Nuo tuulet olisi kyllä jännä jostain nähdä. Tai no, nousuahan tuossa oli paljon, eli selittää miksi poga ja vinge ajoivat gannaa kovempaa.
Nuo tuulet olisi kyllä jännä jostain nähdä. Tai no, nousuahan tuossa oli paljon, eli selittää miksi poga ja vinge ajoivat gannaa kovempaa.
Oli kyllä kaikinpuolin hieno Touri ja viimeinen tempo teki tehtävänsä paremmin kuin hyvin.
Onko kukaan ”yltiöromantiikasta” jauhava voorumilainen ajanut koskaan maantiekisaa? Entä maantiekisaa missä ei noin vain mennä keulille silloin kuin huvittaa? En sellaisessa kisassa missä on useampi hyvin toimiva joukkue ajamassa ykköskuskilleen? Minä en tästäkään mitään ymmärrä, mutta olen ollut ottavana osapuolena jokusen kerran kun toimivat joukkueet ovat tehneet kisaa. Niin ja kerran kävin katsomassa Porvoon Ajoja
6.7 WTF/kg
Mediassa (mm. yleensä sangen hyvin asioista perillä oleva Wielerflits) kerrotaan että Roglicilta olisi tarkemmissa tutkimuksissa löytynyt kaksi murtunutta selkänikamaa eli siinä heinäpaalionnettomuudessa, jossa ensimmäisenä taisi mennä nurin Caleb Ewan jonka pyörään Roglic sitten osui, tuli muitakin ja ikävämpiä vammoja kuin se sijoiltaan mennyt olkapää, jonka hän vanhastaan osasi itse laittaa paikoilleen.
Jumbo Vismalta ei ole saatu vahvistusta eikä täsmennystä, joten toivoa voi että vammasta toipuminen käy niin nopeasti että Roglic olisi ajokunnossa vajaan kuukauden päästä, mutta se voi jäädä toiveeksi.
Onneksi Jumbo Visma on viihdyttävämpi tai sen taktiikka ja tapa hallita jotain etappia ylivoimaisdellaan mahdollistaa sen että kisasta tulee viihdyttävämpi.Jumbo on uusi ineos.
(Ei sillä etteikö Froomekin olisi silloin tälllöin yltänyt katsottaviin ja muistettaviin suorituksiin, mutta Sky/Ineos onnistui liian usein jäädyttämään tilanteen sellaiseksi ettei mitään tapahtunut vaikka muuten olisi kenties voinutkin.)
Niin tuosta oli juttua, mutta firlefanzin kertoman mukaan loukkaantuminen oli todellsta ja oikeasti vielä pahempi, mitä moni edes ajatteli. Ne jumbon tiimipäälikön ylistykset roglicin taistelutahdosta eivät olleetkaan pelkkää romantisointia. Äijä oli oikeasti kipeä.
Alla aika hyvä juttu cycling tipsistä. Uusi aika iski pogan naamariin kovaa. Enää ei tehdäkkään yksin mitä halutaan ja missä halutaan. Nyt olisi tarvetta suunnitella tekeminen tarkasti ja iskeä oikeassa paikassa koko tiimin voimalla. Noinhan vingegar ja jumbo nyt toimivat. Keskityttiin vain niihin paikkoihin, joissa eroa voidaan oikeasti tehdä. Vingen kunto tuli yllätyksenä UAE:lle.
Aukeaa chromen incognito ikkunassa, jos maksumuuri lyö silmille.
https://cyclingtips.com/2022/07/tade...cars-mistakes/
Pikku jekku arvopaidoilta heti tuohon alkuun. Hyvä jos huumoria riittää viimeiseenkin päivään.
Naisetkin ajavat reippaan viikon TdF-kiertueen. Jopa €urosport1 näyttää etappeja päivittäin. Selostamossa Matti ja Lotta.
Pari etappia naisten Tourista tullut katsottua. Naisillekin saatu pari vuorietappia jotka tulevat viimeisenä. Tiistain etappi oli kolareitten värittämä.
Jonas Vingegaard palaa tänään Tanskaan. Lentokentältä hnet tuodaan avoautossa läpi Kööpenhaminan raatihuoneelle, jossa hän vastaanottaa onnittelut mm. ylipormestarilsta. Tämän jälkeen hän näyttäytyy raatihuoneen parvekkeelta vartavasten paikalle saapuneelle häntä odottavalle yleisölle.
Mahtaisiko tapahtua meillä, jos joskus sellainen ihme nähtäisiinkin että suomalaisesta tulee Tour de France -voittaja?
Minäkin olen seurannut naisten kisaa ja noin nopsaan pari huomiota
1) Katselijoita ja pöhinää älyttömän paljon vähemmän kuin vastaavassa miesten kisassa
2) Naisten tasoerot ovat isommat, joten lopputulema tuntuisi aina olevan, että jokseenkin sama porukka (=parhaat ajajat) ratkovat aina parhaat sijat ja usein porukka jakaantuukin sen mukaisesti jo matkan varrella. Eli huippuluokan apuajajia, jotka vetäisivät niitä huippuja mukanaan ei tahdo löytyä ja siten tiimityö ja taktiikan merkitys jää selvästi vähemmäksi kuin miesten kisoissa.
Mutta ihan hyvä, että tuo kisa ajetaan ja samantyyppistä arvostusta haetaan kuin miesten pyöräilylle ja kyllä live urheilu on aina jännittävämpää, kuin huonosti käsikirjoitettu TV draama. Pysähdyin tuossa viikollakin katsomaan naisten aluesarjan pesistä, kun ajelin ohi ja ihan mukavat kahvit siinä sai juotua pelin lomassa. Toki siinä aluesarjassa aika isossa roolissa palojen kannalta oli hutilyönnit pallosta eli mitään huippupesistä se ei ollut, mutta parempi senkin pelin voitti ja minä siinä vartin viihdyin ihan hyvin.
Naisten kisa on "Juniorimaista räpellystä".
Taisi olla sarkastista huumoria tuo lausunto?![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Jokseenkin sama porukka ratkoo kisat myös miehissä, paitsi jos enemmän organisoitunut kone päättää käsikirjoituksessa irto-oton voittavan. Mielenkiintoisia molemmat, naisten kisat ehkä enempi koska vähemmän käsikirjoitettuja. Käsikirjoituksen (organioistumisen) puute johtunee tuosta isommasta tasoerosta, ja pienemmistä joukkueista. Pienemmät joukkueet kai johtuuu pienemmistä budjeteista ja suuremmista tasoeroista. Noilla on kai filosofinen syy-yhteys, kuin munalla ja kanalla.
Sillä kohtaa olen eri mieltä, että etapin tyyppi (kiri, vuori, mäkinen) vaikuttaa naisissa vähemmän kärkeen ja kovin erilaisilla etapeilla on usein samoja kärkinimisä, Miehissä potentiaalisia voittajia on enemmän ja sitäkautta voittajien nimilistaan tulee enemmän hajontaa, joskin toki samat nimet ovat usein vuorilla kärjessä ja kirikisoissa sitten jotkut muut samat nimet. Muuten olen samaa mieltä, että käsikirjoitusta ja kykyä seurata mahdollista käsikirjoitusta on naisissa vähemmän.
Naisten kisassa vähemmän yllättäen taas tapahtuu, kunnon joukkokolari..
...jollaisia kovin harvoin sattuu miesten kisassa. Tai jos niitä sattuukin, niin harvemmin Ranskan ympäriajon kaltaisesssa, kauden ylivoimaisesti seuratuimmassa ja tärkeimmässä kisassa. Mutta jos kuitenkin siellä, niin ei kovin usein nimenomaan massakiriin päättyväksi arvioidulla tasamaaetapilla.
PS Eilinen osuus, jolla noustiin viiniviljelyalueiden rinteitä ja ajettiin pitkähköjä soratieosuuksia, oli jotain sellaista, mitä ei nähty miesten kisassa. Jos Italiassa strade bianche ovat hiekkateitä, niin nämä Ranskan chemins blancs ovat sorateitä - eli uskaltaisin väittää että ne ovat kertaluokkaa vaativampia ajettavia.
PPS Muuten: muistan nähneeni miesten kisassakin tapauksen, jossa huoltoauto kaatoi oman tiiminsä ajajan.
Joo ja kyllä minunkin on vähän justeerattava näkemystäni. Onhan voittajan nimi vaihdellut ihan kivasti, mutta se on fakta, että siinä voittoa ratkovassa porukassa on miehiä useammin samoja nimiä osuudesta toiseen.
Eilisellä etapila sattunut kasa ei onneksi johtanut kuin yhteen keskeytykseen, mutta niitähän voi vielä tulla lisää, sillä ainakin 16 ajajaa on tarvinnut jonkinlaista hoitoa tai paikkausta.
Kasassa oli arviolta 45 ajajaa.
Tilanne oli syntyä myös aivan lopussa kun Elisa Longo-Borghini haksahti ajamaan autoille ja moottoripyörille tarkoitettua tietä. Hän oli oikeassa laidassa ja kääntyi vasemmalle, mutta oli onneksi sen verran edellä muita että kolarilta vältyttiin.
Human Power Healthin Barbara Malcotti hylättiin maaliintulon jälkeen. Hän oli saanut tiimin huoltoautosta uuden pyörän, mutta sääntöjen mukaan pyöränvaihto pitää tapahtua sen ryhmän takana jossa ajaa. Toisin sanoen pääjoukossa ajaneen Malcotin olisi pitänyt odottaa pääjoukon takana ajanutta huoltoautoa, mutta nyt hän sai sen hatkan takana ajaneesta huoltoautosta, joka oli pysähtynyt odottamaan Malcottia. '
Sääntö on olemassa turvallisuussyistä, mutta voidaan toki keskustella muodostiko tienlaidalla ollut auto niin suuren vaaratekijän, että varoitus, aika-, piste- ja rahasakko ei riittänyt.
Annemiek on kyllä kova.
The older I get the faster I was
Demi Vollering myös veti oivan siivun. Huomisen vahva haastaja/varma kakkonen. Muilla ei taida olla jakoa keltaiseen. Kolmas podiumin palli on sitten erittäin jännä, kuten Annenmiekin tripla; keltainen, vihreä ja pallo.
Vollering veti tosiaan komeasti ja on vielä kiinni pallopaidassa. Saa nähdä miten jaksaa päätösetapilla, kun joutui tänään niin tiukoille van Vleutenin kyydissä. Annemiek on ylivoimainen vuorilla, mutta triplaan ei sentään pysty: Kirikisa menee Marianne Vosille, jos hän vain pääsee aikarajan puitteissa maaliin.
My bad, luin väärää tilastoa, Vos ottaa vihreän. No, jännitettävää riittää silti. kuten myös hienoa kilvanajoa Taloudessa kun on ollut molempien sukupuolten urheiluharrastelijoita, en väheksy naisten/tyttöjen toimintaa yhtään, ihan yhtä tosissaan ovat, hyvässä ja pahassa. Tyttöjen jalkapallossa otteet ovat jopa poikia rajumpia.
Aika tiiviista tullut etapit katseltua.....ehkä joskus Ahtosalokin nähdään kisassa.
Van Vleutenin meno aika vakuuttavaa.
Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10
Minustakin nämä naisten kisat on ihan yhtä jännittäviä seurata kuin miestenkin. Erityisesti pidin siitä, kun 3. etapilla Cecilie Uttrup Ludwig sprinttasi huikealla vauhdilla ennakkosuosikkien ohi. Myös 4. etapilla Marlen Reuserin soolovoitto oli hieno veto.
Kirjanmerkit