MPMessutGarminElectrobikeGiant
Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 80

Aihe: Ohuet sorarenkaat

  1. #31
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti velib Katso viesti
    Jos sliksi käy niin 32mm GP5000 tai Rene Herseltä löytyy myös 32mm rengas, joka on varmasti mukavampi kuin tuo GP. Jos haluaa nappuloita niin Gravelking SK, löytyy sekä 32 että 28mm. Todellisista leveyksistä en tiedä.
    Katos, luulin että sk:ta ei saa noin kapeana, sehän olisi kysyjälle passeli.

    Tuota GP5000, tai muun maanrenkaan käyttöä nimenomaan soralla en ole koskaan ymmärtänyt. Lenkillä voi toki ajaa soratien läpi, mutta vartavasten pitkälle soralenkille..
    No, saa toki ajaa jos haluaa.

  2. #32
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Funtsin maantiepyörään gravelihenkistä rengasta (hyväkuntoisten) sorateiden ajamiseen. Kumilla sais olla maksimissaan n. 32mm todellista leveyttä 19mm sisäleveällä vantella. Samalla ei haittais, jos kumilla pystyisi jatkamaan kautta edes hieman syksyn (=sepelin) tullen. Stradat mainittu yllä mutta omaan silmään ne näyttävät aika slikseiltä mutta jos toimisivat siinä niin miksei... Mutta onko muita?

    Nyt on alla GP5000:t 28mm leveinä. Vissiin noillakin ajais sorateillä mutta mieluummin ottaisin vielä enempi sorakelpoiset, jos sellaisia vaan on.
    WTB Crosswolf 32mm. Nämä pysyi mulla hyvin nimellismitassaan myös 22mm sisälevyisillä kiekoilla.

  3. #33
    Liittynyt
    06/2019
    Viestit
    4.282
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Tuota GP5000, tai muun maanrenkaan käyttöä nimenomaan soralla en ole koskaan ymmärtänyt. Lenkillä voi toki ajaa soratien läpi, mutta vartavasten pitkälle soralenkille..
    No, saa toki ajaa jos haluaa.
    Onko lenkkiporukassasi sitten ollut tai oletko muuten tavannut GP5000:t pitkälle soralenkeille valinneita fillaristeja? Vai onko joku foorumilla kertonut niin tehneensä?

    (En siis epäile kertomusta, ihmettelen vain olenko kokonaan missannut foorumijutut.)

    PS Oikeastaan halusin sanoa että jotkut parhaista soralenkeistäni olen ajanut maantiepyörällä ja 25-millisillä renkailla. Eiväthän ne tietenkään ole olleet kuin jotain puolet ihanaa sileää ja kovapintaista hiekkatietä ja puolet vaihtelevakuntoista asfalttitietä, mutta kuitenkin enemmän gravelia kuin vain jonkun yksittäisen soratien läpiajoa.

    Millä haluan sanoa että vaikka meillä on paljon gravelpyöräilijöitä, joille gravel on sitä parempaa mitä vaativampaa tai mitä kauempana asfaltilla ajosta se on, on ihan okei tykätä helpommasta ja pyörältä ja renkailta vähemmän erityisiä gravelominaisuuksia vaativasta gravelista

  4. #34
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.344
    Mun käsittääkseni Challengen Chicane ja Grifo Pro H-HTLR pitäisi olla UCI-mitoissa, mutta varmaa faktaa siitä en ole löytänyt. Jos on, niin kapealla vanteella ovat tuskin enempää kuin 32 mm. Grifoilla ajeltu gravelia yksi maailman sivu ja ne on ihan oivat renkaat siihen edelleen. Ovat nopeat, mukavat ja kestävät sepeliäkin melko hyvin.

    Donnelly MXP World Cup on varmuudella matalilla paineilla alle 33 mm, kun niillä on UCI-krosseja ajettukin, mutta niiden saatavuus näyttää huonolta.

    Tavalliset TLR Challenget ja Donnellyt on reilusti ylimittaisia.

    E: Grifoa esim. tuolta: https://www.mantel.com/de/challenge-...pro-tlr-reifen
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #35
    K.Kuronen Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    ...
    PS Oikeastaan halusin sanoa että jotkut parhaista soralenkeistäni olen ajanut maantiepyörällä ja 25-millisillä renkailla. Eiväthän ne tietenkään ole olleet kuin jotain puolet ihanaa sileää ja kovapintaista hiekkatietä ja puolet vaihtelevakuntoista asfalttitietä, mutta kuitenkin enemmän gravelia kuin vain jonkun yksittäisen soratien läpiajoa.

    Millä haluan sanoa että vaikka meillä on paljon gravelpyöräilijöitä, joille gravel on sitä parempaa mitä vaativampaa tai mitä kauempana asfaltilla ajosta se on, on ihan okei tykätä helpommasta ja pyörältä ja renkailta vähemmän erityisiä gravelominaisuuksia vaativasta gravelista
    Omalle kohdalle on sattunut paljon sellaista soratietä, jossa maantiekumeilla olisi ajanut aivan mainiosti. Toisaalta sorateiden välttämätön kunnostus tuo yllätyksiä lanausten ja tuoreen kulutuskerroksen levityksen, tai kuivan jakson aikana pahalle nimismiehen kiharalle hakkaantuneen pätkän muodossa. Metsäautotiet ovat oma lukunsa ja niissä eteen voi tulla melkein mitä tahansa.

    Aina voi toki kääntyä ja ajaa takaisin paremmalle alustalle.

  6. #36
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Firlefanz Katso viesti
    Onko lenkkiporukassasi sitten ollut tai oletko muuten tavannut GP5000:t pitkälle soralenkeille valinneita fillaristeja? Vai onko joku foorumilla kertonut niin tehneensä?

    (En siis epäile kertomusta, ihmettelen vain olenko kokonaan missannut foorumijutut.)

    PS Oikeastaan halusin sanoa että jotkut parhaista soralenkeistäni olen ajanut maantiepyörällä ja 25-millisillä renkailla. Eiväthän ne tietenkään ole olleet kuin jotain puolet ihanaa sileää ja kovapintaista hiekkatietä ja puolet vaihtelevakuntoista asfalttitietä, mutta kuitenkin enemmän gravelia kuin vain jonkun yksittäisen soratien läpiajoa.

    Millä haluan sanoa että vaikka meillä on paljon gravelpyöräilijöitä, joille gravel on sitä parempaa mitä vaativampaa tai mitä kauempana asfaltilla ajosta se on, on ihan okei tykätä helpommasta ja pyörältä ja renkailta vähemmän erityisiä gravelominaisuuksia vaativasta gravelista
    On ollut, olen tavannut.

    Olen itsekin maantiepyörällä ja kumeilla aina välillä oikonut sorateiden kautta, ei ole koskaan erityisen kivaa, enkä lähtisi erikseen lenkille sorareiteille. Renkaat pompottaa irtokivissä ja kuopissa, eikä pitoa paljon ole. Lisäksi pitää ajaa varovaisemmin kun ei uskalla painaa yli kivikoista tai polunpätkistä.
    Jos muut tykkää niin sehän on vallan ok ja saa ajaa. En silti itse ymmärrä miksi ei valitsisi kumia alustan mukaan.

    Kaikki ajo on hyvää ajoa, en itsekään harrasta mitään erityisen vaativia reittejä monsterirenkailla, jotain reitti2000 vaativampia ei tule ajettua. Ja tuonne käy hyvin vaikkapa tubeless 36mm semisliksi kuivana aikana.

    Edit: sitä piti vielä ihmetellä että esim brr:hän testaa noita gp viistonnisia gravel renkaina.

  7. #37
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.381
    Tönärillä mitattuna nyky-GP5k:t ovat 29,2mm. Edessä on lisäksi tilaa n. 6mm sivulla ja yläpuolella enempi. Tuohon kait uskaltaisi laittaa miltei 34-35mm kumin?

    Täytyy funtsia nappulatarve. Kesällä niitä en kaivanne mutta onko niistä yhtään vastustamaan tappajasepeliä?

  8. #38
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Noniin, siirryin n-2 taktiikkaan pyörissä kun lähes ajamattomiksi jääneet täpäri ja maantiepyörä tuli myytyä. Sai varastoon / puuhatilaan samalla kivasti lisätilaa.

    Nyt on gravel/cx pyörässä kolmet kiekot, ja mietinnässä laittaa yksille kiekoille paremmin asfaltille sopivat renkaat joilla voisi painaa myös sorapätkät läpi melko huoletta.

    Nykyisten 36mm gravel grinderien / getawayn kaveriksi ykkösehdokkaana olisi saman valmistajan strada bianca 33 millisenä.

    Stradat oli maantiepyörässä 25 millisinä, ja noinkin kapeina oli kyllä hyvän tuntuiset ja söi tärinät yllättävän hyvin. Paremmin kuin todellisena kokona 2mm isommat pro one 25mm.

    Pelkkiä asfalttilenkkejä tullut ajettua nyt todella vähän, ja pidemmätkin pikitiepätkät on menneet ihan hyvällä vauhdilla ja mukavasti noilla gravel grindereilla.

    Nyt vaan miettii että saavuttaako noilla täysin slikseillä mitään huomattavaa etua nykytilaan, vai onko tämä taas kerran sitä kuuluisaa kamar….usta?

    Tuo 33 tai jopa 30mm olisi varmaan järkevämpi että olisi edes henkisesti nopeampi valinta
    miz muokkasi tätä : 30.07.2022 at 14.43

  9. #39
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mun käsittääkseni Challengen Chicane ja Grifo Pro H-HTLR pitäisi olla UCI-mitoissa, mutta varmaa faktaa siitä en ole löytänyt. Jos on, niin kapealla vanteella ovat tuskin enempää kuin 32 mm. Grifoilla ajeltu gravelia yksi maailman sivu ja ne on ihan oivat renkaat siihen edelleen. Ovat nopeat, mukavat ja kestävät sepeliäkin melko hyvin.

    Donnelly MXP World Cup on varmuudella matalilla paineilla alle 33 mm, kun niillä on UCI-krosseja ajettukin, mutta niiden saatavuus näyttää huonolta.

    Tavalliset TLR Challenget ja Donnellyt on reilusti ylimittaisia.

    E: Grifoa esim. tuolta: https://www.mantel.com/de/challenge-...pro-tlr-reifen
    Grifo Pro TLR mitat Hed Belgium Plussilla (i22ish): leveys 33 mm, korkeus 30 mm. Tosi aneemisen ohkaisilta UCI-lailliset krossirenkaat kyllä näyttää. Alkaa olla vähän hassua siinä mielessä, että kohta asfaltilla kisataan jo cyclocrossia isommilla renkailla… Saa nähdä, että paskonko vanteet heti.

    Vahvasti tilarajoitteiseen pyörään noi on kyllä varmaan ihan loistavat GG-renkaat. Tavallinen Grifo TLR on samoilla vanteilla 36 mm leveä ja 35 mm korkea. Ulkonäöllinen kokoero on huima.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #40
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    ^^
    Tuli fillaritorissa sopivasti vastaan uudet 34mm pro onet niin päätin testata niitä.

    Ihan kauheen löysät asennettavat zipp 303s:lle, ilmat pihisi renkaan ja vanteen välistä ympäriinsä. Lisäksi tippuu helposti toinen puoli hyllyltä kun tyhjentää kumin.

    Ajamatta paskat kommentti (vain minimaalinen koeajo): varmaan ihan väärät kumit, maantiellä leveät lötköt ja soraa ei kestä

    No, katotaan pari lenkkiä kun kerkiää

  11. #41
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Mulla oli yhdet vanhat pro onet samanlaiset sisureilla.

    Vähän ehkä hazardit renkaat, jos ja kun noilla ajelee oikeasti pienillä paineilla. 303 zipitän ovat vielä hookklesit.

    Minulla siis pullahti nämä vialliset pro onet sisureiden kanssa clincherin reunan yli auringossa.

  12. #42
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    ^^
    Tuli fillaritorissa sopivasti vastaan uudet 34mm pro onet niin päätin testata niitä.

    Ihan kauheen löysät asennettavat zipp 303s:lle, ilmat pihisi renkaan ja vanteen välistä ympäriinsä. Lisäksi tippuu helposti toinen puoli hyllyltä kun tyhjentää kumin.

    Ajamatta paskat kommentti (vain minimaalinen koeajo): varmaan ihan väärät kumit, maantiellä leveät lötköt ja soraa ei kestä

    No, katotaan pari lenkkiä kun kerkiää
    Ne olivat varmaan just ne Pro Onet, jotka itse meinasin ostaa. Hyvä, kun ehdit ensin Taidan laittaa sitten GK slick 32 mm tai GP5000 32 mm maantiepyörääni seuraavaksi, nyt on 30 mm Strada Biancat.

  13. #43
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Noin se harrastaja toimii toiselle harrastajalle. Renkaat myyntiin vaan. Laita miz heti moukarille yyveetä hyvistä pro oneista

  14. #44
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    Satasella nopeat kaupat

    Napakasti ne napsahti paikalleen, siksi se alas valahdus oli pieni ylläri.
    Rengas on vanteelle laitettuna sen mallinen että ne reunalangat on ihan yhdessä keskiurassa.

    Ei millään minipaineilla ole tarkoitus mennä, lienee runsas 3 Bar ok vajaa 90kg yhdistelmällä.

    Kokeillaan nyt miltä tuntuu, ei ole aiemmin ollut maantieajoon yli 28mm kumia.

    Vähän eri maata kuin samalla kertaa toisille kiekoille menneet challenge getawayt, sai taas hetken kikkailla kunnon niin järjettömän tiukat ja lättynä vanteen päällä. Nyt tosin kolmas kierros menossa noita pro-kumeja, niin alkaa työtavat hahmottumaan ja helpottaa.

  15. #45
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    753
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    Satasella nopeat kaupat

    Napakasti ne napsahti paikalleen, siksi se alas valahdus oli pieni ylläri.
    Rengas on vanteelle laitettuna sen mallinen että ne reunalangat on ihan yhdessä keskiurassa.

    Ei millään minipaineilla ole tarkoitus mennä, lienee runsas 3 Bar ok vajaa 90kg yhdistelmällä.

    Kokeillaan nyt miltä tuntuu, ei ole aiemmin ollut maantieajoon yli 28mm kumia.

    Vähän eri maata kuin samalla kertaa toisille kiekoille menneet challenge getawayt, sai taas hetken kikkailla kunnon niin järjettömän tiukat ja lättynä vanteen päällä. Nyt tosin kolmas kierros menossa noita pro-kumeja, niin alkaa työtavat hahmottumaan ja helpottaa.
    Schwalbet ovat olleet järjestään aika löysiä. Strada Biancat menivät aika just ja just vanteelle. Tufon leveämpien sorarenkaiden kanssa on tosin tullut hiki, kun olen samalla tunkenut insertiä sisälle. Tekisi mieli kokeilla insertiä maantierenkaissakin, tosin en maantiepyörällä mene sellaisiin paikkoihin joissa niitä juuri tarvitsisi.

    Tuo oma sorapyörä kulkee sen verran hyvin, että en minä oikeastaan maantiepyörällä edes tee mitään. Porukkalenkeilläkin menisi aivan hyvin 40 mm renkailla. Nyt parhaillaan maantiepyörä on trainerissa kiinni.

  16. #46
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Satakunta
    Viestit
    538
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.Kuronen Katso viesti
    Omalle kohdalle on sattunut paljon sellaista soratietä, jossa maantiekumeilla olisi ajanut aivan mainiosti. Toisaalta sorateiden välttämätön kunnostus tuo yllätyksiä lanausten ja tuoreen kulutuskerroksen levityksen, tai kuivan jakson aikana pahalle nimismiehen kiharalle hakkaantuneen pätkän muodossa. Metsäautotiet ovat oma lukunsa ja niissä eteen voi tulla melkein mitä tahansa.

    Aina voi toki kääntyä ja ajaa takaisin paremmalle alustalle.
    Onnistuuhan se ajaminen, mutta kun sen jälkeen on hiekkaa ja oravia voimansiirto täynnä. Nimimerkillä en aja 6-7km soralla vaan käännytään sitten seuraavasta (ja ajetaan +20km hiekalla)

  17. #47
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J3K Katso viesti
    Onnistuuhan se ajaminen, mutta kun sen jälkeen on hiekkaa ja oravia voimansiirto täynnä. Nimimerkillä en aja 6-7km soralla vaan käännytään sitten seuraavasta (ja ajetaan +20km hiekalla)
    Vaha on se juttu. Ei tartu yhtään mitään ketjuihin ja saa paukutella nauraen gravellia.

  18. #48
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.839
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti moukari Katso viesti

    Tuo oma sorapyörä kulkee sen verran hyvin, että en minä oikeastaan maantiepyörällä edes tee mitään. Porukkalenkeilläkin menisi aivan hyvin 40 mm renkailla. Nyt parhaillaan maantiepyörä on trainerissa kiinni.
    Epäilen että sulla on vaan niin paljon jalkaa muihin verrattuna. Koipi joka kerkeää ei kalustosta välitä juurikaan.

  19. #49
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Föhn Katso viesti
    Epäilen että sulla on vaan niin paljon jalkaa muihin verrattuna. Koipi joka kerkeää ei kalustosta välitä juurikaan.
    Noinhan se on. Moukarin gravelli on kuitenkin gravelli, joka on oikeasti hidas 40mm renkailla roadiin verrattuna.

  20. #50
    Liittynyt
    04/2021
    Viestit
    1.839
    Jännä ero muuten contin uudessa s tr 32 ja 30mm välillä. 32mm tuntuu lutterolta tosin kuin 30mm. Ei kyllä kuulu suosikkeihin tuo 32. 30mm menee paljon paremmin sorallakin ja vähemmällä paineellakin. Tuon 32mm on pakko olla hitaampi.

  21. #51
    Liittynyt
    02/2011
    Viestit
    463
    No eihän ne 34mm Pro Onet niin nihkeät ole kun ajamatta veikkailin.

    Nousuja lukuunottamatta menee ihan kivasti ja mukavasti asfaltilla, ei ne niin hitaalta tunnu. Mutta kyllähän sen eron kapeampaan maantiekumiin huomaa tosi selkeästi kiihtyvyydessä ja yleisessä tahmeassa fiiliksessä varsinkin nousuissa. Pelkästään asfaltille olisi vähemmän yllättäen aika turha koko.

    Ajelin muutaman kilsan pätkiä hyväkuntoista hiekkapintaa myös siinä ohessa, siellähän noi menee hyvin, löysää irtokamaa lukuunottamatta. Ei yhtään tarvi arkailla kuten kapeampien maantiekumien kanssa, en silti soralenkille lähtisi, siirtymät ja oikaisut on ihan ok.

    Vauhteja kun katsoo niin itse asiassa samoja vauhteja tuli ajettua asfaltilla 36 millisillä gravel grindereilla, ja soralla ne on kuitenkin ihan eri renkaat jo..

  22. #52
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miz Katso viesti
    No eihän ne 34mm Pro Onet niin nihkeät ole kun ajamatta veikkailin.

    Nousuja lukuunottamatta menee ihan kivasti ja mukavasti asfaltilla, ei ne niin hitaalta tunnu. Mutta kyllähän sen eron kapeampaan maantiekumiin huomaa tosi selkeästi kiihtyvyydessä ja yleisessä tahmeassa fiiliksessä varsinkin nousuissa. Pelkästään asfaltille olisi vähemmän yllättäen aika turha koko.

    Ajelin muutaman kilsan pätkiä hyväkuntoista hiekkapintaa myös siinä ohessa, siellähän noi menee hyvin, löysää irtokamaa lukuunottamatta. Ei yhtään tarvi arkailla kuten kapeampien maantiekumien kanssa, en silti soralenkille lähtisi, siirtymät ja oikaisut on ihan ok.

    Vauhteja kun katsoo niin itse asiassa samoja vauhteja tuli ajettua asfaltilla 36 millisillä gravel grindereilla, ja soralla ne on kuitenkin ihan eri renkaat jo..
    Tuo oikaisumääritelmä varmaan aika hyvä tuolle rengaskoolle. Eli tarkoitus ajaa assua, mutta hieman pidemmätkään hiekkatiet eivät kulkua haittaa. Pistosuojaus saattaa vain äkkiä tulla vastaan.

  23. #53
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.344
    Grifo Pro TLR:t on muuten sitten varsin nopeat ja yllättävän mukavatkin. Se 300 tpi -runko tuntuu erilaiselta Strada Biancan, Gravel Grinderin ja Getawayn 260 tpi -runkoon verrattuna. Grifot pysyy joustavina vähän reilummillakin paineilla ja ne joustaa vaimentaen. En tullut paketeista katsoneeksi, että onko noi 300 tpi:t tehty Italiassa. 260 tpi -rungot tulee Taiwanista.

    Nastat renkulat muutenkin vaihteeksi tommoset kapeammat. Stiggy i25-vanteilla ja 42 mm Herseillä tuntuu aika mtb:ltä verrattuna vanhaan pyörään Grifoilla. Silti ihan sujuvasti Grifoilla ajoi Munkan rannan juurakotkin, kun vähän katsoi, että miten ajaa.

    Belgium Plussilla viikon verran 3 bar paineilla venytettynä leveys edelleen UCI-laillisissa mitoissa ja korkeus n. 31 mm vanteen reunasta.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  24. #54
    Vanha Eddy Merckx kaipailisi uutta rengasta alle ja sorateille sopivaa rengasta hakusessa, mitä suosittelisitte?
    Tällä hetkellä Primen kiekoilla Panaracer Race D evo3 joilla ajettu kolme kesää huonokuntoisella asfaltilla ja soralla, tekisi mieli koittaa jotain uutta tähän väliin. Vanhat Campan vannejarrut rajoittavana tekijänä kun Contin 4season 28mm ottivat jo länkiin kevyesti kiinni, tubeless ajatuksena kiehtoo maastokokemusten jäljiltä. Kestävyys kulma edellä mennään, koska lenkit saattaa mennä metsäautoteillä yms. kestävyyttä vaativilla pätkillä.

  25. #55
    Liittynyt
    01/2020
    Viestit
    1.124
    Mitenkäs Gravel King slick. Onko Plus vs normiversio merkkittävä ero pistosuojauksessa. Kestääkö tuo normiversio vähän rouheammilla ajopinnoilla?

    SK ja SS on kestänyt normiversioina yllättävänkin hyvin.

  26. #56
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jalkkis Katso viesti
    Funtsin maantiepyörään gravelihenkistä rengasta (hyväkuntoisten) sorateiden ajamiseen. Kumilla sais olla maksimissaan n. 32mm todellista leveyttä 19mm sisäleveällä vantella. Samalla ei haittais, jos kumilla pystyisi jatkamaan kautta edes hieman syksyn (=sepelin) tullen. Stradat mainittu yllä mutta omaan silmään ne näyttävät aika slikseiltä mutta jos toimisivat siinä niin miksei... Mutta onko muita?

    Nyt on alla GP5000:t 28mm leveinä. Vissiin noillakin ajais sorateillä mutta mieluummin ottaisin vielä enempi sorakelpoiset, jos sellaisia vaan on.
    Kait se pitäis tälle aiheelle vähitellen tehdäkin jotain.

    Onko Schwalben X-One ihan järjetön ajatus hiekkatieajoon ja loppuvuoden tappajasepelikelveille? Jonkun näköinen nappula löytyy mutta tuleeko vain paha mieli, jos noilla yrittää ajella assulla / kovalla alustalla? Ja onko tuon kuviosta lopulta vastustamaan t-sepeliä?

  27. #57
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.381
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Grifo Pro TLR:t on muuten sitten varsin nopeat ja yllättävän mukavatkin. Se 300 tpi -runko tuntuu erilaiselta Strada Biancan, Gravel Grinderin ja Getawayn 260 tpi -runkoon verrattuna. Grifot pysyy joustavina vähän reilummillakin paineilla ja ne joustaa vaimentaen. En tullut paketeista katsoneeksi, että onko noi 300 tpi:t tehty Italiassa. 260 tpi -rungot tulee Taiwanista.

    Nastat renkulat muutenkin vaihteeksi tommoset kapeammat. Stiggy i25-vanteilla ja 42 mm Herseillä tuntuu aika mtb:ltä verrattuna vanhaan pyörään Grifoilla. Silti ihan sujuvasti Grifoilla ajoi Munkan rannan juurakotkin, kun vähän katsoi, että miten ajaa.

    Belgium Plussilla viikon verran 3 bar paineilla venytettynä leveys edelleen UCI-laillisissa mitoissa ja korkeus n. 31 mm vanteen reunasta.
    Kulkeeko Grifot kuin hyvin kovalla alustalla / assulla? Olisko noista tappajasepelin vastustajaksi välikelin kumeiksi?

  28. #58
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.344
    Kyllä ne mun mielestä kulkee ihan hyvin asfaltillakin, mutta ei ne tietenkään mitkään sliksit ole. Kuvio on harva ja melko matala, joten ne on varmaan ajettu aika nopeasti sileiksi, jos pääasiassa asfaltilla ajelee. Chicanet kannattanee tsekata myös, jos niitä jo jostain saa HTLR:nä. Mulla ei ole Grifoista sepelikokemusta, mutta HTLR Getawayn kanssa olen pärjännyt sepelikeleillä ihan hyvin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  29. #59
    Ompas vaikea valita uudet renkaat. Liikaa vaihtoehtoja. Nyt gravelin ensiasennuskumit alkaa olla sileät G-one 35-622. Ajettu noin 2600km.Tuli eka rengasrikko, pieni terävä kivi. Työmatkaa ajelen lähinnä, 90% asfalttia. Välillä toki tulee ajeltua hiekkapolkuja pitkin vapaa-ajallakin. Näitä tuumailin https://www.bike-discount.de/en/pana...c-folding-tyre
    jormakalevi muokkasi tätä : 03.11.2022 at 17.16

  30. #60
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    753
    Pitäisi speksata ensi kesäksi maantiepyörään 30-32 -milliset renkaat, joilla ajelisi hiekkateitäkin ihan hyvin. Lähinnä ns. "torpparinasfaltista" ja kaupunkien pyöräteistä kyse, kunnon gravel-ajoon löytyy eri välineet. Pitäisi siis päästä poikkeamaan pitkillä asfalttilenkeillä vaihtelun vuoksi kestopäällysteen ulkopuolelle.

    Strada Biancat 30 millisinä olivat pierunkuoret eivätkä juuri kestäneet. Pirelli Cinturato Velo 32 millisenä on pistosuojaukseltaan varsin hyvä, mutta vierintävastus lienee Gravelking slickiä huonompi. Vittoria Corsa N.EXT on ilmeisesti tulossa 32-millisenä BRR:n testiin lähiaikoina. Sen pistosuojaus vaikuttaa olevan Gravelking slickin luokkaa ja vierintävastus matalampi, joten se voisi olla ihan hyvä vaihtoehto hiekkateille.

    Gravelking slick 40 -millisenä on tähän mennessä kestänyt gravel-pyörän toisilla kiekoilla ihan hyvin, mutta takarengas antautui lopulta isoon naulaan ajamisen myötä.

Samanlaisia aiheita

  1. Cycloon maantie/sorarenkaat
    By puumangeri in forum Renkaat
    Vastaukset: 85
    Viimeinen viesti: 15.03.2021, 08.33

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •