollakin juutuubin autoarvosteluvideolla mahdollisuuden säätää automaatti-ilmastoinnin tehoa (tyyliin tasolle 1-3) ja maininnan että jotkut osaisivat todella arvostaa tätä ominaisuutta. Ilmeisesti tuollainen säätömahdollisuus on kuitenkin harvinaista ja puhallus voi olla melkoista.
    Toyotassa ainakin säätö, toimii muutenkin kuin ajatus.

Sähköauto (teoriassa) kiinnostaa, mutta se latausaplikaatioiden kanssa pelaaminen kuulostaa ihan kauhealta. Minä kun joskus haaveilen älypuhelimesta eroon pääsyä, niin voiko koko sähköautoa edes käyttää ilman puhelinta ja sen sovelluksia.

Kauhea tulevaisuusvisio.

Kyllä autoon olisi ihan parasta mennä avainta mekaanisesti kääntämällä ovessa ja virtalukossa. Vielä kun voisi ryyppyä vetää tarpeen tullen päälle...oih.

En ittekään ole edes kokeillut parittaa puhelinta koslan stereoihin, vai onko ne jonkun muun nimiset nykyään...

Vastausta tuohon kysymykseen ei kyllä miul ole. Epäilen että älyluuri on jollain lailla "pakollinen" sähköauton kenssa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ... Minä kun joskus haaveilen älypuhelimesta eroon pääsyä, niin voiko koko sähköautoa edes käyttää ilman puhelinta ja sen sovelluksia.

Kauhea tulevaisuusvisio.
    No eipä ahista. Kahta en vaiha. Tiisseli tatsun ja Samsunki lankapuhelin*
    Ensinnäkin tatsunin oon tankannu viime joulukuussa eikä mittari punasella vieläkään. Puhelin on yli kymmen vuotta vanha ja akku kestää noin viikon.

(*lankapuhelin=laitoin (vedenkestävä) puhelimeen viimekesän melontareissulla "karkunarun" jolla telehvooni sidotaan kiinni melontaliivin rintataskuun ja naru on edelleenkin paikoillaan)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    ...Minä kun joskus haaveilen älypuhelimesta eroon pääsyä, niin voiko koko sähköautoa edes käyttää ilman puhelinta ja sen sovelluksia.
    Vilauttaa tägiä tai korttia latauslaitteelle. Tai jos kotona lataa niin töpseli kiinni autoon. Ei se tuon pelottavampaa ole.

Mutta jos niitä latauspaikkoja pitää katsella sen seitsemästä eri aplikaatiosta, riippuen missä päin on menossa.

Mutta ehkä tämäkin selkiytyy siihen mennessä kun meikeläisen Octaviassa tulee 200 000 km täyteen. Just tuli 100 000 täyteen ja nyt mennään sellaista 10-12 tuhatta vuodessa tahtia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Concorde Katso viesti
    Kun kuva mietelauseeksi-topiikka on poistettu, niin tää sopinee tänne?

Ynh. Nyt täytyy kyllä vähän venytellä

Itse olen käyttänyt vastuskuminauhaa niskalihasten vahvistamiseen, toki enempi pitäisi jumppaa tehdä.

Ekaksi tulee mieleen että onko tuo nyt sitten kaksoishartia.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009068692.html

Digitaalisen henkilötunnuksen hanke tulee eduskunnan käsittelyyn ensi viikolla. Sen tavoite on tarjota pankkitunnusten rinnalle virallinen vaihtoehto, joka olisi tällä kertaa myös kätevä käyttää.

Käytännössä kyse olisi älypuhelinsovelluksesta. Se olisi digitaalinen henkilökortti, jonka avulla voisi muutamalla klikkauksella kirjautua tarvitsemiinsa palveluihin.

Paateron mukaan sen on määrä olla suomalaisten saatavilla ensi vuoden syyskuussa.
    Saadaanko tästä uusi Apotti vai onnistuisikohan valtio raken(nut)tamaan helppokäyttöisen, mutta varman kansalaisten tunnistautumisen?
    - Heroes are ordinary people in extraordinary situations doing the right thing -

^ Se edellinen viritys eli henkilökortin siru oli aika floppi.

Samanlaisia aiheita

1. miksi pyöräillessä "ahdistus "
    By Eloisa in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 59
    Viimeinen viesti: 21.10.2015, 11.50

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •