EfatGarminGiantElectrobike
Sivu 4 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 463

Aihe: Kuvatehtävärastit

Joo en mä täällä rupea inttämään että jonkun toisen kuva ei kelpaa, ja yleisesti ottaen kannustan luoviin tulkintoihin tehtävänannoista. Mutta jos tähän laittaa kuvan esim. Purolahden lintutornista niin kyllä siitä pitää ainakin huono omatunto saada.

Eikö lintutornikin ole "lintujen näkemiseen", tuossa just tuli käytyä yhden aika korkealla olevan tornin vieressä jonkun tykin luona ja paikallisessa vesitornissakin olisi näköalatasanne mutta ehkä niitä oikeita näkötorneja alkaa ilmestyä.

Yksi vaihtoehto asian rajaamiseen voisi olla se, miten sitä kartassa nimitetään. Onko selite lintutorni vai näkötorni.

Tuo jälkimmäinen on ehdottomasti (myös) näkötorni, vaikka lintutorniksi väitetään. Joten ei kartastakaan ole apuja. Jaksaiskohan sinne tänään?
    Vai voisiko hotellin torni olla näkötorni ?

Jos tornimaisesta rakennelmasta on näköaloja yli puiden latvojen pitkälle horisonttiin, on kyseessä näkötorni. UGH!

EDIT:

Tätähän en ole vielä tsekannutkaan, olisi ainesta kun kartassa ei oteta kantaa. Noilla main on joskus tosin ollut ärsyttävästi hirviökärpäsiä.

Olemalla se joka saa kuvansa ensimmäisenä tänne hankki samalla itselleen täysin riittävät tulkintaoikeudet!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    *Jos tornimaisesta rakennelmasta on näköaloja yli puiden latvojen pitkälle horisonttiin, on kyseessä näkötorni. UGH!*
    Sitten vaan fillarin kanssa Hotelli Tornin Ateljee Baarin näköalatasanteelle

^ Hyvä etten vielä ehtinyt lähteä lenkille! Näkötorniin, olipa se sitten näköalatorni, lintutorni, vesitorni tai muu korkea rakennus jonne pääsee tai on päässyt näkymiä ihailemaan, ei sentään tarvitse nousta Riittää mainiosti että näkötorni on kuvasssa.

Arvostusta ja kunnioitusta siitä tietysti saa jos ensin nousee ajamalla tai fillariaan kantaen jonkin mäen laelle ja sitten vielä torniin!

On tää vaikea laji. Olisin jo hakenut yhden tai useammankin näkötornin tästä nurkilta, mutta työnteko haittaa harrastusta. Wikipedia kyllä löytää sinne etelään muutamankin näkötorniksi luokitellun kohteen jos vaikka niitä koittaisi metsästää.
    Vai mitä, Tetsa

Tässä lajissa kuuluu ajatukseen sekin että voi omaksi huvikseen ottaa tavoitteeksi suorittaa annettuja tehtäviä omalla ajallaan, vaikka joku olisi ennättänyt edelle ja ehtinyt jo antaa uuden tehtävän. Eli jos ei halua aina vain tuijottaa stemmiin tai ajaa aina vain samoja vakiolenkkejään, niin tämä ketju voi tarjota pientä inspiraatiota tai innostaa kokeilemaan uusia reittejä.

Toki tietty kilpailullisuuskin tähän kuuluu, mutta se on ehkä vähäisemmässä määrin etusijalla kuin varsinaisissa kuvarastiketjuissa.

Muuten: tällainenkin Google Maps on olemassa.

Jänis ei välttämättä puolustuspuheenvuoroa kaipaa, mutta kuvan polun vieressä menee nelikaistainen tie, jossa oletan varsinaisen yliajon tapahtuneen. Kuka tai mikä sen sitten tuohon on raahannut/nakannut, on toinen kysymys. Vai onko voinut lentää pöpelikön puolelle törmäyksen voimasta. Näytti sen verran litteältä, että olettaisin kuitenkin yli ajetun, eikä pelkästään töytäistyn. Itse polkuakin mahtuu kyllä autoa ajamaan, vaikka itse en ajaisikaan.

Hyvä kartta, merkattu "näkötorni" puolustusvoimien aidatulle alueelle. Kaikenlaisia tornihuhuja paikasta toki onkin liikkeellä

Torni, sekä viimeisessä kuvassa vähän myöhästynyt mallisuoritus omasta rastista, kun osui lenkin varrelle. Seuraavana pahka puun kyljessä.

HMK muokkasi tätä : 13.09.2022 at 17.05
    -

Äh

Firlen mieliksi kannoin fillarinkin ylös, jonkun lisäpisteen haluaisin.

JackOja muokkasi tätä : 12.09.2022 at 22.36

No siitä, tuossa parin metrin korkeudella

Uusi vaikka linnunpönttö puussa

Uudeksi hiekkaranta.

Kyllä tätä hiekkarannaksi kehtaa sanoa. Taulukon mukaan 31. kuvatehtävärasti.

Seuraavaksi haussa pöljä liikennemerkki. Selitä tarvittaessa.

Se on hiekkaranta, jos siellä kesäisin aurinkoisella säällä on uimareita, auringonottajia, ihmisiä lapsineen ja viltteineen. Ei muuten.

Kuvan paikassa en muista nähneeni kuin kaljanjuojia ja koiranulkoiluttajia.

Mutta minkä minä sille voin että fiksuinakin pitämäni ihmiset menevät joskus yli sieltä missä aita on matalin.

Ilmoitan kuitenkin että sanoudun irti koko ketjusta, en aio osallistua siihen enkä kommentoida sitä. Suostun palaamaan vasta kun <tähän aion vielä keksiä jotain hauskaa ja nasevaa>.

Firlen mieliksi kannoin fillarinkin ylös, jonkun lisäpisteen haluaisin.
    Olet ansainnut tehtävätaulukon ensimmäisen papukaijamerkin. Tätä perinteikästä palkiontoa voidaan jakaa erityistä antaumusta esittäneille tehtävärasteilijoille anonyymin valitsijaraadin toimimesta. (mut älkää pliis laittako tehtävän 1. suorittaja sarakkeeseen koska se sotkisi statistiikan)

Muuten, on näköjään vähän hämmennystä laitetaanko taulukon päiväyskenttään tehtävän suoritus- vai antopäivä. Mä itse ajattelin sen tehtävän antopäiväksi (jolloin siitä voi laskea koska viikko on kulunut, minkä tietysti näkisi tätä keskusteluakin seuraamalla). Kumpi siihen on fiksumpi laittaa? Muutetaan otsikko sen mukaiseksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Se on hiekkaranta, jos siellä kesäisin aurinkoisella säällä on uimareita, auringonottajia, ihmisiä lapsineen ja viltteineen. Ei muuten.
    Hiekkaranta ei ole sama kuin uimaranta. Tuo on kaiken lisäksi luonnonhiekkaranta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti navajokoira Katso viesti
    Olet ansainnut tehtävätaulukon ensimmäisen papukaijamerkin. Tätä perinteikästä palkiontoa voidaan jakaa erityistä antaumusta esittäneille tehtävärasteilijoille anonyymin valitsijaraadin toimimesta. (mut älkää pliis laittako tehtävän 1. suorittaja sarakkeeseen koska se sotkisi statistiikan)
    Ehdotan lisättäväksi yhden sarakkeen ensimmäisen hakijan jälkeen (muuta huomioitavaa tms.).

Muuten, on näköjään vähän hämmennystä laitetaanko taulukon päiväyskenttään tehtävän suoritus- vai antopäivä. Mä itse ajattelin sen tehtävän antopäiväksi (jolloin siitä voi laskea koska viikko on kulunut, minkä tietysti näkisi tätä keskusteluakin seuraamalla). Kumpi siihen on fiksumpi laittaa? Muutetaan otsikko sen mukaiseksi.
    Olen tulkinnut tuon tehtävän suorittamispäiväksi, mutta kieltämättä antopäivä on loogisempi.

Olet ansainnut tehtävätaulukon ensimmäisen papukaijamerkin...
    Wau! Kiitto! Hieno merkki, kannan sitä ylpeydellä.

Äh

Firlen mieliksi kannoin fillarinkin ylös*
    Halusit vaan lievittää omatuntoa kun olit lintu- etkä näkötornilla

Siis mun mielestä uuden tehtävän antopäivä, josta näkee samalla edellisen tehtävän suorittamispäivän, koska uusi tehtävä pitää kai antaa viipymättä.
    "GRAVEL IS THE SALT OF LIFE." - Ari Vatanen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tempo Katso viesti
    Siis mun mielestä uuden tehtävän antopäivä, josta näkee samalla edellisen tehtävän suorittamispäivän, koska uusi tehtävä pitää kai antaa viipymättä.
    Pitäsi varmaan kokeilla suorittaa tämä ja sanoa että uusi tehtävä tulee kunhan keksin ...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Pitäsi varmaan kokeilla suorittaa tämä ja sanoa että uusi tehtävä tulee kunhan keksin ...
    Kai tässä pätee sama kuin kuvarasteissa, eli tehtävä ei ole loppuun suoritettu ennenkuin uusi tehtävä on annettu? Jos joku toinen ehtii miettimisen aikana suorittaa annetun tehtävä ja antaa uuden, niin voitto sinne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti casanova Katso viesti
    Hiekkaranta ei ole sama kuin uimaranta. Tuo on kaiken lisäksi luonnonhiekkaranta.
    Näin minäkin asian ymmärrän. Eihän nuo ole samaa tarkoittavia sanoja ollenkaan. Ei kaikki hiekkarannat ole uimarantoja, varsinkaan yleisiä sellaisia. Jotkut hiekkarannat ei välttämättä edes sovellu uimiseen tai ovat sijainniltaan sellaisia, että niissä ui enemmän karhuja kuin ihmisiä. Lisäksi uimaranta voi olla myös nurmipintainen.
    -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Näin minäkin asian ymmärrän. Eihän nuo ole samaa tarkoittavia sanoja ollenkaan. Ei kaikki hiekkarannat ole uimarantoja, varsinkaan yleisiä sellaisia. Jotkut hiekkarannat ei välttämättä edes sovellu uimiseen tai ovat sijainniltaan sellaisia, että niissä ui enemmän karhuja kuin ihmisiä. Lisäksi uimaranta voi olla myös nurmipintainen.
    Tässäkin ollaan hiekkarannalla https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...22#post3172422

Kai tässä pätee sama kuin kuvarasteissa, eli tehtävä ei ole loppuun suoritettu ennenkuin uusi tehtävä on annettu? Jos joku toinen ehtii miettimisen aikana suorittaa annetun tehtävä ja antaa uuden, niin voitto sinne.
    Normirasteilla kynnys napata rasti toiselta on ehkä isompi kuin tässä .. olisin voinut ehtiä tykin kohdalla

Luulin laskeneeni leikkiä, mutta luettuani vastaukset tajusin olleeni tosissani.

Seuraavaksi aion pyytää moderaattoria poistamaan tämän ketjun.

Ilmiselvää leikkiä se oli *Suostun palaamaan vasta kun <tähän aion vielä keksiä jotain hauskaa ja nasevaa>.*

Onko tehtävärastiketjun perimysjärjestys selvillä?

En minä sitä epäillyt etteivätkö tämän ketjun fiksun lukijat olisi sitä ymmärtäneet! Kyse on siitä että tajusin pettäneeni itseäni: minä olin sitä itse tietämättä tarkoittanut juuri sitä mitä sanoin.

Mutta nyt tässä on taas löpisty niin pitkään ettei kukaan varmasti enää muista mikä se casa "aita yli siitä mistä se on matalin" novan antama tehtävä olikaan (ja uudet lukijat eivät osaa eivätkä viitsi sitä ruveta mistään hakemaan):

Seuraavaksi haussa pöljä liikennemerkki. Selitä tarvittaessa.

Mä joutuisin passaamaan joka tapauksessa. Jo siksi ettei ainuttakaan pöljää liikennemerkkiä ole ponnahtanut mieleen, mutta ennen kaikkea siksi ettei fillari tule liikahtamaan kuin aikaisintaan lauantaina (ja silloin toivoakseni ollaan edetty jo useamman suoritetun tehtävän verran).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •