GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 78 / 139 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.311 - 2.340 / 4142

Aihe: Paksut GG renkaat

  1. #2311
    Liittynyt
    02/2022
    Viestit
    177
    Mulla on just allelaitetut ja vuorokauden venyneet 36 thunderot 39mm leveät ja 35 korkeat. Ovat scribe gravel ++ kiekoilla, jotka ovat 25 sisäleveät.

  2. #2312
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Ja minä innostuin vaihtamaan 43 mm Gravelkingit tuohon mun 29” flat bariin. Entiset oli siis 2.25” Race Kingit.

    Wateista ja vastuksista ei tiedä mitään, mutta kyllä fiilis muuttui. Ihan eri tarkkuus ja napakkuus tuli ajamiseen, kun kävin asfaltilla testilenkin heittämässä. Ja keskarikin nousi suht helposti yli 25 kmh:n.

    Välitykset kyllä meinaa loppua, kun kehämitta pieneni.

  3. #2313
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti misopa Katso viesti
    Meillä on käynyt sama tuuri. Minulla on ollut Novatecin navat gravelissa nyt neljättä kesää alla, eikä mitään moitittavaa. Laakerit rullaa todella kevyesti ja vapaaratas pelaa kuin uusi. Kilometrejä n. 11500, ajettuna muulloinkin kuin vain kauniina poutapäivinä sunnuntaisin.
    Mulla kävikin nyt niin, että kiekot vaihtuivatkin 5mm matalampiin, sisäleveys kasvoi 25mm mittaiseksi, navat ovatkin newmania ja kiekkosetin paino laski n.200g. Maksoi 27€ enemmän, kuin nuo tilauksessa olevat mistä kerkesin vielä ilmoittaa myyjäliilkeelle, että eivät vielä lähetä niitä. Nyt sitten perun tuon tilauksen kokonaan.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Tosin kymppitonni on yleensä vasta napojen sisäänajo

    Meidän vanhimmat, tätä nykyä vaimon maasturissa olevat, DT 240 -navat on vuodelta 2005 ja vielä pyörii smoothisti alkuperäisin laakerein. Kilsoja on takana ylivarovaisestikin arvioiden vähintään 50000, mutta tarkasta luvusta ei ole mitään hajua.

    36 mm Swampero on 38 mm leveä Belgium Plussilla, joilla renkaista yleensä tulee vähän isommat kuin joillain muilla vanteilla, joten olisko noin 37 mm 21 mm sisäleveällä vanteella. (Unohdin, että siirsin ne lutteron ykköskiekoille ennen reissuun lähtöä, kun ajoin yhden Steilacoomin rikki..) Huomioitavaa on, että Swamperoiden korkeus on vain 31,5 mm eli ne on todella matalat. 33 mm Grifo TLR on Belgiumeilla 36 mm leveä ja muistaakseni 33-34 mm korkea. Mun mielestä Grifot on mukavammat kuin Swamperot samoilla paineilla ajettuna ja rullauksessa ei ole mitään sellaista eroa, että voisin sanoa varmasti jompaa kumpaa nopeammaksi.
    Ja samalla perun varmaan myös nuo 40mm swamperot, koska 40mm nanotkin nuolivat chainstayta putkelta runtatessa. Kiitos mittatiedosta

  4. #2314
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Ja minä innostuin vaihtamaan 43 mm Gravelkingit tuohon mun 29” flat bariin. Entiset oli siis 2.25” Race Kingit.

    Wateista ja vastuksista ei tiedä mitään, mutta kyllä fiilis muuttui. Ihan eri tarkkuus ja napakkuus tuli ajamiseen, kun kävin asfaltilla testilenkin heittämässä. Ja keskarikin nousi suht helposti yli 25 kmh:n.

    Välitykset kyllä meinaa loppua, kun kehämitta pieneni.
    Miten kokemukset sora- ja metsäautoteillä muuttuivat?
    RaceKingit meni loppuunajettuina kierrätykseen. Hätäasennuksena nyt Schwalbe Dureme DD, joka on syysliukkailla nurmipoluilla tappavan liukas mutkissa.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  5. #2315
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Ainoat kokemukset on muksukärryä vetäen tuolla latupohjilla. Pelkäsin etäkäteen että ylämäkeen takarenkaasta vetopito loppuisi, mutta sehän piti oikein hyvin. Siis kun perässä on 20 kg poikaviikari ja se Thulen kärry.

  6. #2316
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    75
    Minkälaisia kokemuksia porukalla Challenge getaway pro tlr renkaista? Ilmeisesti saattavat olla hankalat asentaa. Mitä eroja terra speedeihin verrattuna? Sopivuudesta hookless-vanteille ei löydy tietoa.

  7. #2317
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Climber Katso viesti
    Minkälaisia kokemuksia porukalla Challenge getaway pro tlr renkaista? Ilmeisesti saattavat olla hankalat asentaa. Mitä eroja terra speedeihin verrattuna? Sopivuudesta hookless-vanteille ei löydy tietoa.
    Aikaisemmin tässä ketjussa oli viesti jossa oli Challengen aspasta varmistettu kaikkien htlr renkaiden sopivan hooklessille.

    Nyt on ajossa samalla rungolla oleva 36mm gravel grinder, hyvä kumi ollut ja kestänyt hyvin ajoa kohta 5000km. On zipp 303s kiekoilla, 23mm hookless ja todellinen leveys 38 reunanappuloista, 37 rungosta.

    Toimiva painealue on melko kapea, vähän liikaa niin täristää, liian vähän niin nuljuaa putkelta ajettaessa.
    Paineet kohdilleen (mun painolla ja mittarilla 2,0-2,2 Bar) niin on nopea ja mukava.

    Mantelilta tulossa nyt getawayt, oli hyvä hinta siellä ja ilmaiset postit yli 175 tilauksille.
    Oletan että tuossa on enemmän pitoa märällä pehmeällä ja paksumman kuvion myötä myös pikkaisen mukavuutta lisää verrattuna gravel grinderiin.

    Kaikki nuo htlr:t on tiukkoja asentaa kun jäävät levyksi vanteen päälle sen normaalin pyöreän muodon sijaan. Malttia ja vähän liukastetta niin onnistuu kyllä.

  8. #2318
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mun kokemukset Getawaystä on hyvin samantyyppiset. Rullaa hyvin asfaltilla, mukavuudessa kuitenkin häviää Steilacoomeille, joten yhtään karkeammalla alustalla nopeuseroa ei varmaan juurikaan ole, kestää kilsoja hyvin, jopa asfaltilla (kova kulutuspinta?)) ja liukkaat märillä kivillä ja juurilla. Soralla kovalla alustalla vetopitoa on juuri ja juuri riittävästi, mutta esim. Nuuksion töppyrämäkien kiipeämiseen putkelta ei vetopito oikein riitä. Tämä löytyy suoraan Challengen www-sivuilta: ”Tubeless Ready (marked TLR) tires can be mounted with or without inner tubes. TLR tires are designed to be used tubeless only with a sealant. Tires are hook-less compatible according to ETRTO standards for rim width and pressures (max pressure 500kPa/5 bar/75 psi). This only applies to Handmade Tubeless Ready (H-TLR) tires from 33mm and up. For further information, please check our support section/FAQ.”

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  9. #2319
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    Panin tilaten testiin tufo thunderot, 44mm.
    Tasan viikko tilauksesta ja renkaat kotona, suoraan tufolta tilattuna. Vaaka näytti 427g ja 429g. Pikainen 50km. monipuolista alustaa ja kyllähän nuo mukavalta tuntui, kiven ropinaa ainakin uutuusestaan oli, muuten kivan hiljainen, verrokkina schwalben g one bite 45mm.

  10. #2320
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Oiskohan Swamperoissa eri runko vai onko vaan kyse siitä, että mihin noita vertaa, kun mä vaihdoin just Swamperot pois alta ja Grifo TLR:t tilalle ja meno muuttui huomattavasti mukavammaksi. Swamperot olis olleet kaikin puolin muuten kivat, mutta ne on kyllä tosi epämukavat ellei aja niin pienillä paineilla, että ajaminen ei ole enää muuten kivaa.

    Mikä on 44-millisen korkeus vanteen ulkoreunasta mitattuna ja minkä levyisella vanteella?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #2321
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629

    Paksut GG renkaat

    Aika tasan 40mm on korkeus vanteen reunasta, zipp 303 firecresteillä, taitaa olla 23mm. sisäleveys. G onet tuntuu kyllä kovin muoviselle noihin verrattuna.

  12. #2322
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Tänks

    (viestinpidennysmerkkejä..)
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #2323
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.807
    Eikö 303 firecrest ole 25mm? Olettaen että se on niitä uusia zippejä. 303S on kyllä 23mm

  14. #2324
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.629
    Oikeassa olet, niinhän nuo taitaa olla. Nuo on muutaman vuoden vanhat.

  15. #2325
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Oiskohan Swamperoissa eri runko vai onko vaan kyse siitä, että mihin noita vertaa, kun mä vaihdoin just Swamperot pois alta ja Grifo TLR:t tilalle ja meno muuttui huomattavasti mukavammaksi. Swamperot olis olleet kaikin puolin muuten kivat, mutta ne on kyllä tosi epämukavat ellei aja niin pienillä paineilla, että ajaminen ei ole enää muuten kivaa.

    Mikä on 44-millisen korkeus vanteen ulkoreunasta mitattuna ja minkä levyisella vanteella?
    Mistäs nämä käytetyt swamperot voi huomenna illalla noutaa halvalla Voin hakea pois, jos on mustat. Saksasta tulossa pari, mutta bike24 varaston lähettämö tuntuu olevan todella ruuhkautunut.

  16. #2326
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Heh…kyllä mä ne loppuun ajan jossain

    Vähän offaria, mutta kaivelin rengasvarastoa ja löysin yhden käytännössä ajamattoman parin Clement(!) Crusade PDX:iä ajalta, jolloin tubless-CX oli tulevaisuutta tai vähintään erikoismieshommia. Sisuriasentelin ne yksille kiekoille ja ajelen huomenna töihin niillä ihan vaan mielenkiinnosta, muistin virkistämiseksi ja vertailun vuoksi. 21 mm sisäleveällä vanteella venyvät 36 mm leveiksi ja 35 mm korkeiksi. Paino n. 330 g. Kyljissä ei ylimääräistä tavaraa ole..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  17. #2327
    47mm Terreno Zero TLR G2.0 jonkin verran kilsoja nyt alla. Luja rengas on kyllä, ei ole kivikoista moksiskaan. Rullaa varsin hyvin vaikka onkin aika paksu kumi keskeltä. Kyljet on melko ohuet. (Painot 533gr ja 501gr, järeemmän laitoin taakse)
    Reunanappulasta tykkään myös, kuivalla kelillä ainakin mun ajoihin ihan riittävä pito mutkissa, eikä aiheuta asvaltillakaan kanttaillessa mitään yllätyksiä.
    Odotin että ois ollut asvaltilla hiljasemmat, aika hurina käy. En tiedä pitäiskö ajaa vielä kovemmilla paineilla että sais reunanappulat kokonaan irti tiestä niin hiljenisi, sillon kärsii kyllä näillä kivisillä sorapätkillä mukavuus rajusti.




  18. #2328
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Tuo g2 oli muuten juuri brr:n testissä.

  19. #2329
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Se piti muuten vielä erityismainita Swamperoista, että niissä on ihan tajuton sorakaarrepito. Kuvio on renkulan kokoon nähden leveä jo nousee aika ylös reunalle, joten vaikka kuinka kanttaa, riittää kuviota maahan ja kun profiili on matala, niin ne ei taitu alle. Hauska rengas kurvailla kepun ulkoilureittien mutkia.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  20. #2330
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Se piti muuten vielä erityismainita Swamperoista, että niissä on ihan tajuton sorakaarrepito. Kuvio on renkulan kokoon nähden leveä jo nousee aika ylös reunalle, joten vaikka kuinka kanttaa, riittää kuviota maahan ja kun profiili on matala, niin ne ei taitu alle. Hauska rengas kurvailla kepun ulkoilureittien mutkia.
    Tämä tieto hyvä tieto. Perjantaina pitäisi tulla dhl:n kyydissä 36mm swamperot työpäivän aikana kotiovelle. Jos sitä pääsisi sitten työpäivän jälkeen testailemaan uudet kiekot kumeineen.

  21. #2331
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tuo g2 oli muuten juuri brr:n testissä.
    Ainakaan terreno haulla ei löydy Zerosta kuin TNT versio, eli se paksummalla harmaalla kyljellä oleva.



    Vittoria TNT
    With the TNT technology (Tube - NoTube) the tire features an additional sidewall layer and is suitable for tube or tubeless riding.

    Vittoria TLR
    The future of the folding tires at Vittoria. TLR means "Tubeless Ready" without additional sidewall reinforcement for supple and smooth rolling characteristics.

  22. #2332
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mun kokemukset Getawaystä on hyvin samantyyppiset. Rullaa hyvin asfaltilla, mukavuudessa kuitenkin häviää Steilacoomeille, joten yhtään karkeammalla alustalla nopeuseroa ei varmaan juurikaan ole, kestää kilsoja hyvin, jopa asfaltilla (kova kulutuspinta?)) ja liukkaat märillä kivillä ja juurilla. Soralla kovalla alustalla vetopitoa on juuri ja juuri riittävästi, mutta esim. Nuuksion töppyrämäkien kiipeämiseen putkelta ei vetopito oikein riitä.

    Meinasin ensin testata nuo sinun hehkuttamat Steilacoomit, mutta kun Mantelilta sai samaan rahaan getawayt + Absute blackin ovaalin niin jatkan Challengella.

  23. #2333
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Mä laitoin kanssa just samasta paikasta tilaukseen Lutteroa varten 36 mm Getawayt ja Grifo HTLR:t syksyn krosseja varten. Ajoin tosiaan kyljen rikki yhdestä Steilacoomista. Ei mennyt ratki eikä alkanut vuotamaan, mutta rupesi viipottamaan omituisesti. Vähän on ollut myös sellainen olo, että menee pyörien käyttöpotentiaali liian päällekkäin, kun Lutterossa oli alla Steilacoomit ja Stigmatassa Hurricane Ridget.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #2334
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ^ Jaa nämäpä tulikin jo. Siltä varalta, että ”levymitat” kiinnostaa, niin venymätön 36 mm Getaway on littanana 101 mm leveä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #2335
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    ..jatkan yksinpuhelua

    Swamperot on littanana n. 5 mm kapeammat. Kuvion leveys on suunnilleen sama, joten siitä tulee se Swamperon mataluus. 36 mm:n Getawayn kuvio on kyllä melko nimellinen.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  26. #2336
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti

    36 mm:n Getawayn kuvio on kyllä melko nimellinen.
    Joo ne nappulat on kyllä tosi matalat, kuvassa näyttäisi olevan vähän enemmän tavaraa pinnassa.
    Toivottavasti ei heitä hiekkaa ja pikkukiviä, gravel grinderit on kyllä siitä kivat ettei nosta juurikaan mitään kuivasta pinnasta, toisin kuin esim. SK kivilingot.

  27. #2337
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.217
    Ajelin tänään ekan pidemmän ja omiin kykyihini nähden vähän vauhdikkaamman lenkin noilla 36 mm Getawayllä ja perstuntuma oli se, että ne ovat asfaltilla nopeat, mutta eivät ehkä soralla mitenkään poikkeukselliset ja kotona Strava kertoi samansuuntaista: kaikki pb:t oli asfalttipätkiltä ja vähän yllättäen ei yhtään sora-pb:tä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  28. #2338
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.213
    Mulla on taas se kausi vuodesta, kun tekisi mieli ajaa roadilla myös gravellia. Vähän pitää kateellisena katsella näitä uusia fillareita, jotka nielevät 32mm conteja sisäänsä.

    Aika siistiä vaihtelua ajaa gravelli pätkää maantielenkillä, mutta tosiaan vielä se maantiepyörän vauhti ja keveys on kivaa, eli gravelli ei pyöränä kiinnostele vielä lainkaan.

  29. #2339
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Mulla taas meni niinpäin että maantiepyörällä ei vaan tullut ajettua. Nekin lenkit mitä ajoi asfaltilla niin enimmäkseen cx:llä/gravelilla 36mm gravel grinderit alla.
    Niinpä myin pois.

    Maanriepyörä oli toki kevyempi ja kiihtyvämpi/reagoivampi, mutta 25mm kumeilla jäi suosiolla välistä sorapätkät kun ei vaan ollut kivaa edes oikoa sellaisten kautta. Reititkin alkoi huolestuttavasti mennä samoja ratoja.

    Nyt onkin haussa kapeahkot sorarenkaat joilla voisi ajella myös pelkät, nykyään harvinaistuneet maantielenkit tyytyväisenä.
    Pähkäilyssä sopiva kompromissi yksille kiekoille 30-33-36, kaikissa hyvää ja huonoa eri alustoilla..

    Tuossa toisessa (hiljaisessa) sorarengastopikissa jo arvasinkin samaa pohdintaa aiemmin, sorry tästä spämmistä!

  30. #2340
    Liittynyt
    12/2018
    Paikkakunta
    LPR
    Viestit
    32
    Nyt sain ”tekosyyn” tilata thunderot speederon tilalle

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •