FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 109 / 148 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 4420

Aihe: Nastarenkaat näin yleensä ottaen

  1. #3241
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Parilta talvelta on. Olen ajanut aika paljon niillä, nastat edelleen aika hyvin paikoillaan. Taitaa mennä vielä 2-3 vuotta näillä tällä menolla. Tubeless-asennus oli vaivaton. Pito jäällä on aika hyvä, lumella rullaavat ihan ok. Ajomukavuus nastarenkaaksi on ihan hyvä. Marathon Winteriin (35 mm verrokkina) verrattuna mielestäni vähän nopeammat. Muutama reilu satasen lenkki tuli ajettua yli 30 km/h keskarilla talvella näillä.
    Thanks! Hommaan Grizliin nämä.

  2. #3242
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    Thanks! Hommaan Grizliin nämä.
    Hyvä suunnitelma! Uskoisin, että ei oikein parempia nastarenkaita löydy sorapyörän alle tuossa koossa.

  3. #3243
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    433
    Viime talven kevätpuolen kokemuksella voin myös suositella , tosin mulla vain 42 leveät.

  4. #3244
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    ei enään kauaa kun nastakumia tarvitaan... tänä aamuna + 4 lämmin Tampere seudulla että voi nastakumeja jo testata ja ei mee enään pitkään kun sepeli on ajettu kelville

  5. #3245
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Tampere seudulla että voi nastakumeja jo testata ja ei mee enään pitkään kun sepeli on ajettu kelville
    Älä ny Izmo viitti, lyhyissä housuissa ajelit kuitenkin. Ja ilman mitään takkia.

    Ei Nekalassa nyt niin pahasti ole soraa kylvetty.

    Mutta asiaan. Viime vuonna hommasin Piikkisika-renkaan maasturiin eturenkaaksi, ja nyt varastossa sattumalta kaivelin sen esiin, niin kylläpä on kyljet aika tavalla pykineet yhden kesän varastoinnissa. Jännä että Maxxis renkaiden kumi kestää varastointia paljon paremmin kuin Schwalbe ja Suomi.

  6. #3246
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    11.969
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Älä ny Izmo viitti, lyhyissä housuissa ajelit kuitenkin. Ja ilman mitään takkia.

    Ei Nekalassa nyt niin pahasti ole soraa kylvetty.

    Mutta asiaan. Viime vuonna hommasin Piikkisika-renkaan maasturiin eturenkaaksi, ja nyt varastossa sattumalta kaivelin sen esiin, niin kylläpä on kyljet aika tavalla pykineet yhden kesän varastoinnissa. Jännä että Maxxis renkaiden kumi kestää varastointia paljon paremmin kuin Schwalbe ja Suomi.
    Asiasta kuudenteen erään kiinteistön jalkakäytävällä on vielä viime talven sepelit

  7. #3247
    Liittynyt
    04/2016
    Paikkakunta
    Kirkkonummi
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Mutta asiaan. Viime vuonna hommasin Piikkisika-renkaan maasturiin eturenkaaksi, ja nyt varastossa sattumalta kaivelin sen esiin, niin kylläpä on kyljet aika tavalla pykineet yhden kesän varastoinnissa. Jännä että Maxxis renkaiden kumi kestää varastointia paljon paremmin kuin Schwalbe ja Suomi.
    Kävin Roihupellon Motonetin viimeisen 50mm Routa-parin ja ihmettelin samaa kun kotona katsoin tarkemmin. Jo uuden kumin sivuvalli näyttää siltä kuin olisi ajettu pienellä paineella ja jätetty tyhjänä seisomaan talven yli, pientä halkeilua näkyy siellä täällä ympäri rengasta. Kudos ja sisäpuoli ovat ehjät ja ilmat luultavasti pysyy, eli ei kai tuosta oikeaa haittaa ole niin että palautukseen lähtisi

  8. #3248
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.683
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Asiasta kuudenteen erään kiinteistön jalkakäytävällä on vielä viime talven sepelit
    Eihän se vaan meidän huollossa ole?

  9. #3249
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    511
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti izmo Katso viesti
    Asiasta kuudenteen erään kiinteistön jalkakäytävällä on vielä viime talven sepelit
    Ainakin täällä böndellä tosi monessa paikkaa vielä hiekoitussepeliä ihan """kaupunkien""" keskustoissa.

    Mutta itse aiheeseen, kuinka kauan fillarin talvirenkaissa kumi pysyy pehmeänä? Toki riippuu varastointiolosuhteista ja merkistä mutta noin yleensä.

  10. #3250
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Minä ja moni muu on saanut kyljistä halkeilleiden Routien tilalle takuuna uudet. Paistovikaa noissa ollut.

  11. #3251
    Kun en oikein ymmärrä, niin mikä etu tubelexessa on että siitä kannattaa sivutolkulla murehtia että millon itkee ja millon valuu paineet? Onko sisäkumiratkaisussa joku vika?

    edit: noin niinkuin yleisesti tältä vaikuttaa, ei pelkästään huodon laadun takia

  12. #3252
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.113
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Kun en oikein ymmärrä, niin mikä etu tubelexessa on että siitä kannattaa sivutolkulla murehtia että millon itkee ja millon valuu paineet? Onko sisäkumiratkaisussa joku vika?

    edit: noin niinkuin yleisesti tältä vaikuttaa, ei pelkästään huodon laadun takia
    Jos otsikon renkaita miettii ja etenkin maastoajoa, niin en ainakaan itse hirveästi hyötyjä näe nastarenkaiden laittamisessa tubelessina. Lumi ja jää pehmentää maastonmuotoja ja se pieni mahdollinen parempi rullaavuus ei juuri lumessa vaikuta. Saa toki olla eri mieltä. Ensi talvelle aattelin ekaa kertaa laittaa nastarenkaat ja en kyllä jaksa tubelessina asentaa.

  13. #3253
    Mä taas en jaksa niiden sisäkumien kanssa tuhertaa, tubeless on vaivaton ja helppo myös nastarenkaille. Ekalla lenkillä piikkisian nastojen reiät vähän falskas litkua, pari kertaa pumppas ja se oli sit siinä. Läskissä ei edes sen vertaa ongelmaa

  14. #3254
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Tubeless kesät talvet kaikissa fillareissa. Ihanaa ja helppoa.

    Mut ei oo pakko jos ei haluu.

  15. #3255
    Jotenkin vain on saanut loputtomien postauksien perusteella sen käsityksen että tubeless ei ole oikein koskaan hyvä. Itsellä taas ei sisurin kanssa ole ollut ikinä mitään ongelmaa. Kerran on puhjennut kumi, mut 16 vuoteen ihan kohtuullista vielä. Ilmaa lisään kerran vuoteen. Kai se sit vois olla helpompaakin...

  16. #3256
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Jotenkin vain on saanut loputtomien postauksien perusteella sen käsityksen että tubeless ei ole oikein koskaan hyvä. Itsellä taas ei sisurin kanssa ole ollut ikinä mitään ongelmaa. Kerran on puhjennut kumi, mut 16 vuoteen ihan kohtuullista vielä. Ilmaa lisään kerran vuoteen. Kai se sit vois olla helpompaakin...
    Helpointahan on tosiaan ajaa marawintereillä läpi vuoden ja käyttää vain paksuja sisureita.

  17. #3257
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Durano Plus toimii myös oikein hyvin, Samoin ajokauden rajoittaminen sepelittömään vuodenaikaan. Ajokilometrien minimointi noin yleisesti on sekin tehokas konsti, lähes yhtä hyvä kuin sisäpyöräilyyn siirtyminen.

  18. #3258
    oma kokemus kaikki työajot 16 vuoden ajalta vuoden ympäri. mutta kyllä, kotiin jäämällä olisi säästynyt sisurin vaihdolta.

  19. #3259
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    745
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Helpointahan on tosiaan ajaa marawintereillä läpi vuoden ja käyttää vain paksuja sisureita.
    Näin juuri. Kun ajaa oikeasti paljon ja kovaa vaihtelevissa olosuhteissa ja maastoissa, ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin tubeless.

  20. #3260
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.665
    Ite ainaki laitan ensi talvella sikoihin suosiolla sisurit, ei noiden romujen kanssa ole wörtti tapella.

  21. #3261
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti
    Näin juuri. Kun ajaa oikeasti paljon ja kovaa vaihtelevissa olosuhteissa ja maastoissa, ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin tubeless.
    Vauhdit ja ajomäärät lienee olemattomat kun olen pärjännyt hyvin vähillä rengasrikoilla vuosikaudet maastopyörän kanssa, enkä aja kivikovilla renkailla. 25kg sähkönorsulla oletin renkaiden alkavan poksua mutta vielä on päässyt ehjillä nakeilla ja jatkan sisureilla vaikka mukana tuli venttiilit ja litkut, vanteetkin on valmiiksi teipatut.

    Enduro ja krossipyörien kanssa pelannut niin paljon sisärenkaiden kanssa etten koe niitä (vielä) ongelmaksi ja talvella jatketaan piikkirenkaiden kanssa sisärenkailla.
    Kylätason pyöräilijä

  22. #3262
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.687
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Ite ainaki laitan ensi talvella sikoihin suosiolla sisurit, ei noiden romujen kanssa ole wörtti tapella.
    Sama homma, laitoin ne jo itseasiassa toisille vanteille. Juuri asennellut Conteja ja Schwalbeja niin kylläpä noi tuntuikin taas paskoilta renkailta niihin verrattuna

  23. #3263
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.200
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    Sama homma, laitoin ne jo itseasiassa toisille vanteille. Juuri asennellut Conteja ja Schwalbeja niin kylläpä noi tuntuikin taas paskoilta renkailta niihin verrattuna
    Sama homma täälläkin, ensi talvi mennään sisureilla

  24. #3264
    Liittynyt
    09/2020
    Viestit
    1.140
    Sisureilla se on mentävä. Sain viime talveksi eturenkaan pitämään ilmaa ihan ok caffelatexilla, mutta sitten tössäytin umpihankeen ja rengas burbbasi ja alkoi taas vuotaa Takarengasta yritin moneen kertaan ja pidin pyörän sisällä öitä jolloin tuntui litku toimivan paremmin, mutta aina se lähti jostain reunasta falskaamaan... Kilo tulee lisää pyörivää massaa kun on oem kiekot + sisurit + piikkisiat. Toisaalta kunnon pakkaslumikelille voi vaihtaa kesikset takaisin halutessaan.

  25. #3265
    Jaa, että piikkisikaa ei kannata edes yrittää litkuttaa? Hyvä tietää. Onko taitettavalla ja vaijeriversiolla mitään käytännön eroa?

  26. #3266
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jii.haanpaa Katso viesti
    Jaa, että piikkisikaa ei kannata edes yrittää litkuttaa? Hyvä tietää. Onko taitettavalla ja vaijeriversiolla mitään käytännön eroa?
    Kyllä ne saa litkutettua, mutta laaduissa niin paljon heittoa, ettei välttämättä ihan kerralla löydy sopivaa rengasta

  27. #3267
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Nummela
    Viestit
    299
    Vaijeriversiot mulla käytössä ja sai litkutettua, mutta pitkin talvea kylkiin aukesi uusia reikiä. Nekin kyllä aikanaan sulkeutuivat litkulla. Vaijeriversio on todella helppo nostaa vanteelle, joten siitä ei homma jää kiinni. Stanin Race tai muu paksu litku pelaa kyllä.
    MTB Engineer -blogi: Http://mtbengineer.blogspot.com
    Yeti SB150, SB120, ARC
    Giant Revolt
    Orbea Wild

  28. #3268
    Reilun kymmenen talven aikana on ollut käytössä kolme paria Schwalben Ice Spiker Pro -renkaita jäykkäperämaasturin työmatkarenkaina. Aika lailla kelillä kuin kelillä on ajettu ja kaatumisia nolla. Pohjoisen kelit on enimmäkseen pitäviä pakkaskelejä ja hieman vaatimattomampikin nastakumi voisi menetellä. Arvostan toisaalta renkaassa rullaavuutta, mutta myös paksussa lumessa pitäisi pärjätä. Nuo äskeiset vaatimukset on kyllä ehkä vähän ristiriidassa kekenään. Sitä vaan mietin, että panenko uuden ISP-parin tilaukseen, vai tuleeko jollakin mieleen rengasta miedommalla nastoituksella.

  29. #3269
    Liittynyt
    11/2015
    Viestit
    421
    Kyllä ISP on varsin hyvä rengas vaikka Piikkisika yllätti sikäli että ajossa se on paljon tavallisen mtb-renkaan oloinen. Harmi kun tubelesoinnissa laatu vaan vaihtelee,omassa etunen toimi hyvin ,takunen ei.. Silti suosisin kotimaista ja ostaisin Piikkisian uudelleenkin.

  30. #3270
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.488

    Nastarenkaat näin yleensä ottaen

    Laittaisin Piikkisian aina mieluummin kuin ISPin paitsi ehkä peilijäälle, molempia löytyy eri pyörien talvikiekoilta tällä hetkellä, ISPit sähköavusteisessa. En edes yritä litkuttaa kumpiakaan.

    Jos ajaa pitävällä pakkaskelillä joku noita molempia kapeampi, ehkä Suomi Routa tai Contin Contact Spike 120 (tai 240) rullaisi paremmin. Tai eihän sellaiseen keliin tarvitse nastoja lainkaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •