ElectrobikeCanyonAjopyoraGiantLostInLapland
Sivu 193 / 218 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 93 143 183 191 192 193 194 195 203 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.761 - 5.790 / 6540

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5761
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    noinhan tuo tosiaan meneekin tuon levittävän voiman suhteen. Jäännöksistä varmaan voi tulkita hajosiko levittävään voiman vai onteloon muodostuneen paineen takia. Tuo jännä suhina voisi viitata että jälkimmäiseen. Olisko litkukin jo ehtinyt tukkia onteloa ja osaltaan pahentaa tilannetta.

  2. #5762
    Onpas erikosta että noin kapealla renkaalla pamahtaa? Onko mitään isompia kolareita tai vanteellelyöntejä takana vanteella? Melkein ottaisin valmistajaan yhteyttä koska kyllä vanteen tuon pitäisi kestää ellei erikseen ole ilmoitettu maksimit huomattavasti alemmaksi?

  3. #5763
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.786
    Ei kait se edes ole mahdollista pumpata kehän sisään ilmaa. Ainakin omissa kiekoissa jos teippi falskaa, niin se kuuluu kyllä suhinana kiekon kylkireiästä.

  4. #5764
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.318
    ^^^Tuo onteloon päässyt paine tuntuu loogisimmalta selitykseltä kun teippiä ja venttiiliä oli vaihdettu.
    ^ kaikissa kiekoissa ei ole ontelon varoventtiiliä

  5. #5765
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Ei kait se edes ole mahdollista pumpata kehän sisään ilmaa. Ainakin omissa kiekoissa jos teippi falskaa, niin se kuuluu kyllä suhinana kiekon kylkireiästä.
    Onhan se mahdollista. Toinen asia pysyykö se siellä. Mä en oo ainakaan koskaan nähnyt niin tiivitä nippeleitä etteikö viimeistään sieltä paine pääse ulos, jos teippi falskaa. Noita vedenpoistoreikiä ei kaikissa vanteissa ole. 7bar vanteen ontelossa kuulostaa varsinaiselta legendalta.

    Mitä näihin tubeless-hommiin tulee niin käyttäkää niitä liukasteita jos kerran näyttää ettei rengas nouse ilman tolkutonta painetta niin ei käy näin.

  6. #5766
    Jos vanteen ontelossa on painetta niin ei se pullauta sitä kylkeä renkaan alta auki vaan se poksahtaisi jostain muualta mutta en ikinä usko että vanteen onteloon saisi jollain konstilla 7bar painetta koska kyllä se nippelien kohdilta vuotaisi ja toisaalta jos siinä onnistuisi niin tuollainen suljettu hiilikuituontelovanne kestää varmasti enemmän painetta kuin rengas.

  7. #5767
    F. Kotlerburg Guest
    Jos ne nippelit ois niin ilmatiiviitä että 7bar menee vanteen ontelossa tosta noin vaan niin helvettiäkö sillä teipillä ylipäätään tekee?

  8. #5768
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Ei yhtää kaatumista/kolaria takana. 2019 elokuussa hommasin vanteet Englannista. Kyseessä oli takuuseen menneet uudet vanteet ja sain ne hyvään hintaan. Toki nyt niille tuli sitten hintaa vähän enemmän. Noin 6000-7000km ajelin nuilla gp5000 tubeless-kokoonpanolla.

  9. #5769
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    "kiekon kylki petti kahdesta kohtaa" voisi viitata siihen että ei kestänyt sisäistä painetta?

    jos teippi vuotaa pikkuhiljaa ehtii ilma poistua ontelosta eikä sinne pääse kertymään painetta. Mutta jos teippi pettää kerralla ja renkaan ilmatilavuus on suurempi kuin ontelon, niin ehtiihän sinne hetkeksi painetta tulla reilusti, ehkä 3-4 bar. Tai jos ontelo on niin tiivis että ilmaa voi pumpata nopeammin kuin mitä ilma sieltä ontelosta karkaa, niin sittenhän siellä kai oli peräti se 7 bar.

  10. #5770
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.786
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Onhan se mahdollista. Toinen asia pysyykö se siellä. Mä en oo ainakaan koskaan nähnyt niin tiivitä nippeleitä etteikö viimeistään sieltä paine pääse ulos, jos teippi falskaa. Noita vedenpoistoreikiä ei kaikissa vanteissa ole. 7bar vanteen ontelossa kuulostaa varsinaiselta legendalta.

    Mitä näihin tubeless-hommiin tulee niin käyttäkää niitä liukasteita jos kerran näyttää ettei rengas nouse ilman tolkutonta painetta niin ei käy näin.
    Sitä tässä mietinkin että löytyyköhän sitten kiekkoja jossa ei reikää olisi. Tuon puuttuminen olisi kyllä tupelessi hommissa jonkinlainen riskitekijä.

  11. #5771
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Laitoin profiilikuvaksi räjähtäneen takakiekon. Jospa kuvasta saisi jotain selvää. ??

  12. #5772
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.786
    Oiskohan sitten Vittooriassa vikaa? Mulla on ainakin yks 23mm Corsa Speed paskana joka ei 5 baaria enempää kärsinyt pistää 19mm sisäleveälle kiekolle. Pullahti pois. Ei siitä ulospäin nähnyt mitään vikaa mutta muistin kun paketin sain että mietin että mistä helevetin varaston perältä lie kerätty. Vittoria kysyi vaan reklamoidessa kotiosoitetta ja laittoi kaks tulemaan Italian värisillä rengasraudoilla.

  13. #5773
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.786
    Onko Pekxi Visionin kylkiprofiilissa reikää?

  14. #5774
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    320
    Valitettavan kalliit oppirahat, mutta parempi noin kuin kesken ajon Onkohan pumpun mittari miten tarkka?

  15. #5775
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Ei ole reikää kylkiprofiilissa.

    Pumppu on kyllä parasta, mitä muutama vuosi sitten rahalla sai. Pumpun suuttimen saa kierrettyä presta-venttiilin ympärille. Tuolla pumpulla olen saanut gp5000:n nousemaan suoraan vanteelle, mutta Vittoriat piti nostaa kompuralla. Nosto tapahtui ilman venttiilin sielua, joten en usko, että nostovaiheessa olisi mitään virheitä tapahtunut. Tarkat paineet yritin sitten kotosalla laittaa.

  16. #5776
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.786
    Mulla taas on jokaikinen Corsa Speed noussu ilman kompuroita. Eikä contitkaan ole isommin kakistelleet. Kehinä useampi eri DT-Swiss. Kuituisena sekä alumiinisenä. Kaveri tossa just kommentoi että hän on saanut kolaroidun kuituvanteen poksahtamaan. Oli jo aikasemmin pistänyt merkille pehmeän kehän kyljen ja ihmetellyt kun rengas ei ole ihan linjassa. Uudelleen pumpatessa / asentaessa losahti.

  17. #5777
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    Hurjan näköisesti on kylki pullahtanut kuvan perusteella. Onneksi ei käynyt mitään.

  18. #5778
    Liittynyt
    08/2019
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.111
    Miksi ihmeessä sinne piti laittaa 7 baria painetta? Luulisi vähempikin riittävän.

  19. #5779
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.786
    ^ 25mm rengas ja normaalipainoinen suomalainen ei aja tota rengasta alle vitosen paineilla. Mutta että 7 Bar kertoo että heppu painaa vähemmän kuin keskiverto makkaranpurija

  20. #5780
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Laitoin profiilikuvaksi räjähtäneen takakiekon. Jospa kuvasta saisi jotain selvää. ??
    Aivan selvästi kiekon kylki räjähtänyt. Eli se sinun laittama tubeless teippi ei ole pitänyt ja paine on päässyt kehän sisään. Nippelit ovat pitäneet ilmat ja venttiilin juuressa olevan o-rengas on estänyt paineen pääsemisen sitä kautta.

    En usko, että saat tosiaan uutta kehää takuuseen, tai ainakaan tuota teippausta ei kannata kertoa

  21. #5781
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.786
    Jos ei kerran reikää oo niin mahdollista on tosiaan että sinne on lykätty ilmaa helvetisti. Mut se että kiekko pullahtaa noista kohdin pistää raapimaan tukkaa. Onko saumakohta edes?

  22. #5782
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Onhan se mahdollista. Toinen asia pysyykö se siellä. Mä en oo ainakaan koskaan nähnyt niin tiivitä nippeleitä etteikö viimeistään sieltä paine pääse ulos, jos teippi falskaa. Noita vedenpoistoreikiä ei kaikissa vanteissa ole. 7bar vanteen ontelossa kuulostaa varsinaiselta legendalta.

    Mitä näihin tubeless-hommiin tulee niin käyttäkää niitä liukasteita jos kerran näyttää ettei rengas nouse ilman tolkutonta painetta niin ei käy näin.
    Äläs ala taas mesomaan. Tuossahan se lopputulos näkyy kuvassa selkeästi.

    Tiedätkö mitä sinne kehän sisään pääsee, ku se teippi vuotaa pidemmän aikaa? Just de. Vuotavista nippeleistä tulee stanin racella oikeinkin ilmatiiviitä.

    eli vielä kerran, ÄLKÄÄ LAITTAKO SITÄ O-RENGASTA VENTTIILIIN KEHÄN ULKO PUOLELLE!

  23. #5783
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Jos ei kerran reikää oo niin mahdollista on tosiaan että sinne on lykätty ilmaa helvetisti. Mut se että kiekko pullahtaa noista kohdin pistää raapimaan tukkaa. Onko saumakohta edes?
    Jostainhan se antaa periksi. Tosiaan enven kehissä tuo oli tunnettu ongelma, jonka envekin myönsi. Siinä voi itku päästä 3ke envejen kanssa, kun huomaa kyljen pullistuvan pumppaillessa...

  24. #5784
    Minä mistään mitään tiedä mutta kuulostaa epäuskottavalta että vanneteipin vuotaminen ja 7 bar paine räjäyttää kunnossa olevan vanteen. Jos näin olisi ei näitä renkaita uskaltaisi täyttää. Veikkaan että vanteessa on valmistusvika.

  25. #5785
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Minä mistään mitään tiedä mutta kuulostaa epäuskottavalta että vanneteipin vuotaminen ja 7 bar paine räjäyttää kunnossa olevan vanteen. Jos näin olisi ei näitä renkaita uskaltaisi täyttää. Veikkaan että vanteessa on valmistusvika.
    Ei ole. Korkealaippaisen kuitukehän ei ole suunniteltu kestävän tuolla välissä painetta.

  26. #5786
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei ole. Korkealaippaisen kuitukehän ei ole suunniteltu kestävän tuolla välissä painetta.
    Pelkkää arvailua että sielä välissä on ollut painetta. Eikö vanne ole pettänyt ja revennyt vanteen ulkokehältä. Ei ole kestänyt rengaspaineita. Tämäkin pelkkää arvailua kun meistä kukaan ei ole vannetta nähnyt.

  27. #5787
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Goomikko Katso viesti
    Pelkkää arvailua että sielä välissä on ollut painetta. Eikö vanne ole pettänyt ja revennyt vanteen ulkokehältä. Ei ole kestänyt rengaspaineita. Tämäkin pelkkää arvailua kun meistä kukaan ei ole vannetta nähnyt.
    Siellä se kuva on Pekxin profiilissa.

    Syön sanani vuotamisesta ja näköjään losahtanut se laippa irti vanneosasta. Enpäs tiennyt että on mahdollista.

    Kerrankin postaus joka sopii topiikin otsikkoon kuin nyrkki silmään.

  28. #5788
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Äläs ala taas mesomaan. Tuossahan se lopputulos näkyy kuvassa selkeästi.

    Tiedätkö mitä sinne kehän sisään pääsee, ku se teippi vuotaa pidemmän aikaa? Just de. Vuotavista nippeleistä tulee stanin racella oikeinkin ilmatiiviitä.

    eli vielä kerran, ÄLKÄÄ LAITTAKO SITÄ O-RENGASTA VENTTIILIIN KEHÄN ULKO PUOLELLE!
    Hyvä herra joka topicin vaahtoaja, jolla on pakonomainen tarve suoltaa monta viestiä putkeen joka topicciin omaa mutua ja faktaa, sitä kuvaa ei tuon viestin kirjoitushetkellä ollut näytillä. Sun vaahtoamisen ansiosta tää foorumi on varmaan nykyään suhteellisen kuollut, kun kukaan ei jaksa sinne vaahtoamisen väliin mitään kirjoittaa.

    Minä oon yli 10v leikkinyt näiden tubelessien kanssa ja aina kun teippi on alkanut vuotaa niin että ilma pääsee vanneonteloon niin ei siinä renkaassakaan ole ilmat enää pysyneet. Onhan tuo silti mahdollista. Ja missä sanottiin että on käytetty Stanin racea tai että tämä asennus oli ollut pidemmän aikaa? Niin ei missään, mutta jatka vaan vaahtoamistasi ihan rauhassa.

  29. #5789
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    16.968

  30. #5790
    Onko toi vannejarrukiekko? Jos jarrupinta on kulunut ihan paskaksi niin voisko se tolla tavalla revetä jos paineet karkaa vanteen sisään? Jotenkin se on repäissyt tuon kyljen irti ihan kunnolla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •