Eikö CWI:n idea ole juuri siinä että liiallisen kuluman huomaa ennen kuin voimansiirto oireilee? Kulunut ketju alkaa kuluttaa takapakkaa, voimansiirrossa ei huomaa aluksi mitään, kunnes sitten huomaa - ja silloin voidaankin jo olla siinä pisteessä että takapakkakin on vaihdettava samalla kuin ketjukin.
Kun vaihtaa ketjun silloin kun Shimanon työkalu sen toteaa liian kuluneeksi, välttyy työltä ja kustannuksilta. Onko sillä sitten loppupeleissä IMO merkitystä? Riippunee pitkälti siitä pitääkö pyörällyä harrastuksena johon on kiva kuluttaa rahaa vai arvostaako sitä ettei tuhlaa kulutusosiin turhaan rahaa eikä luonnonvaroja
Ongelman - eli 10-vuotiaan pojan kaamealta näyttävään ketjunkulutukseen - ratkaisuksi ehdottaisin vaikkapa sellaista että kun laittaa uudet ketjut, mittaa ne ketjutulkilllaan ja jos lukema on muu kuin nolla - kuten se hyvinkin saattaa olla joillain ketjutulkeilla - laittaa sen ylös talteen ja vertaa sitten mittausstuloksia siihen.
Tai sitten ostaa tuon Shimanon.









Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit