GiantHephaGarminElectrobike
Sivu 395 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 295 345 385 393 394 395 396 397 405 445 495 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.821 - 11.850 / 15441

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

^Ajelin pari lenkkiä 240:llä joissa vain suihkaus crc:tä . Oman kokemukseni mukaan täällä Salon suunnalla ihmiset kokevat tuon "äänimerkin" kuitenkin positiivisena, ainakin jos vertaa kelloon tai että hiipii taakse ja sanoo tuut-tuut tms.

Täytyy myöntää että po. tilaus saattaa vielä vaihtua

Mä oon kanssa tykännyt tuosta 240 iloisesta rallatuksesta kun tuntuu kuuluvan hyvin jalankulkijoille. Maantiepyörän vanhemmat 303fc kans rallattaa mukavasti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JKO17 Katso viesti
    ^Ajelin pari lenkkiä 240:llä joissa vain suihkaus crc:tä . Oman kokemukseni mukaan täällä Salon suunnalla ihmiset kokevat tuon "äänimerkin" kuitenkin positiivisena, ainakin jos vertaa kelloon tai että hiipii taakse ja sanoo tuut-tuut tms.

Täytyy myöntää että po. tilaus saattaa vielä vaihtua
    En kai mä ole ikinä mitään muuta tuonne laittanutkaan. Jotain ohutta öljyä pieni pisara.

GRC1400:t muuten tulivat. On ne vaan niin komeat, että aivan turha perustella mitään muita syitä ohi alukiekkojen.
    Resolutet noille väänsin. Kyllä renkaissa pitää edes vähän nappulaa olla.

Ja sitten nopsaan rapsaa kehiin ”foorumikiekoista”. Niitä kun näyttäis vieläkin saavan, niin tietäisi, että pitääkö ne nyt sitten kuitenkin hommata.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Ja sitten nopsaan rapsaa kehiin ”foorumikiekoista”. Niitä kun näyttäis vieläkin saavan, niin tietäisi, että pitääkö ne nyt sitten kuitenkin hommata.
    Mun rapsaan ei paljoa kannata luottaa. En tunnista edes tyhjällä renkaalla ajoa. Eli placebo edellä mennään ja vahvasti.

Voi muuten käydä rengastila ahtaaksi vanhassa ninerissa. Näyttävät millin levinneen, eli nyt 44.5mm 3mm siellä taisi olla aiemmin tilaa, että toooosi lähellä mennään.

Eiköhän ne nyt kannata siirtää ihan suosiolla ostoskoriin ja hoitaa prosessi loppuun. Mielenkiinnolla odottelisin vertailua mataliin enven kiekkoihin.

Itse olen vastaavilla 650b kiekoilla ajellut jokusen tonnin. Ei mitään pahaa sanottavaa niistä, mutta rengasmarkkinoiden suppeus painosti vaihtamaan takaisin 700c kiekkoihin. Tiistaina pitäisi tulla töihin omat tarjouskiekot.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Mun rapsaan ei paljoa kannata luottaa. En tunnista edes tyhjällä renkaalla ajoa. Eli placebo edellä mennään ja vahvasti.

Voi muuten käydä rengastila ahtaaksi vanhassa ninerissa. Näyttävät millin levinneen, eli nyt 44.5mm 3mm siellä taisi olla aiemmin tilaa, että toooosi lähellä mennään.
    Mä luotan, että sun placebossa piilee totuuden siemen. Ihan asiallista rengaskommentoitiakin herralta tulee, joten eiköhän sieltä joku tuntoaisti kuitenkin löydy.

Hurricane Ridget pysyy vähän maltillisemmissa mitoissa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Eiköhän ne nyt kannata siirtää ihan suosiolla ostoskoriin ja hoitaa prosessi loppuun. Mielenkiinnolla odottelisin vertailua mataliin enven kiekkoihin.

Itse olen vastaavilla 650b kiekoilla ajellut jokusen tonnin. Ei mitään pahaa sanottavaa niistä, mutta rengasmarkkinoiden suppeus painosti vaihtamaan takaisin 700c kiekkoihin. Tiistaina pitäisi tulla töihin omat tarjouskiekot.
    En viitsisi ihan vaan vertailun vuoksi ostaa Jos Paatonin ajatus siitä, että ne on kovemmat ajaa kuin herran nykyiset mtb-kiekot, pitää paikkansa, niin sitten ei kiinnosta.

Oikeasti mulla se potentiaalinen tarve liittyi siihen, että foorumikiekoille voisin laittaa krossikumit Hel CX:iä varten, jolloin voisin ajella niitä myös Stigmatalla. GG-ajeluihin toisia kiekkoja/renkaita kaipaa ja asfaltteja en ajele, niin todellinen tarve on siis vähän niin ja näin, koska nyt on krossikumit lutteron alla, niin sillä mennään Hel CX:t.

Todellisempi tarve voisi olla 650b-kiekot talveksi, jos saisin jostain varmuuden, että Ice Spkerit saisi ahdettua Stirmataan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

..niin ja sitäkin jäin pohtimaan, että 25:mm sisäleveä vanne saattaa mahdollisesti olla vähän hasardi krossikapeilla rankailla ja matalilla paineilla. Ei oo kiva, jos jossain töyssyisessä mutkassa tai off-camberissa pääsee rengas tipahtamaan hyllyltä.

Kuin myös sitä, että DT:ssä ei tainnut olla minkäänlaista mäsäksiajotakuuta, joten ne ei ehkä ole järkevimmät kiekot kapeille renkaille ja matalille paineille senkään vuoksi.

..niin ja sitäkin jäin pohtimaan, että 25:mm sisäleveä vanne saattaa mahdollisesti olla vähän hasardi krossikapeilla rankailla ja matalilla paineilla. Ei oo kiva, jos jossain töyssyisessä mutkassa tai off-camberissa pääsee rengas tipahtamaan hyllyltä.

Kuin myös sitä, että DT:ssä ei tainnut olla minkäänlaista mäsäksiajotakuuta, joten ne ei ehkä ole järkevimmät kiekot kapeille renkaille ja matalille paineille senkään vuoksi.
    On niissä takuu, taisi olla 250e/kpl hintaan korvaava kiekko jos itse töhöilee kiekon hajalle

Herra stenulla on selvästi melkoista jaakobinpainia meneillään "foorumikiekkojen" kanssa

Ihmisen ikuisuusdilemma, johon kaikki syyllistyvät, haluaa jotain mitä ei tarvii?

^^ Aa..hyvä tieto, kiitos.

^ Joo kyllä just näin. Vähän sitäpaitsi yllätti, kun tuntuu, että mitä enemmän kertyy ikää, niin sitä harvemmin niin käy

Dt swiss suosittelee näköjään minimissään 32 mm rengasta ja 30 mm on mahdollinen.
    Saattaapi olla että rengas leviää liikaa minun pyörää, jossa 33 mm todellinen leveys jättäisi n. 4 mm pelivaraa.

Jostain syystä kiekot ovat minulle kaikennäköisen vatuloinnin kohde. Heittänyt noppaa kahden Zippin välillä jo kaksi viikkoa, sitten nopea päätös foorumikiekoista jota nyt lähden kelaamaan takaisin. Ihan samaa säätämistä oli edellisetkin.

Minäkin vatuloin aikoinaan GRC1400-kiekkojen kanssa, mutta tilasin kuitenkin Far Sports FS36/32 DT240 EXP-navoilla. Painoa 1310g ja hintakin oli edullisempi kuin GRC1400. Tyytyväinen olen ollut.

^Mäkin tilasin joulunpyhinä nuo samat Bitexin navoilla, on vallan köykäset ja mukavat. Alle 800 euroa kotiin kannettuna.

Ihan asian sivusta, telkkarista "Rukajärven tie" ja melkoista gravelointia armeijan pyörillä. Ei mitään vekottimia, kuituja eikä vaihteita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Herra stenulla on selvästi melkoista jaakobinpainia meneillään "foorumikiekkojen" kanssa

Ihmisen ikuisuusdilemma, johon kaikki syyllistyvät, haluaa jotain mitä ei tarvii?
    Just onnistuin olemaan ostamatta yhtä tietokonetta jonka olin jo melkein ostanut varmuuden vuoksi

Aiemmin ajattelemani 32 mm rengas kevyeen soratiegravelointiin voisi ideaalitilanteessa/teoriassa olla ihan ok.

Kävin eilen illalla vähän testailemassa lähialueen sorateitä ja polkusiirtymiä. Aika monin paikoin oli kuitenkin aika upottavia kohtia, erityisesti risteysalueilla, jyrkissä kurveissa ja kaltevilla tienpinnoilla ja mäissä (erityisesti sateen kuluttamilla kohdilla) oli sen verran paljon irtosoraa että taitaa 32:n jäädä kuitenkin selkeästi vajaaksi.
    Eli vaikka 32:n riittäisi pääosin reittiin, niin noita muita kohtia oli sen verran paljon ja säännöllisesti että kokonaisuutena 32:n ei tunnu hyvältä ja oikealta valinnalta.

lisäys: vähän saman tyyppistä kokeilua tein viime vuonnakin ja lopputulema oli ihan sama. Eli minun käyttöön 35 +/40 +- rengaskoko taitaisi kuitenkin olla se paras, jolloin harkinta ei ole mikä vanne vaan pitääkö ostaa uusi pyörä

^Täällä PK seudulla ei ole satanut pitkää aikaan mistä syystä tuota irtoainesta on ainakin poikkeuksellisen paljon.

^ juu, ei täällä Salossakaan. Sora oli kasaantunut sinne vanhoihin veden kuluttamiin uriin ja sitä irtosoraa oli siellä paljon.

Hitto kun kuumottelee noi "foorumikiekot", mutta sillekin rahalle olisi kyllä muutakin käyttöä. Ei ole helppoa tämä elämä ei

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bomb Katso viesti
    Hitto kun kuumottelee noi "foorumikiekot", mutta sillekin rahalle olisi kyllä muutakin käyttöä. Ei ole helppoa tämä elämä ei
    Helpottaa se elämä saattamalla tilausprosessi loppuun. Toimi ainakin itselläni erittäin hyvin.

Tarkkoja kokemuksia kiekoista lenkin jälkeen.

Vaihteet rutisee vittumaisesti ja XT RT-MT800 jarrulevyt ovat hyvät.

Tarvitsenko elämääni BMC Kaius -polkupyörän? Kuinka paljon onnellisempi olisin jos minulla olisi sellainen? Tuntuisiko lisääntynyt onni vain kyseisellä pyörällä ajaessa vai olisiko kyseessä onnellisuuden taustatason pysyvä nousu? Olisinko vastaavasti onnettomampi aina kun ajan jollain muulla pyörälläni? Ette tunne minua ettekä ole itse ajaneet tällä pyörällä, mutta älkää antako tämän häiritä, jos tuntuu että tiedätte vastaukset näihin minua askarruttaviin kysymyksiin.

Aiemmin ajattelemani 32 mm rengas kevyeen soratiegravelointiin voisi ideaalitilanteessa/teoriassa olla ihan ok.

Kävin eilen illalla vähän testailemassa lähialueen sorateitä ja polkusiirtymiä. Aika monin paikoin oli kuitenkin aika upottavia kohtia, erityisesti risteysalueilla, jyrkissä kurveissa ja kaltevilla tienpinnoilla ja mäissä (erityisesti sateen kuluttamilla kohdilla) oli sen verran paljon irtosoraa että taitaa 32:n jäädä kuitenkin selkeästi vajaaksi.
    Eli vaikka 32:n riittäisi pääosin reittiin, niin noita muita kohtia oli sen verran paljon ja säännöllisesti että kokonaisuutena 32:n ei tunnu hyvältä ja oikealta valinnalta.

lisäys: vähän saman tyyppistä kokeilua tein viime vuonnakin ja lopputulema oli ihan sama. Eli minun käyttöön 35 +/40 +- rengaskoko taitaisi kuitenkin olla se paras, jolloin harkinta ei ole mikä vanne vaan pitääkö ostaa uusi pyörä
    Noin se on. Oman kokemuksen mukaan tuollainen 32mm pistosuojattu rengas on tuntumaltaan jo kaukana maantiepyörästä.
    Mutta vielä kauemapana se on gravellista.

40mm terra speed on kyllä kuivalla kelillä aika pätevä yleisrengas. Ei tunnu missään vaiheessa jarrulta ja pitoa riittää hiekallakin. Ne pehmeät kohdat ovat terrallekkin myrkkyä, eli yhtään ei ole koosta varaa kyllä tinkiä.

^^ Vastaan suurimpaan osaan kysymyksistä varmuudella, että -ehkä-.
    Pyörää saa bike24:sta heti toimituksella, se keskihintainen malli 8 teur ja risat, ja ilmeisesti alkaen malli 5.700 ja kallein malli 11.982,15 euroa noin kahden viikon sisällä. Kyselisin Toneilta ja Signaturesta ennen kuin painaisin tilausnappulaa. Nämä nyt tuli vatsaan kun olen katellut nyt pari tuntia mitä graveleita löytyisi syksyksi.

Oma hintatasoajatus on kyllä selkeästi matalampi, esim.
    alumiininen Grail ja Rivalin etapilla 2.300 eur. Kuuluu kategoriaan, että ei tuossa kauhean pahasti voi pieleen mennä.

Edellisessä lyhytaikaisessa gravelkokeilussa laitoin grizliin 6:een juurikin nuo terra speed 40:t, ja oli ne ihan eri renkaat kuin valmiina olleet Schwalben 45 bitet.

40mm terra speed on kyllä kuivalla kelillä aika pätevä yleisrengas. Ei tunnu missään vaiheessa jarrulta ja pitoa riittää hiekallakin. Ne pehmeät kohdat ovat terrallekkin myrkkyä, eli yhtään ei ole koosta varaa kyllä tinkiä. @paaton

Ääni tälle. Toimii mun kiekoilla myös tubeleksena oikein hyvin.
    arctic biker muokkasi tätä : 11.09.2022 at 22.43
    I väntan på ännu dåligare tidet

Terra Speedit ovat kyllä nopeat, mutta ainakin oma rengasparini oli tubelessina aivan onneton vaikka litkua lisäsi reilusti. Joka päivä sai olla lisäämässä painetta. Schwalbet samoilla kiekoilla olivat täysin ongelmattomat.

Vastaavia kokemuksia on myös Continentalin maasto- ja maantierenkaista, joten ajellaan nyt toistaiseksi muilla merkeillä.

Grizlissä muuten tuo VCLS 2.0 -satulatolppa alkoi naksua reilun sadan kilsan jälkeen, mutta hiljeni kun otin sen pois, putsasin niiden puoliskojen välin ja laitoin takaisin.

Aiemmin ajattelemani 32 mm rengas kevyeen soratiegravelointiin voisi ideaalitilanteessa/teoriassa olla ihan ok..
    33 mm Grifo Pro TLR on varmaankin noin 20 mm sisäleveällä vanteella 32 mm leveä ja niillä graveloi ihan sujuvasti, jos pitää pärjätä kapeilla renkailla.

(Eilen Hel CX:ää ja tänään gravelia. Muistui taas mieleen lajien erot - gravelointi on helppoa ja tylsää. No kyllä mä pääsin takas gravelmoodiin, kun olin vähän aikaa ajanut ja oli sekin lopulta ihan kivaa )

^Varmasti näin. Itsellä oli alla Vittorian maantierenkaat butyylisisurilla ja maantiepaineilla n. 80 psi eli ei ihan optimi rengassetti.

Se mitä aloin miettimään on, että juutuinkohan väärään lähtökohtaan eli että alan rakentamaan maantiepyörästä jotain mitä se ei oikein ole. Kuitenkin nuo reitit mitä ajoin ja ajattelin ajaa on ainakin osittain selkeästi raffinpaa kuin hoidettu hiekkatie. Hipokiekkojen osto ei toki koskaan mene hukkaan, mutta muuttaako ne asiaa tarpeeksi.

Väärin tosiaan ajateltu. Tuollaisella roadilla ajetaan ne loppusyksyn pitkät maantielenkit, joiden sekaan tulee väkisinkin soraa, jotta pääsee niille makeille päättyville pienille asfalttiteille ilman pistojen ajamista.

Ei siitä siis gravellia saa millään. Ja mielestäni se menee täysin pilalle tuossa käytössä, jos laitat jotkin grifon tapaiset karkeammat nappulat.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •