GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 192 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 92 142 182 190 191 192 193 194 202 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 5.731 - 5.760 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #5731
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Itse kaivelin eilen maantiekumeista pikkukiviä ulos, ja yhdessähän kävi perinteisesti että kivi lähti ja alkoi nesteet lentämään.
    Ei paikannut litku kun tuli kiven mukana jotain kudoslankojakin pintaan, vasta 2 barin paikkeilla loppui ja alkoi uudelleen paineita lisätessä.

    Lisää litkua ja dartti reikään, paineet 4,5 baria ja aamulla kiertotietä töihin. Suosittelen.

    Ellei kuminauhan tapauksessa ole isompaa repeämää kudoksissa niin uskaltaisin koittaa joko darttia, kamelinkakkaa tai sisälle liimattua paikkaa. Nuo on kaikki kestänyt omissa kumeissa renkaan lopun eliniän ilman ongelmia.

  2. #5732
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Joo toi rengasnauhan vieressä oleva on kyllä pieni, mutta nii lähellä nauhaa, että jos siihe jotain tunkee ni en tiedä miten se nauha siihen sanoo. Tulin juuri himaan ja nostin renkaan kyljeltä ylös ja vähän laitoin painetta niin heti alko pihisee. Vittoria irti, maxxis tilalle. Vittorian pesen ja kattelen mitä teen sille. Dartteja, kamelin jätöstä ja tip topin tubeless sisäpaikkoja löytyy.

  3. #5733
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Lekkaat saksilla sen tip top paikan puoliksi että saat siihen suoran reunan ja liimaat sen sinne sisäpuolelle reunalangan tasalle.
    Hyvin toiminu itellä.

  4. #5734
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.199
    Okei. Pitää tota koittaa tip topin paikkojen kanssa jossei dartti istu tohon siististi.

  5. #5735
    Liittynyt
    04/2020
    Viestit
    67
    Maxxis Velocita laitoin keväällä alle Stanin litkuilla.
    Eturengas pitää paineet kohtuullisen hyvin mutta takarengas ruvennut tyhjenemään nyt huomattavasti nopeammin.
    Eilen pyörää pestessä takarengas kupli keskeltä kulutuspintaa monesta kohtaa.
    Rengas vai litku vaihtoon?

  6. #5736
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Mulla stani toimi maastorenkaissa hyvin. Yli 2 Bar paineilla ei niinkään, tihkuu herkemmin läpi eikä paikkaa kunnolla isommilla paineilla. Orange on ollut omien kokemusten mukaan paras noihin tihkuviin reikiin, kakkosena caffelatex.

    Nykyään käytössä tuo caffelatex, kestää kuivumatta vähän orangea pitempään, maksaa puolet vähemmän, mutta ei ole ihan niin hyvä pienten tihkuvien reikien kanssa.

  7. #5737
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Meinasi olla ongelma, Spessun Pathfinderit eivät nousseet kotikonstein, piti käydä huoltsikan kompuralla.

    Yleensä Spessun kumit on helppoja, höh.

  8. #5738
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Ostin testiin Muc Offin Hazzle litkua. Pitäisi paikata jopa 6mm reiät. Jotakin testejäkin luin mitä intternetistä löysin. Paatonin suosittelema Orange pysyy kyllä luottolitkuna. On se vaan aika näppärä paikkamaan. Takarenkaan olen losauttanut kerran ja etunakin kolmesti noilla Schwalben TT:llä.

  9. #5739
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    1.686
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jonitzi;[URL="tel:3159375"
    3159375[/URL]]Maxxis Velocita laitoin keväällä alle Stanin litkuilla.
    Eturengas pitää paineet kohtuullisen hyvin mutta takarengas ruvennut tyhjenemään nyt huomattavasti nopeammin.
    Eilen pyörää pestessä takarengas kupli keskeltä kulutuspintaa monesta kohtaa.
    Rengas vai litku vaihtoon?
    eikös tuollaista rengasta ajeta kovilla paineilla? Stansissa on maximipaineet 2.5 baria…

  10. #5740
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bndit Katso viesti
    eikös tuollaista rengasta ajeta kovilla paineilla? Stansissa on maximipaineet 2.5 baria…
    Ei, se on 40mm rengas. 2-2.5bar on tuolle oikein hyvä.

  11. #5741
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Onko kenelläkään räjähtänyt kuituvanne tubeless-hommissa? Itselläni eilen vanne jysähti, kun pumppasin ilmat renkaaseen. 7 barin kohdalla valtava jysäys ja Vision Metron sl 40 tlr on nyt käyttökelvoton. ????

    Ainoa mitä tein eri tavalla aikaisempaan oli vanneteipin vaihto. Aikaisemmin ollut Stanin teippi ja nyt oli Schwalbea. Uusi teippi ei ehkä tarttunut niin hyvin vanteelle kuin Stan.

  12. #5742
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ Lienee viisasta ennättää edelle ja kertoa minkä levyistä rengasta käytettiin ja mitä vanteessa olevassa tarrassa (tai muualla valmistajan informaatiossa) kerrottiin maksimipaineista.

  13. #5743
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Näkyy olevan 7 Bar maksimit ja tarkoitettu myös maastokäyttöön:
    https://shop.visiontechusa.com/en/wh...sc-clincher-tl

    Vaikea kuvitella että räjähtäisi vuotavasta teipistä, silloinhan paineet karkaisi ja vähentäisi voimia, vai onko jollain parempaa tietoa?

    Schwalben teippi on palvellut omassa käytössä ainakin erinomaisesti.

  14. #5744
    7bar maksimi eli en esim. omalla mittarilla uskaltaisi maksimia kokeilla...enkä kyllä oikein muillakaan lähistöltä löytyvillä mittareilla.
    Älä itke ruma lapsi, ota rusina.

  15. #5745
    Minkä kokoisella renkaalla räjähti 7bar kohdalla? On vanteelle aika lailla eri asia onko sillä 23mm rengas 7bar paineessa vai 40mm rengas 7bar paineessa?

  16. #5746
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    Renkaan leveydellä ei ole tuossa mitään merkitystä, vanteen sisäleveydellä toki on. Tai korjatkaa jos olen väärässä.

  17. #5747
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekxi Katso viesti
    Onko kenelläkään räjähtänyt kuituvanne tubeless-hommissa? Itselläni eilen vanne jysähti, kun pumppasin ilmat renkaaseen. 7 barin kohdalla valtava jysäys ja Vision Metron sl 40 tlr on nyt käyttökelvoton. ????

    Ainoa mitä tein eri tavalla aikaisempaan oli vanneteipin vaihto. Aikaisemmin ollut Stanin teippi ja nyt oli Schwalbea. Uusi teippi ei ehkä tarttunut niin hyvin vanteelle kuin Stan.
    Kuulostaa user errorilta. Jysähtäähän se, jos pumppaa 7bar kehän sisään. Ei kuituvanne tuota kestä.

    Älkää käyttäkö niitä o-renkaita tubeless venttiilin tiivisteenä kehän ulkopuolella.

  18. #5748
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.826
    Ei ole itsellä poksahtanut. Ei todellakaan ole maastokehä. Ei pitäisi tarvita sisärenkaattomiin hommiin seitsemää baaria.

  19. #5749
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217

  20. #5750
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    En osaa perustella enkä selittää asiaan vaikuttavaa fysiikkaa, mutta molemmilla on merkitystä. Useat kiekkovalmistajat antavat selvät maksimipainerajat eri levyisille renkaille. Eli leveämmän renkaan maksimipaine on samalla vanteella alempi kuin kapeamman ja aivan yhtä lailla leveämmällä vanteella renkaan maksimipaine on alempi kuin kapeammalla vanteella.

  21. #5751
    Liittynyt
    08/2008
    Viestit
    417
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jagge_ Katso viesti
    Renkaan leveydellä ei ole tuossa mitään merkitystä, vanteen sisäleveydellä toki on. Tai korjatkaa jos olen väärässä.
    Eiku voihan onhan sillä merkitystä sitä kautta, että kun teippi pettää ja paine karkaa sinne vanteen sisäonteloon, isommasta renkaasta riittää enemmän ilmaa ja ontelon muodostuu suurempi paine, eli jos se teipin pettämsen myötä onteloon karkaavan ilman muodostama paine on se joka sen rikkoo, niin silloin renkaan ilmatilavuudella on paljonkin merkitystä.

  22. #5752
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Jos sinne kehän sisään pumppaa 7bar, niin on ihan sama minkä kokoinen rengas on päällä.

  23. #5753
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Niin joo, tarkoitat jos se teippi pettää ajaessa. Tuo nyt ei varmaan riitä tosiaan kehää rikkomaan. Kyllä sinne asentaja itse sitä painettaa saa pumppailla.

  24. #5754
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Mutta voihan tässä olla kyseessä myös kehän normaali hajoaminen renkaan räjähtämisen mukana.

    Luulisi tuon enven tapauksen näkyvän helposti, kun eli kiekon kyljet räjähtää.

    Saisko kuvia?

  25. #5755
    F. Kotlerburg Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Älkää käyttäkö niitä o-renkaita tubeless venttiilin tiivisteenä kehän ulkopuolella.
    Joo eikä nippeleitäkään kannata tiivistää niiillä

  26. #5756
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    5.421
    Rengaskoko vaikuttaa sittenkin.
    Levittävä voima suurenee kun rengaskoko kasvaa.
    https://www.engineersrule.com/finite...ding-on-wheel/

  27. #5757
    Tuo on ihan yksinkertaista fysiikkaa, renkaassa vaikuttava paine painaa vanteen ulkoreunoja "auki". Pienessä renkaassa on pystypinta-ala pieni ja isossa suuri joten sama paine tekee isommalla renkaalla suuremman voiman vanteen reunaan. Tämän takia sallittu maksimipaine pienenee lineaarisesti rengaskoon kasvaessa.

  28. #5758
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Joo eikä nippeleitäkään kannata tiivistää niiillä
    Jotkin nippelit ovat tosiaan ilmatiiviitä. On tuossa se hyväkin puoli, ettei vesi pääse kehän sisään.

  29. #5759
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Rengas Vittoria corsa speed g 2.0 tlr, 25mm ja rengas säilyi ehjänä.

    Jännä suhina kuului venttiilin alta 5-6 barin kohdalla ja sitten tuntui pitävän ilmat sisällä ennen valtavaa pamausta. Ajattelin vaan, että litku paikkasi pienen vuodon. Asensin myös uuden Schwalben 60mm tubeless-venttiilin.

  30. #5760
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    205
    Joo, ja kiekon kylki tosiaan petti kahdesta kohtaan. Laittaisin kuvan tähän, jos se vain onnistuisi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •