ElectrobikeGarminGiant
Sivu 132 / 149 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 32 82 122 130 131 132 133 134 142 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.931 - 3.960 / 4445

Aihe: Märälle juurakolle ja kivikolle renkaat?

  1. #3931
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M A Katso viesti
    Michelinit tuli Ranskasta ja onpahan jykevät renkaat. Nappuloissa on tuollaiset kosmeettiset urat, jotka kuluu varmaan hetkessä pois. Kumi tuntuu tahmealta sormeen ja nappulat on isot, korkeat ja tukevat, joten ainakin pehmeässä maastossa pitäisi pitoa riittää. Aika näyttää miten toimivat limajuurilla ja märillä kallioilla. Painoa näillä on ihan luvatusti eli paljon:




    Suunnitelma oli laittaa nämä sitten kelien kylmetessä, mutta tuli sellanenkin mieleen että heittäisi nyt edestä dhf:n taakse ja uuden misukan eteen loppukesäksi...
    Onko toi 29" x 2.6"?

  2. #3932
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Alamäkiajon maailmancup osakilpailu oli viikonloppuna märissä liukkaissa olosuhteissa Snowshoessa ja miesten kisassa kolmella kuskilla viiden kärjestä oli Continentalin renkaat. Ei ne uudet Contit siis varmaan ainakaan ihan huonoja ole. En kylläkään tiedä millä mallilla tarkemmin ajettiin. Voi olla, että googlaamalla selviäisi.
    Argotalilla sanoi ajaneensa nuorten sarjan Pinkbike kuski Aimi. Hänkin teki uran parhaansa (ajaa ekaa kautta eikä ollut käynyt saarivaltioiden ulkopuolella ennen tätä) ollen upeasti toinen.

    Kannattaa muuten katsoa Pinkbike racing sarjan kaksi ekaa jaksoa. Eka kertoo erityisesti Aimin ekasta kisasta, toka tiimipäällikön Benin näkökulmaa mutta Aimista myös.

    Linkki 1. jaksoon
    https://youtu.be/z_PkG4PZ-Pk

  3. #3933
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.156
    ^^ juu 29x2.6

  4. #3934
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.740
    Uudet Contit on saanut paljon kehuja joka paikassa, en ole ajanut niillä, mutta itsellä alla Der Baronit ja ne on todella hyvät kaikenlaisissa olosuhteissa sähkötäpärissä.

  5. #3935
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    303
    Jos Contin linja pitää, niin hyviä kumeja ovat.

    Nyt jo pari kautta ajanut Der Baron (F) / Der Kaiser (R) yhdistelmällä. Olin valinnut sellaiseksi overallkumeiksi.
    Kokemukseni mukaan pitää hyvin kuivalla ja märällä, kivellä ja juurella. Kylmälläkin toimii paremmin, kun useimmat muut.

    Kun vielä Fabio Wimberin dreambike buildiin meni sama setti alle (sponsorit saattaa rajoittaa valikoimaa, ehkä) sain vahvistuksen, että mun valinta oli loistava.

  6. #3936
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Monilta kuullu et contit olleet ihan kiemuroita vanteelta. On myös todella veltot nuo baronit.

  7. #3937
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.166
    Nää uudetkin contit vai koskeeko kiemurakommentit vanhoja malleja?

  8. #3938
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Ne ovat koskeneet aiempia malleja.

  9. #3939
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.740
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo;[URL="tel:3163882"
    3163882[/URL]]Monilta kuullu et contit olleet ihan kiemuroita vanteelta. On myös todella veltot nuo baronit.
    No ei ole kyllä veltot, aika perus trail-renkaat. Ja on totta että pientä heittoa on sivusuunnassa, ainakin näissä mun renkaissa, mutta ei sillä ole mitään merkitystä ajon kannalta. Olen kyllä yleisesti ottaen enemmän jostain syystä schwalben leirissä, niissä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia.

  10. #3940
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Pk-seudun tän päivän monsuunisade yllätti HKP:n MTB-reitin puolivälissä ja olosuhteet muuttuivat parhaista ikinä märimpiin ikinä. Täytyy kyllä ihmetellä, miten hyvin XR4:t toimi tossa haastavassa kelissä. Yhtään yllättävää oh shit -hetkeä ei tullut, vaikka märkää juurakko & kivikkoa riitti. Nää on toki 3” leveät ja niinpä pystyy pitämään aika matalia paineita (about 16 psi edessä ja 18 takana). Mielenkiintoista olis tietää, miten noi toimis esim. 2,4” -koossa noissa olosuhteissa ja miten alas paineet uskaltaisi laskea.

  11. #3941
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnnyBuzz Katso viesti
    Pk-seudun tän päivän monsuunisade yllätti HKP:n MTB-reitin puolivälissä ja olosuhteet muuttuivat parhaista ikinä märimpiin ikinä. Täytyy kyllä ihmetellä, miten hyvin XR4:t toimi tossa haastavassa kelissä. Yhtään yllättävää oh shit -hetkeä ei tullut, vaikka märkää juurakko & kivikkoa riitti. Nää on toki 3” leveät ja niinpä pystyy pitämään aika matalia paineita (about 16 psi edessä ja 18 takana). Mielenkiintoista olis tietää, miten noi toimis esim. 2,4” -koossa noissa olosuhteissa ja miten alas paineet uskaltaisi laskea.
    No tuo Fullstache 3" 29 on niin erilainen pyörä ajaa muutenkin, kuin joku 2.4" et voipi vastaavilla suht hyvin rullaavilla liukkaalla alustalla mennä hetki totutella.
    3" vaan muotoutuu alustaan ison leveyden ja ilmatilan avustuksella niin hienosti. Muutenki kyseinen vehjes on kuin ilmatyyny alus vaikka 2.6" isompijoustoseenkin verrattaen vakka olis paksukylkisempääkin kumesta alla.

    Melko kovilla paineilla ajelet 3" mulle on vakiintunut simmaripainosena 96kg semmoset 0.85 eessä ja 1.15-1.25bar takana riippuen kumista. Nämä on kuivankelin/lähtöpaineet millä voi huoletta kaikki enskakivikot ajella ja sit jos keli vaatii on varaa tiputella, kun ei muutenkaan voi niin kovaa kivikossa sit paukuttaa.

    Ei sillä saa näihin kaposempiinkin pitoa, mut tuntuma on silti aika erilainen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  12. #3942
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Joo plussarenkaat pitää kyllä yllättävän hyvin renkaasta riippumatta vs kaposat. Semmonenki pointti märästä, että aina märkä ei ole liukasta ja juurikin tuommoinen para-aikaan kastuva vs päiviä muhinu märkyys tuntuisi olevan liukkaudeltaan täysin eri tasoa.

  13. #3943
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    päiviä muhinu märkyys tuntuisi olevan liukkaudeltaan täysin eri tasoa.
    Loppusyksystä märät juuret alkaa limottua aika pahasti, ja silloin me ovat todella liukkaat. Ihan kuin vanhat limapintaiset pitkospuut. Märkänä ne on ihan kaameat.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  14. #3944
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.210
    Itekki olen havainnut että juuri kastunut tai vain hieman nihkeä on liukkaampi kuin päiviä märkänä ollut vettynyt pinta. Näin myös autolla asfaltilla.

  15. #3945
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.676
    Ehkä muuttujia on enempi, tai kontrasti pidon ja liukkauden välillä eri Ehkä pidempi sadekausi myös huuhtoo pinnat ja pitääkin sit paremmin.

  16. #3946
    Liittynyt
    09/2002
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.862
    Just noin, esim. asfaltilla kastunut / limainen pöly on se joka tekee siitä liukkaamman sateen aluksi.

    Toki sitten pidemmän sadekauden myötä on itsekin voinut jo tottua liukkauteen jolloin niitä yllätyksiä tulee vähemmän.

  17. #3947
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Kyllä se pöly ja lika on se oikea syy liukkauteen. se tuntuu ihan kallioillakin. Joku sileä kallio tuntuu kuin jäällä ajaisi. Kun sadetta tulee koko päivän, tuo liukenee pois ja pito palautuu.
    Mutta kyllähän siihen liukauteen myös tottuu niin ettei säiky jokaista nuljahdusta.

    Kylmyys on sitten vielä yksi asia mikä heikentää pitoa. Osa kumiseoksista kovettuu jo jossain +4 asteessa niin paljon että märkäpito romahtaa verrattuna vaikkapa +10 asteeseen.

    Märillä juurilla ja pitkospuilla nastakumit on hyvät. Pikkisika edessä ei paljon juurakossakaan nuljaile, eikä kumiseos koppuroidu syysviileässä.

  18. #3948
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488
    Törmäsin tällaisiin hi5bikesissä.. kokeilkaapas joku rohkelikko

    https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/irc-tanken-tlr-29x2-6/


  19. #3949
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.340
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Törmäsin tällaisiin hi5bikesissä.. kokeilkaapas joku rohkelikko

    https://www.hi5bikes.fi/tuotteet/irc-tanken-tlr-29x2-6/

    Pitävän oloinen nappula nappituntumalla. Painoa oli myös riittävästi.
    Ennakoin itselle WTB:n Vigilanten eteen, Tough / HighGrip vaikka onkin kauniit kuivat syyskelit.

  20. #3950
    Tilasin syksyn juureksille ja talven lumelle Nobby nickin 2.4 taakse ja Magic Maryn 2.6 eteen. Taitaa olla aika perus setti mutta tätä ennen ajellu lähes poikkeuksetta Maxxisin kumeilla niin ei viittinyt lähteä liikaa hurjastelemaan speksauksessa. Toi Argotal kiinnosti kyllä myös mutta MM vaikutti vaan hiukan varmemmalta.

  21. #3951
    Liittynyt
    12/2019
    Viestit
    217
    Minä tilasin uudet Contit testiin. Taakse Kryptotal RE 2.6 Enduro ja eteen Argotal 2.6 Endurace seoksella. Saapa nähdä miten rullaa ja löytyykö pitoa kylmällä? Maxxikset eri variaatioina ollut tähän saakka pääosin alla.

  22. #3952
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    2.025
    Heikko saatavuus Shwalben kumeissa ..

    Magic mary ja big bettyä ettinyt trail casing 29x2.4”….
    ”Mitä enemmän somessa seuraa muiden elämää, sitä vähemmän ehtii elää omaansa…..”

  23. #3953
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Olisko ehdottaa 29x2.8" jotain pitävää ja pehmeää taakse. Minion DHR olisi oiva mutta sitä ei tuossa koossa ole saatavissa. Tarkoitan siis oikeasti 2.8".
    Pitäisi keksiä 2.4" DHR:ää noin sentin korkeampi ja leveämpi kumi missä hyvä pito.

  24. #3954
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    ^rekon 3c seoksella?

    Vigilantea ei taida enää saada.

    Eikö 3.0 mahdu? Ero kuitenkin vain 2.5mm per puoli.

  25. #3955
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.691
    Tuossa uudessa Neuronissa on Schwalben kumekset. Edessä Nobby Nic ja takana Wicked Will. Molemmat 2.4" ja joku speed-seos näytti olevan.

    Ja tähän asti märilläkään juurilla ei ole ongelmia ollut, mutta nyt viime perjantaina tilanne kyllä muuttui. Juuret kun ei enää päivälläkään kuiva, vaan se märkyys on jo pysyvää. Ja sen kyllä pidossa huomasi.
    XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.



  26. #3956
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    Vähän isompaa nappulaa meinasin kuin Rekonissa. Rekon on kyllä hyvä kumi muuten.

    Kuinkahan hyvin Maxississa koot pitää eri rengasmallien kesken paikkaansa?

  27. #3957
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    290
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Vähän isompaa nappulaa meinasin kuin Rekonissa. Rekon on kyllä hyvä kumi muuten.

    Kuinkahan hyvin Maxississa koot pitää eri rengasmallien kesken paikkaansa?
    Äärimmäisen sekavasti: Omat DHR II ja Dissector 29x24" i30 vanteella ovat oikeasti olleet 2.4" (~60 mm). 2.5" Assegaita en mitannut, mutta se on silmämääräisesti aika samankokoinen kuin 2.4" DHR II.

    27.5"sta DHF 2.4" ja 2.5" taas ovat abaut saman kokoisia - ja herkkiä vanteen koolle - kun taas 2.6" on oikeasti muhkeampi, muistaakseni >2.5" i25-vanteella. DHR II 27.5 x 2.6" i25 vanteella taas oli ~60 mm.

  28. #3958
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.210
    Tässä vähän mitattuja kokoja maxxis renkaista, kaikki samalla dt:n XM1700 30i vanteella:

    Assegai EXO+ Maxxgrip 29x2,5" 64,5mm
    Agressor DD DUAL 27,5x2,5" 61,5mm
    DHR2 EXO 3C 29x2,4" 60,3mm
    Dissector EXO 3C 29x2,4" 60,7mm

    Mitattu tönärillä leveimmästä kohdasta.

  29. #3959
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    408
    Viikonloppuna oli taas pitkästä aikaa kunnolla märkää ja huomasi taas miten huono Maxxiksen Maxxterra on syksyn keleille.
    DHR2 siis takana ja aiheutti aikamoisia vaaratilanteita. Eikä ollut vielä edes kylmä.

    Edessä Hutchinson Griffus 2.5" Racing lab, joka piti ihan hienosti. Ei mitään draamaa. Koitin vertailla limasella kalliolla näitä ja kyllä niissä selkeä ero oli.
    Muutenkin Griffuksessa on esim reunanappulat paremmin tuettu kuin esim. DHF:ssä. Ihan hyvä rengas.

  30. #3960
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.615
    ^uusi merkki ainakin itselle. Mistä hankit, et varmaan Suomesta?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •