Painoni on nyt 85 kg. Pituus 180 cm ja ikä nyt 66v 6 kk. Eilen illalla oli 2 maantielenkkiä, joista eka oli lyhyt, kauppareissua sun muuta 9 km. Varsinainen lenkki oli pyörällä maantiella hieman yli 70 km.
Tuo netissä oleva laskuri antaa niukasti kcal-kulutusta, joten olisikohan se oikeampi kuin Sports Tracker? Lasken kyllä tällaisen luvun joka vuorokaudelle, onko liian yksinkertaista?
Syönneistä pidän kirjaa Excel-taulukoilla, jotka ovat vrk-kohtaiset. Aina saa lisätä sinne uusia syötäviä tuotteita.
Kaupat kokeilevat hulluina aina uusia ruokia, ja sitten niitä saa 30% - 60% alennuksilla. Hyödynnän paljon noita ns. punalaputettuja tuotteita.
Syödyt kcal - 1660 kcal (= BMR) - kuntoilun kuluttamat kcal = laihdutus kcal, joka on negatiivinen luku. Jos luku > 0, niin silloin saattaa lihoa, varsinkin jos jatkuvasti monta viikkoa ko. luku > 0.
BMR:lle löytyy laskureita netistä hiukan eri ajatuksella, mutta aika paljon ne muistuttavat toisiaan lopputuloksissa. Kun laihdun, niin BMR alenee pikku hiljaa. Tuo on minulle laskettu slloin kun olin 86 kg ...
Aika pilkun viilausta tuli tehtyä.
Ai niin, olen nykyään paljon Varsinais-suomen puolella pikkukaupungissa, ja täällä lienee paljon helpompaa liikkua pyörällä kuin Helsingissä. Ajelen kestopäällysteisillä teillä melkein aina. Kohta pitää keksiä jotain uuttaa liikuntaa, kun alkavat syksyn sateet ja talven kylmät, liukkaat ja lumiset tiet. Uinti ei kiinnosta. Ehkä Concept 2 Pro Erg soutulaite? Pitäisi päästä kokeilemaan sitä jossain. Naapurikaupungissa on tuota kuntosalilla, täällä missä nyt olen jotain muita merkkejä.
ari_kroolaa muokkasi tätä : 10.09.2022 at 04.59
Syy: pieni painovirhe, isot jääköön myöhemmin korjattavaksi!
Muija nalkuttaa ja appi heristelee!
Kirjanmerkit