ElectrobikeGiantFillariHepha
Sivu 130 / 136 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 80 120 128 129 130 131 132 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.871 - 3.900 / 4051

Aihe: Fat bike eli läskiä haussa

  1. #3871
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    174
    Barbit rullaa kyllä, mutta pidossa on toivomisen varaa kun vähän agressiivisemmin ajaa. Sen suhteen Minionit oli paremmat, mutta muuta hyvää niissä ei ollutkaan. Kyljet halki jos erehty pakkasella ajaan.
    I'm a cowboy on a steel horse I ride.

  2. #3872
    Onkos porukoilla fattishankinnat mielessä vielä tälle vuodelle? Surullisen vähän tarjontaa tuntuu olevan. Whiteä löytyy ja Konaa (sekä Wo että Woo), Salsalta Muklukkia mutta Beargreasea ei. Foxcompin mukaan tälle vuodelle olisi Beargreasea tulossa X01 palikoilla, mutta hintaa sille taitaa tulla 6-7k. Deoren palikoilla kuulemma tulossa ehkä vuonna 2024. Dude voisi kiinnostella mutta ei se mikään fattis ole kun eihän siihen saa ees kunnon läskiä kumesta alle! On tää kamalaa.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  3. #3873
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Trekkiä, silverbackiä ja gianttia löyty lisäksi jos ei meinaa tarjonta riittää

  4. #3874
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    . Dude voisi kiinnostella mutta ei se mikään fattis ole kun eihän siihen saa ees kunnon läskiä kumesta alle! On tää kamalaa.
    https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...55#post3166355

  5. #3875
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Onko se tuo pole lopettanu läskien tekemisen? Ei ainakaan sivulta löydy enää

  6. #3876
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Joo,ei ole tuotannossa. Uumoiltu uutta mallia mutta sähköpyörä taitaa olla nyt niin myyvä kapistus että kaikki muu unohtuu.

  7. #3877
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    ^Joo harmillinen homma että sähköpyörillä on tämäkin vaikutus

  8. #3878
    Kun ei valmiita pyöriä tuntunut löytyvän mistään, lähti Beargreasen runko tilaukseen Hibikestä. Muita palikoita tässä alkanut hieman pohdiskelemaan. Ohjenuorana oli 26" & 4.8", 10-52t takapakka ja mahdollisimman paljon saman valmistajan osia mitäs mieltä raati on tällaisesta:

    Kiekot: DT Swiss BR 2250 Classic 26"
    Keskiö: SRAM DUB BSA 100mm
    Kampisarja: SRAM NX Eagle DUB 12-speed Kurbel Fatbike 30T
    Vaihdevipu: SRAM NX Eagle 12
    Takavaihtaja: SRAM NX Eagle 12
    Takapakka:SRAM GX Eagle 10-52t
    Ketju: SRAM GX Eagle 12
    Jarrut: SRAM DB8
    Stemmi: Race Face Chester
    Stonga: Race Face Chester
    Satulatolppa: Race Face Chester (ei oo dropperille tarve)

    Pitää vielä Shimanolta katsoa vastaavat palikat, aiemmat kokemukset olleet inasen positiivisemmat Shimpasta kuin sramista.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  9. #3879
    Kuulostaa hyvältä. Ite laittaisin 1x11 GXn tai sitten ainakin koko GX-sarjan, jos 1x12 tarvii. 1x11 pärjää läskissä aivan hyvin kunhan mitoittaa just eturattaan sopivaksi: omassa läskissä jopa 26T ovaali edessä ja 10-42 takana, ainakin kiipeää hyvin ja jos loppuu tasaisella välitykset niin sitten loppuu, ei kuitenkaan läskillä tule yleensä niin kovaa ajettua.

  10. #3880
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.524
    Sram fättikampia on Fat4 ja Fat5 mitoilla. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ne on samat kammet, mutta Fat5:ssä on -4mm offset ratas ja Fat4 on 6mm offset rattaalla. Fat4 on siis normaali non-boost ratas, joiden saatavuus on hyvä vielä toistaiseksi. -4mm offset ratasta saa 30t ja 32t kokoisina. Onko missään myynnissä muita kokoja? 4.8" rengas melkein vaattii leveämmän ketjulinjan. Jos siis haluaa 26t eturattaan, pitää kammet vaihtaa esim Race Face. 1x12 voimansiirrolla 30t on ihan hyvä eturatas ja se mahdollistaa siirtymien ajamisen myös kesällä kohtuullisella vauhdilla. Kovaahan silläkään ei pääse, muttei fätillä kovaa ajeta.

  11. #3881
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    189
    SuccessFactor, ihan ok osiahan noi on. Kampisarjassa teräsratas joten pitäis kestää hyvin ajoa. Sramin uudet DB8-jarrut kuulostaneet lupaavilta, jos toimisivat kuin halvemman pään Codet. Eivätkä vaatine ihan yhtä paljoa huoltoa (ilmaamista) kuin DOT-jarrut. Tosin mietityttää mitenköhän ne toimii kovilla pakkasilla, itsellä DOT-jarrut ovat välittäneet vähemmän pakkasesta kuin Shimanon mineraalijarrut, joista joskus on kadonnut täysin tuntuma pakkaskeleillä...
    )
    Laittaisin itse ehkä GX Eaglen liipaisimen (hinnassa ei juuri eroa + tulee mm. MatchMaker X -yhteensopivuus) ja X01-ketjun tuohon tilalle, jos tulee paljon ajeltua. X01/XX1-Eagle ketjujen kestävyys/hinta-laatusuhde on ollut omaa luokkaansa alemman pään NX/GX Eagle -ketjuihin verrattuna. Toki hinnat nousseet penteleesti, ennen sai melkeinpä X01:n ketjun GX:n hinnalla ettei taida enää ihan niin hyvä diili olla. Joidenkin mielestä NX Eagle takavaihtaja on myös toki aivan kuraa, mut kyllä itselläni on silläkin vaihteet vaihtuneet (ja on se ainakin SX rimpulaa parempi)

  12. #3882
    Jes, kiitos kommenteista. Aamuisen saatavuusvertailun jälkeen Shimano tippui pois, kun tavoitteena kumminkin saada filo ajoon ennen ensilumia. Sopivaksi kampisarjaksi arvoin GX:n Fat5 175mm kammilla ja 30t rattaalla. Näidenkin saatavuus näytti aika huonolta, joten tuli juuri sellainen tilattua. Tämän + kommenttien takia voisi myös pyrkiä ihan täysin puhtaaseen GX-kokoonpanoon, vähän alkoi GX AXS kiinnostalla, saisi neljällä huntilla siistittyä yhden kaapelin pois ja tulisi testattua myös sähköistä takavaihtajaa. 11-lehtisellä takapakalla varmasti pärjäisi, mutta laitetaan nyt 12 ihan vaan vaikka kokeilemisen halusta ketjun voisi päivittää tohon X01 jos oikeasti kestävyydessä huomattavat erot. DB8 kiinnosteli erityisesti mineraaliöljyjen ja väitetyn huoltovapauden takia, mutta toisaalta epäilyttää että kun ovat ekat Sramin mineraaliöljyä käyttävät jarrut, onko mukaan jäänyt jotain lapsentauteja vaikka vaikea kuvitella mitä ne olisivat.

    Kiekkovalinta varmaan vielä pysyy kun valinnanvaraakin näyttäisi olevan huonosti. Huonosti löytyy kokemuksia miten nuo BR 2250 litkuttuu, ilmeisesti DT Swiss ei sitä itse suosittele. Pitää aloittaa sisureilla ja ekasta rengasrikosta sitten alkaa litkuttamaan.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  13. #3883
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Kiekkovalinta varmaan vielä pysyy kun valinnanvaraakin näyttäisi olevan huonosti. Huonosti löytyy kokemuksia miten nuo BR 2250 litkuttuu, ilmeisesti DT Swiss ei sitä itse suosittele. Pitää aloittaa sisureilla ja ekasta rengasrikosta sitten alkaa litkuttamaan.
    Hyvin saa tehtyä tubeless-konversion noille DT:n kehille. Joko teippaamalla tai hirvi/riistasäkillä. Itsellä nyt tehtynä tuolla säkillä koska keveys (alle 10g per kehä) ja muutenkin suht kätevä. Jos teipillä tekee, niin kannattaa hiukan kaventaa noita vannenauhoja, jotta teippi saa lisää pinta-alaa tartuntaa varten.

  14. #3884
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Komppausta vain edellisiin:

    X01-ketjun kesto on aivan ällistyttävä aiempiin perus-SRAM/Shimano/KMC -ketjuihin verrattuna. Olen nyt pari kesää ajellut (melko vähän tosin) samalla X01:llä ja se on edelleen lyhyempi kuin mihin ensimmäisenä kesänä hetken käyttämäni KMC venähti.

    BR2250 on profiililtaan oikein hyvin tubelessiksi sopiva, mutta kevennysaukkojen takia teippaus tms. kelmutus on työlästä. Tuleehan BR2250 edelleen ratchet-navalla?

    Ratasvalikoimaan kannustan jälleen katsomaan ovaaliratasta esim. Absolute Blackilta, mutta jos kampisarjan mukana tuleva pyöreä ratas sopii ja kelpaa kuskille, niin sittenhän kaikki on hyvin.

    Luetellussa osavalikoimassa ainoastaan NX-vaihtaja/vipu olisivat sellaisia joita en ehkä itse ostaisi vaan mieluumin GX(+AXS?) tai Shimanoa. Mutta toimiihan ne nuo NX:tkin uutena ihan ok.

  15. #3885
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Eihän noi kevennysaukot (joita kaikissa läskivanteissa) vaikuta millään tavalla tubeless-teippaukseen. Vaatii vaan joko valmiiksi kapeamman vannenauhan tai sitten kaventaa leveän ja siihen tubelessteippi päälle.

  16. #3886
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Eihän noi kevennysaukot (joita kaikissa läskivanteissa) vaikuta millään tavalla tubeless-teippaukseen. Vaatii vaan joko valmiiksi kapeamman vannenauhan tai sitten kaventaa leveän ja siihen tubelessteippi päälle.
    Justhan tuossa mainitset miten ne aukot teippaukseen vaikuttaa (verrattuna vanteeseen jossa niitä ei ole) Eniveis, DT Swissit saapuivat perille, mutta Fattystripperin lähetys tippui seurantatutkasta eikä oo tietoa milloin tulee. Viimeksi jenkeistä kesti lähetyksen perilletulo 4kk, joista 1.5kk jumitti Suomen päässä. Toivotaan että tulee nyt nopiampaan. Vaikkei tuliskaan, niin eiköhän tästä filon saa ajokuntoon ennen ensilumia vaikka sitten sisureilla.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  17. #3887
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Vannenauhahan peittää ne aukot joten ei vaikuta mitenkää

  18. #3888
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kun omia DT Swiss kiekkoja teippasin niin laitoin aukkoja peittämään leveää heijastinnauhaa. Näyttää ainakin omasta mielestä ihan hyvältä. Painoa vannenauhaan tms en vertaillut.

  19. #3889
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Vannenauhahan peittää ne aukot joten ei vaikuta mitenkää
    Kyllä se edelleen vaikuttaa. Alkuperäinen väite oli siis "Eihän noi kevennysaukot (joita kaikissa läskivanteissa) vaikuta millään tavalla tubeless-teippaukseen."

    Ja tämähän on väärin koska ne aukot vaikuttaa siihen teippaukseen tai tubeless-konversioon esim fattystripperillä juuri niin, että ei voi vetää ns paljaalla vaan niiden aukkojen päälle pitää laittaa jotain, vrt tilanne että niitä aukkoja ei olisi jolloin mitään vannenauhoja ei tarvitse.. tarviiko vielä rautalankaa? PS fattystripperin mukana tulleet sanalliset asennusohjeet ovat kyllä harvinaisen epäselvät mutta hyvin löytyy asennusvideoita. Viikonloppuna varmaan ehtis litkuttelemaan.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  20. #3890
    Aika edukkaasti läskiä tarjolla: https://www.bikeshop.fi/Kona-Woo/ekauppa/pKOWO
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  21. #3891
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Aika edukkaasti läskiä tarjolla: https://www.bikeshop.fi/Kona-Woo/ekauppa/pKOWO
    Siinä on kyllä paljon läskiä tuohon hintaan ja osatkin oikeen soivat jo valmiiksi.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #3892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Siinä on kyllä paljon läskiä tuohon hintaan ja osatkin oikeen soivat jo valmiiksi.
    Tollasella vuoden ajelleena: Takanapa täys susi, löystyy itekseen ja vapari menee rikki. Laakerit oli helevetin rouheet parinkymmenen tunnin ajoilla. Headset ei ole konelaakereilla ja kulumisen merkkejä oli jo viime vuonna, poljjinkeskiön laakerit alkaneet vinkumaan. Nää on kaikki takuuajan sisällä menneitä ja ongelmista pääsee uusilla palikoilla, paitsi jarrut jotka ei vaan riitä ei alkuunkaan, epäilen että jotain häikkää noissa on vai onko vaan tottunut sitten niin paljon parempaan.

    Hyvä toi on ajaa kunnolla vaikeitakin paikkoja ylös ja alas, voimansiirto on todella hyvä kun ylämäkeen runtatessakin voi vaihdella menemään. Tykkään, ostasin uudelleen tohon tarjoushintaan mutta kunhan ymmärtää että joitain osia voi joutua vaihtamaan.

  23. #3893
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viriviri Katso viesti
    Tollasella vuoden ajelleena: Takanapa täys susi, löystyy itekseen ja vapari menee rikki. Laakerit oli helevetin rouheet parinkymmenen tunnin ajoilla. Headset ei ole konelaakereilla ja kulumisen merkkejä oli jo viime vuonna, poljjinkeskiön laakerit alkaneet vinkumaan. Nää on kaikki takuuajan sisällä menneitä ja ongelmista pääsee uusilla palikoilla, paitsi jarrut jotka ei vaan riitä ei alkuunkaan, epäilen että jotain häikkää noissa on vai onko vaan tottunut sitten niin paljon parempaan.

    Hyvä toi on ajaa kunnolla vaikeitakin paikkoja ylös ja alas, voimansiirto on todella hyvä kun ylämäkeen runtatessakin voi vaihdella menemään. Tykkään, ostasin uudelleen tohon tarjoushintaan mutta kunhan ymmärtää että joitain osia voi joutua vaihtamaan.
    Itse ajoin yhden talven ja takanapa / vapari selvisivät moitteetta, kuten myös vaihteisto. Headsetti pysyi kanssa kunnossa, tosin putsasin & rasvasin sitä melkein joka lenkin jälkeen. Jarrut on surkeat (mulla oli tektron, näitähän tuli kai myös shimpalla) ja keskiö alkoi napsumaan, jonka sain eliminoitua todella perinpohjaisella putsauksella ja pulttaamalla keskiön takaisin kiinni kuparitahnalla ja ehkä hitusen suositusta kovemmalla momentilla.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  24. #3894
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Joka lenkin jälkeen rasvaat headsetin?
    Mitä hittoa. Mikä pointti?

  25. #3895
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.009
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Joka lenkin jälkeen rasvaat headsetin?
    Mitä hittoa. Mikä pointti?
    Perussettiä. Itse huollan navat ja vaihdan vaijerit kuorineen lenkin jälkeen.

  26. #3896
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcf Katso viesti
    Joka lenkin jälkeen rasvaat headsetin?
    Mitä hittoa. Mikä pointti?
    Melkein joka lenkin. Oli märkä talvi ja pesin myös pyörän (melkein) joka lenkin jälkeen. Selvästi kannatti

    Perussettiä. Itse huollan navat ja vaihdan vaijerit kuorineen lenkin jälkeen.
    Ei kai kellään enää vaijereille oo tarvetta? Jarruletkut toki pitää tsekata, mut ehkä vaan kaks kertaa viikossa ja ilmaus sit kerran kuussa vähintään varmuuden vuoksi.
    "Lumihiutaleita kaikkialla. Ei ketaan kiinnosta mita sina ostat tai teet. Tai jatat ostamatta tai tekematta." -chrisekh, io-tech BBS

  27. #3897
    Hei! Etsinnässä olisi fatbike työmatka ajoon, hinta alle 2000€ oon kahtonu kona wo fatbikea mutta mikä koko kannattas siitä ottaa jos pituutta on vain 160 ? muitakin hyviä saa suositella kun en oikein tiedä pyöristä mitään ?

  28. #3898
    Liittynyt
    10/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.709
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SuccessFactor Katso viesti
    Aika edukkaasti läskiä tarjolla: https://www.bikeshop.fi/Kona-Woo/ekauppa/pKOWO
    Joko 2022 rungot kestää murtumatta kuten edellisten vuosien mallit ratkennut takahaarukasta?

  29. #3899
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aloitteleva fillaristi9 Katso viesti
    Hei! Etsinnässä olisi fatbike työmatka ajoon, hinta alle 2000€ oon kahtonu kona wo fatbikea mutta mikä koko kannattas siitä ottaa jos pituutta on vain 160 ? muitakin hyviä saa suositella kun en oikein tiedä pyöristä mitään ?
    Työmatka-ajossa nyt onneksi ei hieman korkeahko standover (eli haarakorkeus) tai hissitolpan sopimattomuus haittaa, joten koon voi valita enemmän muuten mieluisan ajoasennon mukaan. Kokeilemaan olisi hyvä päästä, jos ei ole mitään aiempaa kokemusta.

    Lähtökohtaisesti 160cm on vahvasti S-kokoisten alueella.

  30. #3900
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    1.096
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aloitteleva fillaristi9 Katso viesti
    Hei! Etsinnässä olisi fatbike työmatka ajoon, hinta alle 2000€ oon kahtonu kona wo fatbikea mutta mikä koko kannattas siitä ottaa jos pituutta on vain 160 ? muitakin hyviä saa suositella kun en oikein tiedä pyöristä mitään ?
    Kuulostaa kyllä aivan väärältä kampelta työmatka-ajoon.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •