ElectrobikeGiantGarminHepha
Sivu 354 / 380 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 254 304 344 352 353 354 355 356 364 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 10.591 - 10.620 / 11400

Aihe: Onnettomuuksia ja muita suru-uutisia

  1. #10591
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.268
    Aika hullua. Itse käsitin hoonolla englannilla autokuskin vain käyneem tarkistamassa tilanteen. Tuolloinhan tuo on oikeasti murhan yritys.

  2. #10592
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Samaan tyyliin omi Texasissa ollut taannoin. Oli joku Billy Bob huudellut fillaristille, sitten kun se näyttänyt keskaria niin suuttunut ja kiihdyttänyt paikalta tehdäkseen U-käännöksen ja yritti ajaa päälle.

    Oli ollut kamera päällä pyöräilijällä niin pääsi antamaan sen sitten poliisille joka päätti että että ei aiheuta toimenpiteitä koska sana sanaa vastaan .

    Joku paikallinen syyttäjä oli sitten potkinut asian käyntiin.

    Lähetetty minun laitteesta Takapalkilla

  3. #10593
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Texasissa olisin keskarin kanssa tarkkana, kun jokaisella on remington avolavan takaseinässä. Ja en puhu nyt kirjoituskoneesta…

  4. #10594
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.404
    "Vakava liikenneonnettomuus Laitilassa: Kuorma-auto lähti ohittamaan 14-vuotiasta pyöräilijää, kun tämä horjahti auton eteen"

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...-eteen/8476568

    Olisiko 1,5 m turvaväli estänyt onnettomuuden?

  5. #10595
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    "Vakava liikenneonnettomuus Laitilassa: Kuorma-auto lähti ohittamaan 14-vuotiasta pyöräilijää, kun tämä horjahti auton eteen"

    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...-eteen/8476568

    Olisiko 1,5 m turvaväli estänyt onnettomuuden?
    Pari vuotta sitten siellä oli tärinäraidoitettu reuna ja olemation piennar. Onko tilanne vielä sama?
    No rain - no gain.

  6. #10596
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    70
    On. Kevyen liikenteen väylää on suunniteltu jo vuosia. Tiepätkällä 100km/h nopeusrajoitus ja paljon raskasta liikennettä Uudenkaupungin satamasta /satamaan ja Yaran tehtaalta/tehtaalle.

  7. #10597
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Nyt ei taida olla tiedossa asioiden todellista kulkua. Pyöräilijän horjahdus saattaa perustua kuormurin kuljettajan lausuntoon. Kenties on ajettu kolme rinnakkain ja kaveri on tunkenut autonsa väkisin tuohon tilanteeseen, vaikka suoraan ajavan pyöräilijänkään ohitukseen ei olisi ollut tilaa?

  8. #10598
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    ^ "Pyöräilijä horjahti eteen" tai "Pyöräilijä kääntyi yllättäen eteen" ei silloinkaan kun pyöräilijä todellisuudessa on ajanut suoraan välttämättä ole autonkuljettajan tietoinen hätävale. Sehän voi olla hänen onnettomuuden jälkeen syntynyt käsityksensä siitä mitä on täytynyt tapahtua; ihminen selittää tapahtuneen itselleen parhain päin. Ehkä hän ei todellisuudessa huomannut pyöräilijää tai ei vain tajunnut ajavansa liian läheltä.

    Joskus voi kai olla mahdollista päätellä törmäysjäljistä mitä todennäköisesti on tapahtunut, mutta tämänkaltaisista onnettomuuksista lukiessa tulee toivoneeksi että autossa olisi ollut kojelautakamera ja tapahtunut olisi tallentunut.


    Mutta sekin on mahdollista että pyöräilijä on esimerkiksi vilkaissut taakseen, pyörä on samalla kääntynyt sen verran että on osunut tärinäraitaan ja sen jälkeen heilahtanut vasemmalle. Tai sekin että poika on vähäliikenteisellä tiellä ajettuaan hetkeksi unohtanut missä oikeastaan ajaa, ei ole kuullut takaa tulevaa kuorma-auroa ja lähtenyt kääntymään tien poikki katsomatta taakseen?

  9. #10599
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Kaikki on mahdollista. Vain se lienee varmaa, että faktaa tapahtumien kulusta ei ole.

  10. #10600
    F. Kotlerburg Guest
    Tiedät että muita silminnäklijöitä ei ole?

  11. #10601
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Suomen Turku
    Viestit
    1.560
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tiedät että muita silminnäklijöitä ei ole?
    Eiku kato keskustelun ja uutisointien yhdessä muodostamasta kontekstista on mahdollista päätellä, että meillä täällä foorumilla ei ole kaikkia faktoja tapahtumien kulusta. Poliisilla on todennäköisesti parempi käsitys, mutta ne ovat ilmoittaneet, etteivät tiedota asiasta enempää, ainakaan vielä.

  12. #10602
    Itse ollut näkemässä "vastaavan"tilanteen edessä mennyt auto ajoi pyörälijää niin läheltä että pyöräilijä säikähti/auto "imaisi" pyöräilijän joka kaatui (osui autoon)ja loukkasi itsensä .reisiluu murtui tytöltä joka oli kipsissä vielä syyskuussa vaikka tapaturma sattui 1.5. itse olin moottoripyörällä liikkeellä ja näin tapahtuman ,myös itse nurin ja ranne murtui(polkupyörä kimposi keskelle tietä ja pientareelle ei voinut väistää kun siellä oli tyttö johon auto oli osunut joten pyörä eturenkaan alle ja sit lähti hallitsemattomaan lentoon).ilmaisin kantani poliiseille joka mielestäni oli autolijan aiheuttama tapaturma.sitä en tiedä/muista kenen syyksi loppupeleissä meni.Monesti autot vain ajavat aivan liian läheltä vaikka tilaakin olisi kiertää kauempaa.

  13. #10603
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    1.026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viimeinenlenkki Katso viesti
    Itse ollut näkemässä "vastaavan"tilanteen edessä mennyt auto ajoi pyörälijää niin läheltä että pyöräilijä säikähti/auto "imaisi" pyöräilijän joka kaatui (osui autoon)ja loukkasi itsensä .reisiluu murtui tytöltä joka oli kipsissä vielä syyskuussa vaikka tapaturma sattui 1.5. itse olin moottoripyörällä liikkeellä ja näin tapahtuman ,myös itse nurin ja ranne murtui(polkupyörä kimposi keskelle tietä ja pientareelle ei voinut väistää kun siellä oli tyttö johon auto oli osunut joten pyörä eturenkaan alle ja sit lähti hallitsemattomaan lentoon).ilmaisin kantani poliiseille joka mielestäni oli autolijan aiheuttama tapaturma.sitä en tiedä/muista kenen syyksi loppupeleissä meni.Monesti autot vain ajavat aivan liian läheltä vaikka tilaakin olisi kiertää kauempaa.
    Nyt ihmetyttää tuosta syyllisyydestä sun heiveröinen muisti ellei tapahtumasta kymmeniä vuosia? Kukas sun prätkän korvas ja tytön vammat ym.

  14. #10604
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    566
    Laitilan onnettomuudessa loukkaantunut 14-vuotias on kuollut.

    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a...1-08f9e2c6bbfa

    Tätä uutista pitäisi jakaa kaikille niille, kenen mielestä on ihan ok autolla ohittaa pyöräilijät ohjaustankoa hipoen.

    Lähetetty minun SM-A528B laitteesta Tapatalkilla

  15. #10605
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sanna04 Katso viesti
    Tätä uutista pitäisi jakaa kaikille niille, kenen mielestä on ihan ok autolla ohittaa pyöräilijät ohjaustankoa hipoen.
    Pahoin pelkään tai ennakkoluuloisuuttani kuvittelen, että ne jotka niin ajattelevat (ja ajavat) saavat uutisesta vain vahvistusta näkemykselleen etteivät pyöräilijät maanteille kuulu. Nehän ajvat miten sattuu ja horjahtelevat yllättävästi eteen. Pysykööt kelveillä, koska lakikin niin määrää, ja pysyköön poissa sieltä missä kelvejä ei ole!

  16. #10606
    Liittynyt
    10/2021
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    71
    https://www.lansi-savo.fi/paikalliset/4747967

    Meillä täällä säästetään ja pidetään katuvalot pimeänä, josta johtuen polkupyöräilijä ajoi päin tietyön suoja-aitaa ja kuoli. Nyt kiireellä sitten sytytellään valoja. Eivät uskoneet ennekuin jotain tällaista tapahtuu
    Husqvarna MC2
    Fantic XEF 1.8

  17. #10607
    Nyt ihmetyttää tuosta syyllisyydestä sun heiveröinen muisti ellei tapahtumasta kymmeniä vuosia? Kukas sun prätkän korvas ja tytön vammat ym.tapahtui vuonna 1987.moottoripyörä vakuutuksen piikkiin muistaakseni pohjola-yhtiöt.tytön vammojen korvaajaa en ikinä ole kuullutkaan muita teitä kuulin tuon kuinka kauan kesti jalan paraneminen.oikeuden päätöstä tytön osalta ei saatettu tietooni ainoastaan omalta osaltani sain tiedon jossa minut katsottiin syyttömäksi.

  18. #10608
    syytömäksi ehkä väärä sana osallisena kuitenkin olin kyseisessä tapaturmassa.

  19. #10609
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Ei tietenkään voi tietää onko pyöräilijä horjahtanut vai ei mutta aika paljon on lisääntynyt nuorten pyöräilijöiden mutkittelu fillarilla kun luetaan kännykkää ajaessa.

  20. #10610
    Liittynyt
    05/2019
    Viestit
    4.310
    " Normaalia kelviliikennekäyttäytymistä, mutta maantien laitaa ajaessa? Onneksi en ole sattunut näkemään...

  21. #10611
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    1.026
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti viimeinenlenkki Katso viesti
    Nyt ihmetyttää tuosta syyllisyydestä sun heiveröinen muisti ellei tapahtumasta kymmeniä vuosia? Kukas sun prätkän korvas ja tytön vammat ym.tapahtui vuonna 1987.moottoripyörä vakuutuksen piikkiin muistaakseni pohjola-yhtiöt.tytön vammojen korvaajaa en ikinä ole kuullutkaan muita teitä kuulin tuon kuinka kauan kesti jalan paraneminen.oikeuden päätöstä tytön osalta ei saatettu tietooni ainoastaan omalta osaltani sain tiedon jossa minut katsottiin syyttömäksi.

    Syvin anteeksipyyntö, en avannut edellisiä linkkejä kuten varmaan olisi pitänyt jotta oisin tuon tapahtuma-ajan tiennyt.

  22. #10612
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.404
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villep81 Katso viesti
    https://www.lansi-savo.fi/paikalliset/4747967

    Meillä täällä säästetään ja pidetään katuvalot pimeänä, josta johtuen polkupyöräilijä ajoi päin tietyön suoja-aitaa ja kuoli. Nyt kiireellä sitten sytytellään valoja. Eivät uskoneet ennekuin jotain tällaista tapahtuu
    Miten tuohon kuvassa näkyvään valkoiseen, heijastimilla varustettuun aitaan voi ajaa päin vaikka katuvalot olisivat pois päältä jos pyörässä on valot, tilannenopeus oikea ja kuljettajan vireystila kunnossa?
    Pitääkö ihmisten enää ottaa vastuuta omista teoistaan?

  23. #10613
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.691
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Miten tuohon kuvassa näkyvään valkoiseen, heijastimilla varustettuun aitaan voi ajaa päin vaikka katuvalot olisivat pois päältä jos pyörässä on valot, tilannenopeus oikea ja kuljettajan vireystila kunnossa?
    Nähtävästi se jotenkin onnistui. Kaivoin Väyläviraston ohjeet tietyömaan merkitsemiseen (Väyläviraston ohjeita 11/2021 Liikenne tietyömaalla - Tienrakennustyömaat). Muutamia relevantteja kohtia:

    Jalkakäytävällä tai pyörätiellä tehtävästä työstä on aina varoitettava liikennemerkillä A11 (Tietyö).

    Kulkuväylän leveyden tulee olla vähintään 1,5 m ja vapaan korkeuden 2,2 m.

    Kaivannot
    Jalkakäytävällä, pyörätiellä tai niiden vieressä olevaan kaivantoon suistuminen estetään kaiteella tai aidalla. Suojauslaitteen valinnassa otetaan huomioon niiden paikoillaan pysyminen sekä se, etteivät lapset tai muut jalankulkijat voi tahattomasti pudota kaivantoon. Sulkulaitteet eivät kuitenkaan niihin törmättäessä esimerkiksi polkupyörällä saa aiheuttaa kohtuutonta vahinkoa (esim. betoniterästankoja ei saa käyttää verkkoaidan tuennassa).

    Sulkulaitteena käytetään väylän suuntaisesti tiekaidetta, tilapäiseen käyttöön tarkoitettua työmaakaidetta tai jalankulkijoille ja pyöräilijöille mitoitettua kaidetta. Poikittaisesti väylä suljetaan sulkuaidalla. Jalkakäytävän tai pyörätien
    vierellä olevan kaivannon suojaamisesta on tarkemmin ohjeessa Sulku- ja varoituslaitteet.

    Kävely- ja pyöräilysuunnan katkaisevat sulkulaitteet on sijoitettava vähintään kahden metrin päähän kaivannosta tai vastaavasta esteestä.

  24. #10614
    Liittynyt
    11/2020
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    2.727
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Arosusi Katso viesti
    Miten tuohon kuvassa näkyvään valkoiseen, heijastimilla varustettuun aitaan voi ajaa päin vaikka katuvalot olisivat pois päältä jos pyörässä on valot, tilannenopeus oikea ja kuljettajan vireystila kunnossa?
    Pitääkö ihmisten enää ottaa vastuuta omista teoistaan?
    Samaa mieltä, valkea heijastiteipeillä varustettu reilun metrin korkea aita jota käytetään juurikin kyseisenlaiseen tarkoitukseen. Kuvan perusteella ei näkyisi mitään isompaa näköestettä olevan ja leveyttä aitauksen kohdalla sen ohi ajamiseen on runsain määrin.
    Tuo kyseinen aita nyt vain pitää huomata tuossa kohtaa pyöräiljän kannalta katsottuna, ei kaikki voi aina olla "jonkun muun vikaa". Kyllä oma havainnointi pitää olla siinä kunnossa että tuollainen aita huomataan, jos se ei ole, niin silloin ei myöskään ole kykenevä (ainakaan pimeän aikaan) pyörällä ajamaan. Siis tämä mielipide jos jotain uutta isompaa asiaa ei asiasta tule esille (ilkivaltaa aidoille yms.).

    Ja tietystihän pyöräilijällä oli käytössä pimeän aikaan pakollinen valaisin pyörässä, suhteellisen huonotehoisellakin valaisimella olisi noiden aitojen heijastinteipit kyllä pitänyt havaita sellaisen etäisyyden päästä että aitauksen väistämisessä ei ongelmaa (siksi ne heijastinteipit noihin aitoihin laitetaan)

  25. #10615
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008968087.html

    Paljonkohan tuossa pientareella on tilaa? 20-30cm?

    Nykyään ei saa jyrsiä tärinäraitaa noin kapealle pientareelle mutta eikö ennenkin ollut ohje, että ei jyrsiä kaiteen kohdalle?


  26. #10616
    Syvin anteeksipyyntö, en avannut edellisiä linkkejä kuten varmaan olisi pitänyt jotta oisin tuon tapahtuma-ajan tiennyt.Enpä tainnut mainita tuota tapahtuma-aikaa.Joten asia ok.

  27. #10617
    Liittynyt
    11/2019
    Viestit
    301
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pätkä Katso viesti
    https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000008968087.html

    Paljonkohan tuossa pientareella on tilaa? 20-30cm?

    Nykyään ei saa jyrsiä tärinäraitaa noin kapealle pientareelle mutta eikö ennenkin ollut ohje, että ei jyrsiä kaiteen kohdalle?

    Itseäni ärsyttää tuo että keskelle tietä nykyään monessa kohdassa tehdään keskelle kaksi tärinäraitaa ja pakotetaan näin
    autoilijat ohittamaan lähemmältä pyöräilijää/kävelijää. Yksi tärinäraita keskelle riittäisi ihan hyvin.

    Sekä nuo tärinäraidat tien oikeassa laidassa, jotka on tehty valkoisen viivan oikealle puolelle, jotka vievät sen vähäisenkin tilan
    pyöräilijältä. ja kun autoilija ajaa näihin oikean puoleisiin tärinäraitoihin, niin hän jo käytännössä ajaa pyöräilijän päälle.

    No ehkä ne oikean puoleiset raidat onkin autoilijan turvaksi tehty, eikä pyöräiljän tai jalankulkijan..

    Huomaa kyllä, että kovin paljon ei tiensuunnittelija huomioi pyöräiljöitä tai kävelijöitä.

    Hullumpi ei myöskään olisi tien toiseen laitaan (vain toiseen laitaan) tehty leveämpi kävelijöiden/pyöräilijöiden tila, jossa sitten kaksisuuntainen liikenne kävelijöille ja pyöräilijöille. sellaisia olen jossain nähnyt (ja ajanutkin pyörällä sellaista maantienlaitaa) ja oli mielestäni hyvä idea.

  28. #10618
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    7.687
    Käytännössä se oikeanpuoleinen tärinäraita, jos on piennarviivan oikealla puolen, on turha. Se ei enää autoa pelasta, jos sinne on ajauduttu. Esimerkki säännöstä ja käytännöstä, mistä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Syö pyöräilijältä sen viimeisenkin tilan.

  29. #10619
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    582
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikenneviraston ohjeita 25/2015
    Täristävää reunajyrsintää käytetään mikäli päällystetyn pientareen leveys jyrsinnän ulkopuolella on vähintään 0,45 m (ts. päällystetyn pientareen leveys on vähintään 0,75 m). Päällystetynpientareen leveydeksi riittää 0,5 m, kun tiellä onjalankulku- ja pyörätie, jolla mopoilu on sallittu.Reunajyrsinnän käytöstä ei saa kuitenkaan olla tuntuvaa haittaa jalankulkijoille, pyöräilijöille tai mopoilijoille. Haitta arvioidaan tapauskohtaisesti.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Väyläviraston ohjeita 30/2020
    Täristävää reunajyrsintää käytetään mikäli päällystetyn pientareen leveys reunajyrsinnän ulkopuolella on vähintään 0,75 m (ts. päällystetyn pientareen leveys on vähintään 0,95m). Päällystetyn pientareen leveydeksi riittää0,5 m, kun tiellä on jalankulku- ja pyörätie, jolla mopoilu on sallittu. Tarvittaessa reunajyrsintä voidaan tehdä normaalia kapeampana, jotta pientareelle jää riittävä leveys pyöräilijälle.Reunajyrsinnän käytöstä ei saa olla tuntuvaa haittaa jalankulkijoille, pyöräilijöille tai mopoilijoille. Haitta arvioidaan tapauskohtaisesti.
    No rain - no gain.

  30. #10620
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.482
    Vanha ohje tärinäraidoista. https://julkaisut.vayla.fi/pdf8/lo_2...ittelu_web.pdf

    Jyrsintää ei tehdä sillankaiteiden kohdalle.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •