Rautalankaa: miksi ihmeessä pitäis ottaa ylimääräisiä akkuja ja piuhoja roikkumaan runkoon kun ilmankin selviää?
Ja kannattaa koeponnistaa se Sixpack ensin.
Muoks: siis onhan Lupinet mainio vaihtoehto kyllä, samaa mieltä.
Itse en vaan jaksa erillisiä akkuja+piuhoja.
Ja Sixpäkki on oikeasti aivan huikea valo, plussana se akku samassa paketissa.
Lupinella löytyy myös johdoton versio Piko TL ja siihen erillinen tankokiinnike. https://www.lupine-shop.com/thumbnai..._1920x1920.jpg
Itse olen Exposure Stradan kokenut riittäväksi ja paremmin soveltuvaksi tieliikenteeseen.
- EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
- EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
- Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta
Mielenkiintoinen Fenix-uutuus, BC26R.
Ilmeisesti enempi taajamien ulkopuolelle sikäli kun kanssaliikkujien häikäisy kauhistuttaa käyttäjää.
Tälläistä mainoslausetta en toisaalta olisi halunnut nähdä: "Yhä useammin pyörävaloja haluttaa käyttää myös päivänvalossa pyöräiltäessä niiden turvallisuutta lisäävän vaikutuksen vuoksi. BC26R:ssä on tehokas 600 lumenin päivävilkkutoiminto".
Jahas, iäkäs ja kolhuja kokenut Bc30 saa tuosta seuraajan, järkihinta, mulle tehoa riittävästi ja vaihtoakun saa.
@Jackoja kiitos linkistä.
I väntan på ännu dåligare tidet
https://thesweetcyclists.com/fenix-b...dlight-review/
Tuolta löytyy testi uudesta Fenix:stä.
Design näyttää vahvasti samalta kuin BC21R v2 ja kaksykkösessä on usb-c. Ja piirrustuksissa sivua alas rullatessa näkyy usb-c.
Jos nyt muotoilun jättää pois laskuista, design näyttää vahvasti samalta kuin BC21R V2, mutta vain isommalla akulla (21700) ja järeämmällä valoteholla (max 1600 lm).
Illat pimenee, tämäkin lanka kohta nousee taas esiin. Just nyt Fenixillä BC05 R v2.0 takavalo (tehokkaampi ja isompi akku kuin V1) tarjouksessa, BC25R näköjään Verkkiksestä vielä entisellä hinnalla ja on varastossa. Tällä setillä aloittaisin, jos mitään pyöränvaloa en omistaisi. Varuste-netillä valoale vielä tänään tiistaina, Lupineista -20%.
https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-pyoravalaisin
https://www.fenixvalaisimet.fi/pyora...lo_fenix_bc05r
https://varuste.net/p118777/lupine-a...8100lm-35mm-bt
https://varuste.net/p97869/lupine-ro...takavalo-160lm
Patteripyörään pitäisi laittaa valot missä on pitkät/pätkät ja saa kytkettyä pyörän järjestelmään. Lupine lienee ainoa vaihtoehto?
Kylätason pyöräilijä
^supernova kans. https://supernova-lights.com/en-en/c.../alle-produkte
Mut lupine on hyvä. Ja Mcarbon.
Olikos niin että tälle syksylle ei ole tullut valorintamalla mitään mullistavia uutuuksia?
Insinööri päätti kokeilla, kun internet oli tämän suhteen hyvinkin hiljainen: Lezynen 6V-12V jännitteelle speksattua 6W E-bike -valoa voi ajaa USB power bankilla!
E-BIKE MICRO DRIVE 500 input-virta ja -teho DC-powerilla kutitellen:
12V 430mA 5.16W
7.4V 690mA 5.10W (Esim Magicshine-akun nominaali)
6.0V 860mA 5.16W
5.0V 1040mA 5.20W (USB VBUS-jännitteen nominaali)
4.9V 1050mA 5.15W
4.8V 1040mA 4.99W
4.7V 1010mA 4.78W (USB VBUS-jännitteen minimi)
4.5V 940mA 4.23W
4.0V 780mA 3.12W
3.86 50mA 0.19W (Alajara)
Lezynen hakkuri ajaa siis LEDejä vakioteholla ~4.7V asti, ja tämän alapuolella teho romahtaa kunnes <3.9V sammuu kokonaan. Kirkkaudessa ei ole eroa sähköpyörän sähköjen, Magicshinen akun ja USB power bankin välillä, kunhan siitä vaan saa tuon ampeerin ulos.
Olen kaipaillut kiinteää valoa työmatkapyörän etutarakan kärkeen. Valoteho ei ole tässä prioriteetti, vaan huolettomuus sen suhteen että valo on päällä ja akun saa ladattua missä vaan ilman erikoislatureita. Suunnitelmana olisi nyt kiinnittää tämä Lezyne pultilla (kierre alumiinirungossa valmiina) suoraan tarakkaan, takavalo takalokasuojaan ja piuhan päähän molemmille yhteinen USB-C. Vesitiiviin power bankin saa tarranauhalla kiinni hyvään kiinnityskohtaan tarakan takaosassa tai tarvittaessa laukkuun tarakan päälle.
Tämä ei toki ole käyttöohjeen mukaista käyttöä, joten en voi suositella kuin omalla vastuulla. Selvisipähän että on teknisesti mahdollista - alin käyttöjännite voisi hyvin olla esim. 90% 6V:sta eli 5.4V, jolloin homma torppaisi heti alkuunsa.
Edit: Täysi 500lm on hyvin helposti käytettävissä. Tehon rajoittaminen "lyhyille valoille" vaatii vielä hiukan ajatusta
Edit2: Täyttä tehoa ei tässä käytössä tarvitse, ainakaan niin paljoa että jaksaisi viritellä ulkoista kytkintä valinnalle. Lampun sai auki ihan vain painamalla linssistä ja sisältä löytyi AL8861 driver, jossa LEDien virta säädetään sense-vastuksella. 0.068ohm vaihtui arvoon 0.22ohm ja input-teho nyt 1.4W, mikä vaikuttaisi vastaantulijoille ystävällisemmältä
Gary oin' muokkasi tätä : 12.08.2022 at 10.07
Odotan taas mielenkiinnolla marras-joulukuun vaihdetta jos työkeikat suuntautuu pohjoiseenpäin. Sieltä aamukuuden aikaan työmatkapyöräilyssä tulee ilmeinen työpari stongassa röntgenvalot ja kypärässä myös. Valaistulla kevyenliikenteenväylällä nämä sankarit on silti sitä mieltä että valoa tarvitaan. Kun viimeksi asiallisesti huomautin että voisiko tehoja pois ja suuntausta tienpintaan, oli vastauksena että sitä voi hiljentää tai vaikka pysähtyä jos ottaa kerran ottaa silmiin. Voi tosin olla että sankarit ovat oppineet koska viimeksi olin näkevinäni kuinka joku vanhempi, ilmeisen vittuuntunut koirankusettaja muksi tätä suunsoittajaa nyrkillä kypärään.
Onko ketään järkevää lamppua 6h akkukestolla maantielle rajatulla valokeilalla ja alle 100€?
Tehokkaat valot vain metsäpoluille ym. Miksi valaistuille asfalteilla pitäisikään olla markkinoiden tehokkaimmat valot? Muutaman euron valot riittää siellä, kun muut näkevät sinun tulevan sehän riittää.
B+M:ltä löytyy joitain vaihtoehtoja alle satasellakin. Niiden järkevyys ja valotehon riittävyys toki riippuu käyttäjästä. Esim tämmönen:
https://www.bike24.com/p267793.html
Kirjanmerkit