^ On nuo kyllä hurjia settejä! Esim. toiseksi sijoittunut Keegan Swenson päästeli reitin läpi vaatimattomalla 4,1w/kg tehoilla (272w avg / 65,8kg).
^ On nuo kyllä hurjia settejä! Esim. toiseksi sijoittunut Keegan Swenson päästeli reitin läpi vaatimattomalla 4,1w/kg tehoilla (272w avg / 65,8kg).
On kyllä. Huipputehot tosin tosi matalat, joten mitään kovia rykäisyjä tuolla tuskin tulee. Laurens Ten Damilla oli muistaakseni 289 W keskiteho tänä vuonna Unboundissa. Kilojouleja kuluu niin paljon, että tuo on huipuilla pyöräkisan lisäksi osin syömiskilpailu. Mä olen kerran ajanut 266 watilla 8 tuntia soraa ja siinä oli kyllä lopuksi takki ihan tyhjä.
Trainerroadin youtubessa Keegan Swensonin (toinen) ja Alex Wildin mietteitä ja lukuja Unboundista.
Keegan taitaa olla vahvoilla Lifetimegp:ssä
https://www.youtube.com/watch?v=T6RsFBt8JsQ&t=1520s
Veloworthy
Rain, Sun and Mud! | Inside Unbound 2022
https://www.youtube.com/watch?v=9ginApi7X5k
Radavistissä hieno Unbound-kuvakooste: https://theradavist.com/unbound-gravel-2022-gallery/
Mr. Heinekin ollut näköjään ajamassa.
![]()
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
The Traka 360 fiilistelyä. Sisältää tuotesijoittelua.
The older I get the faster I was
Oliks sulla millanen juhannus? Mulla oli hyvä. Ehkä paras. Tsekkaa vaik!
Ja hei, en tee näitä videoita saadakseni julkisuutta tai rahaa, vaan levittääkseni pyöräilyn iloa. Silti tai juuri siksi oot kiva jos tilaat kanavan. Oot varmaan kiva vaikket tilaiskaan.
Kaikkea hyvää!
"Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein
Pöhinää FNLD Gravelin ympärillä: some juorusi, että gravelcyclist(.com) on tulossa ensi viikolla Lahteen ajelemaan.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
^Johan täällä se yksi kävi (mistä joku foorumilla kertoiki...)! Nostan hattua niin Lahden matkailuväelle kuin lahtelaisille (gravel)pyöräilyaktivisteille! Jokainen Suomeen saapuva fillaristuristi on iloinen asia ja meille kaikille loppupeleissä kotiinpäin (ihan niin kuin jokainen ulkomaille myyty Black Diamond -purkki tai Pole-fillari).
(En siis minäkään siksi tai en ainakaan pelkästään siksi että sydän hypähtää ilosta joka kerta kun Suomi mainitaan tai että saadaan nähdä joku ulkomaan ihme elävänä...)
Veikkaan, että FNDL Gravelin ympärillä alkaa hiljalleen tapahtua isosti. Tämä näkynee ”vaikuttajien” haalimisella paikalle jo ennen ja etenkin itse tapahtumaan.
JOMille vaan tervetuloa, jos huhu pitää paikkansa.
Ja onhan JOM tosiaan Lahdessa FNDL Gravelin testi-/esiajoa suorittamassa. Jännä nähdä millainen kattaus tähtiä saadaan ensi kesän tapahtumaan. Edit: Paikalla näemmä myös 2022 BWR-voittaja Alexey Vermeulen. Eli tästä on tulossa iso juttu.
TuplaO muokkasi tätä : 21.08.2022 at 18.35
https://www.cyclingweekly.com/racing...-next-frontier
Could Finland be gravel’s next frontier?
Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus
www.rex.fi/bike
Vermeulen kävi myös nyt sunnuntaina voittamassa Bottas Duathlonin jossa oli mukana ihan urheilullinen 20km grävelpätkä (4x Pajulahden rata läpi, noin 400 nousumetriä 20km matkalle ja hyvinkin vaihtelevaa alustaa ja tiukat ylämäet pehmeässä kunnossa). Voittajan keskari pyöräosuudella jäi 29,4km/h tasoon. Tehoista ei tietoa, mutta itse pääsin ehjillä kierroksilla 26,5 - 26,8km/h vauhtia noin 270W avg / NP 300-310W tehoilla (77kg). Oli erittäin hauska pätkä ajaa kovaa. Ohitin Bottaksen kertaalleen ja Tiffany Cromwellin kolmesti mutta silti lopulta hävisin molemmille.
Eiköhän seuraavilla videoilla tule jo vähän parempaa matskua. Perjantaina ajeltiin Lahesta etelän kautta Nastolaan ja takaisin. Lauantaina sitten FNLD GRVl reitit.
Ratamestari Kajanderin erikoinen:
![]()
Sprintterin jalat, mäkimiehen nopeus
www.rex.fi/bike
Hyvää pöhinää Lahes ja kovaa hypetystä somessa "vaikuttajilta". Eikä mikään ihme, onha Suomen sorat eksoottista monelle jotka ei tiedä Suomesta mitään.
Lähipäivinä varmaan tulee varmasti lisää matskua sinne sun tänne. Vermeulen et al kävivät ajamassa vielä bonarina saariston rengasreitin, siitäkin kai tulossa jotain someen.
The older I get the faster I was
^^ Joo tuosta samasta kohdasta otettuihin kuviin olen törmännyt somessa jo useammassakin paikassa. Hyvä pöhinä on tosiaan päällä ja paljon on hehkutettu.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Tuota, kuka on tämä JOM?
^Mies esim. tuon Youtuben Gravel Cyclist -kanavan takana.
Ja tämän lehendaarisen, mutta nykyään jo vähän vanhanaikaiselta näyttävän www-sivuston, joka oli siis yksi ensimmäisistä ellei peräti ensimmäinen aiheeseen keskittynyt nettisivusto, kuten voipi päätellä siitä, että herra tuon kyseisen domainin omistaa.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
XXVII Tour de Tampere on Suomen vanhin yhtäjaksoisesti järjestetty maastopyöräilytapahtuma.
Viitisen vuotta sen yhteydessä on ajettu myös soratieryhmiä. Niin tänäkin vuonna.
Valittavana on peräti kolme eritasoista ryhmää, pitkä ja nopeahko, lyhyehkö ja tekninen,
pitkähkö ja teknisesti helppo.
Vedän Pasin kanssa tuon viimeisen.
Ilmoittaudu mukaan: https://docs.google.com/forms/d/e/1F...Ny_7g/viewform
Tässä linkki noin 90 - 95km lenkkiin (sisältää myös siirtymät Olkahisiin ja takaisin):
https://www.strava.com/activities/7697814868
Ajoin tuon tänään 25km/h keskarilla, tapahtumassa tavoite on selvästi maltillisempi, 22km/h riittänee.
Tauot omakustanteisesti Oriveden lähellä leirintäalueella ja Kessan Baarissa Kämmenniemessä.
173 kilometriä länsi-uusimaalaista soraa. + 10 °c. Tähtiä, kuu, mäyriä, kettuja, musaa, mitälie... Yksi parhaista asioista, mitä olen eläissäni tehnyt!
"Anybody who rides a bicycle is a friend of mine." - Albert Einstein
Sattuuko jollain olemaan tarkempaa tietoa, että mitä tässä oli tapahtunut? Kaatuminen alamäessä vai jotain muuta? Aikamoista ja valitettavaa.
https://www.velonews.com/news/gravel...ly-dies-at-33/
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Hirveä juttu kyllä. Alkoi kylmä hiki valua selkää pitkin, kun muistan että viime viikonloppuna Ruotsin UCI-kisassa tultiin irtosoralla seitsemääkymppiä alamäkeen. Redditissä joku oli kirjoittanut, että olisi ollut Giantin pyörä alla ja haarukka katkennut. Tämä on siis ihan kuulopuhetta.
Asfaltilla jo 70-80 kmh alkaa oleen sellainen vauhti et rupeaa miettimään mitä kaikkea voi hajota ja aiheuttaa kaatumisen. Ei puhettakaan et soralla uskaltaisi.
Taisi Kangangi olla se Team Amanin kuski joka näkyi viime toukokuussa useita kertoja Gironassa treenaamassa ja hyvin näytti kulkevan. Useimmiten tuli ylämäessä vauhdilla ohi ja hävisi horisonttiin. Jälkikäteen googlettamalla Kangangi oli samaan paikallisessa Traka 360 kilpailussa ja oli ihan podium paikoista kisaamassa.
Jep. Vaikka moni naureskelee noille mun jutuille ninerin vahvasta etuhaarukasta, niin kyllä se gravellissa vaan joutuu aika pirun isoon rääkkiin. Ei haittaa ollenkaan että painoa onkin tuplat.
Jo kunnon kivikko alamäki täysiä hakkaa kunnolla. Siihen vielä muutama satunnainen kaato ja keulaan kova isku. Vaatisi melkein läpivalaisun ennen ajamisen jatkamista...
Niinpä. Rohkeasti ne maantiekisoissakin jatkavat kolarin jälkeen, vaikka pyöriä kaivetaan välillä melkoisista kasoista. Kuitu on kuitenkin valtaosin melko sitkeää värkkiä. Mutta joskus myös napsahtaa, niin kuin tässä elämässä muillakin osa-aluella. Tuuria on kahenlaista. Hyvää ja huonoa.
On kyllä aikamoista, jos haarukan katkeaminen pitää paikkansa ja jos siis kaatuminen on johtunut katkeamisesta eikä päin vastoin. Toivottavasti tuostaa tulee tarkempaa faktaa julkisuuteen, jos sellaista on saatavilla. Onhan sekin mahdollista, että hän on ajanut yksin tapahtumahetkellä ja silloin tuskin koskaan selviää.
Viime viikolla kävin ajelemassa ylämäkeä Maltsussa ja sitä vähän sadevesiuraista Speedy Gonzalesia alas parhaimmillaan kuutta kymppiä lasketellessa Stigmatan runko tai takahaarukka tai joku kyllä jousteli yllättävän paljon, mutta ehkä se teki laskettelusta vakaampaa, kun ei pompotellut joka suuntaan niin paljoa, mutta tuntui vähän erikoiselta kyllä ja mietiskelin siinä myös, että en ainakaan yhtään kapeampaa tankoa sillä hetkellä kaipaisi.
Sillä kokemuksella, mikä mulla on numerolapun kanssa gravelin ajamisesta (1 kpl), ei alamäissä ole paljoa varaa himmailla, koska se, että joutuu joka alamäen jälkeen vetämään edellä ajavat kiinni, syö kyllä voimat aika tehokkaasti. Fiskarsissa tuo vielä korostui, kun siellä mentiin ylös ja alas lähes koko ajan. Aika vähän on kaiken aerojutustelun keskellä kuitenkaan ollut puhetta siitä, että miten gravelpyörästä viritetään alamäkeen nopea (ja turvallinen). Lahden ensi kesän reitillä kyllä tulee varmaan olemaan enemmän sellaista aeropätkääkin.
“Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”
Kirjanmerkit